• Martpod
    **

    Roztomile ambiciózní, příběhově kulhavé, herecky rozpolcené mezi hrozným a celkem ucházejícím. Chtělo by to dost výrazně zkrotit fantazii, ideálně už u psaní anotace.(12.1.2015)

  • Marigold
    **

    Retardovaný svět, retardovaná logika vyšetřování, retardovaně jednající postavy vyšetřovatelů, ale na rozdíl od geniální anti-krimi Malej Quinquin se tu čiperné retardování mění ve zhoubnou křeč, která zasahuje všechny složky seriálu (včetně poměrně konzervativního "whoddunit "jádra). Popravdě, retardovanější hudbu nejspíš letos neuslyšíte a tolik různých způsobů snímání by vystačilo na deset minisérií. Absurditě samozřejmě "počesku" chybí to, aby byla dotažená do konce. Tohle je polovičaté lavírování mezi vážností, smíchem a výsměchem, seriál, který se po dramaturgické i scenáristické stránce rozpadá do série více či méně vtipných skečů a WTF žánrových přechodů. Jasně, chápu, že tu byl pokus "neuchopitelně" těkat, ale výsledek je, jak správně poznamenala kolegyně Táňa Zabloudilová, "full retard" detektivka. I tak lepší než Clona, Vraždy v kruhu a další atentáty na detektivku. Ale jen proto, že se u toho člověk zasměje a místy má pocit, že to bylo ze strany tvůrců schválně. Hřebejkovo míjený se se žánrem už dlouho nebylo tak snesitelné. [Viděno poctivě celé na projekci. Těm, kteří po prvním díle žehrají na díry v logice tak doporučuji počkat na později. Je to stále výživnější.](12.1.2015)

  • Crocuta
    ***

    Bizarní? To bezpochyby - od postav kriminalistů, kterým rozhodně nelze vyčítat klišovitost (na rozdíl od metod a neznalosti pojmů jako je vitální reakce), přes atmosféru, jež v sobě mísí ponurost temného thrilleru a ironický odstup absurdní frašky až po zdařile vybrané a nasnímané netradiční lokace, ať už je to svérázná vesnice, kafkovsky působící policejní služebna nebo dům povedeného zbohatlického páru. Já byl každopádně celkem spokojený už jen proto, že se řešení "Případu pro exorcistu" obešlo - na rozdíl do mnoha jiných českých, žánrově podobných výtvorů - bez astrologického blábolení, okultních rekvizit a konspiračních teorií, z nichž jde Strach.(28.1.2015)

  • VenDulin85
    ****

    Případ pro exorcistu by se dost dobře mohl jmenovat Čekání na Sherlocka. Já opravdu nevím, co se ostatním nelíbí. Poslední dobou na českém písečku pozoruju naše skvělé herce a v podstatě je mi jedno, co se na place děje, prostě mě baví je pozorovat. A v tomto trojdílném opusu s Krobotem, Budařem, Taclíkem a skvělou Klárou Melíškovou mi prostě nechybělo nic. Noo, možná jen to, aby na konci toho všeho policajti drapli na vsi po nějaké babce v šátku a řekli: "Tak pojďte pani, půjdete s námi." S tou chytlavou hudbou sice pořád čekáte, že se zpoza každého rohu vynoří Sherlock se svým "If brother has green ladder, arrest brother", ale k čemu by jim tam byl? Vždyť ti všichni Andersonové si tam vystačí sami, byť teda počet traumatizovaných vyšetřovaných vzroste geometrickou řadou. Abychom si to vyjasnili naprosto bez legrácek- mně je úplně jedno, jak to Hřebejk s Jarchovským zamýšleli, jestli vážně, nevážně, krimi, drama, nebe/peklo/ráj. Ale ať v tom klidně pokračují, protože to funguje. Jo, a ještě jedna věc. Nemáte voheň? ;-)(29.3.2015)

  • Slartibarkfast
    **

    Vcelku slabá kriminálka se zajímavým nápadem, ale s naprosto tragickou interpretací. Výkony herců, zvláště v řadách kriminalistů, bych hodnotil jako podprůměrné. Terezka Voříšků byla obzvláště tupou a nudnou postavou, jejíž účel byl zřejmě jen jako potěcha pro oko pánského publika - nedostatečná. Chvílemi jsem musel souhlasit s výroky hlavních protagonistů, protože na otázku "To si z nás snad dělá prdel?", která tu padla nejméně tucet krát, jsem pohotově odpovídal "Scénáristé a režisér určitě ano!". Pokud bude televizní obrazovku plnit kvantum těchto nemastných a neslaných blbin, které nedokáží zaujmout, nemá cenu českou scénu vůbec sledovat. 40%(27.1.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace