Režie:
Vladimír MichálekScénář:
Marek EpsteinKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Roman HolýHrají:
Jiří Macháček, Eva Herzigová, Aňa Geislerová, Matěj Hádek, Anna Kameníková, Mariana Kroftová, Gabriela Míčová, Jiří Dvořák, Adam Pospíšil, Evelína Anna Holá (více)Obsahy(2)
V řece je nalezeno tělo neznámého muže. Při pátrání po jeho identitě se kapitán Rott (Matěj Hádek) ocitne uprostřed úplně jiného příběhu. Postupně se před ním rozehrává milostné drama hlavního hrdiny Máry/Kamila (Jiří Macháček), který si vybudoval dva souběžné životy se dvěma krásnými ženami (Eva Herzigová a Aňa Geislerová). Pro Pohádkáře jsou ženy výzvou, vášní i inspirací, jsou objektem lásky i lži, lži, kterou buduje s takovou samozřejmostí, že si ji vlastně ani neuvědomuje. Žije ve světě svého velkého živého snu, v němž je tím, kým zrovna chce být, kde platí pouze tady a teď, v němž se zapomíná, co bylo včera a nečeká na to, co bude zítra. Snu, který je tolik povznášející pro něj a tolik zničující pro lidi, které by chtěl milovat. Film Pohádkář vypráví jedinečný, ale mnohými z nás zažívaný příběh. Příběh o touze, podvodu a věčném odpouštění. Příběh lidí ztracených v bludišti lásky, z kterého nemohou a možná ani nechtějí najít cestu. Protože láska podobně jako lež bývají slepé. Čím blíže se kapitán Rott dostává k podstatě toho, jaký Mára/Kamil byl, tím víc začíná chápat nejen to, že prostě nemohl žít jinak, než žil, ale chápe i důvody přetrvávající lásky obou jeho partnerek. A co víc, díky Márovi možná dokáže najít klíč k vyřešení vlastního života, který se mu hroutí pod rukama. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (275)
Jeden z tých lepších pokusov o moderný český film zo strednej triedy (miestami dosahuje skoro až na priemer), pri ktorých krásne vynikne, jak bolo toľko kritizované Hřebejkove neskoršie obdobie s filmami ako Nestyda, či Kráska v nesnázích, nedocenené, a súčasný úpadok tuzemskej kinematografie neodvrátiteľný a do očí bijúci. ()
Není to nic extra, nic co by mě rozsekalo, každopádně sem se bavila a zkoukla to až do konce čehož já osobně si na filmech cením. Jsou tam místy hodně dobré dialogy, básnické vyjádření Máry mě hodně chytlo a slzy Herzigové taky. Neopomenu úžasný výkon Ani Geislerové ta prostě chybu neudělá za živýho boha. Pohádkář je pohádka o zamotaných citech k té i k té, o závislosti na člověku i lásce k dítěti.. ()
Asi jako většina ostatních jsem čekal, že to bude blbost. Kupodivu se na to dalo dívat a kupodivu mi ve filmu poprvé sedl Matěj Hádek. Pohádkář je psychologické drama o kriminalistovi, který se snaží zjistit totožnost nalezeného utopeného muže, zachyceného v česlech elektrárny. Jelikož vyšetřující kriminalista (Hádek) se domnívá, že identitu muže zná, souběžně s čekáním na výsledky testů DNA rozjíždí vyšetřovaní návštěvou partnerek podezřelého. Z jejich výpovědí se pomalu skládá obraz muže, který miluje ženy a který aby si je získal, vymýšlí si často neuvěřitelné věci. Kapitán Rott si také uvědomuje, že jeho soukromý život se v mnoha rysech a v mnoha bodech podobá životu utopeného a čím dál víc na něj padá sklíčenost. Sice neví zda dotyčného, před utonutím navíc asi zmláceného někdo do řeky hodil, nebo zda zda tam dotyčný skočil sám. Cítí ale podobný pocit beznaděje ve svém soukromém životě a ví, že má syndrom vyhoření... Jak říkám, nečekal jsem mnoho a celkem se mit o líbilo. Macháček byl tradičně příjemný, Aňa také a na Herzigovou se stále dobře koukalo a navíc velmi dobře hrála. Za mne jsou to tedy tři struny do ukulele. * * * ()
Mno, z houna bič neupleteš a tak. Michálek se snaží o depresivně šedivou, povrchně psychologickou režii, s níž jsou sladěny i barvy kamery, včetně výběru záběrů (vynikající - bez ironie - Martin Štrba), ale málo platné, když je to jen zlatavý obal na jinak podprůměrném, ba odpadním příběhu, špatně vyprávěném, špatně časovaném, s diváky nespolupracujícím. Spousta scén je zde zcela zbytečná (tedy s výjimkou reklamního hlediska - puštění počítače - hned naskočí Seznam, ach ouvej; holky na koleji poslouchají rááádio atd, trapné, trapné), hodně scén je zbytečně natahovaných, aby ten příběh do bakalářů dal alespoň celovečerní stopáž. Jinak opět odtržené od reality - neskutečně neživotné dialogy, všichni bydlí v drahých vilách, i český policajt, jděte se s tím už bodnout. A tak trochu reklamní vizáž. ()
Líbilo se mi to. Nízký hodnocení si vysvětluju tím, že není moc lidí, kteří by se dokázali identifikovat s Macháčkovým Kamilem. Měl to být celkem sympaťák, ale ve výsledku dominovalo jeho slabošství a parazitismus. Lidem už pak bylo jedno, jestli skočil z přehradní zdi, nebo začal někde na druhým konci světa vydělávat velký hrachy. Já jsem mu ale uvěřil, že je tak poddajnej, protože se zasek někde v době před patnácti lety (jo, posteskl si nad tím dost pozdě, ale bylo to tam). Dokázal jsem ho pak díky tomu vnímat...ne snad jako klaďase, ale aspoň jako nešťastníka, kterej neubližuje záměrně, ale nechtěně a jen jaksi mimoděk. Přes tohle jsem se tedy přenesl, některý věci nebaštím (slepou oddanost starší dcery - například), ale zase jsem si celou dobu lebedil, jak to hezky nasnímali, bylo tam i pár zdařilých režijních nápadů, exteriéry hlavních ženských postav výborný ze všech světových stran...jo, za mě víc než dobrý- 70 procent. ()
Galerie (97)
Zajímavosti (11)
- „Já hrozně ráda hraju vedlejší role, protože dávají člověku větší volnost, je na vás menší tíha… a navíc Dana je taková peprná a ostrá, a to jsou pro herce odměny, to se hezky hraje,“ říká o úloze právničky Dany herečka Anna Geislerová. [Zdroj: novinky.cz] (SONY_)
-
Jiří Macháček se musel kvůli filmu naučit hrát na ukulele a zhubl 15 kg. (Zdroj: novinky.cz)
(P. J. D.)
- Po filmu Posel (2012) se jedná se již o druhý film, který natočil Vladimír Michálek podle scénáře Marka Epsteina. (VášaVF)
Reklama