Reklama

Reklama

Plánovali si nezapomenutelné loučení se svobodou v Las Vegas. Teď si ale opravdu potřebují vzpomenout, co přesně se stalo! Čí je to dítě v šatně jejich apartmá v Caesars Palace? Jak se dostal do koupelny ten tygr? Proč jednomu z nich chybí zub? Ale hlavně – kde je ženich? Cokoliv tihle mládenci prováděli během večírku, bledne ve srovnání s tím, co musejí v téhle báječné komedii udělat za střízliva, když si z nejasných náznaků začnou skládat dohromady vzpomínky na všechna špatná rozhodnutí minulé noci. Režisér Todd Phillips (Mládí v trapu) a jeho hvězdné herecké obsazení si báječně užívají ve všech těch nepředvídatelných situacích, které do sebe jakýmsi podivným způsobem zapadají. Přidejte se k Pařbě ve Vegas. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 966)

JFL 

všechny recenze uživatele

"Fandango" pro generaci bezstarostných lemplů, kteří se neměli proti čemu bouřit, ani nikdy nezažili opravdový strach, patos mužských svazků znají pouze z filmů, obdivují více popkulturní ikony než své blízké a za životní vzory jim stáli hrdinové prcičkovských teenagerských komedií, filmů Judda Apatowa a Big Lebowski. Na jednu stranu ubohé, ale současně upřímně prosté idealismu, velkolepě vtipné a dokonce uhrančivé. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Každý film má vnějšek a vnitřek. Vnějšek Pařby ve Vegas je očividný – čtyři chlápci, propitá noc, ztracený ženich atd. Zato vnitřek je pozoruhodný: ____ V čem se odlišuje filmový divák od filmové divačky? Odpověď dává chování libovolné partnerské dvojice v hypermarketu. Zatímco žena je přisátá u regálů a osahává suroviny, muž s rukama na vozíku postává a vyhlíží okolí. Žena sbírá (bobule...), muž čeká (na kořist...). Podstatné je, že sloveso „sbírat“ souvisí s prostorem, kdežto sloveso „čekat“ s časem, a že chování kterékoliv partnerské dvojice v hypermarketu je principiálně identické s jejím chováním v kině. Vztah ženy k nakupování i k obrazům je stejný. Je to vztah taktilní a pojímající, nebezpečné blízký a téměř intimní; žena touží dotýkat se věcí na plátně a přivlastnit si je, přiblížit se tělesnému vzezření hvězdy a zmocnit se prostoru, který obývá - zároveň se tak ženy stávají snazšími obětmi jak vizuální, tak ekonomické exploatace. Naopak mužský fetišismus (možnost popřít, co bylo viděno, a přesunout vědomí do náhradního předmětu) figuruje jakožto způsob, který umožňuje udržet si distanci od objektu touhy. Ženská blízkost a splývání s obrazem je tedy jiného druhu než mužské vidění, které zůstává distancované a reflexivní. Když se zamyslíme nad dramaturgickým rozvržením Pařby ve Vegas, tak muži, ti čtyři chlápci, jsou zde ti, kteří nejsou schopni ovládnout prostor a musí zpětně sestavovat jakousi databázi, kde byli a co tam prováděli. Snaží se jinými slovy zkrotit prostor a vůbec se jim to nedaří – protože muži prostoru vládnout nemohou, ten je doménou žen. Nastávající nevěstu trápí naopak čas a vážné obavy, že ženich nestihne obřad. Kdyby se situace hypoteticky obrátila a na pařbu jely ženy, kdežto ženich zůstal doma, film by ztratil smysl a vůbec celou zápletku, neboť ženy by prostorovou skládačku předešlé noci zakrátko vyřešily a ženicha by čekání rovněž nijak zvlášť nenervovalo, poněvadž čekání je mu bytostně vlastní. Namáhavé sestavování jakési databáze prohýřené noci oněmi čtyřmi nešťastníky je vepsáno i do samotného filmu, který je rozřezán na deset dílků a opětovně složen v následujícím pořadí: 1-9-3-5-2-7-4-6-8-10. Rafinovaná a vůči divákovi možná trochu zlomyslná proměna Pařby ve Vegas z lineární road trip do spletité detektivky ilustruje to, čemu říkáme „narativní databáze“. Jde o jistý druh filmu, ve kterém se nám předkládá řada relativně oddělených událostí, přičemž smyslem jejich sledování není zjistit, kdo co udělal, jestli se hrdina najde či zda se hrdinka vdá, ale spíš najít způsob, jakým lze uchopit každý kousek vyprávění a umístit jej do správné mřížky ve vztahu k ostatním. Namísto toho, abychom hráli klasickou přímočarou hru, hrajeme tetris – zasouváme jednotlivé kousky na správné místo v prostoru a máme v tomto smyslu pocit prostorového zakončení. Sepisuje-li Bradley Cooper v jedné scéně na lísteček, na co všechno si s kámoši pamatují, fakticky nic nesepisuje, ale podobně jako detektiv rozmísťuje všechny prvky zápletky na nástěnku – hraje tetris. () (méně) (více)

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Naprosto věrohodný dokument o těžkém "dni poté", který všichni tak moc dobře známe. Úvodní dvacetiminutovka by se sice dala sfouknout již během titulků, ale za to co se děje během titulků závěrečných jsem ochoten autorům odpustit mnohé. Dokonce i to, že při všem tom vysvětlování se nějak zapomnělo na slepici. Nebo jde o otevřená vrátka pro případné pokračování? ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Nic pro ženy (ty tohle prostě nikdy nepochopí:) a rozhodně nic pro abstinenty (kterým to bude připadat nerealistické). Kdo se ale kdy vzbudil v polorozbořeném místě s bandou přátel, aniž by si kdokoli pamatoval to, co všechno k té spoušti vedlo, ten to musí ocenit do nejmenších detailů. Výborné „okno“, jehož nejlepší výhodou je to, že následky nese někdo jiný. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

V otázce „pít, či nepít“ mám na dalších pár měsíců jasno. Zůstávám abstinentem. Ono vážně není nic milého, když se probudíte s opicí, vedle slepice a s tygrem v koupelně, nemluvě o proměně interiéru luxusního hotelového pokoje ve skladiště nepříjemných skutečností. Touto sérii parádně rozvržených záběrů film po dlouhém jízdě po ranveji začíná konečně stoupat do komediálních výšin. Bohužel jich nikdy nedosáhne. Eliminace hrdiny, od kterého na základě jistých dispozic čekáte, že bude tím hlavním, vede k přesunutí pozornosti na zbývající dvojici trotlů doplněných jedním magorem. Všichni tři dostávají náležitě do těla a jakýkoliv soucit s nimi je prakticky vyloučen. Chceme se těm blbečkům přece smát, ne jich litovat. Tvůrci si tohoto faktu zjevně byli vědomi a patetizování dokázali ve většině případů předejít parodováním (romantický song, kdy opačné pohlaví zastupuje jenom ona slípka). Tradiční prohlubování homosociálních vztahů a náznak vztahu homosexuálního (Alanova záliba ve Philovi) jsou přesto přítomny a působí nepatřičně. Stejně tak „povinná“ proměna jedné z postav. Nikoliv té hlavní, jež vlastně ani neexistuje. Zamlouval se mi systematický výsměch všem „zakázaným“ tématům: 11. září, jiná barva pleti, policejní ochrana, holocaust, manželství, malé dítě, orální sex, anální sex, simulovaný anální sex se zvířetem (čtete dál, nebo jste už prchli do nejbližšího kina?). Sbohem, politická korektnosti v amerických komediích. Popkulturních odkazů si užijete dosyta – Alan se slunečními brýlemi například připomíná poslední dostupnou verzi Joaquina Phoenixe a „rainmanovská“ scéna z kasina sice již byla parafrázována v Hrdinech, ale zde funguje také. To byly ty lepší vtipy, mnoho dalších je hodně předvídatelných, přestřelených či úplně pitomých. (Zženštilého čínského padoucha omlouvá jenom to, že s nečekanou a nejspíše nezamýšlenou trefností zastupuje (pod)průměrného popcornového diváka, kterému skutečně přijde směšný hlavně ten „tlustoprd padající na hubu“.) Nejednou mohlo být z vytvořené situace vytřískán pár vtípků navíc (Alan v rezidenci Mika Tysona). Co postrádám nejvíc, je scéna/hláška, při které publikum v sále mře smíchy. Ale jestli ne celý film, některé projekce by ve správném prostředí (na filmovém festivalu), ve správnou dobu (okolo půlnoci) a se správně (nejlépe v lihu) naloženým publikem do dějin vejít mohly. Je to sranda, nepopírám, ale spíše ptákovina na páteční večer pojatá ve stylu Zahulíme, uvidíme, nežli vyšperkovaná záležitost k opakovanému sledování jako Zbouchnutá. Lepší tři hvězdičky mě, člověka netušícího, co znamená „být sťatý pod obraz“, nechť berou ti, kdo se s alkoholem kamarádí a kterým "poselství" filmu pravděpodobně nepřijde těžko akceptovatelné, jako jasné čtyři. 70% Zajímavé komentáře: kOCOUR, Bebacek, Tayen, ScarPoul, Triple H, DavidS., Wargoo ()

Galerie (72)

Zajímavosti (77)

  • Keď Alan (Zach Galifianakis) spieva pesničku "Who Let the Dogs Out?", tak dvere do kúpeľne sú otvorené, no o chvíľu sú už zatvorené. (ShortyIC)
  • V prezentaci fotografií na konci filmu se objevuje fotografie, na které je zachycen orální sex ve výtahu. Zach Galifianakis (Alan) k tomu uvedl: "Možná si myslíte, že jsem byl jediný, kdo nebyl v rozpacích. Byl jsem extrémně v rozpacích. Opravdu jsem to tam nechtěl. Nabídl jsem asistentovi Todda mnoho peněz, jen abych ho přesvědčil, aby to z filmu vystřihl. Udělal jsem to. Ale stejně to tam dal." (dinamit_1)

Související novinky

Legendary zvažuje právní kroky proti Warnerům

Legendary zvažuje právní kroky proti Warnerům

07.12.2020

Před pár dny jste se zde mohli dočíst, že studio Warner Bros. zveřejnilo své plány pro zavedení bezprecedentního modelu distribuce na rok 2021, v jehož rámci by mohlo uvést veškeré své nové snímky v… (více)

Zlatého lva si odnáší Joker

Zlatého lva si odnáší Joker

07.09.2019

76. ročník prestižního filmového festivalu v Benátkách je u konce, a tak je na čase podívat se na jeho vítěze. A začneme rovnou u hlavní ceny Zlatého lva, kterého si nakonec odnáší chválené komiksové… (více)

Scarlett Johansson a mrtvý striptér

Scarlett Johansson a mrtvý striptér

29.08.2016

Kolik ženských odpovědí na Pařbu ve Vegas už jsme dostali? Minimálně Holky na tahu, Ženy sobě a Matky na tahu, Hollywood ale pořád není u konce. Nejnovější dámská jízda se bude jmenovat Rock That… (více)

Muzikál Zrodila se hvězda čeká další remake

Muzikál Zrodila se hvězda čeká další remake

17.08.2016

V Hollywoodu pořád stoupají i padají hvězdy. Možná proto se příběh Normana a Esther, dvou milenců na opačných stranách barikády, dočkal tolika zpracování. V roce 1937 si tyhle dva zahráli Fredric… (více)

Reklama

Reklama