Reklama

Reklama

Antarktida je pozoruhodný a překrásný kontinent. Ve filmu Věc: Počátek se na něm ale nachází také odlehlá výzkumná stanice, jejíž osazenstvo, tvořené mezinárodním vědeckým týmem, objeví v ledových hlubinách neobyčejné stvoření. Z objevu, který má obrovský vědecký potenciál, se však brzy stává vražedná hrozba. Vědci jsou nuceni čelit narůstající paranoii tváří tvář zcela neznámému tvorovi, který je schopen změnit se v dokonalou kopii jakéhokoliv živého organismu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (21)

Trailer

Recenze (1 060)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Není to zlé, jen naprosto a úplně zbytečné, protože prostor, který nechává otevřený prolog jedničky, je na prequel nesmyslně úzký. Tvůrci jsou navíc až příliš uctiví a málo sebevědomí, vzniklo tak něco na pomezí prequelu a remaku, který dojíždí na neschopnost evokovat mrazivou a skličující atmosféru původního filmu, ale i na to, že se rozhodl pro ženskou hrdinku a tlačí tak Věc blíž k Vetřelci - což je typ hororu, od nějž se radikálně Carpenterův opus odlišuje především zaměřením na kolektivní psychologii a paranoickou atmosféru. Heijningen Jr. zůstal hodně při zdi, nic nepokazil nic nevytvořil... nechápu, proč se nenatočilo pokračování ve stylu vynikající PC hry The Thing. Tam je potenciál o mnoho větší... ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Carpenterova "Věc" je do značné míry moje srdcovka; těžko někdy zapomenu na chvíle, kdy jsem si v pubertě napětím ohlodávala nehty a má pleť získávala indigo odstín, protože jsem zapomínala dýchat. Nic podobného jsem od mladšího filmového bratříčka nečekala a bála jsem se jedině toho, že to bude peachovina tak třeskutá, až to zničí můj dojem i z původní "The Thing". Obavy se naštěstí nepotvrdily, také díky nízkému indexu očekávání. Atmosféra sice postrádala mrazivost, ale nenudila jsem se, velkoryse jsem opomíjela občasnou stupiditu scénáře a kdyby casting disponoval alespoň jednou sympatickou postavou, které bych mohla držet přinejmenším jeden palec, dost možná bych popřemýšlela o vyšším hodnocení. Takhle si hnusáci na ledě ode mě odnesou vcelku uznalých, nenadšených, nezklamaných 65%. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Věc: Počátek není špatný film. Zbytečný film? To ano, ale špatný ne. Tedy ne tak úplně. Režisér má cit pro tu správnou hororovou atmosféru, pomáhá mu více než povedená hudba Marca Beltramiho a banda trikařů, kteří odvedli úžasnou práci (vážně, protože nejmodernější digitální efekty skloubili s výtečnými modely a maskami takovým způsobem, že by Stan Winston zajásal). Horší je to s bídným scénářem. Lidé,kteří ho psali, se podle mě nechali zbytečně moc svázat tím, že píší prequel, a že na původní film musí navázat tolika věcmi (sekera ve stěně, ledový "sarkofág", dvouhlavé monstrum, pes, polárník s podřezaným hrdlem...), až zapomněli na originalitu. Bohužel. Líbil se mi začátek filmu, který ctil povídkovou předlohu, líbily se mi nápady jako byl ten s plombami a asi každá scéna s Věcí v akci, ale pořád jsem měl pocit, že se dívám na už jednou viděné něco, co se "pouze" převléklo do efektnějšího kabátku. Mrzelo mě také, jak scénář odflákl postavy (většina z nich jsou lehce zaměnitelná individua) a několikrát i logiku (zřícení vrtulníku a to, kdo ho přežil). Přesto mě ale nová věc nikterak neurazila a dát méně než lehce nadprůměrné tři hvězdy bych si nedovolil. ()

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

OK, takže hned po první scéně se dá začít psát mnohastránkový (a možná to jednou fakt udělám, zatím třeba nemám téma na magisterskou diplomku) elaborát na téma, že kinematografie už není, co bývala, a co všechno ti sráči dneska dělají špatně. Omluvte vulgarismy, ale jsem z toho už zoufalá. Rozdíl mezi intrem "Věci: The Original Masterpiece" a "Věci: The Pathetic Try To Make A Cool Movie About Weird Stuff And Snow" se má tak, že v tomto prequelu mají filmaři dost peněz na počítačovou animaci a akční scény, místo aby se jejich pozornost věnovala chytrému scénáři, budování atmosféry nebo alespoň výrazným tvářím pro z podstaty vyvražďovaček ploché role. Zvláště co se týče toho scénáře, tak si filmaři asi představují obsah filmu jako Hurvínek válku nebo vážně nevím. Posuny v ději se odehrávají dialogem místo činů, a ty dialogy ještě vypadají, jako by je někdo postižený syndromem vyhoření vypotil v těžké hodince a nikdo další to po něm ani nepřečetl. Nikdy se nepřestanu divit, jak se něco takového vůbec může dít v procesu výroby filmu, který prochází tolika rozličnými fázemi. Nejdřív to autor scénáře musí napsat, potom to čte někdo z produkce, dramaturg, režisér, kameraman, herci a další přidružení profesionálové, a v žádné instanci se to neodhalí? A nebo je odpovědí to, že scénář nikdy nikdo nečte a proto takový film většinou vypadá, tak jak vypadá? Nadbytek postav je celkem směšný, včetně jejich chování a reagování na situace. Vzhled základny, jako takový pěkný domeček někde na předměstí, včetně záclonek a vší možné podobné parády. A ještě různé další stupidní věci, ale teď už jsem docela rozčílená, takže opouštím dráhu pseudoargumentů a dostávám se na pole prachsprostých emocí. Jsem totiž velmi velmi velmi rozhněvaná na filmy s ženskou hrdinkou, která vypadá takhle a chová se takhle, protože to vytváří maximálně negativní obraz jakéhokoliv dalšího možného filmu s ženou v hlavní úloze. A když pomineme to, jak byla napsána, tak odteď nemám ráda tuhle herečku, která vypadá, že neumí vyjádřit ani nejzákladnější emoce, a její výraz se prakticky nezmění od začátku do konce filmu, a ještě ani nemá jiskru. Co se týče kamery, nebyl tam jediný hezký obrázek. A ještě jednou se musím vrátit k věci scénáře: K základním dovednostem scenáristy by mělo patřit vyfabulovat příběh tak, aby seděl na určitou kostru, například ehm, no já nevím, třeba když už existuje film, ve kterém je řečeno, co vše se na norské základně stalo, tak aby to i odpovídalo, třeba pes, nebo pojízdná vozítka s mrtvým tělem u kráteru s obří mimozemskou lodí, nebo případně i živá ženská, která přesně ví, co se tam všechno stalo. No a mezi další základní schopnosti scenáristy by také mělo patřit to, že když například existuje film, ve kterém bylo řečeno, co vše se na norské základně stalo, tak vyfabuluje příběh sequelu tak, aby to nejenže navazovalo, ale aby také existoval důvod, proč se na takový film vůbec dívat, tzn. přijít s překvapivou interpretací indicií, které zůstaly po původní Věci. Protože ve chvíli, kdy veškerý obsah filmu jde shrnout do několika krátkých vět a navíc všechny tyto věty už byly řečeny v rámci jiného (a v tomto případě i mnohem lepšího) filmu, je už možno jenom klesnout na kolena, plakat a rvát si vlasy. Já bych to udělala, jenomže mám příliš ráda své vlasy. () (méně) (více)

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

No, co dodat k prequelu legendárního filmu z roku 1982? Snad, že to není takový propadák jako spousta dnešních remakeů. Ale že bych se jako velký fanoušek původního snímku nějak tetelil blahem, to zrovna ne. Ledová atmosféra originálu je ta tam (snad s výjimkou tzv. plombové scény, kdy je cítit určité napětí), stejně ta tam jsou i charismatičtí hlavní představitelé, kteří se zde divákovi pletou, nestačí mu zalézt pod kůži a ničím si ho prakticky nezískají, tudíž jim nemůže držet palce, popřípadě je litovat. Věc útočí skoro stejně často jako FC Barcelona, s tím rozdílem, že její útoky nejsou nijak zvlášť opodstatněné a promyšlené (opět srovnávám s geniálním Carpenterovým klenotem, kde mimozemský tvor útočí tehdy, když je zahnán do kouta anebo je to naprosto nevyhnutelně nutné pro jeho další existenci). Kamera - většina scén je příliš tmavých a tím trochu nepřehledných, což kazí výsledný dojem filmu. Ale nechci jen kritizovat, možná po další projekci změním názor, protože jako oddychovka to není vůbec zlé. A to je právě ono, VĚC nemá být film na oddych, ale ultimátní horor. Carpenter je zkrátka jenom jeden. Edit 5/2022: Po mnoha letech a druhé projekci na CS Horror, přidávám ještě jednu hvězdičku, protože tentokrát se mi film líbil o dost víc (za původním komentářem si však stojím). ()

Galerie (84)

Zajímavosti (25)

  • Do role Sandera byl původně obsazen Dennis Storhøi. První týden se dokonce zúčastnil natáčení a nafilmoval několik scén, protože byl ale mimo kontrolu a často opilý, byl produkcí vyhozen a nahrazen Ulrichem Thomsenem. Se Storhøiem byla natočena například scéna vstupu do jeskyně, která byla nakonec ve filmu ponechána s tím, že byl jeho obličej digitálně zaměněn za obličej Thomsenův. (oje)
  • Norská stanice nese název „Thule“. Toto slovo je řeckého původu a označuje místo někde na „nejvzdálenějším severu“. (anuki)
  • Během závěrečných titulků vidíme ještě pár prostřihů. (griph)

Související novinky

Hororová Věc se dočká rebootu

Hororová Věc se dočká rebootu

26.08.2020

Legendární filmař John Carpenter potvrdil, že ve studiu Blumhouse zvažují reboot kultovní Věci z roku 1982. Ta sama je remakem Věci z jiného světa z roku 1951, oba filmy pak vycházejí ze stejné… (více)

Nástupce krále Leonida v další Třístovce

Nástupce krále Leonida v další Třístovce

05.11.2011

Ústřední postavou 300: Battle of Artemisia bude perský král Xerxes. Čelit mu ale bude athénský generál a velitel spojené řecké flotily Themistoklés. Zdá se, že studio Warner Bros. našlo představitele… (více)

Hororoví bubáci ve 3D

Hororoví bubáci ve 3D

30.04.2010

Saw VII, Nezvratný osud 5 a Kruh 3. Všechno ve 3D. Tím bychom to mohli uzavřít – řekněte, kdo potřebuje podrobnější informace? Nebylo by ale fér nařknout horory z poplatnosti trendům. Pokud nějaký… (více)

Reklama

Reklama