Režie:
Adam ShankmanKamera:
Bojan BazelliHrají:
Julianne Hough, Diego Boneta, Tom Cruise, Russell Brand, Mary J. Blige, Eli Roth, Paul Giamatti, Catherine Zeta-Jones, Bryan Cranston, Malin Åkerman (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Sherrie se rozhodla odejít do Los Angeles a chce se stát zpěvačkou. Netrvá dlouho a ulice drsného velkoměsta jí ukáže pravou tvář - na Sunset Trip ji okradou o sbírku elpíček. Potká ale barmana Drewa, který jí pomůže a u majitele podniku, v němž pracuje, jí domluví místo servírky. Klub ale prochází finanční krizí a jeho majitel musí vymyslet, jak podnik zachránit. Rozhodne se proto pozvat na koncert slavnou rockovou hvězdu Jaxxe, který nemá jen příznivce, ale i odpůrce. Tím největším jsou starostova žena a její muž Mike Whitmore. Oba organizují protesty před klubem s úmyslem ho uzavřít a tak vymítit "Sex, drogy a Rock 'n' Roll" z Los Angeles. Drew a Sherrie se do sebe zamilují a on začne skládat píseň, ve které jí vyznává lásku. Jaxx v den koncertu není v takové kondici, aby mohl vystoupit. Sherrie ho ale přesvědčí, aby poslal na jeviště Drewa a jeho skupinu Wolfgang von Colt. (TV Nova)
(více)Videa (37)
Recenze (361)
Režírovať celovečerný muzikál je úplne iná káva ako epizódy seriálu Glee. Narcistická réžia sa utápa v nezmyselnej minutáži a v nespočetnom množstve hudobných čísiel. Pri muzikály by to nemal byť problém, ak by existoval príbeh, ktorý to všetko pozliepa. Nechcem byť zlomyselný, ale dobrá polhodinka filmu je úplne zbytočná. Páčili sa mi však hudobné čísla, hlavne ich nápaditá choreografia a zostrihanie. ()
Hell yeah! Konečně muzikál, který je do poslední noty přesně podle mého hudebního gusta. Výborný Cruise v roli rockenrollového boha, nádherná Julianne Hough a sympaťák Diego Boneta v roli hlavní zamilované dvojice a spousta dalších překvapivých castingových tahů, které téměř bez výhrad vyšly na jedničku. Komu však rocková hudba let osmdesátých nic neříká, ten si rozhodně tolik nepošmákne. Soundtrack je totiž nabitý pop-rockovými šlágry, které dnešní generace nosící kšiltovky bokem bohužel jen těžko docení. Rock of Ages má na klasický film sice jen průměrný a průhledný příběh, ale jako muzikál funguje téměř dokonale. Jedno z nejpříjemnějších překvapení roku. 90% ()
Pozoruhodně nevyrovnaná podívaná. Je strašná škoda, jak disharmonický celek tvoří jednotlivé části tohoto nesourodého filmu. Mizerní herci (Russell Brand, Diego Boneta) se střídají s výbornými (Catherine Zeta-Jones), našlapané hudební výstupy střídají ty rozpačité, vtip kráčí v doprovodu s nechtěnou směšností. Trailer mě navnadil k domněnce, že by toto mohla být podobná pecka jako Piráti na vlnách, ale to teda ani omylem. Hlavní předností tohoto filmu je záplava skvělé muziky, které člověka doslova nabije pozitivní energií. Celé to ale bohužel zabíjí obsazení některých rolí: Julianne Hough - kromě toho, že neumí zpívat - vypadá jak sibiřský husky, Alec Baldwin v té směšné paruce a džínové bundičce působí jak nechtěná parodie sebe samého a pro zcela hrůzný výkon toho pošahanýho scientologa Cruise nenacházím jiné slovo než trapas. Škoda přeškoda, místy jsem se vážně skvěle bavil, ale jako celek je to slabší průměr. ()
Jsem poznamenaná a první minuty mě pohltily. Slibovala jsem si, že dám za pět i přes to, že film o rockerech osmdesátek a to ještě s blonďatou panenkou musí být značně naivní (příjezd bloncky do Elej tolik a tak dojemně připomínal klip Poison - Fallen Angel), jenže co se z toho s příchodem Cruise vyklubalo, nemá obdoby. Vlastně se dá říct, že dík Tomíkovi jsem měla spásnou příležitost tolik nevnímat, že srágoroidní je i to ostatní. Jak se přihodilo, že byl obsazen do hlavní role snad nejnehodivšíse herec, zkoumat nehodlám, ale jeho vstupy byly pro mne čirým utrpením, a tak jsem jen dík zřídkavým polehčujícím okolnostem v podobě tónů Poison, Def Leppard, Extreme a Guns and Roses vydržela. Naivita, nostalgie, rockoví uplakánci ? Jen houšť, ale takhle ? ()
Tvůrci téhle adaptace broadwayského muzikálu zřejmě věřili v opak, ale pravdou je, že pojmenováním klišé se klišé nezbavíte. Obehraná zápletka sleduje dívku z Ohia, která zkouší prorazit v Hollywoodu. Z povědomosti této situace si sice hned zkraje jedna z postav utahuje, ale dál už Rock of Ages na svou věrnost naivním osmdesátkovým příběhům nijak neupozorňuje. Pouze naprosto účelově reaguje na stávající krizi hodnot oprášením amerického snu v jeho nejryzejší podobě. ___ Cesta ke slávě tedy není pro svou předvídatelnost shazována, není však ani sledována dost důsledně, aby si přišli na své nostalgičtí milovníci osmdesátkového retra. Některé scény zcela proti celkovému vyznění filmu symboly 80. let zesměšňují a novodobě „nečistý“ je i epizodický narativ – od protagonistky je neustále a nesmyslně odbíháno k ostatním postavám. Film tím akorát upozorňuje, že nevzniknul kvůli příběhu, který má být vyprávěn, nýbrž kvůli komerčnímu potenciálu nápadu „dáme dohromady kupu rockových balad a pár slavných herců“. ___ Songy jsou častěji využívány jenom proto, aby zazněly, ne kvůli okomentování děje, a slavné tváře dostávají prostor, neboť je (občas) zábavné je sledovat, ne z toho důvodu, že by jejich podzápletky smysluplně doplňovaly příběhové jádro. Cruise, Zeta-Jones, Cranston (kdo mi dokáže odůvodnit přítomnost S/M scény, dostane trsátko s podpisem Staceeho Jaxxe) ani duo Baldwin-Brand nejsou pro hlavní dějovou linii důležití adekvátně stopáži, jež je jim věnována. Bohužel nejenom jejich postavy, ale i Sherrie a Drew, o něž by mělo běžet především, představují jenom bezduché karikatury, voskové figuríny z muzea osmdesátkového rocku (ke kterémužto dojmu přispívá i velké množství líčidla na jejich tvářích a laku v jejich vlasech). ___ Proč tedy film sledovat? Po pravdě, žádný pádný důvod mne nenapadá. Shankman není dost schopný režisér, aby dokázal vystihnout esenci jedné éry a aby díky tomu i diváka, který použité rockové pecky zná jen díky hraní Guitar Hero, přesvědčil, že žít v 80. letech, nosit kožené kalhoty a poslouchat rockovou hudbu bylo zatraceně cool. Právě a jedině tohle se nám přitom Rock of Ages nezastíraným adorováním tehdejší kultury a lehkou kritikou toho, co v hudebním průmyslu nastalo s příchodem MTV, snaží sdělit (kovaní rockeři by navíc mohli namítnout, že plnohodnotný rock 'n' roll zažíval zlaté období o dekádu dříve). ___ Vyzdvihovanými hodnotami i tematizováním boje proti zkaženosti rockové hudby působí film hodně „out-of-date“ (což bezezbytku platí pro homosexuální parodickou vsuvku). Formálně i obsahově mu chybí něco, co by jej posunulo do současnosti. Neustále vypadává z rytmu, načasování vtipů je nešťastné (většinu z nich krom toho budete znát z traileru), jejich zachlazenost zarážející (jsou jenom hloupě nevkusné, navíc ne dost), nepódiová muzikální čísla rozbíjí chaotický střih a těm pódiovým zas zoufale schází šťáva, mladým hercům chybí charisma a Cruisovi dost zvučný hlas, abyste mu uvěřili rockovou legendu. ___ Z papírově slibné podívané je nakonec muzikál oslavující styl, který sám nedokáže brát úplně vážně, což mne nutí obvinit tvůrce ze stejné falešnosti, jakou trpí hrdinové filmu. Dominantním dojmem je umělost. Pro příště by to chtělo přinejmenším věnovat více péče tomu, co a proč mají postavy v hlavách než tomu, co mají na nich. 50% Zajímavý komentář: mcb () (méně) (více)
Galerie (61)
Photo © Warner Bros. Pictures
Zajímavosti (21)
- Postava Paula Giamattiho Paul Gill je částečně založena na spolupracovnících režisérova otce, který se živil jako hudební manažer. (Brousitch)
- Tom Cruise absolvoval kvůli roli 4 a půl měsíce lekce zpěvu. (Missa08)
- Během písně „We Built This City on Rock n‘ roll“ se vedle Russella Branda objeví na moment i Kevin Cronin, zpěvák skupiny REO Speedwagon, jejíchž hity se ve filmu také objevují. (_Irbe_)
Reklama