Reklama

Reklama

Idealistickou agentku FBI (Emily Blunt) pověří důstojník elitní vládní operační skupiny (Josh Brolin), aby v příhraniční oblasti mezi USA a Mexikem, kde neplatí žádné zákony, podpořila eskalující válku proti drogám. Tým vedený tajemným poradcem s pochybnou minulostí (Benicio Del Toro) se tajně vydává na cestu, během které je Kate nucena v zájmu přežití pochybovat o všem, v co dosud věřila. (Freeman Ent.)

(více)

Videa (21)

Trailer 2

Recenze (1 234)

monolog 

všechny recenze uživatele

A jsme zase u toho. Zdá se, že všichni členové zásahové jednotky ve většině států jsou neschopný paka plný pseudomorálních keců odtržených od reality. Jinak si to neumím vysvětlit. 5 let byla u swatu a má 5 zabití? Haha. Neumí ani držet zbraň. Ani chodit v týmu. Ani vykrýt vstup do místnosti... Proboha, v reálu nikdo nestřílí až policajta vidí. Leda by si leštil brko. Dávno by byla tuhá a ohrozila všechny ostatní. Nemluvě o tom, že by po zabití pachatele a smrti 2 kolegů povinně navštěvovala psychologa, a docela slušně a dlouho by ji propírali. A říct TV pravdu? Hahaha, to by vyletěla ještě než by řekla: "Dobrý ráno Vietname!" O informování veřejnosti a médií rozhodují úplně jiný šarže, než velitel družstva! Další věc je ta prokletá morální nadřazenost. To opravdu nedokážou natočit film bez někoho, kdo by tam vůbec ve skutečnosti nebyl? Dovolím si tvrdit, že u policie nikde na světě není po 5 letech služby nikdo, kdo by neotevřel oči. Možná snad s výjimkou dopraváků a tlačenek, to nejsou skuteční policajti. Ti se s horší stránkou lidstva setkají možná tak jednou za rok. A ani tak ji nedokáží vyřešit. Ale pohled na svět každýho, kdo se tahá s póvlem nebo lidmi v jejich nejhorších chvílích, se změní. A pokud je v jádru slušný a nebo nevyhoří, tak většinou dojde ke stejnému závěru jako Josh Brolin v tomto filmu. Přestože samozřejmě každý je schopen zajít jinak daleko, nebo vůbec případně nezajít ani na okraj. Námět filmu je zajímavý, vlastně totéž jako v Jasné nebezpečí a myslím knihu od Toma Clancyho, film podle ní je moc zjednodušený. Jen unylá a zdlouhavá režie Sicario dávno zabila. Chce to cut, ale od jiného režiséra. Jinak, pokud někdo na konci nečekal nebo to dokonce považuje za výrazně syrový bonus, že zabije nejdřív rodinu a pak bosse, tak neví o stylu drogových kartelů nic. Vraždí se s rodinou. Dost často ještě se dcery nebo manželky znásilní. A to vše před zmláceným otcem, kterého nakonec po mučení zabijí. Je to součást určitého machismu, určitého koloritu, který v těchto končinách panuje. Finální scéna s pistolí na Emilyně bradě je blbost. Vůbec by to nemuseli dělat takhle. Stačí, aby si ji vedení předvolalo, kdy by jí dali jasně najevo, že pokud bude chtít mluvit, bude z ní udělán alkoholik, lhář a třeba jaký je problém, pokud děláte zátahy z drog za miliony cash, hodit někomu do skříňky 20 000 $? A vysvětlit. Vysvětlení nemáš? Za co ti to kdo dal? Vždyť by úplně stačilo použít toho jejího šamstra, který by ještě rád dosvědčil, že se ho v opilosti pokusila zastřelit a pak ho zmlátila. Že je to křehká žena? Vždyť 5 let je v zásahovce a má pět zabití... Takže, skutečnost by byla úplně jinak, ale hezký pokus. Jen moc dlouhý. Ještě jsem si na něco vzpomněl. Co ty mrtvoly v domě? Víte, co se stane s mrtvolou, když ji zabalíte do igelitu, v teple a bez přístupu vzduchu? Rozteče se a zmýdelnatí. 42 mrtvol ve zdech? Sádrokarton to neodizoluje. Byl jsem u cca taky +- 40 mrtvých v různém stupni rozkladu, ne tedy zaráz. To není jen tak. Jsou schopni protéct panelem i linem. Většinou volají sousedi, že je všude silný pach a dlouho už je neviděli. A agenti SWAT zvrací? Hahaha. Včera asi moc pařili. Komu se dělá zle, tak tam nechodí. Obstarají to odolnější. A co ta cesta přes hranice? Kdyby v nějakém naprosto nereálném případě se stalo, že by se vše náhodou ucpalo a pruh pro IZS by zkrátka neexistoval, tak by jim uzavřeli protisměr. Nebo to finále, kdy šéfa kartelu hlídají jen 4 bezmozci, a policajti nevěděli, kde bydlí? 30 km od hranic? A místní drogový lídr za ním jede, přestože v jeho domě našli 42 mrtvol, šéfův brácha se záhadně ztratil, sebrali všechny podmaštěný fízly z mýho deníčku, FBI mi zavřela konta a já už ani nevím, co ještě se posralo. Čím víc na to myslím, tím víc mi to připadá jako sračka a tím víc snižuji hodnocení. Kdyby se to aspoň tak okatě nevydávalo za vážnou realitu. Jen to lidem blbne hlavy a pak toto i čekají. () (méně) (více)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Chce to velkej randál, jako Silvestr na steroidech." Velká akce zkrátka chce pořádné nasazení, zkušené ohýbání zákona a někoho, kdo zmáčkne spoušť ve chvíli, kdy by měl zatýkat. Jenže je taky potřeba agent FBI, který by akci papírově přikryl a to se agentce Macyové nechce. Já jí rozumím, ale patrně žije na jiné planetě, když neví, jak to chodí. Mne tedy hodně nebavily nekonečné scény, při kterých se někam jelo nebo šlo a černočernou přestřelku v tunelu jsem tak nějak vůbec neviděl. Na druhou stranu musím uznat, že poklidný zabiják Alejandro mě hodně bavil a jeho brilantní argumentace by mne určitě přiměla k prozrazení místa vchodu do tunelu, podpisu hlášení i sdělení výherních čísel zítřejšího losování Sportky. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Intenzivní akční krimithriller, který zrazuje protagonistku i diváka. Sicario se po většinu času tváří jako chirurgicky přesný procedurál typu Zero Dark Thirty, poskytující nám dostatek informací a věnující zvýšenou pozornost přípravě a provedení jednotlivých akcí, jež vedou k dalším akcím, nikoli vztahům mezi postavami. Ve skutečnosti skoro po celou dobu sledujeme revenge movie v duchu Fordových Stopařů, který nám ovšem tají, kdo se mstí za co (resp. že se vůbec někdo mstí). Přísun informací je ve skutečnosti výrazně omezený (oba brutální výslechy, kdy v náznaku neomezené narace na chvíli opouštíme hledisko hlavní hrdinky, končí dřív, než se něco podstatného dozvíme) nás staví do stejné pozice jako Kate, nacházející se v cizím, výlučně muži ovládaném prostředí. Po celý film se marně snaží pochopit, jak – slovy Javiera – „fungují hodinky“ a nahlédnout pod povrch, namísto toho, aby jen sledovala ubíhající čas. Stejně jako v nekompromisním prologu, kdy jen tak tak uhne výstřelu z brokovnice a dozví se díky tomu, co se skrývá za zdí, má ale i po zbytek filmu hlavně velké štěstí a nulovou kontrolu nad tím, k čemu kolem ní dochází. Protagonistčině omezenému přístupu k informacím odpovídá snímání některých dialogů v celcích, dávajících vyniknout její bezbrannosti vůči nepřátelskému světu, v němž se octla. Sicario je především chytrou, bravurně rytmizovanou žánrovkou s některými z nejpůsobivějších akčních scén roku (jedna z nich prozrazuje stejně jako finále Zero Dark Thirty inspiraci videohrami), která na nás hnus, nepřehlednost a nebezpečnost války s drogovými kartely přenáší zejména stylistickými volbami a strukturou vyprávění. Kdybychom k němu přistupovali jako k psychologické sondě nebo komplexnímu portrétu poměrů na americko-mexických hranicích (à la Traffic), zřejmě by neobstál. Zvýšená pozornost věnovaná od začátku jednomu mexickému policistovi slouží čistě utilitárně zejména k posílení naší emocionální angažovanosti (a zajištění silného posledního záběru), nikoli k nabídnutí plnohodnotného pohledu z druhé strany. Zlo, kterému zde postavy čelí má podobně unikavou podobu jako v thrillerech Michaela Manna (jehož práce se zvukovým designem během přestřelek je neméně precizní), zatímco westernovou ikonografií a nekompromisním (a ani trochu cool) přístupem k násilí Sicario asociuje filmy Sama Peckinpaha. Vlastně i tematizace (oproti dřívějšku mnohem méně zřetelné) hranice mezi civilizací a divočinou a jejího překračování a posunování, dělá ze Sicaria jeden z nejlepších Mexikem načichlých revizionistických westernů od Divoké bandy. 85% ()

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Pronudit se až do úplného konce mi dalo opravdu zabrat. Film o kterém jsem přesně věděl, že půjde úplně mimo mě, ale Jindros mě přesvědčil, že ne. Z toho, že jsem se nemýlil, nemám vůbec žádnou radost, protože jsem ty dvě hodiny mohl strávit něčím zábavnějším. Třeba čučením do zdi. Hodnotit to pro mě není jednoduché, protože stejně jako mě nebavil ten film, mě nebaví ani poskvrňovat jeho památku všem jeho zdejším fanouškům se sympatickými přezdívkami jako Morholt, Čumbrk, noriaki, Pedros, vladce a venomen. Ale co, myslím že při těch 24 613 hodnoceních už tomu ten průměr stejně moc nezkazím... PS: Verbal je fakt úchyl. Ta jeho Emíly má (alespoň tady) asi tolik šarmu jako průměrná uklízečka z Dolních Vítkovic. Přemítání o uklízečkách z Dolních Vítkovic byla mimochodem jedna z mnoha bizarních pomůcek, kterými jsem si krátil dlouhou chvíli při sledování tohoto snímku. Ale já to věděl, Jindrosi! Už tolik let jsem věděl, že tohle není nic pro mě. Tak aspoň že to teď vím už úplně jistě. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

V hlavních rolích Denis Villeneuve, Benicio Del Toro, Roger Deakins, Benicio Del Toro, Josh Brolin, Benicio Del Toro, jo a pak tam taky hraje Emily Blunt. Nechci, aby to znělo vůči ní nějak zle - hraje totiž výborně, a její postava, v podstatě definovaná morálním "nadstandardem", je v podstatě divákem samotným. "Bohužel" tohle je především film pro pány o jiných pánech, kteří pochopili, s kým mají tu čest, a nehodlají (někteří z důvodů tak silných, že to ani víc nejde) se s tím absolutně nijak mazat. Sicario je lehce artovými prvky šmrncnutá akce (dobře, na dvě hodiny ne zrovna energií, střelbou a explozemi překypující), ve které po čase opět naprosto nehorázně exhibuje Benicio Del Toro. I díky němu se nemůžu ubránit vzpomínkám na Soderberghův Traffic. Nedejte se ale mýlit, tenhle film je jiný. Ona je taky jiná doba. A tím nemyslím jen to, že nějaký Rolling Stone dělá skrze někoho jako je Sean Penn rozhovor s hlavou těch zku...šených obchodníků s terorem, motivovaným čistým ziskem. Těch pět hvězd, které jsem kdysi dal Trafficu, si schovám pro případnou korekci po repríze. Každopádně tuhle morálně podvratnou záležitost s exkluzivní kamerou (chudák Deakins bohužel letos opět při Oscarech narazil, tentokrát na orgie, které uspořádal seňor Lubezki v Revenantovi) si nenechte ujít. Zvlášť pokud máte pocit, že Benicia máte přečteného;) 80% PS: Po repríze nakonec tu pátou hvězdu dávat nebudu, ale přemýšlel jsem o tom docela dlouho;) ()

Galerie (112)

Zajímavosti (31)

  • Natáčanie prebiehalo v mestách El Paso (Texas), Albuquerque (Nové Mexiko) a v dedinke Corrales (taktiež v Novom Mexiku). Scény z Juarezu sa natáčali v metropole Mexico City. Scény z motela, kde sa pripravovali na misiu, sa natáčali v Moteli 1 v Albuquerque. Scény z banky v budove, ktorá slúži ako supermarket, tiež v Albuquerque. Scény z Wild Pony Baru sa natáčali v skutočnom rovnomennom bare, ktorý sa nachádza v Los Lunas v Novom Mexiku. Natáčanie prebiehalo v lete roku 2014. (Real Tom Hardy)
  • Termálne zábery neboli vytvorené v postprodukcii, ale nakrúcali sa termálnou kamerou FLIR SC8300. (Wargoo)

Související novinky

Bude Villeneuve u třetích dílů Duny a Sicaria?

Bude Villeneuve u třetích dílů Duny a Sicaria?

05.02.2024

Začněme tím podstatnějším. Za pár týdnů se všichni budeme nadšeně kochat obřími červy ve druhém díle Duny, který zadaptuje zbytek první knihy od Franka Herberta. Sága z pera slavného spisovatele ale… (více)

Producenti oznámili třetí Sicario

Producenti oznámili třetí Sicario

22.09.2023

Snímek Sicario: Nájemný vrah z roku 2015 byl do velké míry tím, který definitivně nakopnul kariérní dráhy jak režiséra Denise Villeneuvea (Duna), tak scenáristy Taylora Sheridana (Yellowstone).… (více)

Pokračování Wind River nabírá obsazení

Pokračování Wind River nabírá obsazení

09.03.2023

Před tím, než se stal králem televize díky seriálům Yellowstone či 1883, získával si scenárista a režisér Taylor Sheridan obdiv na filmové frontě díky snímkům jako Sicario nebo Wind River. A právě… (více)

Třetí Sicario má scénář, dočkáme se filmu?

Třetí Sicario má scénář, dočkáme se filmu?

11.05.2022

Hollywood miluje franšízy, čím větší a úspěšnější, tím lepší. I proto dnes víceméně každý druhý film vzniká se záměrem novou franšízu nastartovat. Občas se ale povede rozjet filmovou sérii i zcela… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno