Nastala chyba při přehrávání videa.
  • swamp
    ***

    Jen kdyby na mě nepůsobilo všechno tak uměle - kulisy, to přepínání z angličtiny a zpátky do němčiny přes hroznou angličtinu s německým přízvukem. Rozhodně se nejedná o špatný film, jen hrozně neuvěřitelný a příliš okatě drnkající na citovou strunu divákovu.(13.2.2014)

  • hellstruck
    ****

    Navzdory kladnému hodnocení jsem trochu zklamaná. To je tak, když se na něco dlouho těšíte a máte opravdu velká očekávání. Jenže na téma druhé světové války jsem viděla tolik filmů, že už mě jen tak ledacos neohromí. Se Zlodějkou jsem trochu na rozpacích - opravdu nemám ráda filmy, ve kterých se dvě hodiny nic neděje a ke konci vás šokují a doženou k slzám. Což je přesně případ tohoto filmu. Kdybych měla děj shrnout jednou větou, tak mám skutečný problém, protože i ty krádeže knih tam zabraly tak čtvrt hodinu. Zvláštní je, že přes to všechno jsem si ani jednou neřekla "mě to nebaví" - celou dobu mě příběh Liesel hřál u srdce, ty její srnčí oči, milý tatínek Geoffrey Rush, předčítání židovi nebo hašteřivý vztah s Rudym. S příchodem bolestného konce se zážitek jen prohloubil, takže méně než čtyři hvězdičky dát nemůžu. Tyhle malé nemalé příběhy z druhé světové mě zkrátka baví, nikdy jich není dost.(5.10.2014)

  • castor
    ***

    Jakkoliv to pojednává o těžké době, která krutě zasáhla miliony životů, a jakkoliv vážně se o blížícím počátku války na plátně mluví, ve finále nám z rovnice vypadne pozitivní kousek plný dojemných momentů o síle lidskosti a psaného slova. Nic víc, nic míň. Myslím to tak, že ta nálož tragična nikdy nejde skutečně na krev. Když se s čistou hlavou ohlédnu zpět, Zlodějka knih je schématická a bohužel i plochá podívaná, která se bere nesmírně vážně a má nespočet utahaných pasáží. Jsem přesvědčený, že si život uprostřed nacistického Německa zasloužil větší péči. Podivná je v téhle dražší televizní adaptaci i angličtina se zřetelným německým přízvukem. Moc jsem se ve smyslu neorientoval. Kameraman Florian Ballhaus (syn renomovaného Michaela Ballhause – Mafiáni, Spáči, Gangy New Yorku) předkládá patřičnou výpravnost, John Williams zase křehkou hudbu, která se musí líbit. Herecky přichází kromě dětských herců kvalita hlavně s Geoffreym Rushem a Emily Watson. On má srdce na dlani, ona hroší kůži. Ale zase jen na oko. Její tvrdá slupka stejně jako u samotného filmu není opravdová.(14.2.2014)

  • sniper18
    ****

    V rámci tejto filmovo veľmi vďačnej tématiky síce Zlodejka kníh nepriniesla vlastne nič nové, teda možno až na tú netradičnú postavu rozprávača, čo mi prišlo ako zaujímavý nápad a či už sa jedná o surovejšie podanie tejto látky alebo aj o detský pohľad na ňu, čo je použité aj v tomto prípade, nájde sa plno zaujímavejších filmov, ale aj tak som stále dosť spokojný. Dej je dostatočne zaujímavý, chválim celý ten prvok s pestúnskou rodinou a rovnako postupná zmena pohľadu na celú situáciu v závislosti na momentálnej úspešnosti Nemecka, len ma trochu mrzí, že tu nie je moc skutočne zapamätaniahodných scén, prakticky len dve. Všetky postavy si ma dokázali získať, obzvlášť hlavné trio, teda príjemná Sophie Nélisse, veľmi sympatický a otcovský Geoffrey Rush a zaujímavá Emily Watson a síce emócie sa u mňa moc nedostavili, ale inak je to režíjne kvalitne zvládnuté, obzvlášť vizuálna stránka. A tak aj napriek prakticky úplnej neoriginalite nemám najmenší problém hodnotiť takto, bavilo ma to a keby to trvalo ešte dlhšie, vôbec by mi to nevadilo. 74%(30.7.2015)

  • Jinny
    ****

    Zlodějce knih se pravděpodobně nepovede zkušenějšího diváka jakkoliv překvapit a chybí jí invence del Torova Faunova labyrintu a Prince bez království. Svým klasickým (ale naprosto profesionálním) zpracováním tématu a hraním na emotivní notu si podává ruce spíše s ještě dalším filmem o dětech během II. světové války - Chlapcem v pruhovaném pyžamu. Můj hlavní problém je v tom, že samotný příběh (adaptované knihy) je plný lásky ke knihám a literárnímu vypravěčství. Ne nadarmo taky důležitou roli v příběhu hraje Lieselina schopnost číst a psát. Film u mě vyvolal chuť přečíst si jednou předlohu, ne vidět ho znovu.(26.5.2014)

  • - Markus Zusak se inspiroval vyprávěním své matky, která prožila válku v Mnichově. Některé pasáže jsou tak založeny na skutečných událostech. (walmezak)

  • - Jedna z knížek, kterou Liesel (Sophie Nélisse) předčítá nemocnému Maxovi (Ben Schnetzer) je samotná předloha pro zpracování filmu, kniha "Zlodějka knih", což jde poznat podle totožné citované věty. (hansel97)

  • - V kategorii nejlepší hudba byl za svou práci na Oscara nominován John Williams. (Ivet.K)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace