Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dozvědět se pravdu znamená navždy ztratit iluze. Mladá novinářka Marta najde na Nový rok v předzahrádce hlavu svého bratra, zabalenou v igelitové tašce. Strašlivý nález ji vtáhne do příběhu, ve kterém se mocní představitelé státu neštítí žádného zločinu, jen aby si upevnili pozici neomezených vládců. První rok mladé slovenské republiky je důvodem oslavy pro řadu lidí – například krále podsvětí Efendiho nebo pro Prezidenta. Jen Předseda nemá důvod se radovat. Kdysi pomohl do funkce Prezidentovi, jenže ten teď odmítne jmenovat ministrem Předsedova syna. Jak tedy hlavu státu přinutit, aby poslouchala? O několik měsíců později Prezidentova syna za bílého dne zmlátí organizovaná skupina útočníků a odvleče jej do zahraničí… Slovenský film režisérky Mariany Čengel-Solčanské je politickým thrillerem, natočeným podle skutečných událostí, jež v polovině 90. let otřásly republikou a jež mají dodnes neblahý vliv na slovenskou společnost i tamní politickou scénu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (263)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Som príjemne prekvapený. Čakal som podstatne horšiu záležitosť. Film síce nefunguje v rámci nejakých hlbších presahov. Je skôr reflektujúcim počinom, ktorý chcel a musel byť vytvorený. A je to len dobre. Postavy sú funkčné, vieme sa v celom tom mecheche orientovať, hlavne ak sa priznám, že o túto tému som sa nikdy nezaujímal a tu mi bola prezentovaná prvýkrát. Dobová atmosféra bezchybná, hudba rovnako a kameraman hrá prvú ligu. Vôbec to nepôsobí Slovensky. Je to správne brutálne, ale nikdy to neprechádza do samoúčelnosti. Jediný problém čo s filmom mám, je akási chladnosť. Postavám sa nedostaneme pod kožu. Nesúcitíme s nimi. Čo je škoda. Mohlo by to mať väčší dôraz a väčší dopad. Takto zostáva už len podotknúť že Milan Mikulčík hrá o dosť lepšie ako Ingrid Timková. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Téma skvělé, zpracování průměrné...průměrná režie i scénář, mizanscéna jakžtakž, i když si to devadesátkové bratislavské retro dovedu představit ještě mnohem autentičtější, silně problematický je ovšem casting - vůbec nechápu, jak postavu Vladimíra Mečiara může dostat Maroš Kramár, který (mimo to, že prakticky vůbec neumí hrát a zvládne maximálně part krále v nějaké pohádce) není s Mečiarem ani trochu typově podobný (v jeho roli bych si dovedl představit kupříkladu Andreje Hryce), dokonce do své role nezahrnul nic s typicky mečiarovské dikce, ani verbálního či neverbálního projevu...postava Ivana Lexy má alespoň ty jeho autentické brýle...rozhodně nejsilněji působí herecký projev Milana Mikulčíka v postavě sveřepého kriminalisty... ()

Reklama

elanius 

všechny recenze uživatele

(148/2017) / Bohužiaľ musím skonštatovať, že Únos má skorej spoločenský prínos ako filmový. Najväčšou slabinou je ťažko pochopiteľný, nekonzistentný scenár a iba vďaka akej takej orientácie v udalostiach ktoré sa odohrali som sa chytal. Ako už častokrát v slovenskej modernej tvorbe sledujeme proste len sekvencie scén za sebou bez vnútorného prepojenia, ktoré je vlastne nevyhnutné pre plnohodnotný film. Herci nezahviezdili tiež ale asi nie úplne vlastnou vinou, ale skorej vinou zlého castingu resp. zlých postáv. Som rád, že to o čo sa snažil Únos, dokonala aspoň Čiara, tá je skvelou ukážkou toho ako sa to robiť má. (4/10) ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Slováci hrozně melou, a většině filmu není moc rozumět. Příběh je slušný, zpracování rádoby gangsterské akční a špatné. Postavy nemají být sympatické, příběh nemá mít dobrý konec. Obojí platí, ale těch dojebů a kokotou je tu přeci jen privela. Rebeka je moc pěkná, škoda že nebyla svlečena při lepší příležitosti. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Film urceny vyhradne pre Slovenskeho divaka a to este starsi rocnik, ktory si bude detailnejsie pamätat politicke zoskupenie a jednotlive udalosti z tych cias, vdaka comu bude chapat mnozstvo vtipnych narazok. Tvorcovia nejdu neznalym divakom v ustrety ani vtipnou zmenou mien, ktorymi sa tu vsetky postavy oslovuju (predseda, chalanisko atd) a ani absenciou snahy o podobnost hercov so skutocnymi postavami. Pritom samostatne ten film prilis neobstoji a vysledkom je chaoticka detektivka v ktorej sa nejaka pipina snazi vypatrat vrahov svojho brata. Lenze pokial sa vo väcsine narazok chytate, tak film nabera na zavaznosti a vyznieva ovela napinavejsie ako kdejaka drama o genocide z davnych cias a zo vzdialenych krajin, ktore sa vas netýkaju. Ja som sa orientoval dostatocne a aj ked som bol v tych casoch este maly, tak som uz vnimal, ze sa v politike deju netypicky prehnane svinstva, takze som sa pri filme striedavo bavil vtipnymi narazkami a striedavo som bol znechuteny tym, co sa u nas na najvyssich miestach dialo. Pritom dodnes tie svine neboli postrestane a uzivaju si kralovsky nezasluzeny dôchodok. Najsmutnejsie je, ze za par rokov môze vzniknut podobne drsny film o sucasnosti. Z hercov si podla mna pochvalu zasluzi Maros Kramar ako slizky predseda. Je dobre, ze sa tu skutocnu svinu nesnazil imitovat a zahral si ju po svojom. Az tak velmi ma nezaujimalo patranie hlavnej hrdinky po vrahoch svojho brata. Viac ma bavila prva polovica, ktora sa venovala politickemu zakulisiu. Za slabinu povazujem aj neprirodzene dialogy plne nadavok jak z nejakej teenagerskej komedie a neprirodzeny otravny prizvuk ceskych hercov. Celkovo sa jedna o zaujimavy film, ktory by mal kazdy Slovak vidiet. Aj ked vsetko nepochopi, tak snad si o tych udalostiach dodatocne nieco zisti, aby sa podobne veci uz neopakovali. 7/10. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • V jednom zábere vidieť pod billboardom zelený smetný kôš spolu s boxom na vrecká pre psie výkaly. V tom čase sa oboje ešte nepoužívali. (Van_der_Ovec)
  • Podstatnou chybou vo filme boli mobilné telefóny. Prvý hovor v celom Československu síce uskutočnili vtedajší predsedovia Českej a Slovenskej národnej rady Dagmar Burešová a František Mikloško - 21.9.1991, ale spoločnosť Eurotel, ako prvá na Slovensku zaviedla komerčnú prevádzku mobilných sietí GSM (dovtedy bola iba analógová sieť NMT, ktorá mala v roku 1992 iba necelých 150 zákazníkov) až 1.2.1997, teda až po všetkých udalostiach vo filme. (De Large)
  • Náklady na film boli približne 1,35 milióna eur, z čoho dve tretiny pokryl Audiovizuálny fond a príspevky z RTVS a jednu tretinu rozpočtu dofinancovali súkromní podnikatelia. (Sufferer)

Reklama

Reklama