MOST!
Režie:
Jan PrušinovskýScénář:
Petr KolečkoKamera:
Petr KoblovskýHrají:
Martin Hofmann, Erika Stárková, Filip František Červenka, Michal Isteník, Zdeněk Godla, Cyril Drozda, Vladimír Škultéty, Jitka Čvančarová, Jiří Schmitzer, Taťjana Medvecká, Leoš Noha (více)Obsahy(1)
Luděk zjišťuje, že když je špatně, může být ještě hůř. Nutně potřebuje peníze na zaplacení alimentů, ale jezdit s popeláři, jak mu navrhuje kamarád Franta, se mu nechce. Navíc nesmí do své domovské hospody Severky. Jeho život ztratil směr… (Česká televize)
Recenze (94)
Klesá to rychleji, než Edův čurák... Co se zpočátku jevilo jako geniálně zahraná žumpa oscilující mezi odpadem a příjemnou parodií na realitu tamějšího kraje, se začíná sklánět víc k tomu hajzlu a obávám se, že z toho po vzoru Čtvrté hvězdy a Dabing Street zbude zase jen pícnina pro tu jednodušší část Babišstánu. Dabing Street měla aspoň dvě dobré scény na díl (mluvím za první 4 díly, zbytek jsem v zájmu zachování duševní rovnováhy nedokoukala) a Čtvrtá hvězda tahouna Trojana. Tohle trochu výraznější osoby a scény postrádá a obávám se, že duu Luděk a jeho bratrosestra už teď dochází dech. Příští díl rozhodne, jestli tomu dám dál šanci nebo seriál skončí na Miiném osobním smetišti. ()
Začíná být jasné, že jedinou výraznější slabinou je scénář, který se snaží "vychovávat", koneckonců jsme veřejnoprávní televize, a ta stojí vždy na správné straně, že... Mafiáni špatně, transsexuálové dobře, takže z toho uděláme, že transsexuálové ničí mafiány. Což bylo myšleno bohužel vážně. V místech, kde se to uvolní a nechá se třeba jen plynout v hospodě čas, kdy se dá prostor vynikajícím hláškám, Frantovi nebo Schmitzerovi s Medveckou to kvete do téměř dokonalosti. Takže je to pořád nahoru dolů, ale koukatelné. A mimochodem - příšerná hudební dramaturgie, ty staré hitovky, nedává to smysl. ()
Čekal bych, že se u vychvalovaného komediálního seriálu budu smát, přičemž se dostavil jen údiv nad "hereckými výkony", roztřesenou nezaostřenou kamerou (to se točilo na mobil?), mizerným zvukem a nad 44 minutami bez jediného momentu, který by zavdával důvod k nějakému smíchu (pitvořící se transvestitka může připadat vtipná tak maximálně tvůrcům osmnáctého dílu Kameňáku). Zase jeden zbytečný seriál, ale aspoň se tvůrci a herci tohoto paskvilu budou mít dobře. ()
V komentáři druhé epizody jsem se zmínil o mém strachu z neudržení laťky ve výšce nasazené úvodním dílem sociálně nekorektní sondy do duše severozápadního outsidera. No, úplně klidný pořád nejsem. První díl...nalákali jsme na bomby. Druhý díl…no dobře. Třetí…díl…rovná se díl druhý. Nedá se jinak, než jet dál…..cikány spočítáme až po honu. ()
Tomuhle zpočátku slibnému žánrovému slepenci hodně rychle dochází dech, komičnost se vytrácí a vtipnost jeho "nekorektních" hlášek je účinná asi jako ta nenabitá tátova flinta v rukou ženské, hrající transsexuála. Když k tomu připočtu průhlednost dramaturgicky chtěného "problému" se skinheady(?!), už z toho čiší ten veřejnoprávní kalkul na sto honů a je to s bídou na jednu hvězdu, což pro mě osobně znamená ztrátu času. ()
Galerie (13)
Photo © Česká televize / Michaela Buchtová
Zajímavosti (6)
- Když pan Juliš (Jiří Schmitzer) oslovuje Dášu/Pavla (Erika Stárková), aby vedl exkurzi učňů v autoservisu, osloví ji jménem Erika. To je ale skutečné jméno herečky, nikoli její postavy. (rakovnik)
- V epizodě doprovází příjezd mafiána Romana (Leoš Noha) do Severky píseň Michala Tučného „Poslední kovboj“. Tučného písně byly pevnou součástí Okresního přeboru (od r. 2010) od téhož tvůrčího tandemu Kolečko & Prušinovský, stejně jako Leoš Noha v roli veterináře Ády. (melica)
- Když Luděk (Martin Hofmann) rozbíjí přední sklo Romanova auta, tak aniž by kolem auta chodil, nejdříve si zapaluje cigaretu na levé straně auta zády k Dáše (Erika Stárková), pak mlátí do skla z pravé strany čelem k Dáše, aby pak opět byl vlevo zády k Dáše. (velkyvezir)
Reklama