Reklama

Reklama

V roce 1641 je ve francouzském vězení Skot James McCullen shledán vinným z prodeje zbraní oběma stranám konfliktu. Před vykonáním rozsudku vyřkne poslední slova o tom, že klan McCullenů je velký a mocný a že moc jeho synů poroste i po dlouho po jeho smrti. Místo popravy ho však čeká rozžhavená železná maska, kterou je odsouzen nosit až do své smrti... V nedaleké budoucnosti mluví na fóru McCullanův potomek, mocný zbrojař. Představuje nanomity – dokonalé mini vojáky. Původně sloužili v lidském těle k likvidaci nádorových buněk, ale podařilo se je naprogramovat tak, aby jedli prakticky cokoliv, například kov a beton, a ničili tak nepřátelskou techniku a budovy. Pak jsou dálkovým ovladačem zkratováni, aby nedošlo k další nežádoucí aktivitě. Druhý den ráno má být vyexpedována z McCullanovy továrny v Kyrgyzstánu další várka bojových hlavic s nanoroboty. Dva vojáci Duke a Ripcord, kteří vezou v koloně aut kufr s nanohlavicemi, si všimnou chybějícího průzkumného týmu na 40. kilometru. Vyhlásí pohotovost a vrtulníky potvrdí, že radar nic nehlásí. Najednou se ale zničehonic objeví jakoby mimozemské letadlo a oba Apače sestřelí. Vojenská vozidla se rozptýlí, podivný letoun střílí i po autech a ničím nejde zničit. Pak se na zemi objeví jakýsi výsadek vojáků, které vede štíhlá černovlasá žena. Nezastaví je ani granáty. Duke odnese zraněného kamaráda stranou a vrací se pro kufr. Žena se mu s několika vojáky postaví. Vyjde najevo, že se znají, jmenuje se Anna. Najednou se z oblohy snese další neznámý stroj a z něj další „muž v černém“. Ten začne likvidovat Anniny vojáky. Duke Anně pomáhá. Objeví se další žena se zrzavými vlasy a muže v černém zastřelí. Anna nakonec odletí bez kufru, ten nechá Dukovi. Za Dukem přijde zrzavá žena se svými muži a chtějí kufr. Jsou prý tajná jednotka – jako hologram se jim představí velitel jednotky, generál Clayton Abernati aneb generál Hawk. Je prý ve zvláštní jednotce. Jeho tým Alfa je prý dopraví i s kufrem k němu. Během letu Duke zjistí, že zrzavá žena je u speciální jednotky – je v ní Brit, Maročan a muž, který nemluví. Chce se k nim přidat. Na základně zjistí, že se jedná o útvar G. I. Joe, který formálně neexistuje, ale slouží u něj ti nejlepší z nejlepších. Jednotka se snaží zjistit, kdo je napadl, proč a kdo za jejich nepřáteli stojí... (TV Prima)

(více)

Videa (10)

Trailer 3

Recenze (1 213)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Panáčci bojujou. Je to hloupé, přitažené za vlasy, nelogické a též strašně zábavné. Sommers možná akci neumí tak jako Bay, ale pořád budete valit oči. U Star Wars bitvy pod mořem, u honičky v Dejvicích (pardón v Paříži), u soubojů se samurajskými meči, u totálně mimózních hlášek, které český dabing překřtil hodně poveděně. Quaid je borec, Tatum trdlo a Arnold Vosloo sympaťák. Uslintnutí nad Rachel Nichols a Siennou Miller je už od prvních trailerů nepřekvapivé. A příjde i Fantomas. Neberte G.I. JOE vážně, tohle je drahá reklama na hračky. COŽE?! ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Začal bych vtipem: Víte, co se mi nejvíce líbilo na G.I. Joe? Trailer na novou romcom s Kačkou Heigl a Butlerem, který běžel před filmem. ____ Pět poznámek – ke střihu, vertikalitě, sexualitě, multikulturalismu a instrumentalismu: ____ 1, V polovině a na konci šedesátých let řada amerických filmů experimentovala s rychlejším tempem střihu. Dnes je střih u většiny filmů rychlejší než v jakémkoli jiném období. Ve skutečnosti může rychlost střihu brzy dosáhnout svého stropu; je těžké představit si celovečerní film, kde by trval záběr v průměru méně než 1 sekundu. Lze tuto hranici nějak prolomit a překonat? Lze, takovým malým podvodem, protože hranice jedné sekundy se zachová, ale akce se přesto bude zdát rychlejší. Jak? Jednoduše, akce se neodbude sekvenčně, ale simultánně, tzn. že se rozdělí do dvou až třech míst a mezi nimi se přestříhává. Kupříkladu souboj ninjů a přestřelka mezi vojáky se tak neodehraje postupně za sebou, ale přestříhává se mezi tím. Stejným způsobem se řešila hranice minimální délky záběru v závěrečné obří sekvenci v Transformers 2. Stejným způsobem se to řeší i zde. Abych se ale přiznal, tak tenhle typ řešení akce nepovažuji za šťastný. Nejde tu vůbec o přehlednost, nebo nepřehlednost akce, ale o to, že takovéhle přestříhávání ruší potěšení z kontinuity akce, z její výstavby, a akce tím ztrácí parametry „malého příběhu". Když si vybavím všechny americké akční filmy z 21. století, sedlo mi stoprocentně opravdu jen máloco. A tak stejně jako pojmenoval Havel proslulým skvostem „humanitární bombardování“ intervenci do bývalé Jugoslávie, i G.I. Joe akcí přetéká, ale je to jen jako, takové humanistické, neškodné, nijaké... taková humanistická genocida diváka. ____ 2, Američané přistáli na Měsíci léta Páně 1969. Do stejného období spadá počátek rychlejšího střihání v amerických filmech, viz bod jedna. Náhoda? Nikoliv náhoda, nýbrž počátek vertikální éry, utužené o pár let později „vertikálním" opuštěním Země ve Star Wars. I G. I. Joe je filmem vertikálním. Odpovídá tomu vertikální poster rozdělený na nebe a peklo, nebo spíše nadsvětí a podsvětí bez morálního významu. Jen peklo je umístěno nahoře, protože to je pro teenagery víc cool. Dále je ryze vertikálním problémem potýkání se s gravitací (černoch se chce hrozně moc stát pilotem; Eiffelova věž zase doplatí na přitažlivost) nebo neustálé přecházení mezi hydrosférou (id - oceán nevědomí), povrchem (ego) a atmosférou (superego - svědomí, božský dohled). Vertikalitě odpovídá i rozdíl v záběrování mužů a žen – u mužů se začíná záběr nahoře na hlavu-mysl, u žen zpravidla dole na zadek-povrch. První záběr na muže a ženu se tedy v G.I. Joe liší. V prvním případě pohlížíme „do“, kdežto ve druhém „na“. ____ 3, Na posteru si dále můžeme všimnout, jak na něm jsou ženy natočeny bokem, aby vyniklo poprsí a hýždě, zatímco muži anfas. Když se poprvé ve filmu objeví hologram, je na něm Dennis Quaid ve 2D. Ani ne o pár minut později se na hologramu zjeví tuším Sienna Miller... ve 3D. Kupodivu se ani v jednom z vtipů nešprýmuje o suspenzorech, přitom jsou povinnou součástí hi-tech obleků. Mužské pohlavní orgány prostě stále patří do oblasti intimity a soukromí, zatímco ženské pohlavní znaky a orgány jsou už dávno „veřejným majetkem“, nad jejichž masovou přítomností ve veřejném prostoru se už nikdo nepozastavuje vyjma několika feministicky orientovaných kritiků, kteří naprosto marně upozorňují na zneužívání a deformaci obrazu ženy, na devalvaci ženy do pozice objektu apod. A za druhé si můžeme povšimnout, že mužští hrdinové tu často vystupují „bez tváře“, není jim vidět do obličeje, mají ho částečně zakrytý nebo znetvořený, na rozdíl od ženských protagonistek. Mužská postava je zde pouze jakousi nekonkrétní siluetou, kterou vyplňujeme vlastními rysy, vlastní identitou. Absence tváře umožňuje, podobně jako v pornografických filmech, mužskému divákovi identifikaci s hrdinou příběhu, zatímco ženský obličej zůstává co nejvíce odhalený pro potěch oka. ____ 4, Americká hyperkorektnost za vlády Billa Clintona je nejvíce patrná asi z prvního Matrixu, kde po boku stanuli černoch a dva běloši, žena a muž, kdy muž (Keanu Reeves) je ke všemu míšenec. I G.I. Joe touží xenofobii nějak obejít, vždyť tu máme bělocha, asiata, černocha i post-koloniálního half-černocha Saïd Taghmaouia. Jenže volba herců tady odpovídá spíše nutnosti po snadno zapamatovatelných a od sebe odlišitelných hrdinech, kde nulovou hloubku vyvažuje signifikantní a čitelný „venek“, podle něhož postavu ihned poznáme. Proto patří mnohem větší uznání režisérům, kteří ve svých filmech pracují třeba jenom s bělochy a jsou nuceni je odlišit vnitřně. Nadto se stojí zamyslet nad tím, jestli není nějaká souvislost mezi Marlonem Wayansem a šimpanzem ze Speed Racera? Ano, oba „primáti“ jsou zdrojem humoru. ____ 5, G.I. Joe není, jak se občas tvrdí, náborový leták, který má ukázat klukům, jak bude vypadat armáda ve věku, kdy už budou dost staří, aby se mohli nechat naverbovat. Ve skutečnost je G.I. Joe konverzí počítačových her, zejména Gears of War a Dead Space, viz všechny ty pulzní pušky, dvě odlišné frakce, „vypnutá“ krev, kooperativní multiplayer, rozmanitost misí, videoherní trenažer střelby, „oživování" mrtvých, briefingy z prezidentské kanceláře nebo Karolína Kurková (přesně takovýhle modelky hrály ve filmečcích z Command and Conquer). Herní estetice odpovídá i neustálé zpochybňování manuálů, konkrétně potřebu manuálu ta které postava zpochybní ve filmu třikrát. Naráží se tu zjevně na dobu, ve které kvete pirátství a ve které je dostupnost manuálu vyloučená a hráč musí, stejně jako Channing Tatum a Marlon Wayans najatí narychlo Quaidem, objevovat vše po svém. () (méně) (více)

Reklama

viperblade 

všechny recenze uživatele

Tak já nevím… G. I. Joe je typ filmu, který normálně já obhajuju, že to nemá být drama, tak to podle toho hodnotím. Je to typ filmu, který normálně mám rád a který si užívám. Navíc je to od režiséra Mumie a Mumie se vrací, dvou mých hodně oblíbených filmů. Prakticky nejlepší scéna se odehrává v Praze, která je "namaskována" jako Paříž a jednu z vedlejších rolí má jedna z nejkrásnějších českých modelek, která dobyla i svět, tak kde se stal problém? Jak to, že tomuto filmu nemůžu dát větší hodnocení než tři hvězdičky? Jak se znám, dokázal bych si obhájit mnohem větší hodnocení, byť mizerně, ale dokázal. Ale tady nemám důvod. G. I. Joe je film rychlý, (představte si Usaina Bolta, kterému někdo podstrčil anabolika na zrychlení) prakticky nemá hluché místo či pár minut bez akce, ale je to tak zoufale prázdné, postavy mi nepřirostly k srdci (teda, krom už zmíněné Karolíny a Rachel Nichols) a bylo mi jedno, jak která postava dopadne, kdo přežije či ne. Co se ti sakra stalo, Stephene? Kde je ta lehkost, s kterou si točil obě dvě Mumie? Kde je tvůj osobitý humor, který jsi do obou těchto filmů dal? Prakticky i ten nejslabší díl ze série o Transformerech je minimálně o třídu lepší než tohle. Lituju, dnes jen za 60 %. ()

tombac 

všechny recenze uživatele

Minulý rok jsem jásal u Doomsday, letos jsem měl jiným způsobem pusu do "O" u téhle bejkárny. Minule jsme slintali nad zadečkem Rhony Mitry, teď budeme pouštět sliny při pohledu na dekolt a sexy tvář Sienny Miller. Pro našince je tu i vojanda Kůrková... Sommersovi se to celé digitální peklo zčásti vymklo z rukou, ale na to sere pes, zábavné to je dost. 7/10 ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Mumie se vrací na režisérskou sesli. Sommersi, je čas, abyste natočil další film. Ať je tam armáda, triky, potupa Francie, sexy ženy, zelené mozky a tolik motivů, aby vystačily na celou sezonu akčně sci-fi seriálu. Rozkaz, pane. Bez invence, bez mozku, bez vtipu- Sommers se po velenudě jménem Mumie plní zadání a oddává se svým dvěma vášním: uspat cokoli, co se mu dostane pod ruku a znetvořit lidský obličej. Navzdory snaze proměnlivé Sienny, racionální zrzce Rachel a vtipálkovi Marlonovi (první interracial romance a pořádný polibek v blockbusterovém vesmíru) se mu to povedlo dokonale. České znění, které evidentně namluvili mutující pubescenti, sice přidává neplánovanou švandu, ale na 118 minut to nestačí. Moula, jenž umí zabít fantastickou honičku, zmateně přeblikávat mezi scénami a zruinovat i rozebrání pražské Eiffelovky, si další velký film nezaslouží. Stupidní scénář by nebyl paradoxně na škodu- ale to by byl potřeba Bay nebo třeba Abrams, anžto Sommers by béčkové jiskření nepoznal, ani kdyby k němu omylem zabloudil. Nemá cit pro dětinskou destrukci, postrádá čuch na adrenalinové klukoviny a co se mě týče, definitivně zůstává v šuplíku Patlal somnabulní. Zíííííív. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (43)

  • Film se nepromítal kritikům. (HellFire)
  • Akční scéna v pařížských ulicích se natáčela čtrnáct dní v pražských Dejvicích (mimo jiné). Filmaři zde postavili několik obchodů s květinami, změnili jména budov a do ulic zaparkovali několik francouzských automobilů. (TomikZlesa)
  • V pôvodnom príbehu bol Rex (Joseph Gordon-Levitt) naverbovaný do Cobry, kde viedol armádu super vojakov. Od tohto návrhu sa však upustilo. (Greenpeacak)

Související novinky

Spojí Chris Hemsworth G.I. Joe a Transformery?

Spojí Chris Hemsworth G.I. Joe a Transformery?

31.05.2024

Sympatický rodák z Austrálie se stále vehementně snaží vymanit se ze škatulky marveláckého Thora. Nejspíš si je velmi dobře vědom toho, že ze slávy boha hromu se věčně žít nedá, proto se snaží… (více)

Hasbro zakládá filmovou a televizní divizi

Hasbro zakládá filmovou a televizní divizi

17.08.2023

Hračkářský konglomerát Hasbro spustil novou filmovou a televizní divizi, skrze kterou nyní hodlá ve velkém produkovat vlastní projekty na základě svých značek. Nová produkční společnost vznikla… (více)

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

26.07.2021

Hračkářský konglomerát Hasbro a jeho produkční společnost eOne, pod kterou v budoucnu budou vznikat i nové filmy ze série Transformers, jistě doufal, že nový akční snímek Snake Eyes: G.I. Joe Origins… (více)

Spin-off G. I. Joe nabírá sexy posilu

Spin-off G. I. Joe nabírá sexy posilu

15.10.2019

Kolem chystaného spin-offu akční série G. I. Joe Snake Eyes se dlouhou dobu nic nedělo, spousta lidí tak projekt považovala za mrtvý. Studio se ale v posledních měsících zdá být spokojené s dosavadní… (více)

Reklama

Reklama