Reklama

Reklama

Charismatický Jude Law jako Dom Hemingway – nenapravitelný, ale vždycky vtipný, většinou hříšný a často nebezpečný kasař a zloděj. Doma zrovna pustili po 12 letech z vězení a on se rozhodl přihlásit o odměnu za to, že držel celou dobu jazyk za zuby. Společně s parťákem Dickiem se proto vydává za šéfem Fontainem, kterého Dom svým mlčením uchránil od jistého trestu. Kromě jiného se Dom snaží navázat vztah se svou dcerou, starý dobře známý život ho ale brzy vtáhne zpátky mezi kriminálníky. Díky svému opilému a věčně sjetému egu Domovi nevyjde nic, i kdyby jeho úmysly byly čisté jak padlý sníh. (HBO Europe)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (232)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Popravdě - mě to moc nebavilo. J.Law je skvělý herec, ale jeho místy křečovitá exhibice film spíše potápěla. Navíc je to dost užvaněné, kdy dvě třetiny slov jsou běžné vulgarismy. Komedie? No, já bych si spíš víc poplakal, než se popadal smíchy za břicho. Nejlepší jsou dvě scénky - havárie a trezor. Ovšem šťávu by film dostal, kdyby mu pinďoura opravdu ufikli. Od Angličanů jsem čekal něco úplně jiného. Hvězda za místy přehrávajícího Lawa a druhá za muziku - Motörhead, The Alarm, The Godfathers, Primal Scream, Citizien Cope, Pixies, Big Country... ()

BoPo 

všechny recenze uživatele

Od úvodného ptákového monológu som si vravel, že ospevné komentáre možno nepreháňali. Potom však nasledovali rozpačité chvíle s bossom a nudné rodinné patálie. Ani výborná scéna s trezorom nič nezachránila. Jude Law tu dosť dobre exhibuje, ale v konečnom dôsledku sa jedná o zbytočne vydanú energiu. Presne ako vo filme Bronson, jedna výrazná postava jednoducho na veľký dojem nestačí. Tešil som sa, ako ma Dom Hemingway zabaví a p*ču z toho. Takéto nič nehovoriace plácanie slámy by skvelo pasovalo na dožinky. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Encyklopédia neslušného správania a knižnica nadávok zabalená do poetických dialógov plných urážok a ponížení. Zároveň sa to celé nesie v štýle toho najlepšieho, čo zvyknú ponúknuť britské gangsterské komédie, miestami som si dokonca spomenul na rannú tvorgu Guya Ritchieho. Element, bez ktorého by však tento film ostal mimo záujmu divákov, je monštruózny Judd Law. Ten je síce známy ako večná milá tvárička v celej rade rom-comov, no tentokrát si strihol poriadne zviera, gangstra so všetkým čo k tomu patrí a svoju rolu prežíval ako na steroidoch. Dejová línia je útržkovitá, čo je pozitívne z pohľadu rozmanitosti príbehu a zábavného faktoru. Čo je však podstatné, že to celé nebola len akási prvoplánosá spŕška nadávok a vulgarizmov, ale hlavná postava sa transformuje, zároveň je cítiť morálny a sociálny podtext. Záver je vystrčeným prostredníkom, pretože ostáva verný svojmu sloganu: "A muž má zrazu všetky možnosti sveta". Takže ak máte radi filmy, ktoré majú osobitý štýl, sú plné energie a šťavnatosti - vrelo odporúčam. 85%. ()

LaRhette 

všechny recenze uživatele

Film o životním obratu jednoho gangstera pracuje s docela předvídatelnou strukturou - gangster se mstí, gangster dělá kraviny, gangster dělá ještě větší kraviny, gangster klesá na dno, dochází k malému prozření, najednou ale nic nevypadá tak, jak se zdálo, tak gangster dělá další kraviny, ale už to nefunguje, naopak ho cesty vedou k většímu prozření a téměř velkolepému happyendu. Ve výsledku se vlastně nic zase tak moc nezměnilo, jenom se v jednom gangsterovi probudil otcovský cit, ale přesto nadále zůstává v srdci gangsterem. Jude Law se obratně pere se svou pověstí herce povrchních kvalit, nechutně nagelovanou lysinou a fotříkovským vzezřením dokazuje, že zvládá i role jiného charakteru, než doposud. Vzpomněla jsem si přitom na přerod Jamese McAvoye pro loňský Filth (tam je to ale trošku jiná kapitola). Na scéně si užijete mimo to Londýna a jeho přirozených kvalit a samozřejmě slušné dávky okouzlujícího britského akcentu. PS: Nenechte se odradit úvodní scénou, která je podle mě velmi zábavná, pokud film nepustíte v rámci zábavného večera rodině. Trochu podivný zážitek. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Dom Hemingway je protřelý kasař, který má za sebou 12 let lapáku. Vedle toho je to domýšlivý zhýralec, takže nějaké napravení jeho zlodějské duše nepřipadá v úvahu. Zjištění, že se za těch drahných let pobytu za mřížemi hodně změnilo, mu moc nepřidává na jeho alkoholem a koksem nasáklé náladě. Vždyť za ta léta ovdověl, dcera mu dospěla a sejfy mají elektronické zabezpečení. Naštěstí prachy, děvky a chlast chutnají pořád stejně. Ale úplně jinak chutná nově nabitá svoboda. A pochybných kamarádíčků je vždy hojnost. Domovi hlavně zbyla kasařská čest, kterou by nikdy neprodal, ani kdyby věděl, že se zbaví smůly, která se na něj po návratu z vězení zpropadeně nalepila. Nad hranicí průměrného komediálního dramatu tenhle film drží neodolatelný Jude Law, jehož kreace muže čerstvě propuštěného z basy, je natolik osobitá a (dů)vtipně svérázná, že se filmu dá odpustit mnohdy fádní televizní zpracování. Není se co divit, že film často vypadá jako dobře udělaný snímek z televizní produkce, když jej režijně uchopil televizní specialista Richard Shepard, který si jen vzácně odskakuje k filmovým projektům. Určitě také vadí často neukončené a nedokončené dějové linie, kdy v podstatě zůstává záhadou, jak to s některými postavami, co Domovi vstoupily do života, vlastně dopadlo. Ne vždycky se záměr opustit postavy v nějaké kritické chvíli dal považovat za maximálně zdařilý. Jenže je zde Jude Law, který většinu scén opepřil nějakým sprostým slovem, zkroušeným, sjetým i ironicky veselým výrazem a brilantně posazenou hláškou. Je zde několik hodně zdařilých scén. Patří k nim pasáž na francouzském venkově vrcholící nehodou, ještě lepší je Domovo ucházení se o práci u černocha, se kterým se odjakživa nemají rádi. Spousta scén je zapamatovatelná díky hlavnímu představiteli, režie výrazně zaostávala v kreativní prosperitě, což se vlastně podepsalo i na celkovém dojmu z filmu, který je rozháraný. Stačí si přehrát nejlepší scény filmu a máte představu, jaký asi film je. Vyskytují se zde nejméně čtyři delší scény, které by obstály samostatně. Pár rozvláčných pasáží přeskočit, dát filmu větší dynamiku. Režijní rukopis má přesto v sobě jistou neokoukanost. Velmi dobře je třeba zvládnuto setkání dospělé dcery s nezodpovědným tátou. Nekonají se žádné emoční výlevy. Režisér příjemně korigoval kriminálníkovu konfrontaci s obyčejným rodinným životem. Nedal prostor brutálním scénám. Prostředí, v němž se Dom po návratu z vězení pohyboval, k tomu vyloženě svádělo, ale volba raději padla na dialogy, při nichž si budou milovníci nevulgárních výrazů dávat špunty do slechů. Jude Law je i tak rozhodně tím nejlepším, co tenhle film má. A celkově má film punc originality. 70% ()

Galerie (104)

Zajímavosti (1)

Související novinky

Han Solo a Daenerys

Han Solo a Daenerys

19.11.2016

Emilia Clarke je dobře známá díky seriálové Hře o trůny a pomalu se snaží prosadit na velkém plátně. Dom Hemingway ani pětka Terminátora jí k tomu příliš nepomohly, Emilia to ale nevzdává a po hitové… (více)

Reklama

Reklama