Reklama

Reklama

Perníkový táta

(seriál)
  • USA Breaking Bad (více)
Trailer 2
USA, (2008–2013), 49 h 16 min (Minutáž: 43–58 min)

Tvůrci:

Vince Gilligan

Hudba:

Dave Porter

Hrají:

Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn, Dean Norris, Betsy Brandt, RJ Mitte, Bob Odenkirk, Jonathan Banks, Giancarlo Esposito, Jesse Plemons (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(5) / Epizody(62)

V kompletní druhé sezóně seriálu Perníkový táta Waltovi (dvojnásobný držitel Ceny Emmy® Bryan Cranston) a Jessemu (Aaron Paul) vše přerůstá přes hlavu. Jejich podnikání dosahuje nových rozměrů a oba zažívají, co všechno obnáší obchodování s drogami. Proslulý modrý amfetamin z nich udělal boháče, ale pro Walta je stále složitější skrývat pravdu před svou manželkou Skyler (Anna Gunn), synem Walterem juniorem (RJ Mitte) a švagrem Hankem (Dean Norris), protidrogovým agentem. Ze všech sil se snaží udržet svůj život pod kontrolou, musí se ale potýkat s brutálními drogovými dealery, stále odtažitější ženou a synem, blížícím se narozením dcery a drogově závislým obchodním partnerem – a při tom všem navíc bojovat s rakovinou plic v konečném stádiu. Za kamerou Perníkového táty: Kompletní druhé sezóny stál Michael Slovis, střihu se ujala držitelka Ceny Emmy® Lynne Willingham, A.C.E. Výkonnými producenty byli Vince Gilligan a Mark Johnson. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (12)

Trailer 2

Recenze (1 497)

ORIN 

všechny recenze uživatele

Teprve, když vás polije horko z diagnózy a Smrtka začne klepat na dveře, uvědomíte si, jakou cenu lidský život má a začnete dělat věci jiné, nestandardní, až ilegální, začnete si "užívat" zbytku života. A o tom je Breaking Bad, nijak zvláštní námět, přesto výjimečné zpracování s vynikajícími hereckými výkony, především Bryana Cranstona v hlavní roli. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Televizní seriál napsaný a natočený se stejnou svědomitostí, s jakou Walt vaří Blue Sky. Následující výběr ze SPOILERoidních poznámek, které jsem si zapisoval během všech pěti sérií nechce být komplexní analýzou, ale rozborem několika dílčích oblastí seriálu alespoň částečně rozkrýt, v čem tkví jedinečnost Gilliganova počinu. ___ Vývoj vyprávění se po celý čas zdá být určován Heisenbergovým principem nejistoty. Přes předpokládaný směr vývoje (z oběti vnějších okolností v manipulující monstrum) nelze dopředu odhadnout, kdy se co podělá a kdo prodělá jakou charakterovou proměnu. Breaking Bad nevychází vstříc diváckým očekáváním tím, že odmítá zažitá vyprávěcí schémata. Znejišťuje nás svým úsilím o větší pravděpodobnost probíhajícího dění, vytvářením dojmu, že může dojít téměř k čemukoli. Od vytváření vlastních hypotéz však neodhadnutelný vývoj neodrazuje. Seriál nás „předsunutými“ scénami v prologu naopak sám pobízí k aktivnímu zasazování viděného do celku vyprávění. Napětí není čerpáno jenom z divácké nejistoty, k čemu dojde, ale naopak také z vědomí toho, co která postava ví, nebo neví. Tvůrci pracují s několika ohnisky vyprávění, staví proti sobě protichůdné zájmy postav, které musí často čelit rizikům přicházejícím z různých sfér (užší a širší rodina, instituce, podsvětí). Proměna vnímání postav je vázána na to, co o nich víme, nakolik si jich vážíme a kolik mravních deliktů jim jsme ochotni odpustit. Fascinující je sledovat nesamoúčelné „špinění“ hrdinů. V posledních sériích byste těžko hledali postavu bez viny. Zvyšující se sázky postavy nutí přemýšlet více dopředu, čím se z nich stávají lepší hráči. Sebe-stylizace a přetvářka nejdou k duhu zejména Jessemu, který možná představuje nejslabšího hráče, ale také figurou, na kterou je v poslední epizodě vázán nejsilnější katarzní efekt. ___ Skutečným soupeřem většiny postav je jejich vlastní potenciál, který buď nedokáží naplnit (vinou svou i systému, který je opakovaně zrazuje), nebo jej naplní za neadekvátní cenu. Hrdiny vyprávění sjednocuje také jejich nejednoznačnost. Každý může vystoupit ze své role, ať již přijaté dobrovolně nebo pod tlakem okolí. Neboť nic není fixní a libovolné rozhodnutí libovolné postavy jsme nuceni posuzovat v kontextu jejího předchozího jednání, lze pochybovat také o Waltově přiznání v poslední epizodě, že rodina byla pouhou zástěrkou pro jeho zločineckou dráhu (na kterou se tudíž vydal ze sobeckých pohnutek, ne kvůli zajištění ženy a syna). Skutečně nebylo zpočátku jeho motivací něco jiného než moc a peníze? V přehodnocování názoru na postavy nám pomáhá využívání paralel (Hank náhradním otcem Walta Juniora, Walt náhradním otcem Jesseho), které nás vede ke vnímání podobných situací v odlišných kontextech a poukazuje na některá klíčová témata seriálu. ___ Kariérou drogového bosse si Walt ventiluje svou agresi nastřádanou z mnoha zdrojů. Neobstál jako živitel rodiny, očekávání nenaplnil ani jako otcovská autorita (syn získává rady, jak být mužem, od Hanka). Svým druhým životem si navíc kompenzuje selhání vlastního těla. Vydělává si mimo systém také proto, že z něj byl vinou své nemoci vyloučen. Neboť jako člověk s rakovinou značí smrt („jiné“), je společností odmítán. Vaření perníku mu umožňuje zvítězit nad náhradními otcovskými a manželskými figurami a zužitkovat svůj výjimečný intelekt alespoň mimo oficiální struktury. Dlouho ho neopouští víra v tradiční, resp. povinný rodinný model. Teprve ve finále, ničím nespoutáván, všemocný a všehoschopný, může dát plný průchod svému potenciálu, bezezbytku se proměnit v člověka, kterým mu možná od začátku bylo předurčeno se stát.____ Mimořádné tematické rozpětí seriálů dělá z Breaking Bad vděčný materiál pro sociologické studie o úzkostech soudobé Ameriky (drogy, peníze, smrtelná nemoc, neúčinný systém sociálního zabezpečení). Kdo chce prorazit, nemůže ctít zákon a věčně okolo sebe ze stovek drobných lží budovat fasádu slušného občana. Seriál mnohokrát relativizuje oddělení „velkých“ lží s širokým dosahem od malých rodinných lží. Podstatou obojího je pokrytectví. Namísto toho, aby se učili větší otevřenosti, jsou hrdinové čím dál obratnější v konstruování náhradních světů a vymýšlení smyšlených příběhů (Walt jako gambler). Jak ale všichni postupně zjistí, skutečné drama se ale odehrává za těmito papundeklovými kulisami. Je fascinující sledovat, jak scenáristé postavy provádějí víceúrovňovou sítí lží, jak nakládají s jejich různou informovaností o existenci určitých světů a jeho domnělých obyvatel (rodina, podsvětí, práce jsou nejprve výrazněji odlišené také výtvarně, ale postupně všechny „ztemní“ do stejné barevné palety). ___ Nesmírně vděčný je Breaking Bad také z hlediska stylu, který se proměňuje nejenom v rámci epizod, ale i jednotlivých scén (rekontextualizací a/nebo odhalením nové informace jsme navedeni k tomu, abychom scénu vnímali z jiné perspektivy). S grafickou návazností záběrů, rozehráváním akce ve více plánech nebo vytvářením významů pozicí a pohybem kamery si tvůrci vyhráli mnohem více než lecjaký hollywoodský nádeník, disponující stonásobně větším rozpočtem. Scorsesem nadopované střihové koláže bych si dokázal pouštět do zblbnutí, emblematický prostor Nového Mexika už léta nebyl využit k tak strhujícímu oprášení klasických westernových motivů (přepadení vlaku) a poslední epizoda může úrovní režie směle konkurovat některému z lepších Hitchcockových thrillerů. Je toho hodně, co by se dalo ještě napsat, ale tón by zůstal stejně oslavný. V Breaking Bad totiž obsahuje tolik pozitivního, že považuji za malicherné zmiňovat těch pár drobných nedostatků. Nestává se často, aby vám nějaký seriál umožnil být prakticky nekritický. Díky za to! 100% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Radek99, Toj, pleonasmus () (méně) (více)

Reklama

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Breaking Bad (česky rádobyvtipně přeloženo jako Perníkový táta) je přesně tím typem seriálu, který vyplňuje mezeru v jinak relativně prázdném prostoru televizní zábavy pro muže středního věku. Pro muže středního věku, kterému Hvězdná brána líbá zadnici a na Matlocka má ještě nějaký ten pátek čas, je právě Breaking Bad jediným východiskem. Seriál pojednává o čerstvém padesátníkovi, který se spolčí se svým bývalým (ne zrovna nejlepším) žákem, aby se společně vrhli do výroby metamfetaminu (pervitinu) tedy povzbuzující drogy, sice nezpůsobující fyzickou závislost, leč přesto s možnými devastujícími účinky, drogy, která je světu známá i jako ryze československá droga a v dobách ne-úplně-dávných zcela legální. Na americkém středozápadě ovšem pod přísným drobnohledem DEA (Národní úřad pro kontrolu obchodu s drogami). Tím se zpět dostáváme k našemu hrdinovi Walteru Whiteovi, středoškolském učiteli s rakovinou plic, jež se stala mezníkem v jeho jinak poklidném životě. Jako odborník na chemii vaří 100% čistý pervitin s vidinou obrovského zisku, zatímco chodí do nemocnice na chemoterapie. Postupně zjistíme, že jeho skutečnou (chemo) terapií je právě výroba onoho pervitinu. Tohle všechno jsou pilíře rozvrstveného vztahově-dramatického seriálu s prvky humoru i akce a to si k tomu všemu připočtěme ještě jeden pilíř a to ten, že Walterův švagr Hank je právě agentem výše zmíněné DEA. Tvůrci promyšleně odkrývají následné události jako jakousi skládanku a dávají tak prostor skutečné mysterióznosti a provázanosti skutků a činů. Něco takové jsme občas nalezli například v LOST, ale zde to dostáváme bez oné smyšlené mystiky a fantazie. Je jasné, že ona Walterova nelegální činnost je nejen startérem veškerých dalších událostí, ale i motorem samotným, ženoucí celý seriál kupředu. Klidně by Walter White mohl legálně podnikat a seriál by byl i tak bezesporu přitažlivý, neboť je výborně obsazen a vůbec skvěle zpracován (ty dlouhé, tiché a zdánlivě nic neříkající záběry mají oproti jiným hektickým a užvaněným seriálům svůj půvab), ale právě ta nelegálnost z toho teprve dělá po čertech napínavou show, která dokáže strhnout každého. A to je koneckonců i nepsané motto tohoto seriálu: Zakázané ovoce chutná nejlépe. Doporučuji jako skvělou podívanou, kdy prostě dáte celý seriál za víkend, ale i jako návod pro ty, co neví, jak naložit se svým jinak šedým životem, když se dozví, že to mají "za pár". ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Seriál disponuje úplne skvelými charaktermi, ktoré dokonale stvárnili ich hereckí predstavitelia na čele s neuveriteľným Bryanom Cranstonom, ktorého som do tej doby mal zaškatulkovaného skôr ako komediálnejšieho herca alebo herca vedľajších rolí. Čo ale tu predvádza, to je naozaj neuveriteľné. Silné herecké výkony, kde mu veríte každú jeho pózu. A s tou plešatou hlavou a briadkou vyzerá skutočne ako poriadny badass. Ani kvôli tomu ale nie je seriál tak prelomový, aj keď herci robia naozaj veľa, rovnako ako scenár. Prelomový je spôsob toho, ako je seriál natáčaný, zábery, ktoré sú používané, to, ako sú nasnímané jednotlivé scény. U niektorých si budete naozaj hovoriť, že toto ste ešte nikdy nevideli, že toto nie je niečo, čo je v televízii štandardné. A nie je to štandardné ani pre film. Je vidieť, že si tvorcovia sa seriálom hrali, skúšali trochu experimentovať a dali vám niečo naviac. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Seriál hodnocen po zhlédnutí všech epizod. Možné SPOILERY! Do tohoto seriálu jsem byl více méně donucen prakticky všemi, kdo ho znali a jelikož jsem věděl, že finální série (respektive její druhá polovina) začne (v té době) za měsíc, rozhodl jsem se to nakoukat, abych pak plynně navázal. A vyšlo mi to nádherně, jakmile jsem dokoukal díly, které byly dostupné, začala finální polovina. A to už dávno jsem propadl Walterovi, Jessemu, Skyler, Hankovi… a takhle bych mohl vyjmenovat prakticky každou postavu z tohoto dokonalého seriálu. ___________ Na Breaking Bad mě nejvíc bavil fakt, jak krásně a logicky se ten seriál vyvinul. Začalo to jako takový černo-humorný seriál, který sem tam míchal vážné momenty se scénami právě černo-humornými (scéna s vanou a mrtvolou) aby se postupně vyvinul do opravdu drsného dramatu, které vás nenechá vydechnout a hlavně které vás bude neustále překvapovat. Scénář je možná nejsilnější zbraní tohoto seriálu, protože kdykoliv si říkáte, že tahle postava je tam navíc či jen komparzista, tak nikdy nevíte, kdy se znovu vynoří a jakou v tom vše může mít (důležitou) roli (jeden z Andreiných synů, později i ten druhý, Todd). ___________ Pokud jsem označil scénář jako nejsilnější zbraň, tak druhou nejsilnější musí být bezpochyby herecké výkony naprosto všech zúčastněných. Od Bryana, přes Aarona po Annu, každý propůjčuje své postavě to nejlepší (a pokud to scénář vyžaduje i to nejhorší) ze sebe a vy jim žerete každé slovo, co řeknou, každý pohyb, který udělají, a nebudete vůbec zpochybňovat fakt, že fandíte drogovému králi, který je ten, který klepe. ___________ Za zmínku určitě stojí i fakt, že seriál nemá slabé místo. Prakticky u každého seriálu máte třeba jednu či dvě série, které nejsou zas tak dobré, no to se u tohoto seriálu nestalo (alespoň u mě ne). Každá série má divákovi co nabídnout a když celý seriál skončí, tak vy se nemůžete rozhodnout, která že byla ta nejlepší? První, kdy se zrodil Heisenberg? Pátá, kdy všechno začalo pro postavy jít do háje? Ne, prostě každá má své vrcholy a hlavně každá si drží hodně vysoký standard. ___________ Co závěrem? Jednoduchá odpověď - mrkněte se na tento seriál. Já jsem už pár seriálů viděl, ale tohle je teprve druhý, u kterého mohu s čistým svědomím napsat, že každá série je mistrovské dílo (pokud to někoho zajímá, tak první seriál by u mě byl The Wire.) A právě po něm jsem si nemyslel, že někdy v dohledné budoucnosti se natočí seriál, který by ho mohl překonat. No a to jsem netušil, že už v roce 2006 vznikl pilotní díl k seriálu, který se kvalitě The Wire přiblížil, jak mohl, místy ho i překonal. 100 %. ()

Galerie (941)

Zajímavosti (296)

  • Zkratka seriálu "BrBa" není náhoda. Br je chemická značka brómu, prvku používaného k hašení ohně. Ba znamená baryum, což je měkký, velmi reaktivní a toxický kov, využívaný k založení ohně. Zkratka "BrBa" tedy odkazuje na transformaci hlavní postavy z toho, kdo "hasí oheň, ochraňuje" na osobu, která oheň zakládá a tedy škodí. (jerry12)
  • V několika epizodách je pohled ze zpětných zrcátek zrcadlově obrácen. Při pohledu do nich to vypadá jako by řidič seděl na sedadle spolujezdce. (ČSFD)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama