poster

Bez motivu

  • Francie

    Sans mobile apparent

  • Itálie

    Senza movente

    (Itálie)
  • anglický

    Without Apparent Motive

Krimi / Thriller

Francie / Itálie, 1971, 100 min

  • gogo76
    ****

    Slušná francúzka kriminálka ma prilákala hlavne hudbou Ennia Morriconeho a tá sa vydarila ako vždy. Príbeh to vôbec nebol zlý, samozrejme nejaké roky odvtedy ubehli, čo je trochu poznať, ale inak to celkom šlo a vedel by som si predstaviť šikovný remake. Úplný záver, kde detektíva polícia prehovára aby ostal, ale aj následná jazda autom ma očarila. Mala v sebe trocha tej frajeriny, poctivej filmárčiny a bombovú hudbu E. Morriconeho. Aj preto sa prikláňam k štyrom hviezdam. 70%.(7.12.2014)

  • borsalino
    *****

    Tak tento film jsem si skutečně užil. Tajemný a napínavý příběh, zpracování ve stylu staré francouzské školy, přesvědčivé herecké výkony. Přestože se vraždy ze začátku jeví jako samostatné případy, další informace ukazují, že oběti přece jen něco spojuje. Toto odhalení však stále stále nepřináší tu zásadní odpověď - totiž kdo je ten záhadný střelec a podle čeho si vybírá své oběti? Brzy je totiž zřejmé, že nejde o činy psychopata. Pořád ale chybí motiv...(18.9.2009)

  • helljahve
    ****

    Všetko tu už je napísané, tak ja sa už len pridám k oslavným ódam na tento film. Táto kriminálka mi fakt sadla, vraha som tipoval niekoho celkom iného. Pekná hudba, kamera, Nice je ozaj pekné mesto. A pochváliť musím aj skvelý predrevolučný cz dabing, predpokladám že z Barandova. Jediné čo sa mi nepáčilo bol výkon hlavného komisára Jean-Louis Trintignanta. No možno sa až moc vžil do svojej role.(20.3.2011)

  • Snorlax
    ***

    V té době se ve Francii točily mnohem lepší detektivky, měly hustší atmosféru a hlavně nebylo již zhruba od poloviny zřejmé, kdo je vrah. Pozitivem tohoto snímku zůstává velmi kvalitní herecké obsazení. Bohužel mne neokouzlila ani režie, ani hudba. Čím více filmů s Morriconeho hudbou vidím, tím více se mi ten jeho stereotyp zajídá.(31.1.2012)

  • PetrPan
    ****

    Za polovinou třetí dekády svého života objevuju filmové žánry, které jsem doposud míjel. Cítím se při sledování těchto skvostů kinematografie jako nepolíbený panic, který nese nákup starší krásné ženě až do bytu a ona ho pozvala na kávu s tím, že se ještě osprchuje a hned se mu bude věnovat.. Bez motivu nebylo výjimkou a na jeho konci jsem cítil tu dobře známou euforii po skvělém zážitku. Jediné co trošku nechápu proč je tato staromilská francouzská kriminálka zařazena pod tagem giallo ( byť tedy ji tam řadí i IMDB), nejsem zatím znalec , ale řekl bych, že kromě rukavic páně/paní vraha/vražedkyně ( nechci spoilerovat) to moc giallo není. Mám rád detektivky Eda McBaina a byť se děj drží předlohy velmi volně a i postava Steva Carelly má v podání Jean-Louise Trintignanta odlišný ráz, takovej tvrďák to není,bylo mi to jedno, protože nejsem fanatický vyznavač "knihukopírujících" filmů a užíval jsem si ten přímočarý tah na branku.(16.12.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace