Komentáře uživatelů k filmu (38)

  • Radek99
    ***

    Snímek z pomezí němého a zvukového filmu. Tady už se sice mluví (a zpívá), ale estetika je ještě víceméně z dob snímků bez zvuku (což ho dělá mírně zajímavým)... Jinak spíš podprůměrný kus, který funguje jen ve scénách s Vlastou Burianem, mající slaboučký scénář a velebící pokleslý žánr operety a odrhovačky typu Růžové psaníčko. Nic, na co by se nedalo rychle zapomenout (narozdíl od Burianových pozdějších veseloher) ...(28.12.2013)

  • Oskar
    **

    Máte-li v sobě aspoň trochu zdravého cynismu, výtečně se pobavíte naivitou této operetky, koketním pomrkáváním Anny Ondrákové a jejím zpěvem trapného šlágru "Růžové psaníčko znamená randíčko". 30%(15.4.2003)

  • Zloděj kol
    ***

    Jeden z ne příliš povedených Burianových filmů. Obsahuje asi šest dobrých scén, ale místy je stejně zoufalý jako revue ve které hlavní hrdinka vystupuje. Partnerství Burian-Ondráková nebylo šťastné. Obě hvězdy se snaží kolem sebe vydávat co možná největší třpyt, ovšem na úkor zvládnutí hereckých úkolů a vytvoření alespoň minimálního náčrtu charakteristiky postavy. Chybí zde jakýkoliv náznak partnerství a zoufalou situaci pak doplňují ochotnické výkony ostatních herců. Anny Ondráková svou první zvukovou roli v českém filmu viditelně nezvládla a skoro se zdá, že její herecká příprava odpovídala té, kterou doporučuje hlavní hrdince Theodor Pištěk (jako ministr pošt jinak autor výše zmíněné revue), totiž umět přenést váhu těla na jednu nohu a cvičit artikulaci pomocí lidových říkánek. Celý film pak vystihuje především jedna z nich - Vlky, plky.(21.11.2003)

  • NinadeL
    *****

    Do třetice všeho dobrého se setkala Anny s Vlastou, po třech letech se vrátila na skok do českého filmu, debutovala jako zpěvačka dvěma hity Ach, kdo rty má jako ty... a Růžové psaníčko a poprvé si zkusila také dvoujazyčnou koprodukci. Koprodukce ji bavily ještě v roce 1937, kdy se rozloučila s Lamačem, mužem své kariéry č. 1. Tehdy ovšem, v 31. roce začala svůj vlastní žánr zvukových filmů, ve kterých sama vystupuje na první pohled až v druhé roli, ale opak je pravdou. Tento model po té ladila až do roku 1936 a po roce 1950 dala souhlas k otočení tohoto mustru, aby se jedinkráte přehrála do role "té starší". On a jeho sestra je fantastická komedie pro milovníky backstage muzikálů a přelomu zvukového filmu. Účast Otto Rubíka a Olgy Augustové je pak už jen třešničkou na už tak výborném projektu, ze kterého je možné se tolik naučit o spolupráci česko-německého filmu. Otto Rubík je navíc ideálnější milec, nežli André Pilot, za to Olga Augustová je s Berthe Ostyn na remízu.(14.2.2009)

  • WANDRWALL
    **

    Nezáživné, ale vedle V.B. hromada kvalitních herců.(7.8.2010)

  • Fingon
    ***

    On a jeho sestra, to je především neskutečně dementní písnička o růžovém psaníčku, která mi lezla krkem už při prvním zpívání, ale v celém filmu jede minimálně pětkrát dokola. Taky je to ale naprosto úžasná Anny Ondra(ková:-) se kterou jsem bohužel měl čest jen v Hitchcockově soundtestu, ale rozhodně mám v úmyslu to co nejdříve napravit.(19.9.2008)

  • Chrustyn
    **

    Hodně slabý a po právu zapomenutý kousek z Burianovi obrovské filmografie.(21.1.2012)

  • Marthos
    ****

    Přechod z němého na zvukový film se zdál být přirozenou součástí technického vývoje československé kinematografie, přesto se novým podmínkám dokázala přizpůsobit jen hrstka vyvolených. S koncem dvacátých let vstoupili do ateliérů také noví mladí lidé, jejichž talent a odvaha měli být využity v následujícím období, plném netušených možností, které nabízel zvukový film. Martin Frič tehdy teprve sbíral režisérské ostruhy u svého guru Karla Lamače, jehož rozpolcená osobnost mezi dvěma zeměmi vyžadovala nástupce a pokračovatele zároveň. Laciný operetní kus z pera Bernharda Buchbindera zpočátku nenasvědčoval nic o své výjimečnosti, tu získal teprve s příchodem Vlasty Buriana a Anny Ondrákové, gigantických filmových hvězd s tehdy již mezinárodním renomé. Pásmo burianovských skečů, grimas, slovních i pantomimických hříček, jimiž je titulní postava poněkud prostořekého listonoše obdarována, se ocitá ve vzácné shodě s klaunstvím Ondrákové, působícího na vlně naivního herectví a zúročujíc tím nemalé zkušenosti z předchozích období. Hudba a písničky, kterých je film v některých momentech doslova předimenzován, dnes již stěží naleznou své posluchače, přesto alespoň ta o růžovém psaníčku přežila v různých variacích jejich autory. Dryáčnicky podbarvený snímek, směle zapadající do Burianovy početné filmografie, je nenahraditelným dokladem prvních experimentů s českou zvukovou kinematografií, která zatím jen pomalu odvykala manýrům minulých dekád.(3.10.2008)

  • blackrain
    **

    Tohle musí být nejslabší film s Vlastou Burianem. Moc se tady snažil. Měl na sobě jednu z tolik oblíbených uniforem. Hláškoval a dokonce předváděl zpěv ptáků. Ale to všechno přišlo jaksi v niveč. Většina toho, co se tu dělo, mi přišla trapná. Písnička se psaníčkem je děsně vlezlá a jak se vám jednou vleze do hlavy, tak tam pevně zakoření. Měla jsem co dělat, abych se jí zbavila.(14.5.2012)

  • Skip
    ***

    Scény, ve kterých byl Burian, byly dobré, ale jinak je celý film bída s nouzí.(23.10.2009)

  • vypravěč
    **

    Cosi snad ještě méně než anekdota. Zpřeházený katalog gest, grimas, vtipů, písniček a frází by se snadněji mohl stát parodií žánru i doby či posloužit jako odstrašující příklad lidové prvorepublikové zábavy než se proměnit v živé komediální dílo z divadelního či poštovního prostředí. Na druhou stranu lze snímek ovšem chápat jako subverzivní kritiku popřevratové krize mravů na poštovních úřadech. Několikrát se mi vybavilo, jak si třeba Sigismund Bouška stěžoval Otokaru Březinovi: „[…] pošta za republiky je hrůzně nepořádná! Nemáme nikde pořádek, všude je anarchie a chaos. Poštu dostanu až večer (za Rakouska dvakrát denně a přesně), a to třeba noviny až za 3 dny…“.(22.5.2014)

  • K.I.N.G.
    ***

    To není film, to je koncert. Herecký koncert Vlasty Buriana a Anny Ondrákové, dvou bezchybných herců. Mluvit o něčem dalším, co se zde událo nemá smysl.(3.11.2011)

  • Tommassi3
    ***

    "Takovej mužskej se zahřeje jen, když dostane zápal plic.." ;)(29.12.2013)

  • dr.fish
    *****

    Na Ondrákovou jsem byl zvědav, ale že se mi před očima zjeví taková hvězda jsem fakt nečekal. S Burianem vytvořili dvojici klaunů, snad jediný opravdový tandem, který Burianovi kdy sedl (se ženskou). Film, přestože byl v podstatě o ničem, obdivuhodně "šlapal" kupředu a bavil i v místech, kdy by jiný nudil. A Burian? Zde je to ten opravdový "král komiků", ovšem vedle Ondrákové, která je prostě úžasná. Film jsem zařadil do archivu...90%(8.6.2012)

  • xaver
    ***

    Jedna z méně povedených komedií s Vlastou Burianem. Největším plusem tohoto snímku je krásná Anny Ondráková, která byla v té době známá taky jako zpěvačka, což předvedla i ve filmu.(18.4.2012)

  • mikulem
    *

    Jeden z nejhorších předválečných filmů, co jsem viděl. Jsou v něm ale 2 scény, které stojí za to. Jednak Burianova závěrečná řeč, jednak scéna, kdy Burian odrazuje další uchazečky o divadelní roli ("Ve třetím dějství děláte stojku na hlavě. Zkuste si to"). Tu hlášku docela používám.(23.3.2009)

  • tomtomtoma
    **

    Velmi naivní komedie o sourozencích Brabcových, kteří když ucítili šanci, zasekli drápek a už nepustili. A tak se stane, že Jarda Brabec (Vlasta Burian) dohodí svou sestru Anny (ne příliš dobrá Anny Ondráková) do hlavní ženské role v divadle a tím i do vytoužené náruče představitele hlavní mužské role a zároveň řiditele divadla Bernarda (Otto Rubík). Sice se vyskytnou nepříjemné nehody, ale pošťák Jarda Brabec je velkej frajer a všechno vyřeší na jedničku s hvězdičkou. Další zajímavé postavy: namyšlená subreta Sabina Waldenová (Olga Augustová) a ministr pošt (Theodor Pištěk), který je zároveň autorem zkoušené divadelní hry. Pár světlejších mžiků zde je.(19.4.2010)

  • Mylouch
    **

    Divadelní osa příběhu doplněná narychlo spíchnutými scénkami, uvařenými z Vlastových a Anniných nesporných dovedností. Řemeslně zvládnutý kousek, mapující tvůrčí a produkční možnosti výroby zvukového filmu pro široké publikum. Růžové psaníčko hitového Járy. 2-3*(12.5.2012)

  • lucascus
    ***

    Burian i Ondráková jsou oba bezesporu skvělí komičtí herci, ovšem dohromady jim to nějak neladilo. Každý z nich je natolik talentovaný, že potřebují velký prostor, který sobě po boku nikdy nemůžou dostat. Ovšem ono tady ani moc nebylo co hrát, scénář byl mizerný, prakticky žádný děj, jen občas se chytly nějaké ty gagy. Ovšem na to, že zvukový film tehdy slavil teprve své druhé narozeniny, je to pořád poměrné zdařilé dílko (v porovnání s ostatními filmy roku 1931).(28.10.2012)

  • PavelZava
    **

    Spíše by to mělo být spíše Ona a její bratr, je to show Anny Ondrákové, film bych nazval poloněmý. ♪♪ Růžové psaníčko ...(5.1.2014)

<< předchozí 1 2