Režie:
Tomáš Vorel st.Kamera:
Tomáš Vorel st.Hudba:
Michal VíchHrají:
Tomáš Vorel ml., Lucie Šteflová, Emma Šteflová, Bolek Polívka, Eva Holubová, Tomáš Hanák, Barbora Nimcová-Schlesinger, Vojtěch Vovesný, Milan Šteindler (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Snímek navazuje na Vorlovy filmy Cesta z města a Cesta do lesa, vytvoří z nich uzavřenou trilogii a završí osudy všech stěžejních postav. V Cestě domů se v hlavních rolích vrátí Bolek Polívka a Eva Holubová jako zemědělská rodina Papošů, Tomáš Hanák a Barbora Nimcová jako rodina přistěhovaná z města, Tomáš Vorel ml. a Lucie Šteflová jako revírník Ludva a jeho žena. Objeví se i Milan Šteindler v roli vypečeného předsedy myslivců nebo Dominika Elischerová, kterou lidé znají ze sociálních sítí jako Mínu. Starého a tradičního zemědělce Papoše začíná trápit stáří a skutečnost, že jeho syn Ludva nechce přebrat statek. Ludva chce totiž zůstat revírníkem v místním lese. Lesní správa chce ale prodat hájenku, kde bydlí. Jeho žena dráždí vesnici svým“ bio“ přístupem k životu a musí se vyrovnat s tím, že na pohledného Ludvu mají políčeno některé místní ženské. Tomáš, který se kdysi z města a z kanceláře na vesnici přesunul, je už se vsí pevně spjatý, pracuje jako dřevař v lese a rád si přihne, zatímco jeho žena pro zájemce meditace v přírodě. (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (125)
Dlouho ve mně žádnej film nevyvolal tak silný emoce- tohle je krásný, fakt. Vorlovy filmy nejsou pro každýho, myslím si, že má stabilní fanklub, já se do něj počítám a jsem opět spokojenej, tentokrát ale vážně moc. P.S.: Nechápu, proč mě vždycky po tom, co dokoukám další podhodnocenej film Tomáše Vorla (a spol.), napadá slovo vděčnost..? Snad že jsou jak z jiného, lepšího, penězi tolik nezatíženého světa. Přijde mi to čistý jak studánka, bezpečně vzdálená od chemických postřiků starýho Papoše. Jsem se rozněžnil, ale to se mnou dělá ten film. Rezonuje ve mně a já cítím, jak s ním souzním. Odkaz otců, rodinná pospolitost, tvrdá práce, návrat k přírodě, lidské slabiny, odpuštění…Vorlova pokora. ()
Celý film je krkolomně sestříhaný. Jednotlivé pointy scén poukazující na společenské jevy jsou znázorněny dost čitelně, nenáročně a tak celkový dojem kazí jen útržkovitost děje. Film je místy dost nesourodý z hlediska režie. Herecké obsazení je výborné, což náležitě pozvedává úroveň zábavy. Kulisy venkovského prostředí také přidávají na zajímavosti a některé záběry stojí za to. ()
Smutné završení trilogie. Tohoto filmu si vážím jen z čistého principu - role se s diváky loučí, děj se uzavírá, koncentruje se na soukromý život a stárnutí postav. Zklamán jsem však tou nudou. I stárnoucí role můžou mít "šťávu", bohužel, pro můj dojem neměly. Film "vyschnul". Dvě hvězdy si zaslouží jednoznačně herci, kteří sérii završili i v pokročilých letech a stále podaly skvělý výkon (kdyby byly scény napsány "šťavnatěji", bylo by to o dost lepší) a samotná myšlenka "do třetice všeho dobrého". ()
Nejzajímavější a nejdivnější díl trilogie byla rozhodně Cesta z města. Ale nejhezčí, nejmilejší a proto nejvíce lidská je Cesta domů. A vlastně se mi zdá, že je to nejmíň Vorlovský film od Vorla, jestli je to dobře nebo špatně, to nechám na vás. Pořád jde ale v kameře, scénáři a vlastně celém film pan Tomáš Vorel st. poznat. A mě se film opravdu líbil, uklidňující, vtipný a pro mě opravdu kvalitní snímek. I když mám od Vorla oblíbenější filmy, tohle je pro jeden z nejlépe udělaných. ()
Lehkost a hravost předchozích dílů je ta tam...houby taky žádný. Chyběla mi tu nějaká nová postava, která by odlehčila problémy těch starých. Takhle to skoro vyznívá, jako kdyby cesta z města nakonec nebyl až tak dobrý nápad, protože na vesnici se z tebe stane buď alkáč nebo tam zblbneš a nebo tam s tebou prostě někdo vyjebe. To by byla škoda si myslet. Na druhou stranu je to pořád celkem příjemná podívaná :) ()
Galerie (45)
Zajímavosti (10)
- Režisér Tomáš Vorel prozradil, že šlo zřejmě o nejnáročnější natáčení, které kdy udělal, jelikož jeho práce trvaly kolem šesti let. (vyfuk)
- Ve filmu si zahrála dcera Lucie Šteflové, Ema. „Bylo to náročné, protože se o ní člověk musí starat a dávat pozor co dělá. Nehrajete jen sám za sebe, ale musíte korigovat i dítě, které nebude jen tak režiséra poslouchat, protože je to cizí člověk. Ale jsem ráda, že budu mít vzpomínku, protože je to rok života na plátně a jde tam vidět, jak rostla,“ prohlásila. (Duoscop)
Reklama