Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologický thriller z blízké budoucnosti o tom, jak se špičkové technologie mohou vymknout kontrole, respektive jak se z dobrého sluhy může stát zlý pán. Andrej (V. Dyk) pracuje jako programátor u nadnárodní firmy, která se zabývá vývojem tzv. inteligentního domu. Ten má znamenat revoluci v bydlení, má být ovládaný pouhým hlasem a má svým obyvatelům zajišťovat maximální pohodlí i stoprocentní bezpečnost. Andrej je pověřen finalizací celého projektu a společně se svojí čerstvou manželkou, ambiciózní sochařkou Zuzanou (G. Marcinková), se stěhují do funkčního prototypu inteligentního domu, do luxusní vily z kamene a skla, stojící na samotě uprostřed nádherných hor. To, co se zprvu jeví jako pohádka, se ale rychle mění v noční můru. Dům projevuje vysokou chybovost, v okolí domu se začíná pohybovat tajemný neznámý a pak se kdosi začne dvořit Zuzaně, která na samotě uprostřed hor zůstává velmi často sama, protože její manžel opakovaně odjíždí na pražské ústředí firmy. Zuzana hledá pomoc jak u své kamarádky Moniky (Z. Porubjaková), která za ní pravidelně jezdí a které se ve vztazích s muži pravidelně nedaří, tak u podivínského souseda Maxe (O. Malý), který žije nedaleko odsud jen se psem, tak i u Andrejova šéfa (A. Hajdu), který se za všech okolností tváří tak vstřícně a empaticky. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (311)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Ono nalepit k vážně míněnému technologickému thrilleru na plakáty slogan „od tvůrců filmů Snowboarďáci a Rafťáci“ svědčí buď o velmi svérázném smyslu pro humor distributora, nebo o jeho naprosté ignoraci diváckých očekávání, protože tohle by opravdu nalákalo do kin snad jedině masochisty. Ale pár slov k filmu: Rád ocením každou relevantní snahu přinést do československé kinematografie nějaký temnější žánrový film, ale tohle fakt ne. Postavy zažívají hodně podivné a znepokojivé události, ale z nějakého důvodu je úplně přecházejí a dále se o nich nebaví. Ony celkově postavy v tomto filmu jsou jen tak na oko, aby tam prostě někdo byl a mohl jakkoliv posouvat děj nějak kupředu, charakteristiku mají ale tak mělkou, až je to směšné - zvlášť v souvislosti s finálním zvratem, který staví na psychologii hlavní hrdinky Zuzany, ale tím pádem vůbec nefunguje. Postava její kamarádky je absolutně na pěst, Dyk je tam jen jako lákadlo pro holky a Ondřej Malý rekapituluje roli zlověstného podivína, kterého hraje ve všech filmech. A že scénář je fakt laciný a při troše zamyšlení nedává smysl? Nevadí, vyřešíme to tak, že se hlavní hrdinka bude neustále svlékat a koketovat s mluvícím domem. Námět se snaží být strašně moderní, přesto dává pocit, jako by zamrzl v minulém století (při sledování jsem si vybavil v principu hodně podobné Ďábelské sémě, přes čtyřicet let starý a mnohem, mnohem lepší film). On je Důvěrný nepřítel sám o sobě úplně zapomenutelný, ale co zřejmě nezapomenu, je ten neskutečně přestřelený product placement. Čeští filmaři jsou v tomhle ohledu unikát, protože product placement pod jejich rukama tak strašně bije do očí, až to z mnoha českých filmů dělá jednu dlouze rozbředlou reklamu. Z Důvěrného nepřítele jsem si tedy odnesl dvě věci: Vojta Dyk nosí oblek od Bandiho a v nejvyhrocenějších životních situacích surfuje po stránkách mall.cz. Směšné, opravdu směšné. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Zdá sa, že aj v Čechách a na Slovensku sa pomaly púšťame do žánrov, ktoré boli ešte pred 10-timi rokmi u nás nemysliteľné. Celkom to ide ako aj v tomto prípade, nejde o nič mimoriadne, ale má to dobrú myšlienku i obsadenie, takže dá sa pri tom stráviť večer. Marcinková je veľmi sympatická, ale ako herečka ešte má trochu rezervy, no možno je to skôr v jej menej výraznom hlase. V týchto žánroch nie sme doma, ale treba to skúšať a možno to občas vydá na niečo výnimočné. 60%. ()

Reklama

malylada 

všechny recenze uživatele

Karel Janák se rozhodl přesedlat z komedie na thriller, který pojednává o inteligentním domu, který se tak trošku vymkne kontrole. Důvěrný nepřítel vykrádá všechny hollywoodské filmy podobného ražení a bohužel i těm horším nesahá ani po kotníky. Vše kazí zoufalé postavy (Dyk hraje vážně Dicka), předvídatelný děj a mraky debilit, které prokoukne i dítě. Film se tváří neskutečně vážně a prakticky až zoufale nemá co nabídnout od začátku do konce. Musel jsem se smát, když distribuci zvolili ve stejný týden, kdy jde do kin Upgrade a divák může porovnat, jak tragičtí jsme v tomto žánru u nás. Jediné, co se dá ocenit, tak temný vizuál, který by mohl být do budoucna inspirativní.......3/10 ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Gabika Marcinkova sa rada sprchuje. :) Ne vážne, za prvých 40 minút sa štyrikrát vyzlečie. A tak je to dobre; nebyť nej a jej tela, a že ju ošuká vaňa, nestojí ten film za reč. Herci sú zúfalí jak dialógy, ktoré musia prenášať, scenár dopredu čitateľná zbierka klišé, réžia diletantská, hudba často nepasuje, trapné šedé filtre tomu dávajú look tv seriálu z 90.tych rokov, a miestami je to navyše značne nedomyslené. Čo mal napríklad znamenať ten vrátnik? Načo bola užitočná flirt scéna Dyka a Porubjakovej? Ok, ešte Hajdu sa aspoň snaží, ale na rok 2018 toto nestačí. Pointu odhadnete pri prvej kytici. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Od odpadu film unikol len o vlások a to vďaka faktu, že chudáci herci za to nemohli, kde hrali a čo im to tam do scenára napísali. Dostali zaplatené a robili čo mohli. Nevyčítajme im to, za ich honorár by skoro každý z nás zahral na mesiac i verejný vianočný stromček. Film sám o sebe je gebuzina. Hoci sprvoti sa zdá, že môže byť zaujímavým thrillerom, nakoniec ide o priehľadnú pointu o tom, ako nás môžu ovládnuť technológie, ale nakoniec ten dom ovládne celú ulicu, ba i mesto vzdialené nevedno koľko desiatok kilometrov od neho. Proste neskutočne chytrý dom, ktorý sa dokonca prejavil ako heterosexuál. Inak každý druhý komentár dáva hviezdu navyše za nahú Marcinkovú. Čiže keby tu nemasturbobala vo vani, film by mal tak 30% ()

Galerie (48)

Zajímavosti (13)

  • „Hledali jsme supermoderní dům, který by stál opravdu uprostřed samoty a působil tak ve filmu dostatečně strašidelně. Nakonec jsme točili v domě, který je v Praze uprostřed další zástavby, ten jsme ‚obalili‘ do modrého pozadí a okolí samoty, které je pak vidět ve filmu, je tak iluze. Natáčení tím samozřejmě bylo složitější, protože exteriéry se točily v Tatrách, a propojit ty přechody nebylo snadné,“ dodává k natáčení Důvěrného nepřítele režisér Karel Janák. (Lucillle)
  • Když Zuzana (Gabriela Marcinková) přijde poprvé do nemocnice za postřeleným manželem, tak má manžel v prvních záběrech zalepenou pravou čast hrudníku, pričemž střelen byl do levé. V dalších záběrech už má zalepenou část levou, což je správně. (randalll)
  • „Důvěrný nepřítel byl pro mě malý zázrak. Od prvního přečtení scénáře, který je na česko-slovenské poměry velmi odvážný a originální, přes setkání s režisérem, kameramanem a herci, až po samotnou realizaci. Ta sice nebyla vždy jednoduchá, ale po každém natáčecím dni jsem měla pocit, že vzniká něco výjimečného,“ uvedla Gabriela Marcinková. (SONY_)

Reklama

Reklama