Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Silné psychodrama podle námětu Simony Monyové o citovém vydírání, o nebezpečném, až patologickém vztahu mezi mužem a ženou. Trilogii na motivy knih Simony Monyové uzavírá film režiséra Filipa Renče Sebemilenec z dílny Tvůrčí producentské skupiny dramatické tvorby Davida Ziegelbauera. Je v životě opravdu nejhorší zůstat sám? I na to odpoví příběh tragické lásky Libuše (Simona Stašová) a Oty (Jaromír Dulava)... Úspěšné podnikatelce Libuši, která se ocitá na vrcholu zralého věku, nachystají dvě nejlepší kamarádky opravdu nečekané narozeninové překvapení. Díky tomu se osamělá Libuše seznámí s šarmantním „kovbojem" Otou, který vnese do jejího života lásku a radost. Libušino štěstí ale netrvá dlouho a její euforický pocit z nového životního startu vystřídají stres a utrpení. V tomto krásně i zle mrazivém vyprávění odrážejí autoři scénáře život spisovatelky Simony Monyové, jejíž stejnojmenná literární předloha se stala inspirací pro vznik tohoto filmu... (Česká televize)

(více)

Recenze (126)

kluzo 

všechny recenze uživatele

Mrazivý příběh staršího hajzla a zamilované starší, musím to napsat, hlupačky. Životem zklamaná, leč nepoučená, odmítající vidět zjevné. Hrozně mě ten vztah iritoval, hrozně mě iritovala Stašová, že neviděla zjevné. Až si člověk říká, že takhle slepý a hloupý nikdo být nemůže, ale opak je pravdou. Láska ne jen hory přenáší, ale i zaslepuje. Smutné. Moc smutné. ()

VlastaFlaksa 

všechny recenze uživatele

Herecký koncert Simony Stašové. Nejsmutnější na tomto příběhu je, že vychází z reality. Podobného vypočítavého, líného, manipulátorského kreténa jsem měla pár let za manžela (naštěstí nebyl násilník) a rozhodně to nebyla hezká část mého života. Naštěstí od filmové Libuše jsem se včas odpoutala, takže jsem nepřišla o majetek, ale pouze o iluze. Autorka literární předlohy takové štěstí bohužel neměla. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Tak nějak beru, že kniha od Monyové má jistou vypovídající hodnotu. I vzhledem k tomu, co se jí pak stalo. Stejně tak výkony Stašové a Dulavy jsou rozhodně to, co by mělo zaujmout. Zpracování je ale to, s čím jsem měl obrovský problém. Vysvětlete mi někdo prosím, jak je možné, že Renč, který natočil výborného Hlídače č. 47 pak natočí něco, jako je tohle? Mně to kvalitativně přijde naprosto rozdílné. Nebo je těžké natočit za málo peněz dobrý televizní film? Vždyť třeba Jirka Strach to s Osmami zvládl famózně... ()

l.enik.c 

všechny recenze uživatele

Bylo mi z tohoho filmu opravdu hodně zle a to jsem myslela, že už jsem na toto téma viděla a slyšela tolik, že se jen tak z něčeho "nesložím". Asi je to problém, které člověka nenechá nikdy jen tak chladného. Tedy pardon, člověka, který se oprostí od toho, že si za to ta ženská může sama, když od toho tyrana neodejde. Herecké výkony skvělé. Neskutečné, jak se ze štramandy Stašové stane během pár minut dokonalá troska. Ale už nikdy ten film nechci vidět! ()

mira007 

všechny recenze uživatele

To že umí Stašová hrát , to bez debat - tady navíc hvězda za nahatou odvahu ( to předčí kdejaký dvacetiletý herečky, který hrajou kina jak je jím svlíkání nepříjemný atd. ) ale absolotní pecka je výkon Dulavy - jeho proměna z country pohodáře do línýho, sobeckýho manipulativního kreténa byla na jedničku. Přesto story je hrozně černobílá, předvídatelná. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (6)

  • Film byl představen na 13. ročníku filmového festivalu v americkém městě Tiburon. (Cucina_Rc)
  • Věnováno Simoně Monyové, autorce námětu tohoto filmu, která byla sama obětí mnohaletého fyzického a psychického týrání vlastním manželem. (Zlatohlávek)
  • Simona Stašová si z festivalu nezávislého filmu v sanfranciském Tiburonu přivezla cenu Zlatý kotouč za hlavní ženskou roli. (Cucina_Rc)

Reklama

Reklama