Režie:
Phyllida LloydScénář:
Catherine JohnsonKamera:
Haris ZambarloukosHudba:
Benny AnderssonHrají:
Meryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth, Stellan Skarsgård, Amanda Seyfried, Julie Walters, Christine Baranski, Dominic Cooper, Rachel McDowall (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Sophie, která žije se svou poněkud excentrickou matkou Donnou na malebném řeckém ostrůvku, kde vedou malý hotýlek, se bude vdávat. Vzala si do hlavy, že ji k oltáři musí vést otec, což je trochu problém, protože ho nezná. Dokonce ani její matka si není jistá, kdo by mohl být její biologický otec. Sophie ale objeví matčin starý deník, v němž se dočte, že Donna se v době jejího početí stýkala hned se třemi muži. A tak se je rozhodne pozvat na svatbu všechny tři v naději, že pravda nějak vyjde najevo. Do obřadu zbývá čtyřiadvacet hodin, během nich bude muset nevěsta najít toho pravého. Donna ale nemá o příjezdu tří připomínek hříchu mládí ani ponětí. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (1 641)
Na ABBU slyší pořád všichni. Natočit film alá ABBA´s Best Of byl nápad za 571,5 miliónů dolarů a to je luxusní nátěr. Muzikály v oblibě nemám, Hairpsray jsem odstřelil, tohle jsem ale v pohodě dokoukal, nicméně stále na tom mají ten nejmarkantnější podíl písničky švédského kvarteta. Zbytek je povětšinou jenom kýčovité, stařecké tajtrlíkování polité živou vodou. Ale Streep a Brosnan dobří. Celkově asi jenom tři scény měly opravdový náboj, některá hudební čísla strhnou, jiné vyloženě nudí. Choreografii navíc rozfoukal středomořský jugo, spatřit ji lze snad jen ve fragmentech. Mám to za sebou, ale příště, až budu chtít slyšet výběr nejlepších songů od ABBY, vložím radši cd do hi-fi věže, než placku do dvd přehrávače. 52 miliónů dolarů(rozpočet)/571,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)/234 miliónů dolarů(čistý zisk z kinoprojekcí) ()
║Rozpočet $52miliónov║Tržby USA $144,130,063║Tržby Celosvetovo $609,841,637 (v Anglicku z rekordnou tržbou $132,342,643 to už prekonalo aj Titanic)▐ Tržby za predaj DVD v USA $130,153,380 //počet predaných kusov 6,318,582║ Príbeho dohromady nič moc, teda presnejšie poviem nič nové pod slnkom sa nám v tomto príbehu nepovie, čo by bola taká jediná malá výtka ale ináč všetko ostatné funguje doslova fantasticky, pesničky od skupiny ABBA sú moc chytľavé, až časom sediac v kresle kina sa cítite ako keby ste boli priamo na koncerte, hlavne keď sa všetko krúti, mrštne sa tancuje, ruky zdvihnuté,... a ja si len tak veselo poklopkávam z nohou a na tvári mám úsmev blažena z maximálnej spokojnosti, prípadne občas aj príjemný mráz po chrbte prejde. No v celku to je moc, moc, vydarené, k tomu moc ladí aj vizuálne poňatie, pekné tanečné vsuvky, herci stráviteľný, žiadne rušivé scény a taktiež poteší aj pohľad na krásnu krajinku s morom v oblasti nádherného Grécka. /videl v kine: 90%/ ...a moc sa teším na druhé kolo, stojí to za to ()
V normální filmové produkci je Mamma Mia! tak trochu zjevením. Vypráví o ztrátě a hledání otce, ale nedisponuje žádnými dějovými zvraty nebo hlubší zápletkou. Téměř pořád se v ní zpívá, přesto hlavně mužská část obsazení zrovna bezchybným hlasem nevládne. Je natočena v 21. století, ale při sledování se cítíte jako vrženi do let osmdesátých. Hlavní postavou je matka, která ještě jako mladá otěhotněla a chce provdat svou ani ne dvacetiletou dceru, přesto ji hraje herečka, které je přibližně šedesát. Ale proč to obcházet. Řekněme si to narovinu. Mamma Mia! je kýč. Ta nejbarevnější nejsladší pohádka, jakou si kdo mohl vymyslet. Jenže já si stejně podupávala nohou do rytmu (na zpívání jsem neměla odvahu) a po celou dobu se naprosto pitomě usmívala. A, ač to zní neuvěřitelně, dokázala jsem i naprosto pochopit těch několik diváků, kteří se dali do nadšeného potlesku, i to, že tenhle film už šest týdnů kraluje žebříčkům návštěvnosti českých kin. ()
Mirka Spáčilová měla pravdu - je to nehorázný kýč! Ale snad žádný jiný kýč nedokáže člověka nabýt takovou pozitivní energií a radostí jako Meryl Streep hupsající do rytmů ABBY :o) A co teprv když se k ní přidají Christine Baranski a Julie Walters uuááá :-) Poslední taneční číslo následující po titulcích pak definitivně vytře zrak všem škarohlídům a potvrdí tisíckrát omleté klišé, že tohle nátáčení si staroušci (rozuměj Meryl, Colin, Stelan, Pierce, Julie a Christine) opravdu náramně užili! ()
Mohl by mi někdo bystřejší než já prosím vysvětlit, proč tu tolik lidi tvrdí, že je to kravina, a jedním dechem sypou 4, ne-li 5*? Já se spokojím s konstatováním, že podle mě to kravina opravdu je, protože tak odpudivou splácaninu teenagerské komedie (ovšem určené ročníkům výrazně starším, hybrid dosud vídaný jen u některých tuzemských "tvůrců") s letním povyražením a vykalkulovaným tahem na nostalgickou branku jsem při vší lásce k ABBĚ a muzikálům a při vším respektu k tomu, že to, že už vám není dvacet, neznamená, že jste dobří leda k nacvičování nejpohodlnější polohy do rakve, v životě neviděla a pevně doufám, že už neuvidím. Po půl hodině jsem myslela, že se z toho vypiskování, křepčení a infantility zajišťované telecíma očima Amandy Seyfried a jejích melody boys and girls zblázním, po hodině už jsem si byla jistá. Herecké výkony bych s nepříliš čestnou výjimkou Meryl a jejích tří mušketýrů po dvaceti letech bez váhání označila za ochotnické, kdyby nehrozilo, že mi za to nějaký ochotník v návalu spravedlivého hněvu rozbije hlavu maketou strašidelného hradu, a ne, nevěřím, že Bondův recitál je to nejhorší z celého filmu (resp. uznám to ve chvíli, kdy si vyslechnu ranní koncertování v koupelně od všech, kteří ho kritizují, a budu nucena uznat, že šéf náborového oddělení Metropolitní opery musí být slepý a hluchý, když po nich ještě nedrapl). I to, že se kvarteto herců, kterých si stále ještě vážím, snaží ustát slalom mezi vtípky retardovanými a fórky vhodnými pro zapomenutelné šašky z amerického moučníku, by se ještě dalo vydržet. Jenže děj a základní inteligence tu absentují víc než prababiččiny pravé zuby, a s předpokladem tvůrců, že nad tím zavřu oči, neb je to přece letní záležitost, kráčí ruku v ruce očekávání, že na jaře dám plné hodnocení záběru na dvojici laškující mezi petrklíči a v zimě akčnímu nemehlu kosícímu protivníky mezi vločkami. Je mi líto, za povzneseného inťáka se sice nepokládám, ale nemusím jím být, aby mi primitivnost vadila v každé roční době. P.S. V průběhu filmu jsem se nemohla zbavit pocitu, že neustálý výraz Colina Firtha "kde to ksakru jsem, kam jsem se to ksakru zase dostal" není ztracený klid Angličana v řeckém blázinci. Věřte mi, ten chudák to vůbec nehrál. ()
Galerie (74)
Zajímavosti (73)
- Před výstupem ke kostelu hovoří Donna (Meryl Streep) na útesu se svou dcerou a je nenamalovaná. O chvíli později mluví na témže útesu se Samem (Pierce Brosnan) a už namalovaná je. (Mr.Hudson)
- Julie Walters (Rosie) má na sobě ve scéně v přístavu tričko od Bangles, které jí věnovala kostymérka filmu Ann Roth. (jezurka42)
- Ve scéně, kdy Donna (Meryl Streep) běží po mostě za svými kamarádkami, jsou v jednom záběru vidět lidi, avšak v druhém záběru už ne. (Hanka13)
Reklama