Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (140)

mchnk 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně průhledný film, který sám sobě způsobuje těžké faux pas hlavně tím, že zoufale vykukuje zpoza záměrně nastavené zdi a pozoruje reakce diváka. Viděli jste ty prsa té pětadvacetileté herečky, jo? A co ty skandální a rádoby drsné kontroverzní scény? Dobrý, ne? Ne. Ani na ty tři to u mě nebylo. Režisérský teenager, bez špetky pokory k filmovému kumštu a úcty ke zkušenějším hercům, natáčí prý thriller, chvílemi žel i nechtěnou komedii, z těžce povrchního prostředí filozofujících kurviček, které mezi pr(a)cí přemýšlejí o své budoucnosti, ve které by byly lusknutím prstu nevinné a čisté. Nesmyslně poskládaný snímek, působící spíše jako nepovedená kopie podobně vyprávěných artových kousků z celého světa, s absurdními až pitomými dialogy, zbytečnými postavami a neskutečně chladnými a prázdnými emocemi, lehounce zachraňuje kamera Saši Šurkaly, který se měl zřejmě chopit celé režie a také povedená hudba. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tak prvních 25 minut vůbec nebylo špatných. Solidní náběh na psychologické drama s prvkem thrilleru, docela dobře představené postavy, pokus o vytvoření psychoatmosféry, silné téma (dcera znásilňovaná otcem) scénář funguje přesně jak má - jen ty herecké výkony jsou děsné. Doufal jsem, že se to udrží ve stejném duchu a i kdyby se jednalo o zápletku vhodnou pro krátký film nataženou na celovečerák, i tak by se jednalo o poměrně příjemný objev v české kinematografii. Jenže po odchodu Rodena to otočí o 180° a já absolutně nechápal, "vo co go". Hlavně jsem naprosto přestal chápat jednání a psychologii Jolany. Ona zdrhne z rodiny, začne dělat prostitutku (proč?), chvíli jí sex strašně vadí a tuhle práci dělat nechce a pak se chvíli chová jako nymfomanka (třeba když vyjede na Hádka, který ji jde zachránit). Mě hrozně mrzí, že to nezůstalo u té rodiny - holka znásilňovaná svým otcem, bojí se cokoli říct, otec úchyl a její matce je úplně jedno, že to dělá s její dcerou, hlavně aby měla manžela a "šťastnou" rodinu za každou cenu, jinak by upadla do silných depresí. Kruci, to je materiál! A to myslím upřímně, protože nejeden režisér by z toho dokázal udělat skvělý film. Tady to ale bohužel ani ne v půlce filmu spadlo někam do bordelu, kde se všichni chovají úplně nelogicky a hloupě. Navíc ty herecké výkony tu jsou ještě horší a každý další pokus o drsnější scénu vyzní totálně směšně. A ano, v té druhé polovině jsem měl chvílemi pocit, že si režisér chce natočit své erotické fantazie, protože těch sexuálních scén bylo zbytečně moc. Je to škoda, začátek byl skutečně povedený, ale co přišlo pak to všechno zabilo. 2* ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Art verze ČARODĚJE ZE ZEMĚ (K)OZ, která je svým systematickým užíváním elips a následným zasazením do kontextu dostatečně ozvláštňující natolik, že má člověk tendence zapomínat na významovou banálnost a příšerné vedení téměř všech herců. Nejvíc překvapující ale je, že i navzdory režijní explikaci a způsobu vyprávění, které odpovídá spíše tomu uměleckému než klasickému, jde o konvenčně strukturované dílo s třemi akty. Více v analytické (meta)kritice. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Jako povídka by tenhle film vypadal dobře, jenže u filmu se musí pracovat ještě s herci, zvukem a obrazem a ne jen se slovem. Tohle je problém tohoto příběhu, který je ve své podstatě silný, ale v podání mu něco schází. Marian Roden nehraje špatně, ale jeho scény jsou někdy křečovité. Tereza Vítů je mladá, krásná a odvážná, což film potřeboval. Jsem rád, že je v současnosti herečkou Jihočeského divadla. Bohužel ve filmu "Bez doteku" je zbytečně moc výplně. Slušela by mu výrazně kratší stopáž. Na divadle by to jako experiment vypadalo zajímavěji. Konec bohužel vyznívá do prázdna. ()

milan0301 odpad!

všechny recenze uživatele

Radši 72 minut poslouchání Alza reklamy a PatCrycheera - Praha žije.... než znova tohle. Scénář působil, jako kdyby byl napsán, skartován, následně prasatům jako potrava předhozen, jejichž hov*na pak někdo vylisoval do formátu A4.. Co je horší, že někomu tahle podoba přišla super a ještě to zrežíroval. Nechápu, že takovejhle "snímek" neni šedivej. V ceně vstupenky na tenhle film by měl bejt nějakej pobyt v lázních, aby tvůrce tohohle paskvilu nezažalovali za ujmu na zdraví. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Tento snímek byl natočen během neuvěřitelných 20 natáčecích dnů. Natáčelo se v Praze, např. u Žižkovského tunelu. (Luzzi)
  • Původně měla hlavní roli ztvárnit jiná mladá herečka. Tereza Vítů se však režisérovi líbila více a na poslední chvíli byla hlavní role přeobsazena. (Luzzi)
  • Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)

Reklama

Reklama