Reklama

Reklama

Zkáza Dejvického divadla

(seriál)
  • angličtina The End of Dejvice Theatre
Trailer

Epizody(6)

Obsahy(1)

V režii Miroslava Krobota se v šestidílném televizním seriálu představí celé Dejvické divadlo. Tedy nejen všichni členové hereckého souboru, ale i ostatní zaměstnanci, příbuzní a přátelé. A všichni v něm budou hrát sami sebe... Vedení kdysi slavného a snad i kultovního Dejvického divadla je vystaveno nečekané a v podstatě existenční zkoušce. Tato kulturní instituce nezíská grant na svou činnost a je postavena do situace, kdy se musí v daleko větší míře starat sama o sebe, tedy sehnat peníze na svůj provoz a přitom neslevit ze svých uměleckých ambicí. Tak začíná šestidílný komediální seriál, jehož hlavním a jediným hrdinou je kolektiv Dejvického divadla, jehož existence neodvratně míří ke zkáze. Půjde o mystifikaci s prvky absurdního a černého humoru, který vychází z poetiky Dejvického divadla. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (234)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Už mě to celkem namáhá, ale musím to už tento týden povinně udělat podruhé... Po skvělém seriálu MOST! se České televizi kláním za produkci dalšího povedeného a především výjimečného seriálu, tentokráte Zkázy Dejvického divadla. Slavné 26-let staré Dejvické divadlo už se s Českou televizí podílelo na seriálech Čtvrtá hvězda a Dabing Street, při čemž Čtvrtá hvězda je hodně fajn seriál a Dabing Street je minimálně oukey seriál od kterého ale člověk přece jen ve finále čekal víc. A ve finále musím říct, že je Zkáza Dejvického divadla ze všech tří seriálů Dejvického divadla nejlepší! Seriál Zkáza Dejvického divadla je rekordní v tom, že jako první seriál šel v předpremiéře do vybraných kin a bylo zde odvysíláno všech 6 epizod. Diváci se tak na seriál můžou v televizi na první díl těšit až v pondělí 4. března a následně každý týden můžou očekávat jeden díl,kdo si ale zašel do kina mohl vidět všech 6 epizod najednou vidět v předpremiéře. A jestli se někdo na tu předpremiéru skutečně odhodlal, rozhodně to nebyla investice mimo.. Stejně jako MOST! je Zkáza Dejvického divadla výrazný produkt. Výrazný produkt, který se vymyká klasickým normám klasických českých seriálů a je výrazně jiný. Konkrétně je Zkáza Dejvického divadla sofistikovaná, výborně napsaná a především vtipná věc. Celé obsazení se skládá z herců a vlastně celého zaměstnaneckého týmu Dejvického divadla a každý herec/zaměstnanec v tom seriálu hraje sám sebe. To znamená, že Ivan Trojan hraje Ivana Trojana, Miroslav Krobot Miroslava Krobota, Martin Myšička Martina Myšičku a Hynek Čermák Hynka Čermáka. Do jisté míry by se mohlo zdát, že tím pádem není pro herce v seriálu žádná herecká výzva, ale to je omyl! Pravděpodobně totiž není těžší herecká úloha než ta ztvárnit přirozeně sám sebe. Václav Neužil musí být perfektně přirozený Václav Neužil a Jaroslav Plesl musí být perfektně přirozený Jaroslav Plesl. A ono hrát sám sebe opravdu není žádná lehká věc. Pro všechny herce jde tak svým způsobem o výzvu, i když jsou všichni již zkušení a mají svoje odehráno. A, že to jsou herci perfektní a charismatičtí tak diváka nepřejí čas s nimi trávit čas. A především a to je hlavní si ze sebe herci umí udělat srandu, ale o tom až za chvíli..... Zkáza Dejvického divadla přesně dokáže osvětlit jak to funguje v divadelním zákulisí a v životě českého divadelního herce. Občas se navíc řeší celkem závažná a kontroverzní témata: V jednom díle tu máme AIDS, v druhém se řeší kritika a jak se na ní reaguje, řeší se tu Šmejdi.....zároveň se jeden den díl točí kolem hry Richard III. od Williama Shakspeara, zatím co ten druhý se točí okolo Divadla Spejbla a Hurvínka. V obou případech jsou sice Richard III. a Spejbl s Hurvínkem využiti především k fórkům, zároveň ale obě díla nezesměšňuje. A vidět Ivana Trojana jako Spejbla nebo Pavla Šimčíka jako Žeryka fakt stojí za to! Veřejnoprávní televize prostě po MOSTU! servíruje další seriál, který má koule a nebojí se je použít- Každej díl má perfektní základní a finální kostru, každej díl má velice zajímavou pointu a i když by to občas mohlo být delší, jelikož je materiálu spoustu, těch 30 minut na díl je ve finále adekvátních, jelikož se poté díl automaticky zbytečně nenatahuje.... Vlastně si na nějak moc hluchých míst nevzpomenu: Bavil jsem se, po stránce scénáře vše šlape, herci sami sebe hrají jako o život a Mirek Krobot jako režisér šlape na výbornou.... Ve finále mě vlastně trochu zamrzelo finále poslední 6. epizody. Chápu snahu aby si divák následně vše domyslel, ještě na začátku ale tvůrci strašili, že ve finále k té Zkáze Dejvického divadla trochu dojde a od začátku 6. epizody s tím vlastně začnou i samotné postavy.... a i když to ve finále skončí opravdu šokujícím způsobem, ta pravá Zkáza nepřijde.... Jinak je ale Zkáza Dejvického divadla parádní! Scénářem perfektně napsaná, technicky naprosto zvládnutá, režijně kvalitní podívaná..... Hodně silné 4 hvězdy, dost možná až 4+. V tý televizi si to dost pravděpodobně postupně po týdnech dám znova a možná pak ještě trochu zvednu..... Dejvické divadlo díky, Česká televize díky, scénáristo Ondřeji Hüble díky a Mirku Krobote díky! Palec nahoru pomalu natahující se až k výšinám! Po dlouhém uvážení fakt zvyšuju na těch 5 z 5. Finální díl je nejslabší, jinak to ale celou dobu perfektně šlape. Takže po MOSTU! druhá letošní česká seriálová pecka s plnou palbou a snad nebyla poslední () (méně) (více)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Zřejmě aby vesmír zůstal v rovnováze, nasadila ČT po lidové řachandě z Mostu tuhle mystifikační absurdní suchařinu z Dejvic. Bavila mě hlavně její nevyzpytatelnost a ta očividná chuť, s jakou si všichni (sami sebe) zahráli a s jakou si ze sebe udělali legraci. Pokud bych měl něco vyzdvihnout, tak hlavně výkony Ivana Trojana, Martina Myšičky, Jaroslava Plesla a Václava Neužila, kteří v několika dílech parodovali své skvělé herectví prostě tím, že naprosto skvěle zahráli něco naprosto blbého (Ivan Trojan v krvi například). Každý díl byl něčím jiný a každý svým velmi zvláštním způsobem super. ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zpět od pasivních ztracenců k činorodým šílencům, od lhostejných k těm, kdo milují až příliš. Na ose mezi seriály Hrdinové seriálu se snaží zachránit své milované divadlo za každou cenu, všemi prostředky, ať už mají zpívat nové songy Evy s Vaškem, štěkat v kostýmu Žeryka, zkoušet pod vlivem hypnózy, shánět bizarní přivýdělky nebo prodávat důchodcům předražené hrnce. Přitom řeší ještě vzájemné vztahy i flámy, hromadnou nákazu AIDS, záhadné zmizení nemilosrdného recenzenta či ještě záhadnější zápach, který se divadlem šíří. Pointy zásadně směřují proti důstojnosti, vážnosti, poctám, mramoru. Oslavovaný, těžko však pojmenovatelný duch uznávaného souboru se raději přimkne ke Smradu, jak se jmenuje jedna z epizod, neboť navoněného sebeokouzlení se Dejvičtí bojí jako čert kříže. Zato v sebeironii se předhánějí tím více, že seriál v podstatě představuje vnitropodnikovou soutěž. Každý tu totiž hraje a mocně shazuje sám sebe, od hvězd typu Ivana Trojana, Hynka Čermáka, Jaroslava Plesla, Václava Neužila či Marthy Issové až po zaměstnance, rodiče, děti i psy. Nikdo nic nepředstírá. Se dvěma drobnými rámcovými výjimkami, úvodem na grantové komisi, která divadlu odmítne příspěvek, a náznakem pomocné ruky od „nejbohatšího Čecha“ naopak ve finále, se důsledně vyhýbá politice, aktivismu, komunální satiře. Neschovává se za vyšší umělecké cíle, nehoní se za společensky žádanými tématy. Ani sociální, potažmo romská otázka z Mostu!, ani uprchlíci versus mafiáni z druhé řady Rapla, ani varovná domobrana z filmu Úhoři mají nabito: nic takového se ve Zkáze nepěstuje. Naprosto jí stačí látka založená na oddanosti profesi, které sluší také rozumná metráž jednotlivých epizod a jako bonus vždy ukázka výtečného divadla. Třebaže umějí být neskutečně drastičtí, ze všech hrdinů vyzařuje, jak své malé potrhlé království milují – a jak upřímně mají své postavy rádi jejich autoři. Všeobecně pak odzbrojuje odvaha herců k sebevýprodeji od trapasů přes pomíjivost slávy po vyloženou hořkost. Třeba Trojan pyšnící se, že točí „Anděla trojku“, je pro mladé slečny neznámou nulou a pro kolegy pokrytecký svatoušek vyobcovaný ze stáda hříšníků nadávkou „Ty četnická humoresko!“. Sice i Zkáza vychrlí pořádnou nálož běžných vulgarit, ale její slovník obsahuje daleko vynalézavější kolekci jazykových hříček. Každý si tu projde sarkastickým očistcem pod vlastním jménem: Plesl coby „alkáč“, Trojan hrbící se před Skupovými dědici, Neužil konfrontovaný s prostitutkou, Issová posedlá kouzelnými kameny, raplovský hřebec Čermák, David Novotný během ponižujícího nákupu „bytelného“ kondomu, Simona Babčáková lačná po penězích, Martin Myšička sahající k cynickému vydírání penzistů i sám Krobot coby autor potupné zájezdové revue.Ale přitom neustálý balanc mezi vnější fasádou a vnitřním zmarem skýtá spoustu humoru od hororového přes existenciální až po vděčné hlášky typu „Vyplačte se mi do podprsenky. Tady žádná není.“ ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Herci divadla dokazují, že hrát opravdu umí a soubor si zřejmě vyhovuje i lidsky, v soukromí. Zvolené prostředky mě ale příliš neoslovily, stejně jako u Čtvrté hvězdy a Dabing street. Další seriál z dílny populárního divadla, kdy mám rád samostatné herce, neobdivuji ale jejich společné počiny. Tři a půl. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Už nikdy, ale opravdu nikdy se nebudu na zkaženej sejra dívat stejnýma očima... Zkáza je skvělá, možná má trošičku pomalejší rozjezd (byť s dokonalým Richardem III), ale naprosto geniální absurdno se začne zjevovat u třetí episody a vyvrcholí u geniality jménem Smrad, což je část, kterou jsem doposavaď viděl asi pětkrát a nemá jedinou slabou vteřinu, trochu je škoda, že poslední díl nemá tolik bizarností, ale jakoukoliv slabší chvilku vykoupí perfektní herecké obsazení, kde si každý užívá roli sebe sama, kde jsou veškeré vlastnosti dohnány do absurdna (hovory s kameny). ".... Děkujeme.." ()

Galerie (93)

Zajímavosti (16)

  • „Během půl roku mezi tím, kdy vznikla první verze scénáře a kdy jsme začali natáčet, měli herci ke svým postavám spoustu připomínek, které poté Ondřej Hübl a Miroslav Krobot zapracovali do finálního textu. Zároveň byl při natáčení určitý prostor pro improvizaci, takže spousta replik vznikla až na place a u stolu při psaní by se ani vymyslet nedaly,“ uvedl umělecký šéf Dejvického divadla Martin Myšička. (SONY_)

Související novinky

32. ročník festivalu Finále Plzeň se blíží

32. ročník festivalu Finále Plzeň se blíží

11.04.2019

Finále Plzeň zveřejňuje program svého 32. ročníku, který proběhne od 11. do 16. dubna v západočeské metropoli. I v letošním roce je filmová přehlídka především oslavou českého filmu a jeho tvůrců –… (více)

Reklama

Reklama