Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

plechulka 

všechny recenze uživatele

Jsou filmy, které Vás ohromí a přibijou do sedadla na první "pokuk" a pokud je vidíte víckrát, na to prvotní oslnění nikdy nezapomenete. A pak jsou filmy, které zkouknete, jsou příjemné, ale máte pocit, že znova už je vidět nepotřebujete. Film Výlet jsem zhlédla v kině těsně po premiéře, řekla si fajn, dala mu tři hvězdičky a skoro na něj zapomněla. Teď jsem ho viděla - a to v TV! - podruhé a musím jednu hvězdičku přidat. Proč? Možná už jsem se tak nepídila po příběhu - který, aspoň dle mne, není tak podstatný - možná že jsem trochu zestárla, takže už víc chápu postavu Ivy Janžurové, možná mi víc došlo přísloví I CESTA MŮŽE BÝT CÍL, možná.... ale co - možná zkuste dát druhou šanci tomuhle nenápadnému filmu taky a uvidíte! ()

Frenegonda 

všechny recenze uživatele

Vpustil jsem Alici Nellis k sobě do obýváku. Udělala tam pěknou paseku trvající něco přes 1,2 hodiny a s elegancí sobě vlastní odplula pryč:-) Teď VÁŽNĚ. Tenhle film mě převrátil naruby, vypral na 40 a vyždímal na 1500 otáček za minutu. Nevím co Nellis udělalal s herci, ale jejich výkony jsou naprosto famózní. A závěr graduje takovým způsobem, že se mi naskakovala husí kůže! ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Druhý celovečerní film svérázné a talentované režisérky Alice Nellis je skutečným překvapením - plnohodnotný, dospělý a hluboký film, tahle psychologická road-movie. Symbolická česko-slovenská cesta z Rakovníka do Nového Mesta nad Váhom, spojující duchovní prostor nejen hrdinů tohoto filmu (opět symbolicky (i vtipně) usazených do dvou epochálně i generačně různorodých osobních automobilů), ale i zhruba 15 milionů obyvatel více než 70 let trvajícího státního celku, je prezentována jako výlet, všichni ale jistě cítí, že v tomhle případě šlo o něco mnohem závažnějšího. Motiv daleké cesty je jedním ze základních témat naračního světa všech civilizací a i tady slouží velmi zajímavě v rovinách možné interpretace. Alice Nellis má nadto obrovský talent odpozorovat běžný, všední hovor a přetransformovat ho do podoby scénáře, který je navíc skutečně excelentní, krásně vypointovaný a vpravdě nosný a zábavný... Nedílnou částí filmů Alice Nellis je nádherná kamera, zde charakterizovaná dvěma typickými záběry - ,,plakátovým" celkem (ponejvíce zeleně tónovaného obrazu) rámovaným dopravní komunikací a polodetailem tváře některého z hrdinů. Převažujícím je rys civilnosti, což podtrhují i herecké výkony všech aktérů - jestli se Alici Nellis v tomhle filmu něco podařilo především, pak to bylo přesné herecké obsazení úplně všech hereckým partů. Velký cameback jedné z nejlepších českých hereček všech dob Ivy Janžurové je dokonalý, zdatně jí sekundují i její dvě dcery, Igor Bareš je typově přesný, atd. atd. Výlet se Alici Nellis zkrátka vydařil a výstižně ho lze charakterizovat citací textu písně Oldřicha Janoty, jakož i prastaré buddhistické moudrosti: ,,I cesta může být cíl..." ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Nestačím se divit, jak je zde tenhle film obdivován. Opravdu nechápu, co všichni vidí např. na scénáři, který by se dal charakterizovat starým příslovím "Ženy nevědí, co chtějí a nedají pokoj, dokud to nedostanou." Jediné, co stojí za zmínku, jsou skvělé výkony Igora Bareše (jeho monolog před koncem by se měl vytesat do kamene!) a Ivy Janžurové. Nebýt těchto dvou, sotva najdu nějakou pozitivní věc na tomhle snímku, který se tváří, že je ze života, a přitom v něm není jediná postava, která by neměla starosti. Ne, nemám před očima růžové brýle a ano, chápu, co tím režisérka a scénáristka Nellis chtěla říct, ale takhle černobíle podané se mi to prostě nelíbí. A to ani nemluvím o tom, že ten film má asi 50 konců. Vždy jsem měl pocit, že tohle by byl super konec, ale film pokračoval dál, za pět minut jsem si řekl „Tak teď, to by byl super závěr…“ a zase pokračoval. Jakoby ani sama Alice nevěděla, kudy kam a vždy se na poslední chvíli rozhodla přidat minuty navíc. Sorry, ale tenhle Výlet si už fakt nedám. 40 %. ()

Jansen 

všechny recenze uživatele

Další pokus o českou road movie. Slibné herecké obsazení zprvu naznačuje, že by se mohlo jednat o celkem dobrou situační komedii. Macháček ale záhy vypadne ze scény a rodinka odjíždí. Pár pokusů o černý humor, trocha sladkobolných keců a potom už jenom deprese. Scénář sice není špatný, ale řešení rodinných problémů mě tentokrát moc nechytlo. A s tím popelem mi to přišlo strašně vykonstruovaný. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)
  • Z filmového festivalu v Paříži (2003) si Výlet odvezl tzv. Velkou cenu, jež je spojena s odměnou v podobě propagační kampaně pro vítězný film v hodnotě 100 000 eur. (hippyman)
  • Auta s poznávací značkou RAK v Rakovníku nikdy nejezdila. (rakovnik)

Reklama

Reklama