Režie:
Radim ŠpačekScénář:
Ondřej ŠtindlKamera:
Jaromír KačerHrají:
Vladimír Polívka, Johana Matoušková, Jan Cina, Robert Nebřenský, Jiří Štrébl, Jakub Gogál, Ivan Romančík st., Ondřej Malý, Taťjana Medvecká, Martina Černá (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Drama o lásce, ztrátě a pomstě. Dvěma devatenáctiletým klukům Adamovi (Vladimír Polívka) a Markovi (Jan Cina) je jejich rodiště těsné, zároveň ale moc nevědí, co si se svými životy počít. V tu chvíli do jejich světa vstupuje dcera místního prominenta Anna (Johana Matoušková) a vnáší do něj tajemství, napětí a touhu. Zdánlivě nudné a usedlé město před nimi začíná odhalovat temné spodní proudy. Annin otec má navíc k dceři velmi ochranitelský vztah, a když se trojice zaplete do konfliktu ústícího v krvavou rvačku, usoudí, že přátelství jeho dcery s Adamem a Markem může být nebezpečné... Místa jsou novým projektem tvůrců nejlepšího filmu roku 2010 Pouta. Děj se odehrává v 90. letech na malém městě, kde nelze dělat nic, ale zároveň i tak trochu všechno. (CinemArt)
(více)Videa (15)
Recenze (92)
Po dlouhé době píšu komentář, ovšem s tím že hodnocení bude bez hvězdiček. Absolvoval jsem "samizdatovou" znojemskou předpremiéru, která se uskutečnila na skvěle vybraném místě u hradeb přímo nad malebnou Dyjí, s překrádným výhledem na Mikulášský kostel, znojemský hrad, rotundu či třeba znojemskou přehradu. Celá akce byla výtečně zorganizovaná - před týmem ze Znojemské besedy smekám klobouk... A pak to přišlo - promítala se šílená sračka! Ústřední herecké trio mi šlo na nervy už od prvních chvil, neschopnost tvůrců vyprávět ucelený příběh všechno jenom podtrhla. A když jsem v průběhu filmu, na základě okatých indicií, zcela bezpečně předpověděl smrt jednoho z hlavních hrdinů, trápení jsem ukončil a vyrazil raději na pivo... ()
Film je slabší než film stejných tvůrců , ale silné okamžiky má. Režijně vynikající. Vyprávění je podmanivé, velkorysé, pocitově přesné. Maloměstskou náladu dospívání za divoce svobodné éry 90. let se těžko přenáší na jiné generace. Problém je ve scénáři Ondřeje Štindla, jehož jazyk by potřeboval vyspělejší herce, ale zejména v dramaturgii, která výrazněji nezasáhla, kdykoli se příběh bortí, usíná nebo na sebe nabaluje cizorodé prvky. Celá první polovina je vlastně popis prostředí, v němž se dva kamarádi pohybují. Výbuch se připravuje zvolna, na společných bezcílných toulkách, kde hlavní slovo přebírá kamera Jaromíra Kačera, na metalových koncertech či papalášských zábavách. Až když se podprahový strach naplní a děti náhle volají o pomoc, součástky soukolí zapadnou a udeří tragickou silou. Bohužel pak následuje divný mafiánský zvrat jako z jiného filmu, jenž Místa zcela rozvrátí. Celkově jsou místa pěkně natočená , atmosféru mají, ale své sdělení lámou přes koleno. ()
Zezačátku neokoukané a fajn a právě ta místa, kam se postavy uchylují / kde se oddávají zevlingu, dodávají zvláštní atmosféru osamění a přitažlivé opuštěnosti a taky nejspíš symbolizují vnitřní stav hrdinů. Hlavní postavy jsou dva provokatéři s příčinou – zdá se, že to nedělají jako rození šprýmaři, ale spíš ve smyslu „provokuju, tedy jsem“, aby pocítili, že žijou, a děláním ostudy přehlušili absenci smyslu, případně tím okomentovali nějaký kýč. Jenže od půlky (tak asi od konce „výletu“) se to najednou začíná rozpadat jak Vandammovy čínské kecky v Kontrabandu, postavám se vkládají do úst dost nepravděpodobná moudra a volant ústeckého trolejbusu je strháván ve směru „thriller o pomstě“, přestože v tom směru není žádné trolejové vedení. A konečné zadostiučinění včetně „returnu“ záporákovy hlášky je ve skutečnosti tak nepatřičné, až to bolí. Což vzhledem k působivosti (to i díky skvělé hudbě) mnoha scén zamrzí. Rozpačité *** ()
Tohle je ten typ filmu, kde mohli pro mě za mě umřít úplně všichni, bylo by mi to buřt. Nebylo to chytrý, nebylo to vtipný, nebylo to hezký, nebylo to důležitý, nebylo to přesvědčivý, nebylo to zdařilý ani technicky, bylo to jednoduše ku hovnu. Kdo dá na něco takovýho peníze? Příště je pošlete mně, uděláte líp- vážně. ()
K filmu musím napsat, že se mi v podstatě líbil, herecky mi právě přišel originální a příjemně zahraný, ale nemuselo to padat do té gangsterské zápeltky, ač byla dobře zahraná, tak tomu prostě já nevěřím. Prostě furt mi to moc neladí v tom českém prostředí. Prostě nežijeme na Sicilii. Ač Pouta byla úplně jiná bašta i tento snímek není na hanbu. Doufám ovšem, že se Špaček příště představí s větší šlehou (jako např. Najbrt, kterýmu to prostě jde). 65% ()
Galerie (44)
Zajímavosti (4)
- Vladimír Polívka několik dní pracoval na čerpací stanici, aby se sžil se svojí postavou Adama. (jezurka42)
- Natáčení probíhalo v Ústí nad Labem, Litoměřicích a Praze. (Terva)
- Taneční scéna ve filmu odkazuje na tanec Vincenta Vegy (John Travolta) s Miou Wallacovou (Uma Thurman) ve filmu Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1997). (Copcorn)
Reklama