Režie:
Robert RodriguezKamera:
Bill PopeHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Rosa Salazar, Christoph Waltz, Keean Johnson, Jennifer Connelly, Mahershala Ali, Jeff Fahey, Jackie Earle Haley, Eiza González, Ed Skrein, Casper Van Dien (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Svět vzdálené budoucnosti není ideálním místem k životu, přesto v něm žijí lidé, kteří nezištně pomáhají jiným. Tak třeba kyberdoktor Ido (Christoph Waltz) prolézá skládky, aby našel funkční součástky, které může implantovat lidem, co o část těla přišli. Takhle objeví Alitu (Rosa Salazar), poničeného kyborga se srdcem a duší dospívající dívky, a vrátí jí život. Po probuzení Alita vůbec nic neví. Nepamatuje si svou minulost, nepoznává svět kolem sebe, ale okamžitě nasává nepřeberné množství nových informací. Se životem vrstevníků Alitu seznamuje Hugo (Keean Johnson), mladý rebel s motorkou, který ji od prvního setkání mimořádně imponuje. Díky své zvědavosti pozná Alita i odvrácenou stránku města Iron City, v němž s doktorem Idem žije. Fyzickou konfrontací se zdejším podsvětím v sobě objeví mimořádné, smrtící schopnosti. V tu chvíli se dostane do hledáčku skupiny nájemných zabijáků, kteří terorizují město, ale teď dostali jediný úkol – najít a zničit Alitu. Z obyčejné kyberholky se stane bojový anděl. A konečně si vzpomene, jaké je její poslání. (CinemArt)
(více)Videa (38)
Recenze (843)
Překvapivě dynamický a kompaktní spektákl napráskaný scifi udělátky a přehlednou akcí od trash režiséra, který si jen tak odskočil od svých typicky známých garážovek. Je cítit ten typický béčkový feeling špinavého města a všech těch prazvláštních robo-human kreatur, zároveň tam ale je patrný dohled Camerona a to především ve chvíli, kdy se vypráví klíčové části nosného příběhu, či v momentech, kdy nálety kamery snímají město na obloze, či divokou "autodráhu". Kéž by takhle rozpustile a svěže vypadaly všechny ty rádoby scifi/cyberpunk výtvory posledních let v čele s Ghost in the Shell apod. ()
To šlo nějak mimo mě, přišlo mi to takové moc sterilní, málo krve i násilí, skoro jako pohádka pro děti. Příliš Camerona, a naopak málo Rodrigueze, zdá se mi. Christoph Waltz překvapivě nevýrazný, jako by hrál na půl plynu, Rosa Salazar v titulní roli celkem fajn (i když ty zvětšené oči mě celou dobu děsily) a Keean Johnson mi přišel hodně špatný. Nic jsem od toho nečekal a nic moc nakonec ani nedostal. Btw. pro mě už druhé setkání tento týden s Mahershalou Alim (poprvé v Zelené knize) a musím říct, že ten týpek naprosto nemá chybu. ()
Vcelku jsem se bavil, tedy rozhodně nenudil. Ale celý film ve mě klíčilo podezření, které se nakonec potvrdilo. Že film nebude mít žádný konec a že je to pouze lákadlo/reklama/ upoutávka na druhý díl, který bude rozhodně velice zajímavý. Tenhle (první) díl ale díky té vykalkulované póze hodnotit lépe než 3* nemohu. ()
Přehnané obavy nejsou na místě. Rodriguez s Cameron adaptaci Ality nepokazili, přestože se primárně zaměřili na to, co je podle mě z nabízeného světa nejméně podstatné – krásný vizuál. Ten dává vzpomenout třeba na loňský Ready Player One či předloňského Valeriana a město tisíce planet. Takže si ony technické hody asi dokážete představit a právě ty ve spojitosti s povedenou akcí dokáží udržet pozornost i tehdy, kdy příběh viditelně skřípe. Což je docela často – proměnlivá motivace postav, občasná zkratkovitost, trošku nepochopitelná milostná linka i (záměrné) opomenutí spousty reálií potenciálně velmi zajímavého prostředí, to všechno může mrzet. Ta poslední poznámka podle všeho souvisí především s budováním otázek do pokračování, jehož budoucnost je však podle prvních tržeb hodně nejistá. Osobně bych si ho ale představit dokázal, takže Alitu mezi průšvihy určitě řadit nechci; nejen díky líbivému kabátku, ale i velmi příjemným hercům ve vedlejších rolích a nenásilně popové variaci na kyberpunk. Prostě docela v pohodě podívaná. ()
Zase ukázalo, že v případě moderních filmů nedokážu dobře trefit na co jít do kina. Alitu jsem vidět až teď na HBO a po skončení těžce lituju, své kino ingoranství, protože audio-vizuální položky filmu jsou top. Moc mě však bavil i příběh, který v sobě čistokrevnou touhu po lásce, záběr kdy si hlavní hrdinka vyndá své srdce, patří mezi nej romantičtější scény a síly okamžiku, které jsem v téhle kategorii kdy viděl. Vynikajcí akční romantika z dokonalým využitím filmařských technologií 21.století. ()
Galerie (65)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (61)
- Do hlavnej role Ality (Rosa Salazar) boli skúšané aj Zendaya, Bella Thorne či Maika Monroe. (Astonko)
- Pro režiséra Roberta Rodrigueze se jedná o první film s přístupnosti PG-13. A to i přesto, že se jako režisér dříve zapsal pod osmnáct filmů: všechny měly rating PG nebo R. (NiWi)
- Jediné, co můžeme teoreticky vidět ze 3. (a možná 4.) dílu knižních předloh, je mladá Koyomi (Lana Condor). V prvních dvou dílech byla totiž miminko – nalezenec, kterého se ujal majitel baru KANSAS (Garrett Warren). (GejmronCZ)
Reklama