Režie:
Jérôme EnricoScénář:
Jérôme EnricoKamera:
Bruno PrivatHudba:
Michel OchowiakHrají:
Bernadette Lafont, Carmen Maura, Dominique Lavanant, Françoise Bertin, André Penvern, Jean-Baptiste Anoumon, Axelle Laffont, Paco Boublard (více)Obsahy(1)
Paulette je zapšklá stará babka žijící sama v paneláku na předměstí Paříže. Důchod má malý, exekuce jí zabavila skoro všechen nábytek, odstřihli jí telefon a ona neví, jak dál. Jednoho večera se stane náhodným svědkem pochybného obchodu. Vidí v tom znamení osudu a rozhodne se, že začne prodávat hašiš. A proč by ne? Paulette byla kdysi cukrářkou. Její smysl pro obchod i kuchařský talent jsou pro ni dostatečnými trumfy, aby našla originální řešení k provozování svého nového „povolání“. Přesto ale není jednoduché stát se ze dne na den dealerem! (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (197)
,,NEMÁM PENÍZE ANI NA JÍDLO. PŘISAHÁM ŽE BUDU MLČET, KDYŽ PRO TEBE BUDU MOCT PRACOVAT....“ /// BABA. Na jednu stranu ,,střelená“, ale celkem vtipná. Úsměvnej příběh, kterej má tempo a netají se tím, že jediným cílem je zábava. Tomu je podřízený všechno, takže nečekejte žádnou krimi zápletku, ale spíš takovou blbinu. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem chudej důchodce a panelák je plnej vietnamců... 2.) Cukrárna je plná hašišáků (taky motorkáře jsem tam viděl…). 3.) Thx za titule ,,thecentre“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR *** AKCE * NAPĚTÍ ne ()
Možné spoilery. Bernadette Lafont prakticky sama táhne celý film a její rasistická, nesnášenlivá baba mě několikrát rozesmála svými hláškami, kterými častovala všechny kolem sebe vč. svého míšeneckého vnuka "Proč mě nemáš ráda babi?" " Protože jseš černej!". :D Ta rovina babky dealerky jí sedla také, nicméně ten přerod ze zlobaby v babku s prořízlou pusou, ale dobrým srdcem, to už se mi moc nelíbilo. Já sice chápu, že to muselo přijít, ale na druhou stranu proč nemůže nikdy dobře dopadnout se zlou fašistickou osobou, která prodává drogy? No třeba se jednou dočkám. Hašišbába zatím "jen" potěšila. 60% ()
Dala bych lepší hodnocení, ale instantní proměnu zatrpklé důchodkyně v kůl babičku jsem nežrala. Vždyť ona jenom dealovala, nekonzumovala. Každopádně příběh je spíš pohádkový a občas tvůrci nevědí, jestli víc řešit realitu (třeba střet s žárlivou konkurencí) nebo vše podřídit srandě (zločinci nepoznají hračky). ()
Už začátek filmu a zpověď Paulette je skvělá a některé hlášky v průběhu děje se přidaly. Pro mě bohužel jako by postupem času docházel filmu dech a vše stojí jen a jen na Bernadette Lafont. Zahrála skvěle a sama to utáhnout nemohla. Ze zajímavého a povedeného námětu se dalo určitě vymáčknout o něco víc a zejména u Francouzů jsem to čekal. Je to ale úsměvné a hudba to podržela také na slušné úrovni. ()
Skvelá politicky nekorektná insolventná babička, ktorá sa zapletie. A keď to nejde po starom, tak nájde nový obchodný model. Francúzi komédie stále vedia, a vedia aj vymyslieť niečo celkom nové, neobvyklé, možno až šokujúce. Dobrá nálada ide z filmu v každom momente, aj pri zvláštnom akčnom závere, nejako sa to uzavrieť muselo, asi iná možnosť nebola. –––– Všetci tí rákosníci, arabáši a čierne huby... Vy by ste si zaslúžili byť biely, pán Baptiste. –––– Prečo si za každú cenu zlá? Prečo nikoho neľúbiš? –––– Obmieňať menu a rozširovať klientelu. ()
Reklama