poster

Zkáza krásou

  • Slovensko

    Zkáza krásou

  • Velká Británie

    Doomed Beauty

    (festivalový název)

Dokumentární

Česko, 2016, 91 min

(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • troufalka
    *****

    O životě Lídy Baarové se mluví jako o antické tragedii. Jako by Lída sama přinesla zkázu své rodině. Její matka nepřežila jeden z výslechů (podle slov Baarové jí to způsobil pohled na zabavené šperky), sestra byla kvůli ní vyhozena z divadla, poté spáchala sebevraždu. Tatínek chřadnul, přišel o nohu, zůstal sám. A tu se někde z pozadí vyloupla kouzelná víla Marcela Nepovímová (její jméno v dokumentu nezazní), které splnila vyslovené přání Lída Baarové, aby se postarala o jejího tatínka. A dělala to nejen v době, kdy byla Lída ve vězení, ale až do jeho smrti. Vzdala se tak sama herecké kariéry a udělala, co bylo v danou chvíli třeba. Přesto její jméno tak nějak zapadlo. Na rozdíl od její o pět let starší "nevlastní dcery", která se ocitla díky své zářné kariéře ve slovnících a točí se o ní filmy. Sama Baarová mluví o svém životě jako o velké tragedii. Kupodivu se příliš nevyjadřuje o své rodině, spíš konstatuje, za celou dobu není slyšet jedinou větu, kterou by dala najevo, co pro ní rodina zajímala. Zato jí dojímá vlastní úspěch, láska k mužům, ztráta hmotných statků. Na konci dokumentů se ptám - byla to skuzečně krása, co způsobilo zkázu prvorepublikové ikony Lídy Baarové? Nemohu se ubránit dojmu, že tato sebestředná dáma měla vždy na zřeteli pouze sebe. Potřebovala být milovaná, úspěšná, obletovaná a bohatá. Schopnost oběti pro bližního jí zřejmě nebyla dána do vínku. Před kamerou tak vidíme lítostivou ženu podlomenou přílišnou konzumací alkoholu jak si zapaluje jednu cigaretu za druhou. Neodbytně se mi vkládá myšlenka, že Lídu Baarovou nezničila krása, ale její vlastní sobectví. Budu vděčná každému, komu se to podaří vyvrátit.(7.9.2016)

  • JohnnyCrash
    ****

    Měla všechno, co kdy chtěla. Byla talentovaná, krásná, bohatá, všichni jí chtěli a přitom stačila jedna jediná chyba a všechno co kdy měla, bylo pryč. Překvapivě silný dokument, ze kterého chvilkami mrazí.(7.5.2016)

  • Volodimir2
    **

    V priebehu olympijských hier v Berlíne (1936) sa zoznámila s 38-ročným Josephom Goebbelsom. Ale Goebels sa do Baarovej zamiloval a to už jeho manželku Magdu nenechalo chladnou. O muža nechcela prísť, považovala jeho úlohu v budovaní Tretej ríše za veľmi dôležitú a navyše bola nesmierne oddaná Hitlerovi. Spočiatku navrhla, aby spolu žili všetci v trojici. Na Lídu mala jedinú požiadavku, aby s Goebbelsom nemala dieťa. Spolužitie ale dlho nefungovalo. Rozhodla sa zakročiť radikálne a zašla za Hitlerom. Ten mal pre Magdu Goebbelsovú, ženu, ktorú pokladal za vzor pre každú nemeckú ženu v krajine, slabosť a pochopenie. Zorganizoval stretnutie a hoci ho Goebbels prosil o prepustenie z funkcií a vyslanie ako veľvyslanca do Japonska spoločne s milenkou, Hitler to odmietol. Minister propagandy musel vzťah s Baarovou ukončiť. Dostala okamžitý zákaz natáčania v Nemecku, sledovalo ju gestapo a napokon ju vyhostili z krajiny.(9.2.2016)

  • Georgex
    ***

    Zkáza krásou je pouze stručné shrnutí profesního a soukromého života Lídy Baarové a to téměř v bulvární podobě, pokud ale čekáte hlubší sondu do života jedné z nejúspěšnějších českých hereček, tak si ji budete muset vyhledat sami. Problémem je zejména samotná stavba dokumentu, která je založena na povrchním vyprávění paní Baarové doplněném často nikterak souvisejícími dobovými obrazy, aby byl neznalý divák v obraze. Shodou okolností mě tyto záběry zaujaly daleko více než vystříhané části z rozhovoru, který by byl daleko zajímavější v ucelené podobě. Moje hodnocení 55%.(20.3.2016)

  • selfesteem
    ****

    Letošní rok bude asi rokem Lídy Baarové, jak to tak vypadá. S tím rozdílem, že Renčův film mě ani trochu neláká a nepůjdu na něj, nemá to podle mě s LB nic společného. Jakmile jsem však zahlédla v televizi upoutávku na nový film od Třeštíkové, neváhala jsem ani minutu. Kinosály jsou vyprodané na dlouho dopředu a není se čemu divit. Není to však vůbec pěkná podívaná, musela jsem se hodně držet, abych občas nebrečela nahlas. Je totiž strašně dojemné vidět nešťastnou, osamocenou ženu, která nemá nic, než jen vzpomínky, a i kdyby nechtěla, pořád jí někdo připomíná ty nejsmutnější. Považuji se za poměrně informovanou o životě téhle noblesní a překrásné ženy, a proto jsem se v dokumentu orientovala. I mě však překvapila spousta záběrů, o jejichž existenci jsem dosud neměla ani tušení. Řada z nich mě velmi pobavila, ostatně, uvidíte sami. Příkladem budiž lak na nehty a krém na boty. Velmi zajímavé jsou kamerové zkoušky, na nich je opravdu vidět, jak byla Baarová přirozená a kamera ji milovala. Škoda je, že Třeštíková Baarovou točila, když na tom už byla s psychikou hodně špatně. Nenazvala bych to poruchou osobnosti, jako nějaký uživatel tady, ale spíš pokusem o útěk (pomocí alkoholu) od myšlenek a vzpomínek, které ji pak ve stáří pronásledovaly. Navíc nebyla nejmladší, ve stáří už se s tím i těžko bojuje. Kolem sedmdesátky to jistě byl ještě trochu jiný člověk, který ještě třeba měl sílu se smát. Obdivuju ji. Za to, co všechno zvládla, čím si prošla, že to nevzdala. Její touhou bylo hrát a k tomu měla nejen krásu, ale i talent a to, že to o sobě sama tvrdí, vůbec není na škodu. Člověk si přece musí věřit. K její osobě jsem se vyjádřila už ve svých oblíbených herečkách a ke knihám o jejím životě zase na databázi knih. Moc doporučuji Tři životy Lídy Baarové od Ondřeje Suchého. Proč jsem dokumentu nedala plný počet je z důvodu, že v něm je pár chyb, to by se nemělo stát. Odkdy Rolf Wanka vypadá jako Jan Kopecký ?(12.1.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace