poster

Rudý kapitán

  • Slovensko

    Červený kapitán

  • Polsko

    Czerwony Kapitan

  • anglický

    The Red Captain

    (festivalový název)

Krimi / Thriller

Česko / Slovensko / Polsko, 2016, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Foox
    ***

    Velmi odvážný počin o čistou žánrovku z doby i prostředí, které nabízejí zajímavý prostor pro drsnou kriminálku. Jenže pod skvělou výpravou, nápaditou kamerou, dobrými herci i pevnou režií nestojí dostatečně kvalitní příběh, velká škoda. 50 %(11.3.2016)

  • Shushika
    ****

    Už teaser na konci roku 2014 sliboval, že Rudý kapitán chce jít jinudy než většinová produkce československé kinematografie, která se bezpečně zadrhla v osobních a vztahových dramatech a z žánrů zná vlastně jen komedii. A taky jde. Kapitán je pro mě úspěšný pokus proklestit si cestu příšerně nesourodou Dánovu předlohou /jejíž námět musel vzniknout po hodně dlouhém tahu noční Bratislavou nebo po úpalu na kúpalisku Delfín/, druhou polovinu příběhu domyslet v intencích té první a zasadit ji do stylizovaných polistopadových souřadnic. Možná je ve výsledku víc pozdního Tonyho Scotta /např. podobně nažloutlý Muž v ohni/ a francouzských kriminálek než Davida Finchera /jak někteří doufali/, ale to nic nemění na tom, že takhle sebe-vědomou žánrovku jsme tu už dlouho neměli. Ano, dají se tu najít chyby a nedůslednosti - osobně bych chtěl Krauze trochu zažranějšího, možná měl dostat víc nandáno, vysvětlovačka na nádraží je tak překotná, jakoby pár dílků skládačky chybělo. Ale při čtení negativních reakcí si kladu otázku, proč se u zahraniční žánrové produkce snáz poddáme iluzi a v naší TV si tak libujeme v plebejských a antiklimaktických Případech 1. oddělení. Že by byl naším horizontem výhled z paneláku? P.S. Kdyby tvůrci jeli dánovky jako Dánové případy oddělení Q, vůbec bych se nezlobil.(10.3.2016)

  • Flego
    ****

    Moja partnerka, ktorá čitala knihu, odchádzala z kina v rozpakoch. Okýptená filmová predloha ju iritovala a akoby videla na plátne iný príbeh. Ja nie som poznačený knihou, takže sa budem venovať Kollárovmu debutu s čistou hlavou. Najvačším problémom filmu je prekombinovaný príbeh s množstvom postáv a motívami konania, ktorý je dlhú dobu nezrozumiteľný a nejasný a na diváka posobí únavne. Problémom je aj občasná zlá artikulácia niektorých hercov, takže im bolo ťažko rozumieť. Ale už úvodné titulky naznačujú originálnosť a drive, s akou sa tvorcovia pustili do látky. Film umne strieda pokojné scény s dramatickými, taktiež vulgárny pouličný slovník so spisovnou "bratislavčinou". Napatie sa dá krájať, za akčné scény by sa nemuseli hanbiť ani v Hollywoode. Trochu pokulháva strih, kamera je parádna a vyžíva sa v atraktívnych uhloch, detailoch resp. pohľadov zhora. Absolutórium si zaslúži famózna hudba Petra Ostrouchova. S hereckým obsadením som spokojný, typologicky pasovali do mojich predstáv. Medzi výrazné klady patrí samotné zobrazenie postsocialistickej Bratislavy. Moje filmové stretnutie s Dominikom Dánom dopadlo navzdory chybám nadpriemerne a potešilo.(13.3.2016)

  • Baker
    ***

    Knihu jsem četl, ale film jsem přesto nepochopil.(5.1.2017)

  • Big Bear
    **

    Když jsem se o filmu dozvěděl poprvé, moc jsem se na něj těšil. Hlavně na Jirku Kaisera, který zraje jako víno a z estrádního šaška normalizačních televarieté (netvrdím, že jsem se tehdá nesmál!) se stal hercem charakterních rolí. No a konečně jsem měl možnost film vidět. Hned od začátku jsem byl nadšen. Bratislava parného léta roku 1992 byla udělána opravdu skvostně. Tvůrci si dali moc práce se vším tím dobovým vybavením, auty atd.. Skvělá byla ta policejní, ještě žloto-bílá jimž se ze dveří rozpálených sluncem slepoval nápis policie překrývající VB. S nálezem mrtvoly s hřebem v hlavě začíná film dostávat grády a já si moc liboval. I já jsem si asi zde poprvé řekl - sakra dyť ten Suchánek opravdu celkem umí hrát když chce... Bohužel pak film přešel z napínavého pátrání do akčních scén a já chvilkami netušil, jestli nekoukám na nějakou retro Kobru 11. V závěru akčnost graduje a tak tu nechybí přestřelky ani skřípnutý baloňák... To co se tak pomalu a slibně rozjíždělo najednou ke konci strašně rychle skončí a některé věci ani divák pořádně nepochopí. Skoro bych řekl, že film měl krátkou stopáž. Je to škoda, tohle mělo sakra dobře našlápnuto. Bohužel i samotný Kaiser (resp. jeho role) mně tu celkem zklamala, myslel jsem, že mu bude dán větší prostor. Hodnotím velmi pozitivně hlavně atmošku a prostředí, příběh sám chtěl doladit. Dvě zlomené jehly. * *(11.11.2016)

  • - Filmaři si na natáčení najímali vozidla z Muzea socialistických vozů Velké Hamry - Svárov. (Mirajs)

  • - Poľský herec Maciej Stuhr sa kvôli svojej postave naučil po slovensky. Všetko, čo vo filme povie, na pľaci nahovoril plynulou slovenčinou. (Patrik Ilis)

  • - Scény odehrávající se na bratislavském nádraží, se natáčely na železniční stanici v Berouně. (Martin_L)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace