Režie:
Michal KollárKamera:
Kacper FertaczHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Maciej Stuhr, Oldřich Kaiser, Marián Geišberg, Martin Finger, Michal Suchánek, Zuzana Kronerová, Helena Krajčiová, Ladislav Chudík, Timka Csiziová (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v horkém létě roku 1992, půl roku před rozdělením Československa. Mladý detektiv Richard Krauz se dostává k novému případu – na hřbitově byla vykopána mrtvola kostelníka Kloknera s hřebíkem v hlavě. Krauz zjišťuje, že za jeho umučením stojí bývalá StB a nikdy nenalezený spis zachycující zločiny kněží, na jehož základě StB církev vydírala. Případem posedlý Krauz se vydává napříč rozpadajícím se Československem hledat muže, ke kterému vedou všechny stopy: Rudého kapitána, specialistu na „konečné" výslechy. Krauz však není sám, kdo ho hledá... (A-Company CZ)
(více)Videa (4)
Recenze (404)
Po vizuální stránce dost zajímavé a porevoluční atmosféra je tu zachycena náramně věrně a atraktivně, ale ke dnu to posílá naprosto neuchopitelný, nepřehledně odvyprávěný příběh, kde nejsou osvětleny ani základní motivace postav. Tragické ozvučení dialogů tomu také příliš nepomáhá. Prostě jeden velký chaos a kvůli tomu strašná nuda. ()
Ozvučenie katastrofálne,50%filmu som musela mať hlasitosť naplno a aj tak som hovno rozumela,inak by som dala bez debaty plný počet.Výborní herci (o mnohých som ani netušila,že sú tak dobrí) a obzvlášť ma dostala majstrovsky skvelá práca s rekvizitami.Atmosféra neskutočná,z vizuálneho aspektu naprosto dokonalý film.Škoda toho trestuhodne spackaného zvuku. ()
I žánrové činy a emoce musí být nějak motivované. Nedokážu přijmout vysvětlení ÚPLNĚ všeho ve filmu skrze "v žánru to tak musí být". Červený kapitán na mě ve své strnulosti, umělosti, vážnosti, nulové sebereflexi a nepřesvědčivosti působí jen směšně. A není to tak, že bych chtěl, aby to tak bylo - bylo by skvělé, kdyby to vyšlo. Furt váhám mezi dvěma za snahu a jednou za výsledek. ()
Souhásím s tím, že je tohle velmi zvláštní film. Je hodně atmosferický a ta atmosféra je opravdu hutná. Dala by se pomalu ale jistě krájet na hranolky. Něco mi při sledování řikalo, přepni to a něco zase sleduj to. Dokoukala jsem až do konce. Měla jsem pocit, že se v horkém létě roku 1992 ocitám taky. Fuj. Pocti špíny, hnusu a lepkavého potu nasáklého všude kolem, byl opravdu hmatatelný, až mi z toho vyschlo v krku a musela jsem to spláchnout, na štěstí jen perlivou vodou, protože tohle bylo na panáka. Vidět jednou mi opravdu stačilo. Nechce se mi k tomuto filmu vracet. Ještě, že jsem v té době byla malá holka. ()
Zjevení v českém filmu. Nejlepší tuzemská kriminálka za posledních 10 let. Líbilo se mi to více než žánrově příbuzná Pouta a Ve stínu. Už úvodní titulky naznačí, že se odehraje něco výjimečného. Kdybych měl vypíchnout jeden bod, je to atmosféra. Tenhle špinavý a reálný rok 1992 doslova pohltí a nepustí. Spousta odkazů a detailů, které celý svět oživují a člověk se může jen tak kochat. Další silnou stránkou jsou herci. Dokonce i Suchoš v sobě vykřesal dobrého herce a Kaiserova bitka v bytě vás taky určitě nenechá chladným. Světe div se, i těch několik akčních scén nevypadá vůbec trapně, všechna čest. Jedinou drobnou výtku bych měl tradičně ke scénáři. Některé motivace a činy mi přišli ne úplně reálné a dobře zdůvodněné (dálnice, konspirační schůze, kolejiště). Lepší vykreslení kolegů v kanceláři by taky neuškodilo. Každopádně za mě silný nadprůměr a film dokazující, že i v našich podmínkách se dají natočit technicky perfektní věci. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (28)
- V záběrech v čase 01:35:55 a dál, jsou scény natáčeny na vlakovém nádraží v Teplicích v Čechách. (Kudly4)
- Martin Finger (Ivan Canis) nemal dabéra a v slovenskej verzii rozpráva autentickou slovenčinou. Naopak v českej verzii nadaboval sám seba v postsynchrónoch. (Jello Biafra)
- Maciej Stuhr, ktorý stvárnil detektíva Richarda Krauza, si počas natáčania scény rozbíjania dverí porezal ruku. Odmietol prerušiť natáčanie a ísť do nemocnice, a tak natáčanie pokračovalo dlho do noci. (patrik1177)
Reklama