Reklama

Reklama

Slídil

  • USA Nightcrawler (více)
Trailer 2

Sociopat Lou Bloom (Jake Gyllenhaal) je reportér na volné noze, který natáčí videa trestných činů v jejich syrovosti pro zpravodajskou stanici v Los Angeles. Lou stírá hranice mezi účastníkem a pozorovatelem, aby se stal hvězdou svého vlastního příběhu. Jak daleko je ochoten zajít ...? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (1 015)

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to dosť dobrý thriller. Má vydarený príbeh o inteligentnom sociopatovi, ktorý sa márne snaží nájsť prácu, no keď sa náhodou stane svedkom nehody a všimne si amatérskych filmárov, ktorým ide o čo najlepšie zábery, rozhodne sa skúsiť vydať týmto smerom. Čoskoro v tom nachádza zmysel života, zoznamuje sa s pravidlami a ambicióznou pracovníčkou televízie, pričom vďaka svojej povahe nemá žiadne zábrany a tak prináša tie najlepšie, teda v tejto oblasti najšokujúcejšie zábery a v honbe za senzáciami sa svoje hranice snaží stále viac posúvať. Spracovanie sa mi páči, síce ma trochu prekvapilo, že tvorcovia nezašli ešte trochu ďalej, očakával som, že hlavný hrdina bude ešte extrémnejší, čím by už prešli prakticky do iného žánru, no v konečnom dôsledku to nie je zápor, možno aj naopak, takto sa to udržalo v hraniciach uveriteľnosti a navyše aj tak to má čo ponúknuť, keďže táto tématika využila svoj potenciál snáď naplno. Hlavná postava je tu perfektne podaná, keďže tu nejde len o to, že je sociopat, ale našťastie je aj inteligentný a na rozdiel od väčšiny podobných postáv nemá problém ani s komunikáciou s okolím, pričom mnohé jeho repliky sa mi veľmi páčili a tak to s ľahkosťou ťahá po celý čas. Rovnako aj celá táto kontroverzná téma o točení senzácií, pokiaľ možno čo najkrvavejších za každú cenu je skvelo zvládnutá a tak ma to dejovo bavilo po celý čas, pričom to výborne graduje a druhá polovica venujúca sa jednému prípadu sa mimoriadne vydarila. A našťastie nesklame ani úplný záver. A dokonca tu poteší aj akcia, nečakal som nič, ale minimálne celá záverečná naháňačka je až prekvapivo dobre zvládnutá. Herecké obsadenie je na tom veľmi dobre, Jake Gyllenhaal si v poslednej dobe vyberá jednu zaujímavú úlohu za druhou a tu podáva asi svoj najlepší výkon, zahral to perfektne, k tomu Rene Russo ako pracovníčka v televízii, nesklame ani postava pomocníka hlavného hrdinu, v menšej úlohe poteší aj Bill Paxton, tu nemám problém. S réžiou a technickou stránkou som dosť spokojný, tu si tvorcovia bez problémov poradili aj s malým rozpočtom, vizuálne je to dostatočne kvalitné, nechýba ani napätie, tu nemám čo vytknúť. Na tento film som bol zvedavý a našťastie nesklamal, výborne zvládnutá netradičná téma podporená skvelou hlavnou postavou. 78% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nejlepší date movie pro bulvární novináře. Zároveň ale film, který odkvétající televizní zpravodajství využívá jen jako základny k tomu, aby s hořkým cynismem zpracoval univerzálnější témata - ideologie sebezdokonalování, vyhrocený individualismus a kariérismus v podmínkách tržního kapitalismu (který velí udílet významně znějící názvy nejen bezvýznamným pracovním pozicím, ale třeba i vraždě). Také díky tomu, že Gyllenhaalova noční šelma se „zeligovskou“ schopností splynout s libovolným prostředím postrádá stálou identitu (ne náhodou jeden z posledních záběrů cituje finále Obvyklých podezřelých), výborně funguje jako zrcadlo prohnilé společnosti. Od začátku chladnokrevně a bez jakýchkoliv morálních zábran (zřejmě ani neví, že něco jako morálka existuje) napodobuje druhé. Rychlou cestu k velkému úspěchu sám nevymyslel, ale odpozoroval a odposlouchal (mj. z televize a internetových kurzů). Pochopil, že nejlépe prodává průběžně přikrmovaný strach, že každý člověk a každá nešťastná událost mohou být zpeněžitelným zbožím. To, co chce, si prostě vezme. I kdyby kvůli tomu měl vraždit. Případně vytouženou skutečnost sám vytvořit. Znamenitě odstupňovaný vývoj Louových úprav reality před kamerou považuji za přednostní kvalitu tohoto návratu k osmdesátkové estetice (z níž podobně čerpá Michael Mann) a vypravěčské přímočarosti. Od přeuspořádání fotografií na ledničce a zatajování některých fakt cesta plynule pokračuje k přemísťování mrtvol a lžím, které mohou zabíjet. Celé Los Angeles se pro Loua stává počítačovou hrou (GPS mapa, plnění misí v časovém limitu), kde lze bez zásadních konsekvencí (pro viníka) spáchat cokoliv. S tím souvisí další nadčasová rovina příběhu – ztráta schopnosti rozlišovat ve světě žijícím skrze média mezi reálným a zprostředkovaným (Louova poznámka, že pozadí v televizním studiu vypadá tak reálně, jeho snaha komunikovat s reportérem na obrazovce). S touto hranicí mezi fikcí a realitou si pohrává samotný film, když i v záběrech, které nejsou točeny televizní kamerou, přejímá „akční“ způsob zpravodajského snímání a v podstatě nechává protagonistu, aby se stal režisérem toho, co vidíme. Kromě neschopnosti rozlišovat, co je skutečné a co jenom jako, se však Lou od lidí, kteří žijí jen pro kariéru, až tolik neliší. Díky tomu by Slídil mohl vyvolávat nepříjemné mrazení i dlouho poté, co bude televizní zpravodajství vytlačeno tím internetovým. Nebo něčím ještě horším. Více zde. 80% Zajímavé komentáře: MessiáŠ, castor, Vančura, maddy, andrii ()

Reklama

emma53 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, že jsem poměrně dlouho váhala s hodnocením, protože ačkoliv bytostně nesnáším právě tenhle typ zpráv a tzv reportérů, tak to na mě působilo jako přespříliš krutý a tendenční zářez do jejich práce. Zase do jednoho WC bych je všechny nesplachovala. Ovšem, když pominu tenhle fakt, tak jsem se tak soustředila na Jakeovou noční hereckou jízdu a hlavně kvůli němu jsem nakonec tu jednu hvězdu přihodila. Myslím, že za tu jeho důkladnou přípravu a nasazení pro tenhle typ psychopatického Slídila, si to rozhodně zaslouží. Výraz v jeho tváři při různých akčních nočních jízdách byl fascinující, takže ani to zdánlivě pomalé tempo mně vůbec nevadilo. Z celého filmu na mě padla taková ta zvláštní deprese, že něco takového se zřejmě v menší míře v naší amorální společnosti médií děje i v reálu a jak se říká : Bude hůř ! Dane, za tenhle debut po delším rozmýšlení dávám palec nahoru. A Jake do toho dal celé své já a toho si taky maximálně cením. ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Reálnější než realita samotná, ačkoli se to na první pohled nemusí vůbec zdát. Slídil je geniálním pohledem do duše jednoho introvertního maniaka a zdatného manipulátora plného extremistických tendencí a bez schopnosti normální sociální interakce. Lou Bloom je totiž produkt současného digitálního odosobněného světa a novodobý Arthur Fellig, který jde bez sebemenších zábran přes mrtvoly a stává se z něj americký Wallace Souza. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„POTKÁTE MNE V NEJHORŠÍ DEN VAŠEHO ŽIVOTA…" /// Jake Gyllenhaal po nocích brouzdá po L. A. a jako sup čeká na svoji příležitost. Nejen charakter, ale celá jeho vizáž je úchylná. Ulíznutý vlasy, vyzáblej obličej a vyčnívající modrý oči. Všehoschopnej slizkej hajzl, neštítící se ničeho, ukazuje, jak maká paparazzi. Televizní stanice zase nechaj nahlídnout do zákulisí zpravodajství. Všechno spojuje absence svědomí. Slídil je o tom, co jsou lidi schopni udělat, pro prachy, nebo zvýšení ega. Je o morálce a tvrdě útočí na všechny, kteří se přiživujou na lidským neštěstí. Příběh vodsejpá a překvapí akcí a napětím. Každá cesta za reportáží je taková (malá) akční jízda a samotný reportáže zase thriller, kterej zvyšuje míru slizkosti. Uznání si zaslouží Dan Gilroy, kterej má na svědomí nejen scénář, ale i režii. Že se umí vetřít svým postavám pod kůži, dokázal už v Maximálním limitu. Ale Slídil je jeho parádní kus. Není jen nejzvrhlejší, ale taky nejzábavnější. Jake Gyllenhaal má celej film pro sebe a nikoho nenechá ani chvíli na pochybách, že o tom ví. Časopis „The New Yorker“ napsal, že nejděsivější věc v novém filmu Jaka Gyllenhaala je sám Gyllenhaal. Líp bych to kurva neřekl! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Dělám v telce zprávy. (Smíchov? Si děláš prdel…) 2.) Chcu se konečně začít živit poctivě. Prodávám soustruh a kupuju kameru…. 3.) Thx za titule ,,-OverLord-“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Galerie (38)

Zajímavosti (35)

  • Vo Francúzsku bol film uvedený pod názvom Night Call. (MikaelSVK)
  • Bratři Raishbrookové, skuteční „slídilové“, se kterými se Jake Gyllenhaal (Louis Bloom) a Riz Ahmed (Rick) připravovali na své role, mají ve filmu malé cameo. Ve scéně, kdy Louis dorazí pozdě k požáru budovy, hrají dvě poslední postavy, které opouštějí scénu. (KGBelik)
  • Reklamní poutač na brýle, který Lou (Jake Gyllenhaal) míjí, připomíná oči doktora T. J. Eckleburga z románu F. Scotta Fitzgeralda "Velký Gatsby". Oba příběhy se zabývají myšlenkou amerického snu a jeho vadami. (KGBelik)

Související novinky

Vlkodlak s Goslingem našel režiséra

Vlkodlak s Goslingem našel režiséra

09.07.2020

Reboot hororového Vlkodlaka v originále The Wolfman našel režiséra. Chystaný snímek od producenta Jasona Bluma nakonec natočí Leigh Whannell, jehož poslední filmy Upgrade a především Neviditelný… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Zemřel Bill Paxton, Hudson z Vetřelců

Zemřel Bill Paxton, Hudson z Vetřelců

26.02.2017

Pooperační komplikace nám dnes sebraly hereckého veterána Billa Paxtona. Mladší ročníky tohohle pána možná neznají, v 80. a 90. letech ho však nešlo přehlédnout. Kdo za to může? V první řadě James… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno