Režie:
Guillermo del ToroScénář:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Marco BeltramiHrají:
Ron Perlman, Selma Blair, Jeffrey Tambor, Karel Roden, Rupert Evans, Brian Steele, Doug Jones, John Hurt, Ladislav Beran, Corey Johnson, Brian Caspe (více)Obsahy(2)
Akční horor, který režisér Guilermo del Toro natočil podle známého Mignolova komiksu, vypráví o Chlapci z pekla, který přišel na svět v roce 1944. Tehdy se ho snažili využít spřeženci Zla v nacistických službách - nesmrtelný Rasputin (Karel Roden), gestapačka Ilsa a maskovaný zabiják Kroenen. Malého ďáblíka však zachránil a vychoval doktor Broom (John Hurt), který pracoval pro Američany. Dospělý Hellboy (Ron Perlman) žije v přísně utajeném Úřadu pro výzkum paranormálních jevů a spolu s žabím mužem Sapienem (Doug Jones) a dívkou Liz (Selma Blairová), která umí v rozčilení vyvolat výbuch či požár, jsou využíváni při mimořádných operacích FBI. Zlo se však nevzdává. Trojice pekelných vyslanců se vrací, aby dokonala své temné dílo, a Hellboy se jim musí postavit... (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (797)
"Jsem nehořlavej. Ty ne." Chápu, že člověk, který neměl tu čest s Hellboyem papírovým, toho filmového možná tolik neocení. Ale věřte mi, je to dokonalé (ačkoliv je spousta, spousta věcí změněna a spousta, spousta věcí vynechána)! Pokud jde o Rona Perlmana - tak tomuhle se říká po čertech životní role.__P.S. Rozšířená verze obsahuje spíše kosmetické změny a vylepšení, nicméně scéna s Rasputinovýma očima je vynikající. ()
Kdysi jsem viděla Hellboye, zdál se mi to být hloupý a špatně udělaný film. Podívala jsem se znovu po letech, a původní dojem se příliš nezměnil. Čímž pro mě vyvstává otázka, jak může jeden režisér natočit film, který mě totálně rozbije (Faunův labyrint) a všechny jeho ostatní filmy mě totálně rozčílí? A ještě teoreticky tím začíná challenge hledat další takové režiséry. Každopádně bych mohla místo subjektivního hejtování hovořit trochu k věci a říct, co se mi nezdálo: Nechápu, co je s dramaturgií tohohle filmu. Trvá dvě hodiny, ovšem subjektivně to je několik let, a přestože se tam "pořád něco děje", působí to na mě strašně úmorně a nudně. Vlastně si pořád říkám "A teď to konečně začne!" a najednou je konec. Jako by filmový čas byl věnován věcem neúměrně jejich důležitosti, resp. během sledování se nic nezdá důležité, ani když je hudba a kamera a všechno proklatě fatální. A tak, jak neodsýpá celková zápletka, tak utahaně a divně na mě působí i jednotlivé (akční) scény. Třeba když Červený stojí na kamenném mostě v podzemí a obří kladivo mu most z obou stran odsypává - moment mezi tím, kdy kladivo usekne most a než Hellboy začne balancovat a přepadávat je neskutečně, nekonečně dlouhý, vůbec to nevypadá jako příčina a okamžitý následek (což by kurňa balancování nad smrtící propastí mělo být). Závěrečné vítězství nad hlavním padouchem (padouchy) je taky nějak podivně načasované. Nevím, jestli je to chyba trikových mistrů (asi jo, když nad tím přemýšlím, tak všechny scény, které mi časově neseděly, nebyly reálné, ale umělé), ale úplně mi chyběl pocit napětí (sakra, jde mu o kejhák) a následné úlevy (jo, povedlo se). Dvě tři vtipné hlášky film neudělají, zvlášť když ho porovnám s jinými filmy ze stejné doby a mám dojem, že oproti nim je příšerně starý. A celkově mám dojem, že všechny dobré věci na tomto filmu pramení z původního komixu a že filmaři nepřinesli nic vlastního zajímavého, jenom ty zvosleniny. ()
Jeden z těch lepších komiksu, výborné prostředí, výprava a vizuály. GCI triky mi seděly, ale celkově mě film napoprvé tak nenadchnul, jako po dalších shlédnutích jsem přidal ze 3* na 4* a myslím, že zaslouženě, určitě je v ději pár slabších míst a pár chyb. Hodně vynahrazuje obsazení, hláškující Ron Perlman jako pekelný hoch, je jeden z nejlépe obsazených komikových hrdinů, Salma Blair – dobrý výkon, K.Roden nedostal moc prostoru, Sapiens… Jinak opět skvělé zpracování Del Tora, i díky jeho fantazii a maskám se strašně těším na druhý díl, který vypadá více podobný komisku, velkolepěji a jako pořádná jízda, akorát mě strašila v traileru „chobotnice z pod chodníku“ a její podle mě nepovedené zpracování – uvidím nakonec v samotném filmu. První díl – 7/10* ()
V době, kdy jsem si začal zoufat nad nedostatkem pravých filmových hrdinů, se mi do života vřítil tenhle umanutý rudoch. Připomněl mi jak moc je důležité mít zajímavého hrdinu. Hellboy je ten stejný důvod, proč jsem tak miloval všechny filmy Indiana Jonese. A propříště bych poprosil rovnou o romantický žánr, neboť tenhle povedený pár je jednoduše k sežrání. ()
Guillermo del Toro je jeden z mála režisérov, ktorý si uchováva autorský rukopis, takže keď sa dívam na fantasy, ktoré disponuje priam hororovými prvkami, strašidelnou atmosférou a škaredými monštrami, zaručene viem, že sa dívam na jeho film, čo si na ňom najviac cením. Del Toro sa spolieha jedine na svoju bohatú fantáziu a vyslovene z nej ťaží. Jeho príšerky sú hrôzostrašné a roztomilé zároveň, postava Hellboya je groteskná a rovnako i dobrosrdečná, dej je napínavý a chvíľami zvláštne rozprávkový. Okrem toho, k hororovej látke vždy pristupuje s určitou láskou k filmovému dobrodružstvu, takže v jeho ponímaní nemôžeme žáner horor brať celkom ako horor. ()
Galerie (123)
Photo © 2004 Revolution Studios
Zajímavosti (61)
- Původně měl film režírovat scénárista, režisér a autor komiksů David S. Goyer. (Pumiiix)
- Když Hellboye (Ron Perlman) přejede vlak v podzemce, má z něj nažhavené rohy. Když se jich poté dotkne, ucukne, jako by jej to pálilo. Ve skutečnosti je však Hellboy žáruvzdorný. (Innuendo1987)
- Autor komiksových předloh Mike Mignola se k rozdílům mezi jeho prací a filmem vyjádřil: „Sice to vychází z mých komiksů, ale když Guillermo film chystal, velmi zásadním způsobem změnil vztahy mezi postavami. Především vytvořil milostnou rovinu mezi Hellboyem a Liz – tu v komiksu vůbec nemám. A když už jednou existovala, tak se k žádnému z mých příběhů nehodila, pročež bylo logické vymyslet nějaký nový, s nímž mohla ladit. Obecně má filmový Hellboy s tím komiksovým mnoho styčných bodů, ale zároveň je to tak trochu jiný vesmír, jiná celková chemie. Nevadí mi to, prostě můj výtvor existuje hned ve dvou paralelních světech.“ (NIRO)
Reklama