Reklama

Reklama

Cesta do lesa

Trailer 1
Česko, 2012, 110 min (Alternativní 105 min)

Obsahy(1)

Honza Marák (Tomáš Hanák) dávno rezignoval na kariéru „ajťáka“ a koupil chalupu na konci malé vesnice, kde se zabydlel se svoji ženou Markétou (Bára Schlesinger), dcerou Anynou (Anna Linhartová) a synem Sayenem (Vojta Vovesný). Honza pracuje v lese jako pomocný dělník, spravuje cesty, oplocenky, těží dřevo, pomáhá lesákům. Markéta se živí masážemi a alternativním léčením pacientů, kteří za ní dojíždí na chalupu. K tomu používá různé psychotropní rostliny a houby, což vede ke konfliktu se starousedlíky a poté s protidrogovou policií. Dcera Anyna navštěvuje přespolní ZDŠ, kde však stále propadá, protože se toulá po lesích a místo z učebnic se učí z přírody. Mezi starousedlíky patří zemědělná rodina Papošova. Ludva Papoš (Bolek Polívka) má svůj statek a polnosti, celý rok se stará o úrodu nebo chodí střílet divočáky nebo chlastá v hospodě. Jeho žena Vlasta (Eva Holubová) pracuje jako lesní dělnice. S dalšími ženami z vesnice sází stromky, žne buřeň, pálí dřevo, sbírá šišky. Jejich syn Ludva jr. (Tomáš Vorel jr.) na statku s rodiči nebydlí a s otcem sedlačit odmítá. Vystudoval vysokou lesnickou, takže pracuje jako adjunkt v revíru Josefa Cvrka (Jiří Schmitzer) a bydlí na hájence uprostřed lesa, sám se svým psem. Po práci chodí střílet škodnou, když tu se jedné noci potká s divoženkou Anynou, vegetariánkou... (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (299)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Ekologická agitka asi jako Na samotě u lesa (když už tak teda ten new age), vysmažené pouze středně, oproti "jedničce" o něco méně naivistické a více otevřené k tomu, aby postavy nesly následky svých nonkonformních postojů. Jinak docela příjemně lyrická chvála myslivosti a života v lese zabydlená figurami, které už nejsou tolik karikaturní jako v Cestě z města. Takže ubylo i "sklepáckého" insitního humoru a přibylo divných či vážných dialogů - ale těžko popřít, že jakmile se na scéně objeví fundamentalistický názor, Vorel ho přebije ironickým kontrem. Nakonec teda sláva myslivcům, kteří žerou houby. Vesnická idyla žije a mě to pořád baví. Jen na tom posedu, Tomáši, pěkně zůstaň a dál střílej kance. Nám vystresovaným intelektuálům z města se agresivními urbanistickými fraškami nezavděčíš. Tuhle masáž konopím a muchomůrkami ale beru. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

prostřední díl Vorlovi trilogie jsem viděl až jako poslední těsně poté co jsem viděl ten poslední a po víc jak dvaceti letech si zopakoval ten první a přesto, že je dvojka nejslabší, funguje slušně jako spojka mezi sklepácky přepálenou jedničkou a docela dost depresivní trojkou.Dvojka je někde mezi a na jedné straně opouští naivní svět jedničky a na té druhé pomalu přechází k vystřízlivění trojky. Navíc bylo celkem zajímavé vidět tyhle tři film v rychlém sledu a pozorovat nejen vývoj postav, ale vlastně i samotných herců...60% ()

Reklama

kristianzen 

všechny recenze uživatele

NO. Sice je to jakýsi závan nové energie do českého filmu, který cením a tato energie se mi líbí, ale bohužel nápad není vše. Zpracování filmu je věc druhá a neméňě důležitá a v tomto případě se zdá, že režisér a kameraman příliš nevnímají, co filmové řemeslo opravdu znamená a jakou má sílu a důležitost. Vezměme si kameru. Na mnoho Vorlových šílených groteskních komedií se sice může tento styl kamery někdy i hodit, ale pro tento film to opravdu nebylo vhodné. A pokud máme ve filmu nejčastějším záběrem, detail obličeje, ještě navíc použitý s lehce vypouleným objektivem, takže často obličeje jaksi trčí dopředu, a to navíc komponované doprotřed obrazu, není to hezké a nekouká se na to dobře - půlku filmu aby zabíral obrovský obličej ve středu filmového plátna?!?!? No řekněte sami. Kamera na jeřábu lítá sem a tam a pojem "výrazové prostředky filmu" je pojmem zcela neznámým. Pohyb kamery je tedy úplně mimo, nepodporuje příběh a je matoucí. Třeba si hned vzpomenu na nájezd do detailu na zoranou hlínu, kde bychom čekali samozřejmě vypointovaný závěr, třeba že tam traktor vyoře nějakou mrtvolu nebo poklad, ale to se samozřejmě nekoná! Jistě, píši s nadsázkou, ale kameraman tohoto filmu, neví zprominutim o řemesle nic. Scénář je navíc jakousi skládankou příběhu, není to pevný koncept, můžeme půlku filmu vyházet a pořád to bude mít stejný konec a všechno bude jasné! Příběh se nezboří! A proč?! Protože příběh vlastně není! Je to prostě až jakýsi "hraný dokument" o životu na venkově dnešní doby, práci myslivce a především, což je na filmu také to nejlepší, o svobodně smýšlejících lidech, kteří vnímají, kde žijí - ano na planetě Zemi a žijí na ní s úctou, klidem a radostí. Za to velký plus. A abych nezapomněl, hudba je zdařilou stránkou filmu a pomáhá vytvořit jemnou lesní atmosféru, zdůrazňující krásu přírody. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,NEJDŘÍV BYLO PEKLO. A PAK NASTAL RÁJ...“ /// …jasně, taky miluju houbičky a vím, že do lesa bych měl chodit pěšky. Taková to je přírodu milující agitka, oslavující houbový léčebný seance, zelenost lesa, lovy se zbraní (takže úchylný myslivce) a varovně vztyčuje ukazováček (né prostředníček!), když říká, že i v lese je každej svýho štěstí strůjcem. Neprudí to, dost věcí působí sympaticky, a to nejsem vrah (básnicky - myslivec), ani se nepřivazuju ke stromům či snad dokonce radarům. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Na ,,hnojárnu“ chodím z přesvědčení. 2.) Město bych za žádnou ,,díru“ (vesnici vole…) nevyměnil, ale přesto je mám rád. (Ty vesnice. S lesem.) /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Tak nevím. Nevím proč se tohle filmové dílko má řadit do kategorie "komedie". Též nevím, čemu jsem se tam měla smát ? Zda té zrzavé nevychované a přemoudřelé teenežerce, nebo těm olezlým chlapským srandičkám ? Ano, byla to ukázka z dnešní doby porevoluční.... ale proboha ! Po tomto masakru už máme 24 let a doba je čím dál tím nepochopitelnější, drzejší a smutnější. Zkrátka : potřebovala bych k tomu filmu letákového průvodce, který by mě upozornil v kterém místě se mám smát. Nezasmála jsem se (byť se zdvořilosti k autorům) ani jednou. Dvě * dávám opravdu jenom ze zdvořilosti k autorům. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (11)

  • Film má být oslavou české krajiny. (Mr.Hudson)
  • Tomáš Vorel mladší musel kvůli roli adjunkta revírníka zhubnout 10 kilo. (MTHRFCKR)

Reklama

Reklama