Reklama

Reklama

Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu. (CinemArt)

(více)

Videa (20)

Trailer 2

Recenze (2 352)

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Film, který se tvářil v trailerech jako mix survival a revenge žánru, ale ve výsledku mohl být všeobsažným filmem o životě na divokém, nemilosrdném západě první poloviny 19. století, kdyby nakonec tyhle ambice nenaplnil a zůstal jen tím, co o sobě prohlašoval při své propagaci. Tedy ne že bych tím říkal, že to nefungovalo, fungovalo to stále výborně, v první řadě kvůli přímo dokonalé formě - ať už vezmu v úvahu Lubezkiho kamerové nájezdy, plynulé a pomalé záběry, doplněné někdy ambientním, někdy hypnotickým soundtrackem, perfektní využití prostředí a celkovou výpravnost a velikost filmu, i přes to, že polovinu filmu sledujeme jen 3-4 lidi. Ono to vyplývá právě z toho, co jsem zmínil výš - film se nesoustředí jen na to příslovečné plazení se Glasse za záchranou a vykoupením/pomstou, ale prolíná se zde více dějových linií, nejdůležitější je pak ta indiánská, která mě nejenom velmi potěšila (myslím si celkově, že toto období by mělo mít v Hollywoodu víc prostoru, filmy jako Tanec s vlky, Poslední Mohykán a jiné mi zásadně chybí), ale výrazně rozšířila záběr filmu o něco, co sice mimo katalyzátor celého příběhu nemělo větší roli ani v skutečné události o zázračném přežití Hugha Glasse, bylo však od tvůrců určitě zajímavý tah, postavit na tom některé motivace a prohloubit tím zápletku. Jenže, díky tomu z mého pohledu ztratila sílu ta hlavní linie, která je, jak se na ni podívám z kterékoliv strany, prachobyčejná a v některých ohledech skoro prvoplánová, dokonce mi chvílemi přišlo, že Hugh funguje jako jakési médium, které prochází divočinou a zprostředkovává ji divákovi bez toho aniž by on sám byl nějak důležitý. V závěrečné části se to ale převrátí a hlavní roli scénář přisoudí náhle jemu, z čehož plyne sice stále drsné a tvrdé finále, ale jaksi ničím překvapivé a snažící se uzavřít celý film až příliš násilně. Celá část přežívání je stavěna navíc dost obyčejně a neobjevně, i když jak jsem zmínil výše, formálně/obrazově je to vše tak krásné, že na první pohled by to člověk tak rád miloval stoprocentně. A první část filmu do medvěda je prakticky dokonalá, bez jediné chyby. Je to kruté, nemilosrdné, nekompromisní, špinavé, syrové a divoké, a z každé části je cítit velký historický film. Za to Iňnaritovi obrovské plus, a do budoucna víc takových projektů. Jen pro příště, třeba se rozhodnout, na co se dá v příběhu ten hlavní důraz. Jinak pomalý, místy hypnotický, až snový (ale jen místy, nechápu, co tu někteří křičí o tom, že tam bylo těch halucinací či spirituality příliš - bylo tam toho asi tak na pět minut maximálně, jestli je tohle pro někoho moc, možná by měl zůstat u nějakých akčních jednohubkách) film, kdy má člověk pocit, že se dívá na něco zásadního, ale nakonec se ukazuje, že tvůrci vsadili vše na jednoduchý příběh o pomstě. Přitom postava Toma Hardyho je vykreslena docela realisticky a nedostatečně záporně, finále je pak bez dostatečné katarze ze strany diváka, navíc celkově nepříliš uvěřitelné a s divnou koncovkou. Leonardo si to nicméně prožil pořádně, o tom žádná, jenom jeho výkon tady byl spíše fyzický než herecký a Hardy nebo i pro mě překvapivě skvělý Gleeson mají mnohem více prostoru pro ukázku toho, jací dobří herci jsou. 8,5/10 () (méně) (více)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Obdivuhodný zálesácky survival thriller. Tých malebných záberov na zamrznuté hory, lesy a prérie je možno priveľa, ale to je asi tak všetko, čo tomu vytknúť. Perfektný DiCaprio, ešte perfektnejší Hardy, famózna réžia, famózna kamera. Niekoľko scén brutálna intenzita (ešte viac než medveď asi záverečný súboj). Pre mňa viac než príbeh o ľudskej nezdolnosti je to asi presvedčivé zobrazenie sveta a času, keď ešte mala príroda nad človekom navrch, keď ešte musel o prežitie fakt bojovať. To, že o prežitie zjavne bojoval aj štáb, len znásobuje zážitok. Veľký dobrodružný film s mierne mystickým nádychom, do artu by som tomu nenadával. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Kdo by to byl před lety čekal, že kdykoliv se nyní DiCaprio objeví před kamerou, je to zatraceně velké očekávání a vesměs i dokonalý zážitek. Naposledy spojil síly s oscarovým Iñárritem a ten si u mnohých spravil reputaci (ano, přiznejme si) po Birdmanovi, který mi v mnoha směrech nesedl. Kameraman Emmanuel Lubezki kouzlí jako u Malicka, často je to hlavně jeho film. Druhým lákadlem je právě jedenačtyřicetiletý Leonardo DiCaprio. Logicky si vystačí s minimem slov a hraje jen a pouze svým obličejem v podobě unavených očí a hlubokých ran, tu a tam mu na čele vystoupí vráska prozrazující zarputilost a odhodlání dotáhnout tuhle misi do konce. Vytrvat, nevzdat se, postavit se nepřízni osudu, na sto honů z něj sálá energie, charisma a touha překračovat hranice, které mu příroda a nepřítel přichystal. Jednoduše je skvělý, ale Oscara v jeho rukou bych raději viděl za energického Vlka z Wall Street, ve kterém polykal hrsti prášků a přepínal mezi nesmírně pestrým hereckým rejstříkem. Škoda, že tenhle survival a revenge v jednom je do tempa a atmosféry poměrně nevyrovnaný. Některé momenty okamžitě chytnou za ta správná místa, jiné vytváří dojem, že 156 minut dlouhý snímek je ještě mnohem delší. Za leccos může Oscarem naspeedovaný Alejandro González Iñárritu, kterému měl možná někdo krotit ego. Na druhou stranu střídá vizuální orgie s momenty, které dávají vyniknout hercům, jeho nadstandardní řemeslné zpracování, okořeněné sugestivním a strhujícím vyobrazením kritických momentů, je nicméně dechberoucí. Holt tihle trapeři, kteří se živí lovem kožešinové zvěře a z každé strany očekávají útok indiánů, jsou hodně ostří hoši. Drsně a suverénně na to šli i pánové za kamerou, jejichž potřeba něco sdělit mohla být místy o krapet silnější. ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

OK, "musel" jsem si udělat čárku. O nic moc bych vzásadě nepřišel, snad jen že to byla nikoli nejprovařenější epocha dobývání amerického kontinentu se sympaticky nesympatickými frantíky. Drajv DiCapria na Oskara byl zoufalý, žraní syrového masa v mnoha podobách a další ponižující herecké úkony ve větším množství. A samozřejmě levicoliberální dojímání se nebohými indiány. No dobře, to se muselo hlasujícím líbit. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Tak ale naozaj mnohymi zatracovany Leo si tentokrat uz konecne zasluzi toho Oscara. Uz len za to, ako musel mrznut pocas natacania, teda nielen jeho postava. Reziser Alejandro G. Inarritu je perfekcionista a o kameramanovi E. Lubezkim ani nehovorim. Ak pojde takto stale dalej v kazdom dalsom filme, tak to nebude mat Akademia lahke dat cenu inemu kameramanovi, ak si ju zasluzil menej, nez sam Lubezki :-) Ale ked si spomeniem na GRAVITACIU (2013) alebo na BIRDMANA (2014), tak tych dvoch Oscarov ma zasluzenych. Tom Hardy ma taktiez prekvapil, ze ako jeden z mala hercov si vybral dva filmy v jednom roku, ktore sa natacali v extremnych podmienkach, netreba zabudnut aj na MAD MAX: FURY ROAD (2015) a podmienky pri natacani na pusti. Ale teraz naspät k filmu. Je skutocnym zazrakom, ze to vsetko, co zazila postava DiCapria, ze to vobec prezila. Zabery s grizlym zabijakom boli neskutocne brutalne a realne a vobec vsetko, co sa tam dialo dalej nie je nic moc pre slabsie povahy. Chvilkami som si pri filme spomenul aj na M. Gibsonov APOCALYPTO (2006), v ktorom podobne hlavny hrdina cely film utekal a bojoval o zivot, ale nebol az tak brutalne krvavy, ako tento film. Takze Revenant ma u mna jednoznacne plne hodnotenie a Alejandrovi a Leovi drzim na Oscaroch opät palce. >>> (Videl v kine 30.01.16) ()

Galerie (105)

Zajímavosti (62)

  • Když Glass (Leonardo DiCaprio) ujíždí na koni indiánům, kůň dostane zásah šípem do pravé zadní nohy. Po pádu ze skály, když Glass koně řeže, není po šípu ani památky. (Ace.A.T.L.)
  • Miesto, kde sa natáčala scéna s bizónmi a vlkmi našiel štáb úplne náhodne. Jack Fisk, produkčný dizajnér filmu, povedal: „Jedného dňa sme sa plavili po rieke a na istom mieste sme odstavili člny. Vykročili sme hore kopcom na breh a zrazu sa pred nami otvorila táto úžasne veľká vyhliadka. Slnko pomaly zapadalo za obzor a bol perfektný čas dňa vidieť to svetlo. Vtedy sme si všetci povedali – Ó môj Bože, toto sme hľadali!“. (JOZZZKO)
  • Leonardo DiCaprio (Hugh Glass) musel jesť surovú pečeň bizóna, a to aj napriek tomu, že je vegetarián. Musel sa naučiť strieľať z muškety, založiť oheň, hovoriť dvoma pôvodnými indiánskymi jazykmi (Pawnee a Arikara) a študovať s doktorom prastaré spôsoby liečenia. (einar)

Související novinky

Cyberpunk 2077 se dočká hrané adaptace

Cyberpunk 2077 se dočká hrané adaptace

05.10.2023

Skvělé zprávy pro fanoušky kyberpunku či sci-fi žánru obecně. Hra Cyberpunk 2077 se totiž oficiálně dočká hrané adaptace. Po úspěšném anime seriálu Cyberpunk: Edgerunners se tak bude jednat o další… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Twisteru?

Jak to vypadá s pokračováním Twisteru?

22.12.2022

Když na jaře roku 1996 dorazil do kin blockbuster režiséra Jana de Bonta s názvem Twister, jeho vír zábavy doslova zbořil kina. Snímek s velmi štědrým rozpočtem 92 milionů dolarů díky svému poutavému… (více)

Nový Predátor má název, už se natáčí

Nový Predátor má název, už se natáčí

28.07.2021

Loni na podzim přišlo oznámení, že se slavná značka Predátor dočká dalšího zářezu. K režii nového filmu nastoupil Dan Trachtenberg (Ulice Cloverfield 10), mimo to jsme ale nedostali žádné nápovědy k… (více)

Hvězda Tenet v dalším špionážním thrilleru

Hvězda Tenet v dalším špionážním thrilleru

30.08.2020

Herečka Elizabeth Debicki (Tenet, Krycí jméno U.N.C.L.E.) se upsala hlavní roli v nové špionážní minisérii ze druhé světové války Code Name Helene. Na produkci seriálu se bude podílet studio… (více)

Reklama

Reklama