Reklama

Reklama

Polky Ewa (Marion Cotillard) a její sestra Magda (Angela Sarafyan) emigrují v roce 1920 do Ameriky s vidinou lepšího života. Jenže život je komplikovaný a stejně tak se zkomplikuje jejich situace. Ewě se do cesty připlete labilní Bruno (Joaquin Phoenix) a podává jí pomocnou ruku. Bohužel pro sestry není vše, jak se zdá, proto můžeme s napětím sledovat cestu k jejich lepším zítřkům. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (56)

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Dnes už si asi málokdo pamatuje, že tenhle film byl minulý rok v hlavní soutěži canneského festivalu a nějakým poněkud záhadným způsobem i přes velmi dobré recenze (stačí si zběžně projet třeba rottentomatoes) zapadl. V Americe byl uveden po roce od festivalové premiéry v pouhých 150 kinech a nikdo na něj téměř nechodil, teď je například k vidění na Netflixu. ---- Formální orgie, které působí jako od mistrů obrazu 70.let (Gordon Willis, Vilmos Zsigmond) a coppolovské reminiscence (příjezd na Ellis Island) možná některé z vás dostanou do stavu blaženosti - stejně jako mě. Bláboly o průměrném příběhu neberte vůbec v potaz, je to pomalý film a jako z jiné doby, ale procítěný, až nečekaně temný a se specifickou atmosférou. Cotillard i Phoenix vynikajicí. Problémem je, že trpící postavy se chovají instinktivně a nevypočitatelně a mnohým můžou tyto těžko škatulkovatelné charaktery připadat hloupě napsané...to beru. Unikátní film, kterým u mě James Gray- syn ruských imigrantů - velmi stoupl. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film o tom, jak Amerika prorůstá Evropou, jak jsou tu její kořeny hluboce zapuštěny a jak vyrůstá, dokonce i z východoevropských kulturních i lidských zdrojů. O tom, že migrace je věčná a imigranti jsou páteří Spojených států amerických (a dnes chtě nechtě i Evropy, časy se prostě mění). Ten film je rozkročen nad oběma kontinenty a výstižně symbolizuje to, podstatou čehož je euroatlantická civilizace. Šalbou filmového média je samozřejmě fakt, že Polku hraje Francouzka, ale ke cti Jamese Graye nutno přičíst fakt, že polština ve filmu zazní v množství větším než malém...a vůbec celá ta polská imigrantská dějová linka vypadá hodně autenticky (na stejných lodích do Nového světa přijížděly také davy Slováků, Čechů...a vlastně jakýchkoliv dalších Evropanů). Amerika vyrostla z Evropy...a byly to drsné začátky. Je dobré si to čas od času připomenout... Zajímavý komentář: Rob Roy ()

Reklama

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

Je to skvělé dobové drama, výborní herci, příběh, prostředí, barevnost (ta je přímo kouzelná), prostě všechno... ale má to velmi značné mínus, alespoň pro mě. Neprobudilo to ve mně absolutně žádnou emoci. Ani znechucení, ani lítost, ani smutek... nic. Jen jsem necelé dvě hodiny seděla, koukala, v průběhu jsem si šla pro puding, který mi mezitím vychladl v ledničce, koukala dál, dojedla puding, hele vláčí mrtvolu do lesa, hmm, koukala a najednou byl konec i s tou odplouvající lodí snad k lepším vidinám. Spoustě lidem se tento snímek bude hrozně líbit. Já chápu proč. Kdyby to ve mně něco vyvolalo, taky bych hodnocení zvedla tak o 2*, ale takto jen dvě hvězdičky za výše vypsané. ()

Sofia 

všechny recenze uživatele

Marion Cotillard má jeden nesporný talent - skoro v kazdé roli mi leze strašně na nervy, hlavně ten její trpitelský výraz. Na Imigranta jsem se těšila i z osobních důvodů - můj pradědeček se v roce 1920 rozhodl, že si vyrazí do světa a tak tady opustil moji prababičku a své tři malé děti a odjel do Ameriky a už se nikdy nevrátil. V dostupných archívech jsem si o něm vyhledala pár informací a před deseti lety jsem navštívila i Ellis Island, takže mám představu o tom, jak to tenkrát asi probíhalo. Tenhle film mě ale naprosto otrávil, postava Ewy byla strašně naivní a nesympatická, od půlky už jsem koukala jen s rychlopřehrávačem a děsný konec jako z pochybné červené knihovny tomu úplně narazil korunu. Nikdy více. ()

kareen 

všechny recenze uživatele

Tak trochu mě zmátl přívlastek mysteriózní thriller, takže když do děje vstoupil ten kouzelnický eskamotér, začala jsem v duchu spřádat různé bláznivé teorie, to jak jsem čmuchala nějakou skrytou lotrovinu. Ale nic takového se tu nekoná, The Immigrant je více přímočarým romantickým filmem, než cokoliv jiného, jen v centru příběhu nestojí žádný pohádkový happy páreček. Milostný vztah trýznitele a jeho oběti je velmi silným tématem, takový Dostojevský na něm postavil jeden ze stěžejních směrů své důkladné exkurze do nitra člověka a ačkoliv v tomto případě se nejede až tak na doraz, temná atmosféra, absence zbytečného sentimentu a více než přesvědčivé herecké výkony Marion, Joaquina i Jeremyho z toho rozhodně nedělají žádnou selanku. A Malarkey (kterému tímto děkuji za tip) má pravdu, takové filmy si nezaslouží zapadnout do šedého průměru. ()

Galerie (218)

Zajímavosti (8)

  • Film byl poprvé uveden na filmovém festivalu v Caanes (Petrasuvicka)
  • Původní název snímku byl Nightingale, poté se změnil na Lowlife. Až měsíc před oficiálním promítáním na festivalu se název změnil na The Immigrant. (karlik4801)

Související novinky

Ztracené město Z na obzoru

Ztracené město Z na obzoru

28.12.2014

Dlouho odkládaný projekt The Lost City of Z je pro režiséra Jamese Graye srdcovou záležitostí, spustit se ho snaží již několik let. V příběhu skutečně žijícího britského armádního důstojníka,… (více)

Reklama

Reklama