Reklama

Reklama

Drama Nouzový východ se velmi podobá Mendesově oscarové Americké kráse. I tady vidíme, jak nefunkční je ta nejobecnější představa o naplnění Amerického snu, tedy poklidný rodinný život v domku na předměstí. Nicméně trpká zkušenost, kterou prožili Frank a April Wheelerovi, příběhu Americké krásy o pár desítek let předchází. Mladí manželé Frank a Abby sice také žijí nevzrušivým životem americké střední třídy jako jejich sousedé, ale sami cítí, že do tohoto prostředí nepatří. April neláká kariéra ochránkyně domácího krbu a vychovatelky vlastních dětí. Chtěla by se stát herečkou, proto se snaží Franka přemluvit k přestěhování do Paříže, neboť ve městě políbeném múzami pro sebe tuší uplatnění. Ani Frankovi se monotónní kariéra kancelářské krysy nezamlouvá, jenže místo snění o Paříži se oddává alkoholu a vnadné kolegyni. Jak se hroutí jejich společné plány a touhy, upadá i jejich vztah, jenž dospěje až do bodu mrazu. Jedinou cestu zpátky na vrchol představuje radikální řešení, ovšem k tomu by potřebovali najít sílu oba. Bez splnění téhle základní podmínky skončí jejich snažení záhubou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (1 149)

Jossie 

všechny recenze uživatele

Tenhle Mendesův kousek mi moc nesedl - celý film je vlastně jedna velká manželská hádka a přestože mi tentokrát ústřední dvojice herců nijak nevadila (narozdíl od Titanicu) a oba jsem je chápala, protože to se prostě mezi lidmi stává, ten způsob vyprávění mi vadil. Jejich seznámení a předchozí život byl podán tak zkratkovitě, že to působilo dojmem, jako by se nikdy ani neměli rádi, děti se tam sotva mihly, takže to zase působilo dojmem, že ani žádné nemají a ten konec byl podaný takovým způsobem, že mě to ani nedojalo. Kdyby si alespoň ničili věci, jako ve Válce Roseových nebo to podali jako v Kramerové vs Kramer, bavilo by mě to víc. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Strhující partnerské drama o tom, zda to zazdít či nezazdít, o dvou lidech a jejich snaze vymanit se ze stereotypu, do kterého ani jeden nechtěl zaplout - ale chtějí z něj oba ve skutečnosti vyplout, jsou ochotni vzdát se toho ’prázdného bezduševna’? Nebylo by hezké zařídit si život dle svých původních snů a představ? Film o dvou lidech a jejich společném (ne)štěstí, který se dotýká i mých velkých obav do budoucna. A ještě jedna věc - ač byl výtečný jak Leo, tak Kate, nejvíc na mě zapůsobil blázen Michael Shannon! Ten charakter, i jak skvěle to zahrál. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

Máte dvojhodinové filmy postavené len na pár hercoch rozprávajúcich sa v jednej miestnosti. A sú úchvatné. 12 rozhnevaných mužov napríklad. No a potom máte dvojhodinové dialógové drámy, ktoré sú peklo a máte chuť zabiť sa pri nich. Nesympatické postavy po sebe 120 minút hystericky vrieskajú alebo sa rúcajú a plačú, no proste des a hrôza. Toto je len o malý kúsok lepšie, ako Boh masakru od Polańského, čisto náhodou (?) tiež s otravnou Kate Winslet. V Núdzovom východe je situácia o čosi lepšia, keďže sa riešia vážnejšie problémy a herci nie sú vyložene hrozní. Ale inak v tom moc veľa rozdielov nevidím. Nikdy viac. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Prolog k Válce Roseových zaobalený do úhledného balíčku určeného rovnou k expres doručení Akademii. Prostě drama z rodiny těch à la V ložnici. Nebýt závěrečné půlhodiny, kdy se na strunu "plešoun pro všechny" tlačí až trochu moc okatě, tak to bylo za plný počet. Mendes režijně vzpomíná na své divadelní počátky a i Deakinsova kamera se tentokrát drží citlivě v ústraní. Takřka vše se ponechává na hercích a reálnosti problémů z ranku "a co s prázdným životem dál...". Dobře tomu tak. Přesto všechno jde o zatím nejslabší Mendesův film. Na druhou stranu jen houšť podobně "slabých" snímků. ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Proč složitě budovat příběh lásky, když do ní můžeme vlítnout hned? Jak se říká, láska na první pohled. Jenže i to má svá úskalí. Vlítnete do něčeho po hlavě a postupně se objevují problémy. Láska má mnoho podob a v tomto Mendesově snímku ji najdete na každém framu. Tenhle film jsem prostě musel vidět. Snad nikdy jsem ještě neviděl něco podobného. Leonardo DiCaprio a Kate Winslet se znovu vracejí tam kde jim to jde nejlíp. Stejně jako v Titanicu zobrazili neobvyklou podobu lásky, která zahřeje na srdci a zároveň vtěsná slzy do očí. Leonardo už podobnou roli potřeboval. Jinak by se zaškatulkoval jako herec krimi filmů ve kterých poslední dobou hraje až moc. Velice mě však překvapila postava "blázna", kterou hraje Michael Shannon. Ve filmu je jakýmsi katalyzátorem všeho, co nějakým způsobem ovlivní hlavní postavy filmu. Minimálně nominaci na Oscara si určitě zaslouží všichni co měli něco společného s filmem. Režisér, herci, hudba a kostýmy... ()

Galerie (38)

Zajímavosti (23)

  • Většina scén se natáčela v chronologickém pořadí (úvodní scéna jako první a závěrečná jako poslední), což není obvyklé. (Karlos80)

Související novinky

Kolty a magie

Kolty a magie

02.04.2009

Kulku ze šestiraňáku by si zasloužil člověk, který vypustil na internet sice nedokončené, ale obrazově velmi kvalitní X-Men Origins: Wolverine, a magii zase studio Fox, aby se mu povedlo odčarovat z… (více)

Komiksová kázeň Sama Mendese

Komiksová kázeň Sama Mendese

31.10.2008

Tak z tohohle se vyvine buď stoprocentní kachna, anebo jedna z nejzajímavějších komiksových adaptací vůbec. Studio Columbia Pictures totiž koupilo práva na drsného Preachera a momentálně prý ukecává… (více)

Klasiky od klasiků

Klasiky od klasiků

11.04.2008

Chtěli byste atraktivní zprávy o mladých hezounech a třeskutých předražených velkofilmech? Třeba tu kachnu o Orlandovi Bloomovi v hlavní roli Prince of Persia? A co takhle novinka o dvou ošklivých… (více)

Kate zaskakuje za Nicole

Kate zaskakuje za Nicole

15.01.2008

Jakmile Nicole Kidman dotočila válečný velkofilm Baze Luhrmanna Australia, s nadšením se vrhla na další projekt, nazvaný mateřství. S manželem Keithem Urbanem očekávají potomstvo, což je určitě… (více)

Reklama

Reklama