Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V nemocnici na malém městě se odehrávají převážně příběhy dospělých. Nikdo z nich se zrovna nenachází v úspěšném období života, mají porouchané vztahy, nedaří se jim v práci. Hořkost z nich dělá lidi nepříjemné, a tak i třináctiletý uličník dostává kapky od každého, koho potká. Ne neprávem si vyslouží přezdívku Lže a krade, ale podezření na něj padá i ve chvílích, kdy je nevinný. Jenže zrovna tenhle kluk si usmyslí, že udělá radost jedné smutné holce. A protože je 5. prosince, slíbí jí, že do nemocnice přivede Mikuláše. To ovšem znamená, že se musí dostat ven. A pod bystrým zrakem vrchní sestry to nebude nijak snadný úkol. Tenhle souboj s nejistým výsledkem má ale v závěru jedno jisté – všichni jeho aktéři pomalu otvírají oči a jako zázrakem otvírají svá obrněná srdce a prožijí chvíli vzájemného porozumění. (Česká televize)

(více)

Recenze (162)

Disk 

všechny recenze uživatele

Každoroční trvalka. Karel Kachyňa mohl poslední scénář Jana Procházky (např. Ať žije republika) realizovat až dvacet let po jeho smrti, ale i tak se mu podařilo zachovat původní dobu vzniku (auta sice tvoří dobové favority, ale areál nemocnice jasně evokuje začátek 70. let). Poetická kamera Vladimíra Smutného, melancholická hudba Petra Hapky a především geniální Eliška Balzerová tvoří skvělý divácký zážitek. Pozadu nesmí zůstat ani na dětský věk fantastický Daniel Douda, který byl slibným talentem, ale po natočení tohoto snímku bohužel zmizel neznámo kam. Film byl sice natočen původně pro televizní obrazovku, ale naštěstí na klasický film, protože televizní záznam by v tomto případě sotva vytvořil onen poetický zážitek. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Cynické bylo včerejší zachycení odborného lékařského poradce v závěrečných titulcích, nejen že na nás vyskakuje poslední týdny odevšad, ještě o adventní neděli, ale za to pochopitelně nikdo nemůže. Na každé prase se ale voda vaří, čili  v tomto sázím na mlýny, snad se ledy pohnou a spadne klec. Jestli je fakt, že o tom věděl celý zástup kolegů i širší odborná veřejnost, do prdele s vámi, křiváci připosraní, ať je venku jmenný seznam všech těchto parazitů (na zneužitých pacientkách v ještě horším psychickém stavu) byť s tituly, ale bez morálky, aby si nemocná žena rozmyslela, na koho se v krizové situaci obrátí. Odpornému poradci basu jak fík, vyznamenávání ve formě namlsaných dlouholetých trestanců na loži každou noc a děvenky, vy mladé, které jste už sice kované jinou výchovou než odkvetlé růže, pošahané výše uvedeným, pokud vám to nikdo neřekl, nevysvětlil: dodržovat odstup, nedovolit fyzický kontakt, důrazně hlasitě, ale slušně vyjádřit nesouhlas, pepřák v kapse, boxera, utéct ze dveří, zařvat na celé kolo, doma to napráskat tatovi, bráchovi, kamarádovi, komukoli silnějšímu, chlapi jsou většinou gentlasové, ochotní bránit čest dámy, takže huba rozbitá bude s výhodou, pokud ne, nevadí, sedánek na bengárně s doprovodem je údajně taky cesta. Tam ale pracuje stále řada buranským sráčů, kteří se na vás budou pošklebovat, nebude to příjemné, hanba, která není v žádném případě vaše, nabere na obrátkách, ovšem je docela možné, že narazíte na člověka slušného a získáte reálnou šanci na spravedlivé zacházení. Prase je prase, titulů může mít tři řitě, nemá si na vás, z pozice moci, co dovolovat. Pokud se mu to podaří, je sakra těžko plakat nad rozlitým mlékem. Přijímání komplimentů je disciplína jiná, tady už to je na každé ženě, co toleruje, co už ne, ale neexistuje, aby lékař (jakýkoli chlap) pacientku (jakoukoli ženu) reálně ochmatával nebo znásilnil.  K filmu. Nenápadná perla naší tvorby. Skvělé pojetí, herecké výkony u Pepíčka Abrháma a Elišky Balzerové snad životní, Daniel Douda válcuje celou plejádu dětských herců, je ve své roli nezapomenutelný, kdepak je mu asi konec... Městem chodí Mikuláš je záležitost hořká, tvrdá, syrová, mám ten film ráda. Nadějná Kateřina Hrachovcová působila velmi mile a slibně, co jsme s ní ale zažili v dalších letech, bylo třeba v kontextu s tímto filmem, smutné (jo, mám na mysli její Esodno a veškeré další trapárny, které takto šikovná slečinka fuckt neměla zapotřebí), Alena Mihulová naprosto excelentní, ostatně jako vždy. ()

Reklama

brooklyn73 

všechny recenze uživatele

Pane Kachyna na sledovani tohoto filmu aby mel clovek silnou naturu.Scena kdy vrchni sestra(Eliska Balzerova) bije, tluce,rekneme dava pohlavky mlademu hrdinovy (Daniel Douda,ktery si 100% zaslouzi aby zde jeho jmeno bylo uvedeno ,stejne jako je uvedeno na prvnim miste v titulcich filmu) je natocena fantasticky.Uplne je z ni citit pres veskere rany a pohlavky silna naklonost a city k rostakovi... ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Tohle přesně jsou filmy a příběhy pro Karla Kachyňu. Navíc i Jan Procházka, který se svého zatím posledního realizovaného scénáře nedočkal, uměl dělat dobré věci. Tady mě ale děj nezaujal tolik, jako u jiných filmů. Sledujeme příběh chlapce, sestřičky, lékaře a vrchní sestry. Tím se příběh lehce tříští. A nejde moc do hloubky jednotlivých osudů. O chlapci víme jen to, že ho matka odložila a nemá o něho valný zájem. Hlavní sestra kdysi chodila s lékařem a proto varuje mladší podřízenou. Také se nedozvíme nic podstatnějšího. A ani vyvrcholení jejich příběhů vlastně není. ()

Trevor 

všechny recenze uživatele

Tak ako chlapec som mladému Rudovi celkom fandil a fakt že po rokoch si na niektoré zo scén pamätám (najmä keď ho prichytili fajčiť) filmu vyslúžil 4*, nemyslím si že teraz by ma až natoľko oslovil a preto si ho nepozriem opäť a budem naňho spomínať ako na jeden z tých filmov, ktoré ma oslovili v detstve. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (6)

  • Filmovalo se v Bohnicích. (M.B)
  • Televizní premiéra filmu se odehrála v roce 1992, do kin se snímek podíval až v roce 1996. (M.B)
  • Pohled na město s kostelem na začátku a na konci filmu byl točen v Polici nad Metují. (stefaton)

Reklama

Reklama