poster

Carrie

  • USA

    Carrie

Horor / Drama / Thriller

USA, 1976, 98 min

Komentáře uživatelů k filmu (416)

  • Cival
    ****

    Čekal jsem víc. I kvůli tomu, že jsem film otevřel krátce poté, co jsem zavřel napínavou knihu. De Palma a spol. se při adaptaci zbavili několika zásadních kingovských nástrojů pro budování napětí (čerpání více zdrojů informací, průběžné spoilerování dalšího děje) a sami nenašli nic, co by je mohlo nahradit. Carrie je ohlodána opravdu jen na lineární historku o smutné středoškolačce (ideální volba Sissy Spacek) a adaptace se soustředí víc na jednotlivé ikonické obrazy (a že jich není málo), než na celkový drajv vyprávění. Hodně mrzí i zploštění konce, kdy Carrie přišla o svou triumfální jízdu městem, a nesedělo mi ani příliš uspěchané finální zúčtování (bum a je hotovo). Nicméně De Palma samozřejmě vždycky byl filigránským režisérem. Hitchcockovsky zamotanou a zároveň studentskými láskami provoněnou půlhodinku na plese vystřihl famózně. 70%(16.6.2009)

  • Houdini
    ***

    Oscar 2 nominace: Herečka HR - Sissy Spacek, Herečka VR - Piper Laurie(31.3.2004)

  • Galadriel
    ***

    Geniální hororový závěr a fantastický výkon Sissy Spacek, nicméně největší hrůza na mě šla z fanaticky náboženské matky. Mohlo to být drama terorizované dívky s lehkým dotekem nadpřirozena, ale určité pasáže a ke konci i spousta krve pro mě tuhle zajímavou a pečlivě budovanou atmosféru značně zabily. Je to škoda, protože takovéhle horory už se dneska netočí a přitom stačilo udělat jen pár změn ve scénáři a slintala bych hororovým blahem.(24.9.2010)

  • Radyo
    ***

    Docela dobrá podívaná, ale abych řekl pravdu, moc hrůzostrašný dojem na mě tenhle film neudělal. Sissy Spacek se sice v některých scénách tváří dost krvežíznivě, ale mě ten její vražedný výraz moc nebere. Spíše mě zaujal mladičký John Travolta v jedné z miniroliček.(24.7.2002)

  • Matty
    ****

    Problémy dospívání perspektivou Stephena Kinga aneb „Teď jsi žena“. Příběh nevelkého rozsahu a spíše povídkového charakteru vychází z knihy, kterou jsem (pochopitelně) nikdy nečetl a začíná se odvíjet od pozoruhodné situace. Voyerská kamera projíždí dívčími šatnami až ke sprchám, kde lačně spočine na obnaženém těle hlavní hrdinky – introvertní a proto nenáviděné Carrie Whiteové. Carrie Whiteová zrovna dostává první menstruaci a erotikou prodchnuté ovzduší jako břitva rozřízne její lehce psychopatický výstup. Je to první z nečekaných žánrových metamorfóz, v nichž si De Palma libuje. Nejdříve psychologické drama, sem tam nějaký náznak mystéria, pak rozverná momentka jako z high school komedie (drezúra neposlušných žaček) a v posledních dvaceti třiceti minutách brutální teror, z něhož mě málem obléval studený pot. S vykreslením charakterů si nikdo moc práce nedal, krom Carrie mi všichni přišli až moc dobře čitelní a pouze sloužící jistým účelům. Pošahaná matka, zlá spolužačka a její zlý kamarád, hodná spolužačka a její hodný kamarád, samaritánská učitelka… Hororová klasika. Jistě, mohli bychom polemizovat nad tím, do jaké míry je Carrie hororem a kde začíná seriózní „teen“ drama, jenže má to cenu, když vašim převládajícím pocitem po skončení bude stejně jenom zděšení? V průběhu filmu jsem měl tendenci odstřelovat jej pro jednoduchost, přímočarost a otravnost předvídatelných scénáristických postupů, ale konec mi vytřel zrak a z pusy sebral všechny rýpavé připomínky. De Palma u mne jako mistr budování napětí a neotřele komponovaných scén (nikoliv jako zdatný vypravěč) opět o pár příček stoupl. Od zhlédnutí Osvícení nepamatuji hororové scény srovnatelné kvality. Kéž bych ke Kubrickovu majstrštyku mohl přirovnat i zbytek filmu. 80% Zajímavé komentáře: kiddo, tron, choze, Trainspotter, Cimr, liuk(22.5.2009)

  • gouryella
    ***

    Jako film tento snimek u me neuspel, ale vykon Sissy Spacek si zaslouzi naproste absolutorium.(3.8.2002)

  • Renton
    ****

    Scénář: Lawrence D. Cohen .. Carrie White je nevinná zrzavá holčička s jednou netradiční psychickou schopností… Kua, ten De Palma umí vtáhnout do děje už jen samotným nahlédnutím do dámských sprch, kde se celkem nenápadně roztáčí kolo následných událostí. Pak si hraje chvíli na Psycho s kurevsky nábožensky fanatickou matkou a posléze zase předkládá teenagerskou story o ošklivém káčátku (takové plesání musí dostat každou) s nechutně hořkou tečkou a fatálními následky. Působivější (o nějakém strachu nemůže být řeč, ta škatulka horor mi přijde trochu nadbytečná) než samo finále příběhu je však Cariin trpký život, kde je pod tlakem šílené výchovy jako zhrzená a ostýchavá dívka vystavená obrovské výzvě jít na ples. Životní rozhodnutí to bylo. Carrie je opravdu působivý a především smutný snímek, který povznáší přes zdánlivou plochost skvělá režie s toliko typickou prací kamery a výtečná hudba, která vše účelně dobarvuje. 85%.(26.8.2007)

  • Cervenak
    ***

    Formálne bez chyby (koho to u De Palmu prekvapuje, že?) a Sissy výborná, ale dej pred plesom je príliš skratkovitý a preto slabo vygradovaný. Akoby sa tvorcovia čo najskôr chceli presekať filmom k finále, na ktoré sa plne sústredili a je to vidieť, na svoju dobu je to kus výbornej filmárčiny.(28.12.2010)

  • J*A*S*M
    *****

    První filmová Kingovka dopadla víc než dobře, ba přímo skvěle (což se bohužel o většině adaptací tohoto autora říct nedá, ale buďme rádi alespoň za těch pár povedených - když už se náhodou zadaří, vznikne z toho perla). Carrie se většinu času pohybuje spíš v dramatických než hororových vodách, ale přesto napětí prostupuje celým snímkem, divák je neustále v "nepříjemném" očekávání věcí příštích. Příběh je docela předvídatelný (a byl asi i v sedmndesátých letech), naštěstí hodně zachraňuje psychologie postav, zvlášť matička je povedená. PS: Minimálně jedna a půl hvězdičky jde na konto Sissy Spacek, ta se role zhostila vážně výtečně. Horror movie of the year(22.5.2008)

  • T2
    ****

    Rozpočet $1,8miliónaTržby USA $33,800,000Tržby Celosvetovo $35,000,000║ Po príbehovej stránke je to jednoduché priamočiare ale za to zas to nemá žiadne zbytočné momentky čo by brzdili dej, takže to pekne odsýpa a hlavne je to prehľadné. Taktiež je technická stránka zvládnutá, moment strachu a úzkosti slušne dosiahnutý, a zaujímavé je akou drsnou úlohou tu začína kariéru John Travolta. /70%/(27.12.2008)

  • Anthony
    **

    Hororová klasika? Spíš velké zklamání. Nebál jsem se ani trochu (a chtěl jsem), Spaceková mě nezaujala a De Palma (kterého mám jinak dost rád) mě zklamal. Nuda nuda šeď šeď.(7.6.2003)

  • AngelAngie
    ****

    Vynikající!!! Ten konec nemá chybu...(31.5.2008)

  • Superpero
    *****

    Brian De Palma umí střídat nálady jakoby se nechumelilo. Chvíli jste celí vystresovaní z nepříčetné náboženské matky za doprovodu "psychovských" smyčců, jen abyste byli hned po tom téměř dojatí v idylické atmosféře plesu a byli šťastni za Carrie, že jí to tak sluší... King prostě nemá rád církevní pomatence, dokazuje to ve více svých dílech a i zde je matka prvočinitel, který spustí dominový efekt všeho zlého, co se ve filmu stane.(25.12.2009)

  • mandes

    rozpočet : ? tžby americke : $33,800,000(18.12.2006)

  • kiddo
    *****

    Je docela těžké posoudit, jestli by se můj koment měl číst před zhlédnutím filmu (pokud tedy již z předlohy nemáte tucha, o co vlastně půjde): nejsem si totiž úplně jistá, zda je lepší psát s vědomím, že všem je ten hlavní dějový zvrat uprostřed filmu stejně známý a zároveň tak případnému neznalci vyzmizíkovat jedno z hlavních negativ filmu, nebo zvrat radši zasklít a připravit tak nejednomu při sledování možná i malé nepříjemné překvapení. Volím první možnost, varováni jste byli, jak se s tím poperete, záleží už na vás. Pozitivem a zároveň faktem, na který by mohl snímek u diváka s Kingovou knihou neobeznámeným fatálně narazit, je, že celou první hodinu absolutně nic nenaznačuje nadcházející katastrofu. Naprostou většinu filmu je „Carrie“ rádoby obyčejným, přesto brilantně natočeným školským filmem, který pro jednoho může znamenat nesnesitelnou nudu, kterou lze docela dobře chápat, poněvadž snímek zdánlivě k ničemu nesměřuje (přičemž čtenáře knihy tento dovedně skrývaný klid před bouří a vykreslení nitra křehké hlavní hrdinky naopak přibíjí do židle). Obrat v poslední třetině, kdy se Carrie mění v hrozivé monstrum, se pak i se svým důrazem na její telekinetické schopnosti může jevit už jako naprostý blábol. A označení horor i když se dobrou hodinu s žádným přímým hororovým prvkem nesetkáme, pokud vezmeme v potaz, o čem vlastně de Palma vypráví, z jistého úhlu pohledy se díváme na horor celou dobu – jestliže jsme tedy ochotni akceptovat skutečnost, že TENHLE horor je vlastně pouze a jen Carriin život. Do klasického hororového žánru film přechází teprve tehdy, kdy se Carrie konečně vzpírá útlaku a začne své pocity velice excentrickým způsobem „dávat najevo“. V de Palmově podání snímek citlivě zrcadlí Carriinu rozervanou duši a to mu dává na rozdíl od efektně líbivé předlohy skutečnou hloubku – i po závěrečné mrazivé hororové masáži, ve vás stále bude pulzovat neodbytná myšlenka, jak je to celé vlastně neuvěřitelně smutné a bolestivé. Carrie je předkládána jako překrásná a osudově nepochopená bytost a i během její apokalyptické cesty je vidno, že vlastně není nikým jiným než opuštěným a vystrašeným dítětem. De Palma podřizuje Carriinu vnímání svého okolí veškerou techniku a dle toho vypadá například i vizuální stránka: úžasně snímaná taneční scéna zachycující Carrie na vrcholu štěstí, výrazná hloubka obrazu a jeho efektní dělení, kříž kreslený ve vzduchu nožem, úchvatně dekadentní kompozice, kdy bělmo Carriiných vykulených očí přímo řve ze zakrváceného obličeje, či vyhublá postava Spacekové zlité krví zvolna kráčející na pozadí hořící tělocvičny dokazují, jak moc je ten příběh vizuální a že dojem, který vyvolává mlčenlivá dívka od hlavy až k patě vymáchaná v prasečí krvi, slovy adekvátně popsat nejde. Příběh nepostrádá ani symbolickou rovinu, nejvíce patrnou v případě matčina posledního extempore, kdy žena případným způsobem ztělesňuje vše, co Carrie na svém životě miluje a hnusí si zároveň. Vhodně pozměněný závěr a mrazivá poslední scéna jen podtrhují tragiku celého incidentu. „Carrie Whitova se smaží v pekle“ a matčin Ježíš se na to jen útrpně dívá.(13.5.2006)

  • tron
    ****

    „Modlím sa, aby ste našla Ježiša.“ Tam, kde sa Kingova knižná prvotina topila v mori pseudo dokumentárnej žurnalistiky (mňa strašne nudila, kebyže knižky hodnotím rovnakým spôsobom ako filmy, čo odmietam, dal by som Kingovmu knižnému debutu ledva 40%), tam perfekcionistický Brian De Palma víťazí brilantnou technickou stránkou (kamera, hudba, strih, efekty, jeho milované „rozdelenie plátna“), kvalitným hereckým obsadením (obidve Whiteové boli nominované na Oscara) a výborným budovaním napínavej atmosféry (do prasknutia nervov predlžovaná scéna „pohľad na vedro s prasačou krvou“), ktorá vrcholí totálnou deštrukciou. Z čajového stredoškolského príbehu dokázal režisér vyťažiť niekoľko pôsobivých, ale i vtipných a dojemných scén. Viac v mojej recenzii na Studna.net: http://www.studna.net/reviews/955/(28.10.2007)

  • obitus
    *****

    Bezchybne dilo a s prehledem nejlepsi adaptace S. Kinga. Pricemz je nutne vyzdvihnout dva klady: nadpozemsky krasnou hudbu Pina Donaggia a nadpozemsky krasnou Sissy Spacek. Zaverecna pulhodina patri k tomu vubec nejlepsimu, co v zanru vzniklo. Jeste intenzivnejsi (a v konecnem dusledku i lepsi) nez kniha.(29.7.2006)

  • novoten
    ****

    King mě zmrazil tím, jak bez jakýchkoli náznaků citu nebo porozumění popoháněl Carrie vstříc velkolepému finále, do jejích myšlenek nakukoval jenom občas a všechno zabalil do téměř až dokumentární formy. De Palma s Cohenem na to jdou přesně opačně. Z Carrie se stává nadpozemská bytost, nepatřící do nelítostného a cynického světa kolem ní. Její pocity, ať už je to zloba, údiv nebo radost, jsou hlavním hybatelem příběhu, který díky brilantní formě povyšuje příběh téměř na poselství. Předloha i adaptace jsou tak nakonec dost rozdílné, přesto si moji oblibu získaly z přehledem. 85%(6.9.2008)

  • movie
    *****

    De Palmův režijní masterpiece s vynikající Sissy Spacek v roli Carrie. Nadčasová záležitost o člověku, kterému není dáno žít na tomhle a ani s tímhle světem.(25.6.2014)

  • B!shop
    ****

    No nebudem si nic namlouvat, Kingova predloha moc hororova neni a film je na tom stejne. Cely je to vicemene postaveny na dvou trech zasadnich scenach a jedny lekacce, nicmene jako film je to paradni, jediny slovo, ktery me napada, je sugestivni, ackoliv to obcas bezi skoro az v pohodovym duchu, tak to cloveka zaujme od zacatku do konce, navic nadherna hudba a paradni Sissy Spacek. Akorat jeji matce jsem ten fanatismus vubec neveril. Navic, krome zaveru, kterej je v knize vic ve velkym, na coz asi De Palma nemel prachy, tak se film skoro do detailu drzi predlohy, ale zaroven knihu prekonava, protoze na knizce je precejen videt, ze King jeste nebyl moc vypsanej. Lepsi 4*.(19.6.2008)

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21