Reklama

Reklama

V řece je nalezeno tělo neznámého muže. Při pátrání po jeho identitě se kapitán Rott (Matěj Hádek) ocitne uprostřed úplně jiného příběhu. Postupně se před ním rozehrává milostné drama hlavního hrdiny Máry/Kamila (Jiří Macháček), který si vybudoval dva souběžné životy se dvěma krásnými ženami (Eva Herzigová a Aňa Geislerová). Pro Pohádkáře jsou ženy výzvou, vášní i inspirací, jsou objektem lásky i lži, lži, kterou buduje s takovou samozřejmostí, že si ji vlastně ani neuvědomuje. Žije ve světě svého velkého živého snu, v němž je tím, kým zrovna chce být, kde platí pouze tady a teď, v němž se zapomíná, co bylo včera a nečeká na to, co bude zítra. Snu, který je tolik povznášející pro něj a tolik zničující pro lidi, které by chtěl milovat. Film Pohádkář vypráví jedinečný, ale mnohými z nás zažívaný příběh. Příběh o touze, podvodu a věčném odpouštění. Příběh lidí ztracených v bludišti lásky, z kterého nemohou a možná ani nechtějí najít cestu. Protože láska podobně jako lež bývají slepé. Čím blíže se kapitán Rott dostává k podstatě toho, jaký Mára/Kamil byl, tím víc začíná chápat nejen to, že prostě nemohl žít jinak, než žil, ale chápe i důvody přetrvávající lásky obou jeho partnerek. A co víc, díky Márovi možná dokáže najít klíč k vyřešení vlastního života, který se mu hroutí pod rukama. (Falcon)

(více)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (275)

klukluka 

všechny recenze uživatele

Líbilo se mi to. Nízký hodnocení si vysvětluju tím, že není moc lidí, kteří by se dokázali identifikovat s Macháčkovým Kamilem. Měl to být celkem sympaťák, ale ve výsledku dominovalo jeho slabošství a parazitismus. Lidem už pak bylo jedno, jestli skočil z přehradní zdi, nebo začal někde na druhým konci světa vydělávat velký hrachy. Já jsem mu ale uvěřil, že je tak poddajnej, protože se zasek někde v době před patnácti lety (jo, posteskl si nad tím dost pozdě, ale bylo to tam). Dokázal jsem ho pak díky tomu vnímat...ne snad jako klaďase, ale aspoň jako nešťastníka, kterej neubližuje záměrně, ale nechtěně a jen jaksi mimoděk. Přes tohle jsem se tedy přenesl, některý věci nebaštím (slepou oddanost starší dcery - například), ale zase jsem si celou dobu lebedil, jak to hezky nasnímali, bylo tam i pár zdařilých režijních nápadů, exteriéry hlavních ženských postav výborný ze všech světových stran...jo, za mě víc než dobrý- 70 procent. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Michálkův Pohádkář podle Nesvadbové klame tělem, protože nikdo by nečekal takto fungující domácí film. Skvělému obsazení kraluje jako vždy vynikající Geislerová (krásná, sexy, odměřená i poživačná), ačkoli plakáty okupuje zejména herecky nepříliš kovaná Herzigová. Ovšem ta v partnerství s Macháčkem a dobře vedena režisérem podává pozoruhodný výkon, kterému lze vytknout pouze klasickou nedokonalost překrásných tváří, totiž že neumí mluvit do filmu. Toto se ostatně už vyčítalo v prvních letech Lídě Baarové, ale ta sotva dvacetiletá na sobě zapracovala, zatímco Eva už má čtyřicet a dávno není debutantkou. Pohádkář vypadá dobře, funguje dobře, navozuje atmosféru, ve které byste se chtěli koupat. Prostředí kriminálky, soudu nebo internátu přirozeně plynou a jednotlivé scény do sebe zapadají s naprostou přirozeností. A i tací jako Linhartová a Míčová ztrácejí svůj běžný afekt ve prospěch celku. Samozřejmě radostí je opětovné shledání s Dvořákem a Kroftovou, kteří až na malém prostoru, přesto hrají velké role. ()

Reklama

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

To je jako v té pohádce o Císařových nových šatech. Film předstírá, že se tu jedná o nějaké cool artové dílo. Jenže autorkou předlohy scénáře je lehce afektovaná excentrička, kterou bych do PEN klubu zrovna nedoporučoval. Takže další feministická slátanina je na světě. A císař je nahý! ()

sofiapetra 

všechny recenze uživatele

Málokdy se mi sejde, že čtu knihu a hned druhý den vidím film, který je podle ní natočený - tentokrát jsem tomu trochu pomohla a asi jsem neudělala dobře:). Mít předlohu ještě v nejživější paměti a pak sledovat údajně stejnou věc na plátně, je asi vždy ošemetné, ale tentokrát jsem jen tiše žasla. Jak se dívám na úplně něco jiného, totálně odlišného. Jiný žánr, jiné dialogy (mnohdy lepší než v knize - to je pravda; jenže je pravda i to, že kniha je koncipována monologicky, tedy dialogy jsou tam spíše vzácností), téměř všechny jiné situace, postava detektiva se silným osobním tématem (pro něj, jinde jsme to samé viděli asi už stokrát). V podstatě zůstaly jen jména postav (a to ještě ne všechny, v knize se ten člověk-milovník vyskytuje pouze jako Marek nikoliv i jako Kamil a postava detektiva je přidána nejen jako bonus, ale patrně to byla jediná možnost k nastavení a rozšíření děje,) a název. Hlavně ten název, plus všudepřítomná informace, že to napsala, médii dostatečně provařená, Barbara Nesvadbová. Nikoliv, tenhle příběh - celý - napsal Marek Epstein. Otázkou zůstává proč vlastně, když je schopen napsat sám daleko lepší věci a rozhodně už dávno není neznámý. O Michálkovi ani nemluvě - proč ten do toho šel, to je záhada snad největší. Zřejmě si všichni mysleli, že jméno Nesvadbové jim prostě zajistí sledovanost (protože v dobré recenze nemohli snad doufat ani v nejtajnějším snu). Stejně jako angažování modelky Herzigové, která opravdu, ale opravdu hrát neumí. A navíc je studená jak psí čumák, takže předvést živočišnou erotickou scénu bylo vážně nad její síly (stejně jako hysterickou - to byla fakt fraška). Ale ono taky s Jirkou Macháčkem, že... on je fajn, ale na tuhle roli se nehodil. Takže suma sumárum, adaptace to nebyla, detektivka taky ne, slibovaná love story ani náhodou. Nejlépe a nejčistěji z toho vyšel Matěj Hádek a jeho linka milujícího, leč bezradného otce (ano, ta přidaná linka, která se v knize vůbec nevyskytuje). ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Mno, z houna bič neupleteš a tak. Michálek se snaží o depresivně šedivou, povrchně psychologickou režii, s níž jsou sladěny i barvy kamery, včetně výběru záběrů (vynikající - bez ironie - Martin Štrba), ale málo platné, když je to jen zlatavý obal na jinak podprůměrném, ba odpadním příběhu, špatně vyprávěném, špatně časovaném, s diváky nespolupracujícím. Spousta scén je zde zcela zbytečná (tedy s výjimkou reklamního hlediska - puštění počítače - hned naskočí Seznam, ach ouvej; holky na koleji poslouchají rááádio atd, trapné, trapné), hodně scén je zbytečně natahovaných, aby ten příběh do bakalářů dal alespoň celovečerní stopáž. Jinak opět odtržené od reality - neskutečně neživotné dialogy, všichni bydlí v drahých vilách, i český policajt, jděte se s tím už bodnout. A tak trochu reklamní vizáž. ()

Galerie (97)

Zajímavosti (11)

  • V titulcích je uvedena i Helena Houdová, přestože ve filmu nehraje. Je zde jednou pouze ukázána její fotografie, která představuje zemřelou manželku hlavního hrdiny. (Brainy)
  • O zfilmování Pohádkáře jsem nikdy neuvažovala, ale když pak do projektu vstoupil Vladimír Michálek, tak jsem byla velmi ráda, že k té knize přistoupil a přistoupil k ní bez jakýchkoliv předsudků a poctivě,“ uvedla Barbara Nesvadbová jako autorka předlohy. [Zdroj: novinky.cz] (SONY_)
  • Jedním ze sponzorů filmu byl i Renault. Vozidlo této značky se také ve filmu objevuje a jedno vozidlo – Renault Espace – s řidičem měla Eva Herzigová (Karla) po celou dobu natáčení k dispozici. (Aneter)

Související novinky

Pojďte se bavit o filmech – na rádiu Bubble

Pojďte se bavit o filmech – na rádiu Bubble

29.11.2016

O co tady jde? Bubble je unikátní projekt internetového rádia se speciálním posláním. Svým posluchačům totiž zpříjemňuje úklid koupelny. Opravdu to funguje, vyzkoušejte! Kromě porce muziky vás rádio… (více)

Best Film Fest 2014

Best Film Fest 2014

09.12.2014

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 11. do 17. prosince tohoto roku Best Film Fest, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Reklama

Reklama