Režie:
Jean GiraultKamera:
Didier TarotHudba:
Claude BollingHrají:
Francis Perrin, Roger Miremont, Jean-Jacques Moreau, Michel Galabru, Jacques Balutin, Jacques Marin, Yves Barsacq, Henri Virlogeux, Hans Meyer (více)Obsahy(1)
Venuše v bedně, nahý muž v zahradě a Němci, kam se podíváš... Cestu plnou dobrodružství prožívají ve francouzské komedii Stepující stonožka tři přátelé, kteří se v době okupace Francie rozhodnou zachránit před nacisty vzácnou sochu Venuše. Tajně ji vynesou z Louvru, pečlivě uloženou v obrovské bedně, a téměř před očima „uměnímilovných" okupantů se ji snaží odvézt na bezpečné místo, na zastrčený zámeček. Ale i tam jsou už Němci a jediné, co odvážným Francouzům zbývá, je jejich duchapřítomnost a pomoc dalších vlastenců. (Česká televize)
(více)Recenze (95)
Klasická francouzská komedie z doby německé okupace, se sympatickými "odbojáři" v hlavních rolích. A o co jde tentokrát? O umělecký skvost, přesněji řečeno o sochu :). A co jiného může nastat než spousta zmatků, záměn a hloupých náhod, ze kterých budou hrdinové muset vybruslit s vtipem a šarmem sobě vlastním? A krás Francie si taky užijete dost ;-) ()
Není to nejlepší komedie Jeana Giraulta a není to ani nejlepší francouzská komedie. Ovšem Stepující stonožka opět dokázala, že Francouzům válečné komedie prostě jdou. Na Sedmou rotu tenhle film nemá ani v nejmenším, ale já jsem se u něj prostě báječně bavil. Je tu osvědčené schéma útěku, záměn, prekérních situací a sympatických herců. A právě díky nim jsem si říkal, že kdyby tam hráli Les Charlots, bylo by to mnohem lepší... Ale Galabru opět nezklamal. Opravdu geniálních vtipů tu sice bylo jen pár ( postel ) ovšem ani tak se opravdu nebudete nudit. Pobavil jsem se opravdu moc příjemně a rozhodně se někdy podívám znovu. Jen to mohlo být lepší, takhle 75%. Ale doporučuji, nebudete zklamáni - tedy pokud obdivujete francouzský humor. ()
Ve stínu "Velkého flámu" či trilogie o "Sedmé rotě" se na "Stepující stonožku" trochu zapomíná a byť není tak dobrá, stojí za pozornost. Dost dobrodružná a napínavá komedie s jednoduchou dějovou linkou, spoustou vtipných scén (Čepice, ty blbče!!!), sympatickými hrdiny, krásnými ženami a zajímavou menší rolí nestora Francouzské komedie - Michela Galabrua. 75%. ()
Stonožka stepuje, v podstate predstavuje najmä teda i akýsi, povedzme teraz zrovna [ne]oficiálny názov: záchrannej operácie, ohľadom istej, »milskej Venuše«, resp. vskutku naprosto vzácnej, mramorovej, a k tomu i akurátne až rovných 203 cm vysokej, antickej s o c h y; najprv sa síce ozajstne a spoľahlivo nachádzajúcej v parížskom múzeu v Louvri, čo by už akosi o hodne malú chvíľu ani nemuselo vôbec platiť, nakoľko totižto ríšsky maršal Göring, si práve na túto «milskú Afroditu» [pre označenie tohto umeleckého diela sa používajú dva názvy, pričom ten prvý v podobe Venuši, sa zvykne pre zmenu používať v talianskom Ríme; pozn. recenzenta], robí mimoriadne veľký zálusk, ktorým by si opätovne zase o niečo rozšíril svoje [CHAMTIVÉ] obzory v umeleckom prostredí, čiže inými slovami povedané, svoju ďalšiu »korisť« si plánuje odviesť domov do Nemecka...! • A mimochodom, traja francúzski mládenci, kľudne ich môžeme do budúcna nazývať akýmisi «pamiatkármi», alebo dokonca samotným Wehrmachtom sú prezývaní, ako nejakí teroristi z béžovej dodávky, pretože skrátka sami dokázali ukoristiť vzácnu trofej, a to konkrétne iba pre to, aby ju oslobodili pred pazúrmi nebezpečných [ľudských] plemien/šeliem!, čo je úvodný vstup na túto, takmer úplne geniálnu, komediálnu pôdu; pod režisérskou taktovkou: Jeana Giraulta, tvorcu žandárskej série! • Čím sa viacej na samý úvod vzdiaľovali od prvotného múzea, tým to bolo čoraz viac vtipnejšie a haluznejšie, a to ani nehovoriac o sexy sekvencii v »Hostinci u dievčatiek«, kde sympatickí protagonisti v zložení elektrikára Jacquesa [v stvárnení: Francisom Perrinom], následne sochára Francisa [Rogerom Miremontom], a končiac u Henriho [Jeanom Jacquesom Moreauom], nielenže trošku zrelaxovali, ale zároveň sa aj poriadne rozpálili pred hriešne zvodnými dievčatami, a to len kvôli tomu, aby intenzívne premýšľali, čo vlastne potom, keď opäť naštartujú dodávku? • Dorazí aj strýko jedného z nich, či skôr lepšie prevedené do danej reči vo význame, že oni dorazia k nemu na sídlo, kde sú už nasáčkovaní i samotní frickové, čo ponúkalo ďalšiu dávku úsmevných situácií, a veď sa ani nie je čomu, čo čudovať, keď strýka predstavoval sám: Michel Galabru ako pán de Beaugenay! • Majstrovské na celej veci bolo predovšetkým to, že túto [nad]rozmernú b e d ň u s Venušou/Afroditou, neustále niekde strácali, a nasledovne znova hľadali, čo predstavovalo dajaký adrenalínový rozmer - extra naviac; jednoducho podčiarknuté, že: nikdy nemali ucelený prehľad o tom, čo robia, a to ma stále privádzalo do zúfalstva, ako aj samotných predstaviteľov: v dobrom slova zmysle! • Normálne by som vari na záver [od]teraz len maximálne podotkol to, že UŽ úvodná, titulková a animovaná sekvencia so Stepujúcou stonožkou, ma tak perfektne navnadila na tento excelentný titul, že aj ostatný zvyšok titulu, sa niesol presne v identickom duchu, ako aj na začiatku! A čo je na všetkom najzaujímavejšie je to, že som to ani vonkoncom dopredu príliš neočakával, aký luxusný, filmový zážitok, ma naostatok čaká. GENIÁLNA ZÁLEŽITOSŤ. () (méně) (více)
Tohle mi přišlo minimálně stejné, možná o chloupek lepší než slavná 7.rota ale o trošku horší než Velký flám.Úžasný byl Michel Galabru, nadabovaný skvělým Soběslavem Sejkem aneb Být pozván do vlastního domu je velmi vzácný paradox..scénky v hampejzu byly taky perfektní a nebo soulož velitelů v zabrané ložnici, to bylo úplně jako v Lybii :) ()
Galerie (14)
Photo © NBC Universal
Zajímavosti (1)
- V rolích okupačních četníků, jimž neovladatelný náklaďák přejede bicykly, se objevili Guy Grosso a Michel Modo, představitelé četníků ze Saint Tropez. (GordonCZ)
Reklama