Režie:
Bernard BorderieKamera:
Henri PersinHudba:
Michel MagneHrají:
Michèle Mercier, Jean Rochefort, Jean-Louis Trintignant, Claude Giraud, Giuliano Gemma, Robert Hoffmann, Jacques Toja, Robert Porte, Noël Roquevert (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Poté co byl hrabě de Peyrac na základě králova příkazu zatčen za čarodějnictví a posledního lednového dne roku 1661 upálen na Place de Gréve, mladá vdova Angelika najde své místo mezi ostatními opovrženými, na slavném pařížském Dvoře Zázraků, který je útočištěm lupičů a žebráků. Zde potkává svého přítele z dětství v Poitou – Nicolase, který se stal vůdcem pařížských lupičů. Stává se královnou pařížské lůzy. Má mnoho nepřátel, jak u dvora, tak v podzemí. Ale Angelika se nevzdává, zachraňuje své dvě děti a naplňuje svůj odvážný plán. Chce zpátky svou čest, tituly, majetek i postavení u dvora. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (133)
No, to už je horší. Po relativně stravitelné jedničce, kde pro samou roztomilost ti hezcí lidé místy zapomínali hrát, ale motivaci postav přesto šlo uvěřit, scénář měl celkem hlavu a patu a s přimhouřeným okem se na to dalo koukat jako na stylizovanou sociálně laděnou dobovku, přechází dvojka mnohem víc na troškovsky lidově-zábavnou notu všelijakých těch směšně se ksichtících neohrabaných hrabátek, policajtů, hostinských a trpajzlíků, atraktivních prostředí čokoládových salónů a šílených dějových zvratů – nahoru, dolů, nahoru, dolů, jen aby se toho co nejvíc stalo, chlapi kolem kapou jako mouchy, jen aby mohli nastoupit další, a z hlavní postavy se rychle stává ta těžko přijatelná amorální zrůdička, jako kterou ji mám odjakživa zařazenou. Dost špatně se mi v tom hledá něco, čeho bych se chytil, ale něco tam přece jen je – asi ta dobová atmosféra, trocha napětí a tu a tam trocha hodně přeslazeného, ale přece jen poetična. Jsem vážně zvědav, jestli se tím medovým královstvím prokoušu až k Sultánovi. ()
Angelika... S bohatou výpravou, atraktivním prostředím (výpravou) a krásnými kostýmy... V rámci série můj nejoblíbenější díl, hrdinka se sice chová jako mrcha, avšak o to je sledování zajímavější, aspoň si nenechá srát na hlavu... A v rámci filmové pentalogie (nevím jak v knihách, ty se číst nedaly) zas tolik chlapů nevystřídala :D ()
Poslední snímek ze známé série, který šlo vcelku sledovat bez většího sebezapření. V Báječné Angelice by se dalo ještě alespoň trochu mluvit i o herectví, v dalších pokračováních šlo jen o vnady a krásu Angeliky, což je škoda hlavně pro Michéle Marciér, která několikrát dokázala, že umí být velmi slušnou herečkou. ()
Doutnající zbytky Jeoffreyho ještě ani nebyly smeteny na lopatičku a už vzplane vášeň k Nicolasově bambitce u pasu. Připustit, využít, teatrálně oplakat jejich smrt. To je postup, při kterém muži slouží jako příčky žebříku, po kterém markýza čokoládového byznysu (osobně bych ji spíš viděl na provozovatelku sítě vykřičených domů) stoupá za mocí a mstou a pro samé přemýšlení nad tím, komu dát, aby z toho něco káplo, ani nemá čas na své vlastní děti. Myslím, že označení čachrářka či kramářka jsou od bičem práskajícího bratrance de Plessis-Bellière zbytečnými eufemismy.. Druhému dílu romantické modly mimo jiné zoufale schází nějaká gradace a jediný její přínos spatřuji v tom, že může stimulovat představivost Škopkových, když na ně jednou za kvartál vleze starý Škopek.. ()
O poznání slabší než první Angelika. Z prvního dílu jsem byl unešen, tenhle mě taky bavil ale trochu mě zamrzel příběh a Angeličino chování. Byla stále nádherná, ale její chování zas tak báječné jak slibuje název nebylo. Nicméně mě ale tahle pohádka jak už jsem zmínil pořád baví a těším se na další díly.:-) Trochu slabší 4. ()
Galerie (83)
Zajímavosti (8)
- Podle štábu a režiséra bylo chování Michèle Mercier (Angelika) na place tak hrozné, že ji chtěli po druhém díle přeobsadit. Popularita Michèle Mercier už ale byla tak velká, že by to celou filmovou sérii pohřbilo. Ovšem nepříjemnosti s herečkou pokračovaly i nadále. Neustále si stěžovala na nevyhovující pracovní prostředí i na komparzisty. (raininface)
- Při rozhovoru Angeliky (Michèle Mercier) s Philippe de Plessis-Bellieresem (Claude Giraud) je možné všimnout si jeho ozdoby u límečku. V jednom záběru má postraní mašle černé a sotva se otočí, tak má mašle bílé. (Pepy)
- Při svém první premiéře v československých kinech v roce 1971 byl tento díl uveden nikoliv jako druhý, nýbrž jako poslední z celé série rok po titulu Angelika a sultán (1968), což divákům způsobilo mírný zmatek v chronologii. (charles3)
Reklama