poster

Pohádkář

  • slovenský

    Rozprávkar

  • anglický

    Storyteller

Drama / Romantický

Česko, 2014, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • cubajz
    ****

    chápu zklamané komentáře ostatních, nicméně po řemeslné stránce mě to moc bavilo a prolínání osudů dvou hlavních hrdinů, potažmo hlavního hrdiny a vyšetřovatele, bylo také zajímavým prvkem. Škoda jen vyznění tak trochu do ztraceno a poněkud pomalejšího plynutí děje. Nicméně je to zajímavý kousek.(9.11.2014)

  • Lopic
    **

    Tak tohle bylo velky zklamani. Michalkuv O rodicich a detech me nadchnul, ale Pohadkar byl peknej fail. Film plyne odnikud nikam, konec sem asi nepochopil nebo byl proste jen tak marnej, ze sem ho pochopil dobre a vlastne to zadnej konec neni. Naznacovani podobnosti mezi detektivem a hlavnim hrdinou je uplne zbytecny a vede leda do pr... stejne jako celej film. Herzigova nebyla uplne marna, ale herecka to teda neni. "Nova hvezda" ceskeho filmu, jak sem se docetl o Alene Mudrove, nastesti na platne moc casu nepobyla, protoze podava stejne ochotnickej vykon jako v O rodicich a detech. V tom kazila jinak vybornej film, tady ma stesti, ze nema co zkazit a jen splyva s tim, ze to je cely docela sragora.(6.11.2014)

  • kingik
    ***

    Epstein není Einstein přes (milostné) vztahy. Jak vlastně definovat Pohádkáře. Jedním dílem je zde snaha o pocitovost, druhý díl obstarává okruh postav, které jsou na sobě citově závislé, potřebují se, ale ani neví proč, nejednají fér a žijí ve lži a přesto spolu náramně šukají. Neupřímnost postav se částečně promítá do celého vyznění filmu. Ten nemá dopředu ucelené, čím chce být. Nalezneme v něm prvky krimi, erotického filmu a vztahového dramatu. Jenže, co si z toho vybrat, když ani jedno není příliš poutavě, ani věrohodně realizováno. Na začátku příběhu řeka vyplaví mrtvolu muže ve fázi rozkladu, kterou se nedaří identifikovat. V úvahu připadá hudebník Feubert, který to táhne se dvěma ženami najednou, jedna je překladatelka (Eva Herzigová), druhá je advokátka (Aňa Geislerová), se kterou má ještě navíc dítě. Prvně jmenovaná je mu dobrá akorát tak do postele, druhá ho vysekává u soudů z vysokého trestu odnětí svobody, který mu hrozí za podvody a neplacení alimentů. A aniž by si uvědomoval rizika takového vztahu, tak dělá jakoby nic a vesele přesedlává z jedné vagíny na druhou. S erotikou to však není nijak žhavé, nic moc se po erotické stránce neděje, jedna slabá soulož a ještě jedna slabší soulož ve stoje, přičemž mít ve filmu dvě herečky, kterým to kouká z očí a nesvléknout je, je neodpustitelné. Pak je zde scéna, co určitě překvapí. Macháček cucá přebytečné mléko kojící Gajslerce z jejího prsa, když se rozbije odsávačka. Milovníci reklam na dámské pozadí uvítají pevnou kůži na zadku Evy Herzigové. V souvislosti s ní se o filmu hodně mluvilo. Mýtus, že (bývalé) modelky neumějí hrát, tak žije hlavně prostřednictvím Cindy Crawford, která ze všech modelek drží prapor pro nejhorší herecký výkon po sestoupení z přehlídkového mola. Jen se sluší napsat, že tím filmem byl propadák "Fair Game". To její, o nic méně slavnější kolegyně, je poměrně dobře herecky vybavená. Akorát jí nebylo někdy příliš dobře rozumět, za což mohl přízvuk v jejím hlase. Je dobře, že se tvůrci nerozhodli ji předabovat, jak to je pravidlem u její kolegyně Simči Krainové, se kterou ji pojí určitá vnějšková podoba a charisma, jakým obě oplývají. Občas převládal pocit, že Krainová nebyla k dispozici, a tak za ni Herzigová zaskočila. O zahraniční akvizici bylo náležitě postaráno. Herzigová měla osobního šoféra, vizážistu a další vymoženosti. Důležitou roli v příběhu sehrával vyšetřující kapitán Rott. Matěj Hádek ukázal, že se v žádné roli neztratí. I když role měla nádech prázdnoty, dokázal ji vtisknout věrohodnost, která paradoxně chyběla rozháranému a ne zrovna přehledně natočenému příběhu, který využíval retrospektivní způsob vyprávění. Tím docházelo k nižší návaznosti scén a horší orientaci v ději, který nasadil pocitový ráz, který určitě nebude vyhovovat každému, stejně tak divák obtížně vstřebá určitou nesympatičnost postav i jejich jednání. Není rovněž možné, aby film pracoval s konceptem, že každé postavě bude věnována zvláštní pozornost. Například pohledy do soukromí vyšetřovatele, dost brzdily děj. Navíc, (milostných) problémů ve vztazích je ve filmu víc než dost, tak proč ještě přidávat k dobru i policistovy problémy s bývalou manželkou, která není ochotna vyjít mu vstříc ve střídavé péči o jejich nezletilého syna. Přísná měřítka snese technická stránka filmu. Kamera Martina Štrby využívá celé spektrum oku lahodících záběrů, zvuk Radima Hladíka jr. plní vysoké požadavky na sluchový komfort, architekt Milan Býček vystihuje nálady filmu a kostýmy Tatiany Kovaříkové ladí s celkem. Zvláštní sekci tvoří hudba, jejíž autorem je renomovaný Roman Holý. Filmem zazní několik jeho songů interpretovaných třeba Terezou Černochovou, jež se výraznou měrou přičinily o pocitový rozměr filmu. Ostatně to byl i záměr tvůrců filmu, ale ten vyšel jen v nepatrném poměru. Tolik špičkových profesionálů a film se nepřeklene přes průměr, pokud jde o příběh. Může za to Marek Epstein, který původní předlohu Barbary Nesvadbové razantně pozměnil, neorganizovaně upravil a rozměnil na povrchní výsledek, ve kterém Macháček ochmatává Herzigovou a občas se poškorpí s Gajslerkou a život jde dál. Režisér Michálek tomu nedodal potřebný přesvědčivý rozměr a uchýlil se podle daných možností k vykonstruovanému vztahovému slepenci, který funguje jen náhodně. Sice originální, leč o poutavém vyprávění nemůže být řeč. Pohádkář je vlastně dokonalý lhář. A to je ta definice, o které byla na začátku řeč. 50%(3.4.2015)

  • Kamca_
    *

    Tak tohle byla hrozná nuda a skoro nic se tam podle mě nedělo. Film navodí divnou atmosféru a ta se drží až do konce. 20%.(28.9.2015)

  • milancecil
    *****

    231. Považuji pro sebe za velké štěstí, že jsem se nenechal odradit hodnocením a na promítání přece jen vyrazil, většinou novinky domácí tvorby míjím bez povšimnutí, tentokrát se výjimka vyplatila, míru překvapení zřejmě ovlivnilo i to, že jsem opravdu od díla nic zvláštního nečekal, ale o to pozorněji vše sledoval a srovnával si s tím množstvím výhrad, které jsem předtím k filmu zaznamenal, byly však s jasnou převahou neopodstatněné, pro mne byl příběh silným zážitkem, který určitě má nemalou moc sdělit více, než lze jen slovy po shlédnutí komukoliv předat, jde totiž především o významnou pocitovou složku jeho sdělení, pro jejíž zachycení divák musí mít již potřebnou lidskou vyzrálost, právě i díky nezastupitelným životním zkušenostem, pak v některých obrazech dokáže najít i otisk svého vlastního života, film je skvělým, i když nezvykle, útržkovitě vyprávěným příběhem muže středních let, otce dospívající dcery, kterému se daří čelit těžké životní krizi jen díky přízni žen, nemůže jim sice nabídnout vůbec žádné existenční zajištění, nic hmotného, přesto jsou v jeho blízkosti šťastné, i přes problémy, které jim do života on svou neúspěšnou minulostí přináší, milují ho a nedokáží se od něj odpoutat.(24.11.2014)

  • - Natáčení bylo přizpůsobeno Aně Geislerové, která byla v té době v šestinedělí. (M.B)

  • - Jiří Macháček se musel kvůli filmu naučit hrát na ukulele a zhubl 15 kg. (Zdroj: novinky.cz)
    (P. J. D.)

  • - V titulcích je uvedena i Helena Houdová, přestože ve filmu nehraje. Je zde jednou pouze ukázána její fotografie, která představuje zemřelou manželku hlavního hrdiny. (Brainy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace