poster

Zlodějka knih

  • originální název

    Book Thief, The

  • Německo

    Die Bücherdiebin

    (Německo)
  • SK název

    Zlodejka kníh

Drama / Válečný

USA / Německo, 2013, 131 min

Komentáře uživatelů k filmu (384)

  • POMO
    ***

    Všetko, čo ste si chceli po dvestošesťdesiaty krát zopakovať o nacistoch a ich štvancoch, v priehľadnom a sentimentálnom prevedení s ďalšou ultrakrehkou hudbou Johna Williamsa. Detská nevinnosť, srdečný ukrývaný Žid, veľkosrdečný apa a starostlivá mama. Všetci sa majú nesmierne radi, nosia rodinné hodnoty a na dvere im klope gestapo... Pekne nakrútená slzopudná mainstreamovka. Geoffrey Rush a Emily Watson sú hodní vyššieho filmového umenia.(13.2.2014)

  • Houdini

    Oscar 1 nominace: Hudba(21.2.2014)

  • Malarkey
    ****

    Mám ty malé, ale přitom pro každého z nás nesmírně významné, příběhy z druhé světové války hrozně rád. Dokazují totiž, že ti lidi si museli prožít svoje a museli se i přesto umět oklepat a nadále pokračovat v životu. Neuvěřitelně mě to fascinuje a každý příběh takových lidí by se měl vtisknout do naší duše, abychom si uvědomili, že naše problémy sice nejsou malé, ale zároveň se dají ustát s grácií. Zlodějka knih je tak hezký film, i když k němu mám celou řadu výhrad. Především tedy jsem celý film přemýšlel nad tím, zdali bylo dobře, že se ve filmu mluvilo anglicko-německy. Anglicky hlavní herci (někdy) a německy všichni okolo jenom proto, aby dodali patřičnou atmosféru Německa. To mě, po pravdě, dost štvalo. Na druhou stranu musím říct, že kulisy Zhořelce neměly chybu. Jakmile budu mít možnost, okamžitě tam vyrazím. Ta historie z toho města přímo srší. Příběh jako takový je pak poctivou událostí druhé světové války. Hezky natočenou, citlivě zfilmovanou a ve vší poctivosti dobře zahranou. Kromě té jazykové bariéry nevidím jiný problém na tomto filmu.(11.4.2014)

  • T2
    ***

    Rozpočet $19miliónovTržby USA $20,996,296Tržby Celosvetovo $49,796,296 Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ v prvom rade skvelo zahrané, má to nádych danej doby, nejaké to napätie, či zaujímavé scénky, len na škodu je že nosná téma sa nikam zvlášť neposunie, nedá to v konečnom výsledku nič ne vrch a tým pádom to len vyznie ako troška drahšia TV produkcia, lebo mali sme tu už niekoľko silných filmov z daného obdobia a omnoho viac strhli ako Chlapec v pruhovanom pyžame prípadne Predčítač /60%/(14.2.2014)

  • Radek99
    ****

    Knihu jsem nečetl, ale soudě podle jejího odrazu v tomto filmu, si ji brzy přečtu. Sám film nese stigmata i přednosti velké mezinárodní koprodukce - vystavěn na základových kamenech západního žebříčku hodnot coby oslava lidskosti může vyznít trochu cukrkandlově, znepokojivě lesklý vzhledem k pesimistickému tématu, až příliš romantizující pohled na válečné hrůzy, kterým spíš konvenuje syrovost a naturalistický vhled, který tady (až na jeden moment v závěru) naprosto absentuje, až příliš humanity a snahy natočit ,,kladný film" neboli člověčinku (jak se hezky česky říká), všechno ale zachraňuje skvělé mezinárodní herecké obsazení (asi nikde jinde neuvidíte tolik anglofonních herců a hereček používat německé přitakávací částice „ja“ a ,,nein") a dobře odvedené filmové řemeslo. Hodně nefunkční (patrně oproti knize) je pásmo vypravěče, postmoderně koncipované křížení mezi vševědoucím vypravěčem a postavou Smrti, což se pohledem diváka může jevit poněkud prvoplánovité, v tomhle hojně zastoupeném subžánru (válka očima dítěte) je to sice odvážný krok, ale patrně měl zůstat jen na úrovni literárního textu. Jistým zklamáním je naprostá absence dotazování se po důvodech, proč byli mnozí v Německu těch časů svedeni fašistickou propagandou - zřejmě zásadní otázka, která je stále aktuální i dnes. Mnohde naznačeno (účast na vizuálně zajímavém srazu NSDAP, kde došlo k pálení knih atd.), naprosto nedotaženo. Formálně je zajímavá práce s barvami - zprvu bílá (pásmo vypravěče), posléze hnědá, béžové tóny a odstíny šedé, které si podmaňuje až magická síla barvy červené, mystiky všudypřítomných praporů a vlajek s hákovým křížem. Při přemýšlení o zfilmované Zlodějce knih se nemohu ubránit jednomu srovnání - tématicky totožné a důrazem na humanitu podobné Musíme si pomáhat snese hravě světové měřítko, Hřebejkův film řešil obdobné etické otázky s větší mírou jistoty a především hloubky...(20.4.2014)

  • Superpero
    ***

    Takové hezoučké, hollywoodské Musíme si pomáhat. Je tam kladen velký důraz na to, že spousta obyčejných Němců nebyli nacisté a z války byli také nešťastní. Přišlo mi, že na dvouhodinový film se tam toho moc nestalo a ke konci už jsem se celkem nudil.(21.4.2014)

  • Fr
    ****

    ,,NEJSEM SI JIST, CO TO ZNAMENÁ... VŠECHNO, ČÍM JSME SI PROŠLI... VŠECHNO, CO JSME UDĚLALI… PROSTĚ JSME JEN BYLI LIDMI. TO LIDÉ DĚLAJÍ…“ /// Film co začíná a končí smrtí. A příběhem, v němž se už brzy v Německu začnou rozbíjet výlohy a pálit knihy. Stávám se součástí vztahu dvou dětí, získává si mě G. Rush a zjišťuju, že i ta E. Watson má parádní roli. Ať si kdo co chce říká – ta atmosféra 40cátejch let je super! Sere mě, že tady nezní němčina. S ní by to mělo parádní autenticitu! Ovšem i tak jde o hezkej příběh s několika dojímavejma okamžikama. A věta: ,,NESNÁŠÍM HITLERA“ zní z těch dětskej úst neuvěřitelně romanticky! Navíc smrt jako vypravěč – NIKDO NEŽIJE VĚČNĚ – já vím, a nemusí mít na sobě ani pyžamo. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2005 napsal Markus Zusak, číst nebudu. 2.) Zajímá mě, jak se dá přes příručku hrobníka dopracovat k lásce knihám. 3.) Thx za titule ,,cetar“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(22.1.2014)

  • handsome
    ***

    [imdb: 7.6/10] | me: Dlhé rozprávanie o tom všetkom čo sme tu už v mnohých pútavejších filmoch o nacistoch mali predtým. Film ťaží z detskej nevinnosti, peknej hudby, srdečnosti, lásky .... a na druhej strane zla a nenávisti nacizmu. Myšlienka nie je nijako inovatívna, prevedenie je milé a to je asi tak všetko. Aj napriek výbornému obsadeniu nemali herci možnosť v tomto (v princípe) jednoduchom filme čo ukázať... Je to ok, ba až moc dlhé. Navrhujem skrátiť a zaradiť do poličky s názvom "dojímavé filmy o nacizme". Bis später. One small fact: you are going to die. Despite every effort, no one lives forever. Sorry to be such a spoiler. My advice is when the time comes, don't panic. It doesn't seem to help.(3.5.2014)

  • M.a.t.t.
    ****

    Bolo by ľahké odpísať Zlodejku už len preto, že niektoré nosné prvky knihy sú vo filme skôr okrajovou záležitosťou. Nespravím to, pretože adaptovať podobne ladené dielo je len z princípu náročné a tak sa logicky upravovalo, škrtalo a odnieslo si to pár postáv, či viaceré miniepizódky. To podstatné tam však stále je. Jediný problém vidím v tom, že Brian Percival síce režíruje zručne, ale ducha knihy sa drží až príliš. Film tak nijak zvlášť negraduje a iba cez sled scénok pomaly plynie k nevyhnutnému záveru. Plynie však k nemu veľmi príjemne a to či už vplyvom neustále sa pod kožu zarývajúcemu soundtracku Johna Williamsa, alebo vďaka skvelo obsadeným postavám a hmatateľným vzťahom medzi nimi. Ale akokoľvek sú Hans, Rosa, Rudy, či Max skvelí, tento film skrátka patrí Sophie Nélisse. Tá sa pre rolu Liesel doslova narodila a všetky jej dilemy, smútok, či radosť budete prežívať priamo s ňou. 85%(3.2.2014)

  • Ingrid
    ****

    Ano, jak už to bývá, knižní předloha je lepší než film. Ten totiž plně nemůže vystihnout to, jak jste s příběhem svázáni právě prostřednictvím knížky, kdy Liesel Zlodějku knih píše, pak ji čte Smrt a vlastně ji zároveň čte sám čtenář, takže jakoby právě jeho čtení bylo další kapitolou. Film je pak takovým lepším standardem, avšak (jak je tu řečeno takřka v každém komentáři) s nadprůměrnými hereckými výkony. Též vyobrazení a atmosféra Himmelstrasse je zcela věrná, až mne to dojalo (narozdíl od strohého až odbytého závěru, i když i tak sál smrkal ve velkém). Vynechání některých epizodek jsem uvítala (závody či hry byly v knize až příliš zdlouhavé), některé jsem postrádala. Postava Smrti mi už v knize přišla ne plně využitá, ale postupně začínám její/jeho hlášky doceňovat "Not that I want to go, of course, but I will come."(8.2.2014)

  • HollyW
    ****

    Jeden z mnoha příběhů a osudů lidí, kteří se tváří v tvář potýkali s krutostí druhé světové války. Sama jsem jich ve svém okolí vyslechla nespočet, viděla mnoho filmů a dokumentů, ale stále se nemůžu přestat divit její krutosti. Lidé žily v neustálém strachu a v očekávání toho nejhoršího. Nadskakovali při každém zabouchání na dveře. Vyprávěný příběh malé holky jménem Liesel, která ráda četla chytne za srdce. I dětským očím neunikla nesmyslnost (zlomyslnost? nenávist? vypatlanost jeho hákáčského mozku) všech jednání "vůdce". I v takovém krutém období vznikaly velké přátelství, láska, pochopení a lidé si v sobě udržovali aspoň kousíček lidskosti. "Ve své práci se setkávám s lidmi dobrými a špatnými. Vidím jejich ošklivost a krásu. A nechápu, jak mohou být najednou obojím."(21.4.2014)

  • Hakha
    ****

    „If your eyes could speak, what would they say?“(26.1.2014)

  • genetique
    ****

    Ľúbezný príbeh, ktorý napriek svojmu odohrávaniu sa v čase jedného z najčernejších období histórie a ktorého rozprávačom je najčernejšia postava vôbec, pôsobí veľmi podmanivo a očarujúco. Divák si ani neuvedomuje, že situácia je omnoho vážnejšia ako sa na prvý pohľad zdá a to ani nemusí obsahovať prvky komédie. Celý dej sa totiž točí okolo kúzelnej zápletky malej milovníčky kníh a aj keď je nebezpečenstvo všadeprítomné, nástrahy vojny prichádzajú až z druhej línie. Ale keď príde nejaká ťažká rana osudu, o to vás zaskočí viac nepripravených a zasadí nečakané rany do živého. Veľmi pekné charaktery postáv prezentujú ľudské správanie onej doby a sú ešte lepšie predvedené neznámymi hercami. Zárukou kvality bol Geoffrey Rush a Emily Watson, o ktorých sa detskí herci určite mohli oprieť podať tak dôveryhodné výkony. K oprávnenej nominácii Johna Williamsa by som určite pridal oscara za výpravu a kostýmy. 85%.(28.1.2014)

  • TeeAge
    ***

    || Scenár: Michael Petroni, Ken Blancato / Predloha: Markus Zusak - The Book Thief | Hudba: John Williams | Distribúcia: 20th Century Fox | Štúdio: Sunswept Entertainment | Rozpočet: 19 miliónov $ | Tržby: 72,364,175 $ || Pekná, obrazovo zbytočne uhladená jednovečerka, ktorá je ďaľším escenciálným výťahom knižnej predlohy. Je to však tak úprimné a citlivé, že sa na to nedá hnevať. Raz určite neurazí. 72% | Blu-Ray, THX, EN DTS |(6.4.2014)

  • castor
    ***

    Jakkoliv to pojednává o těžké době, která krutě zasáhla miliony životů, a jakkoliv vážně se o blížícím počátku války na plátně mluví, ve finále nám z rovnice vypadne pozitivní kousek plný dojemných momentů o síle lidskosti a psaného slova. Nic víc, nic míň. Myslím to tak, že ta nálož tragična nikdy nejde skutečně na krev. Když se s čistou hlavou ohlédnu zpět, Zlodějka knih je schématická a bohužel i plochá podívaná, která se bere nesmírně vážně a má nespočet utahaných pasáží. Jsem přesvědčený, že si život uprostřed nacistického Německa zasloužil větší péči. Podivná je v téhle dražší televizní adaptaci i angličtina se zřetelným německým přízvukem. Moc jsem se ve smyslu neorientoval. Kameraman Florian Ballhaus (syn renomovaného Michaela Ballhause – Mafiáni, Spáči, Gangy New Yorku) předkládá patřičnou výpravnost, John Williams zase křehkou hudbu, která se musí líbit. Herecky přichází kromě dětských herců kvalita hlavně s Geoffreym Rushem a Emily Watson. On má srdce na dlani, ona hroší kůži. Ale zase jen na oko. Její tvrdá slupka stejně jako u samotného filmu není opravdová.(14.2.2014)

  • Botič
    ****

    Even death has a heart. Zlodějka knih je kýč, který vhání slzy do očí za vydatné podpory Johna Williamse, ale pod všemi těmi pěknými a mrazivými obrázky pořád zůstávají hodně silná slova Markuse Zusaka. Podívaná je to nedokonalá, ale místy poměrně silná, za kterou se Brian Percival nemusí stydět. To nejkouzelnější na tomhle snímku však je Sophie Nélisse, která ve svých třinácti letech dokázala na svých bedrech utáhnout celý film.(19.1.2014)

  • Jamal
    ***

    Tři a půl hvězdy, film s velkým srdcem, hezkým příběhem, pohledem trošku jiným na Němce, kteří nesouhlasili s Hitlerem a kteří žili nebo spíše přežívali v bídě. Film mě dokázal v některých scénách dojmout, ale v některých jsem měl bohužel pocit, že se dívám na pohádku pro děti, proto také ne hvězdy čtyři.(4.5.2014)

  • emma53
    *****

    Jsou některé filmy, kde jde všechno stranou a zůstává jen na srdci, co vám napoví přes všechny momenty, kdy by jste jindy měli hned několik důvodů, proč hodnotit méně (možná o dost). Tak tenhle patří mezi ně. Čekala jsem málo, ale dostala se ke mně velká dávka lidskosti, hřejivého tepla, moudrosti, smutku, opravdového přátelství a bylo toho ještě mnohem, mnohem víc v podobě velmi příjemného stylu vyprávění a s kouzelně podmanivou hudbou Johna Williamse. Srdce jde tudíž dneska na pět hvězd nejen za všech pět hereckých hvězd, ale i za opravdu velmi intenzivní zážitek. Souhlasím s komentáři HonzaBez a Alex126.(18.1.2014)

  • LiVentura
    ***

    Nic nového ve svém žánru. V některých místech mi to přišlo jako Kukačka v temném lese, což je o třídu lepší snímek.(30.3.2014)

  • D.Moore
    ****

    Krásný příběh od dokonalosti dělí jen trochu podivná jazyková motanice. Postavy mluví anglicky s německým přízvukem (s výjimkou starostova plamenného projevu, který je celý německy), do anglických vět se jim občas vloudí německá slůvka "ja", "nein", "und", "Saumensch" a podobně, na všech domech jsou německé nápisy, ovšem knihy jsou už psané anglicky a stejně tak píší i lidé... To je prostě věc, kterou při čtení předlohy řešit nemusíte, ale ve filmu už ano. Jinak však nemám Zlodějce co vytknout. Úžasné herecké výkony v čele se Sophií Nélisse, Geoffreym Rushem a Emily Watson, řada nezapomenutelných scén podpořených vy-ni-ka-jí-cí Williamsovou hudbou (sněhová bitva vede), perfektní vypravěč... Jsem moc rád, že jsem Zlodějku stihl na velkém plátně.(21.1.2014)

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20