Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (140)

a.kopecka 

všechny recenze uživatele

Přes nespornou originalitu námětu, který v českém filmovém prostředí nemá v současné době obdoby, nelze režisérovi - debutantovi mazat med kolem pusy. Nevadil by ani tak nedivácký přístup prezentující film jen v rámci oné proklamované struktury "příčina - následek", jako maximálně plytký a prázdný scénář, který ve výsledku vybízí k diskuzi akorát v rámci zlých a učebnicově mimózních dialogů. Herci se tak přes svůj talent topí v změti prvoplánových a nicneříkajících scén plných zcela zbytečných explicit. Ačkoliv tak jde z režisérské pozice (i vzhledem k věku a nepopíratelnému odhodlání) o velmi odvážné dílo, lépe by mu možná bylo v prostředí televizních limonád. P.S.: Chlebíčky dobrý. 45 - 50% ()

vegetol.mp 

všechny recenze uživatele

Dlouhé šroubovité dialogy, které nikam nevedou a vizuálně průměrná stránka. O motivaci postav darmo mluvit, protože žádná není. Celé to připomíná takovou horší epizodu Soukromých pastí. Nelineární způsob vyprávění, který si tu mnozí pochvalují, není obávám se záměr, ale nutnost. Troufám si tvrdit, že poté co byl film natočen a sestříhán, zhrozili se sami tvůrci, jakou banalitu spáchali a rozhodli se to zpětně nějak napravit. Dle mého neúspěšně. ()

Reklama

Litsarch 

všechny recenze uživatele

Přišlo mi, že někdo chtěl divákům tímto snímkem říci hrozně moc, ale naprosto to pak neuměl podat. Nemohu říci že jsem nepochopil o co ve filmu šlo. Pochopil, ale už jsem nechápal proč to bylo podáno tak jak bylo. Pro mě i tak krátká stopáž byla díky podání filmu neskutečně dlouhá, plna strohých, až smutně hloupých, dialogů. Nijakých hereckých výkonů a hudby. Je pro mě smutné, že valná většina diváků si z projekce tohoto filmu zapamatuje jen 2 věci: Že to bylo natočeno nejmladším režisérem v Evropě a jaké má Tereza Vítů vnady. ()

5150 

všechny recenze uživatele

50%.. Na slušné úrovni film drží zejména excelentní herecké výkony Mariana Rodena a Ondřeje Malého. Především scény "nevlasní otec vs. Jolana" a "šéf bordelu vs. Jolana" mají díky nim potřebnou sílu. Bohužel, film sráží místy opravdu hloupé dialogy a taky sice originální, ale divácky nepříliš vděčná forma vyprávnění. Nakonec bych ještě vyzdvihnul velmi dobrou technickou stránku filmu a hudbu. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nevím proč, ale tématem mi film hrozně připomínal šílený Post Coitum. Jen s tím rozdílem, že Bez doteku působí profesionálnějším dojmem. Nicméně sexuální scéna s Ondrou Malým je na zlatou malinu. Ta v tom oblačnu sexu působila tak šíleně, že mi za Ondru Malýho bylo stydno. Naštěstí to ale zachraňoval bravůrním hereckým výkonem. Ostatně nejen on, ale i zbylé osazenstvo. Téma mě opravdu nezaujalo, ale zpracování úplně zlé nebylo. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Původně měla hlavní roli ztvárnit jiná mladá herečka. Tereza Vítů se však režisérovi líbila více a na poslední chvíli byla hlavní role přeobsazena. (Luzzi)
  • Matěji Chlupáčkovi bylo během natáčení pouhých 17 let, přesto si získal naprostý respekt všech členů štábu. (Luzzi)
  • Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)

Reklama

Reklama