poster

Bez motivu

  • Francie

    Sans mobile apparent

  • Itálie

    Senza movente

    (Itálie)
  • anglický

    Without Apparent Motive

Krimi / Thriller

Francie / Itálie, 1971, 100 min

  • Karlos80
    ***

    Souhlasím se Snorlax a jen dodám že nejen ve Francii, ale především na Apeninském poloostrově. Obsazení v čele s poněkud tajemným Trintignantem (v dabingu Eduarda Cupáka), mladou Antonelli bylo dobře zvolené, hudba slušná (ale zase nic mimořádného), film z hlediska napětí a dynamiky nepříliš řvoucí, režie byla trochu statická, film celkově občas docela těžkopádný, nastavení v malebném přímořském letovisku Nice, podle mě a na svůj druh filmu, nebylo řádné využito - bohužel..Řekl bych že to byla dobrá podívaná, co měla tendenci se zlepšovat, ale ne dost. Suma-sumárum: slušné, ale nic víc. Nezapomenutelné chvíle; vražda v bazénu ve zpomaleném záběru.(16.11.2014)

  • Aky
    ****

    Stará francouzká krimi z jejího nejsilnějšího období. Dobrá je už literární předloha a Trintignat s Morriconem jí dodávají tu správnou atmosféru.(22.1.2012)

  • giallo
    *****

    Snímek "Bez motivu" je nekompromisní atmosferický detektivní thriller na hranicích s giallo žánrem, který zrovna v té době zažíval svůj největší boom v Itálii. Jeho vliv je na něm velmi dobře vidět (vraždy, které na první pohled nic nespojuje; maniak řádící tentokrát s puškou; silná audio-vizuální stránka; propojení detektiva s vraždami atd.), ale protože jde o film francouzský, tak obsahuje i prvky typické pro Francouze. Ve výsledku tak jde o místy až mysteriozní thriller, který navíc ozdobil italský génius Morricone. PS: Pro mě jako velkého giallo harcovníka byl onen motiv a rozuzlení příběhu po poskytnutí informací jasný třetinu před koncem filmu. Ale i přes to jsem hltal každý další záběr. 4,5*(31.3.2010)

  • borsalino
    *****

    Tak tento film jsem si skutečně užil. Tajemný a napínavý příběh, zpracování ve stylu staré francouzské školy, přesvědčivé herecké výkony. Přestože se vraždy ze začátku jeví jako samostatné případy, další informace ukazují, že oběti přece jen něco spojuje. Toto odhalení však stále stále nepřináší tu zásadní odpověď - totiž kdo je ten záhadný střelec a podle čeho si vybírá své oběti? Brzy je totiž zřejmé, že nejde o činy psychopata. Pořád ale chybí motiv...(18.9.2009)

  • Superpero
    ***

    Klasická detektivka s nikterak objevným dějem, kde mne více, než zápletka zaujal Morriconeho ústřední hudební motiv a sympatický evropský důraz na obnažování hereček. Všechny jsou půvabné, svlékají se i když to vůbec není nutné a pokud se nesvlékají, tak je alespoň kamera voyeursky "očumuje" (viz. výslech v autě).(1.3.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace