Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film podle skutečných událostí na motivy prezidentských milostí, které udělil Václav Havel v letech 1992-2003. Václav Vingl je vesnický outsider, který ve svých 40 letech žije s maminkou pod jednou střechou. Přestože je Václav vnímán jako místní šašek, hlupák a problematický nezvladatelný kluk, my v něm (spolu s maminkou) vidíme citlivého, vnímavého dobráka s klukovskou duší a s hlavou plnou milých lumpáren. Lidé z vesnice v něm vidí jen problém. Dokonce i bratr František, který celý život soupeří s Václavem o lásku matky a otce. Tyto dva světy na sebe neustále naráží, a tak Václav lítá z jednoho průšvihu do druhého. Drama vrcholí soubojem bratrů o lásku Frantovy milenky Lídy, který končí trestným činem. Václav je uvězněn. Matčina ochrana je pryč. Stává se terčem útoků spoluvězňů i traumatických vzpomínek na otce. Pomalu umírá. Matka se rozhodne požádat prezidenta o milost. Ta je podmíněna peticí spoluobčanů. Odpustí Václavovi celá vesnice, když mu nedokáže odpustit ani vlastní bratr František? (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (757)

akisha 

všechny recenze uživatele

Film, co mi na jistou dobu zprotivil herectví Ivana Trojana, filmy o našich "méně chytrých" spoluobčanech a který dal viniknout ne tak známému hereckému talentu Jiřího Lábuse, který rozhodně není jen Marge a ten z "Možná přijde i kouzelník", ale herec, co umí. Celkově je Václav totiž opravdu nesnesitelná postava a JE to hrozba pro okolí, tak nechápu, co se tam furt tak řeší. Že je to odstrkovaný chudák ještě neospravedlňuje jeho vražedné sklony. No, nižší IQ neznamená vždycky lepší člověk a Ivan Trojan neznamená vždycky kvalitní film. ()

Reiniš 

všechny recenze uživatele

Kvalitně natočené i zahrané melodrama, kde se ale prakticky nic neděje. Vynikající Trojan v celém filmu zlobí své spoluobčany, ti se pak zlobí na něho a tak pořád dokola. Václav sice slibuje, že ,,všechno bude", ale nakonec i film zůstal jen u toho slibování. Ke konci už si tvůrci s příběhem neví moc rady, a tak film vyšumí do ztracena. Nicméně je to škoda, protože první polovina je skutečně výborně rozehraná. ()

Reklama

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Pěkný film. Jelikož (na rozdíl od dobytka a hirnlego) nemám za to, že "normální" lidi jsou zajímavé bytosti, kdežto "debilové" nikoli, oceňuji věrohodnou komedii o řádění jednoho takového debila mezi normálními. Podstatné je, že tento nevydařený kus má taky nějaké svoje myšlenky, názory, zásady, mindráky, lásky a nenávisti. A protože je to debil, jde to všechno na hranu. Jistě, je nebezpečný. Bere totiž všechno vážně. To je pro normálního Čecha problém - hlavně ať je pohoda. Doporučuji vnímat tento film jinak než pod úhlem otázky, má-li být Václav zavřen v blázinci nebo ne. Asi bych se s výše jmenovanými shodl v tom, že má. Ale je dobře, že jeho maminka má na věc jiný názor. Popravdě řečeno, svoboda Václavova bratra mi vadí mnohem víc. Jinak: Trojan vynikající. Táta-sportovec ze 70. let typově nemá chybu. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

K čemu má dnešní český divák blíže? Ke komercí nasáklým filmům jako Nestyda a Vy nám taky, šéfe anebo k počinům, jaký předvedl Jiří Vejdělek? V tomto filmu je jasná snaha sdělit lidem myšlenku, a to ne zrovna ledajakou. Bohužel, dnešní český divák je líný tyto myšlenky hledat, neřknu-li vstřebávat. Ivan Trojan patří k našim předním hercům a sledovat Emílii Vašáryovou při práci je též požitkem. Závěrem lze říci snad to, že doporučuji tento film k domácí projekci. Jelikož mi v kině vadilo, když se lidé smáli v místech, kdy já měl v očích spíše slzy a naopak. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Tak Jiřímu Vejdělkovi se to konečně podařilo. Natočil film, který alespoň z části naplnil své vysoké ambice a nezůstal stát někde napůl cesty, jako se to stalo v případě sice tématicky neotřelého ROMingu či prestižní adaptace Viewegových Účastníků zájezdu. Režisér Vejdělek poprvé natočil film nejen profesně zdařilý, ale především s nějakým alespoň v zásadě přijatelným poselstvím, kde chtění nenahrazuje reálnou kvalitu, jako tomu bylo u předešlých dvou snímků. Vejdělek není ale bohužel TEN natural born director, jakým je třeba Jan Svěrák či Saša Gedeon, jeho režie je pouze rutinérská a z dané látky spíše mnohé prohospodařuje, než aby těžila maximum, neřku-li rezonovala s diváckými žilkami v mozku, k vyvolání katarze má Vejdělkova režijní práce hodně daleko. Co se mu však daří skutečně znamenitě, to je synchronizace jednotlivých tvůrčích složek, mezi nimiž vyniká především skutečně vynikající scénář Marka Epsteina, který ve své naraci nikdy nesklouzává k lacinosti či nedejbože k lascívnosti, i když je plakátově jednoduchý a až ukázkově modelový, což ale není vždy na škodu (viz Levinsonův Rain Man), dále vynikající herecké výkony, zvláště ústřední herecké persony, Ivan Trojan je znamenitý a part duševně zaostalého Václava jsem mu bez výhrad věřil, stabilně skvělá je i Emília Vášáryová či Jan Budař... Dalším skvělým střípkem Vejdělkovy umně poskládané mozaiky byla skutečně stylová kamera Jakuba Šimůnka a někdy až příliš minimalistická hudba Jana P. Muchowa, v některých pasážích až překvapivě nepatetická a neemocionální... Václavovi chybělo skutečně jen málo, aby vznikl nezapomenutelný film a je velká škoda, že neměl sílu a expresi svého závěru....ten silným a expresivním byl... PS: A za Vypsanou fixu dík... ()

Galerie (41)

Zajímavosti (20)

  • V skutočnosti bol Václav Vingl (Ivan Trojan) odsúdený za to, že zbil vodiča pražskej električky, keď išiel za matkou do nemocnice. (Raccoon.city)
  • Spoluautorem podoby plakátu k filmu je i světoznámý architekt Jan Kaplický. (DaViD´82)
  • Hudební skladatel Jan P. Muchow při přemýšlení o hudbním motivu filmu, resp. o nástrojích, které by bylo vhodné použít, dospěl k tomu, že "tím, jak je Václav jakoby blázen, ale přitom to blázen není, navíc si to ani nemyslí, tak jsem si říkal, že by se mi líbilo, aby hudba nebyla nijak bláznivá, aby byl spíš lehce divný instrument, který ji bude hrát. Napadly mě skleničky. Zdálo se mi, že jsou lehce nehmatatelné, stejně jako je nehmatatelný samotný Václav. Ve scénách, kdy hlavní hrdina srší energií, by ale skleničky nestačily, takže tam je podporuje symfoňák, ale v poetických chvílích jsem se snažil zůstat jenom u skleniček. Je to netypický, křehký nástroj." Výzvou pak ovšem bylo najít schopného hráče na skleničky: "To bylo docela napínavé. Ačkoli mě napadly hned na začátku, takže byl relativně čas někoho sehnat, pořád jsem nemohl na nikoho narazit. Ptal jsem se známých, hledal na Googlu, ale nenašel jsem nikoho jiného než jistého pána, který byl zároveň i kouzelníkem, což ni nepřišlo jako nejlepší doporučení. Teprve měsíc před natáčením, kdy už jsem začínal hledat i v Německu a Rakousku, jsem na internetu našel Petra Špatinu z jakési vesničky na Zlínsku, který hodně hraje v cizině. Zpětně jsem se ddozvěděl, že si svoje webové stránky, díky kterým jsem ho našel, zprovoznil pouhé dva dny před tím! Podle ukázek, které tam měl, se mi zdálo, že je přesně tím, koho hledám. Petr zareagoval obratem, měl do toho chuť, ale bál se, že neumí noty, takže jsem ho uklidnil, ať je v klidu, protože já noty taky neumím. Celé se to sice o trochu zdrželo a protáhlo, protože Petr si to musel oposlouchat, natáhnout do sebe a dívat se u toho ještě na film, ale myslím, že ve finále to bylo nakonec lepší, než kdyby to vystřihl nějaký notař. Zdálo se mi, že se Petr do pocitu, který jsme potřebovali, velmi dobře dostal." (NIRO)

Související novinky

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

17.05.2017

Festival SOUNDTRACK Poděbrady přináší letos již po druhé jedinečnou podívanou ve spojení moderních technologií spolu s poslechem skvělé filmové hudby. Lázeňské město Poděbrady bude ve dnech 24. – 27.… (více)

Reklama

Reklama