Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Afroameričan Cassius Green (Lakeith Stanfield) je na mizine, býva v garáži svojho strýka v Oaklande, nemá na nájom a hľadá si prácu. Zamestná sa ako operátor telemarketingu v call centre, kde zistí, že má úžasný talent maskovať a meniť svoj hlas. Keď počúvne radu staršieho kolegu Langstona (Danny Glover), aby s klientmi hovoril výlučne belošským prízvukom, začne sa mu v obchodovaní neuveriteľne dariť. Stane sa populárnym superoperátorom a predajcom s najlepšími výsledkami, vymaní sa z biednych pracovných podmienok a raketovo stúpa po kariérnom rebríčku. Dokáže však čerstvá celebrita odolať nemorálnej ponuke vedenia korporácie za astronomický stomiliónový honorár? Vstúpi do sveta mamonu so všetkými dôsledkami? Vedenie korporácie WorryFree plánuje geneticky modifikovať svojich zamestnancov pomocou prášku, ktorý ich premení na hybridné tvory - silnejšie, poslušnejšie a ziskovejšie. Steve Lift (Armie Hammer), výkonný riaditeľ WorryFree, ponúkne Cashovi 100 miliónov dolárov, ak sa stane hybridom a najbližších päť rokov bude pôsobiť ako falošný revolučný vzor pre všetkých zamestnancov, ktorí ešte váhajú, či sa dajú dobrovoľne zotročiť, aby robili (aj vyzerali) doslova ako kone. V prvej chvíli je Cash presvedčený, že niečo také neurobí za žiadny balík peňazí... (TV JOJ)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (62)

Marze 

všechny recenze uživatele

Originální reflexe doby v níž žijeme, další etapa kapitalismu. O nebezpečích z pokusu asimilovat se do bílého světa. Film nutí diváka ujasnit si jeho morální postoj. Černý zaměstnanec telemarketingové firmy Cassius Green (Lakeith Stanfield), který má přítelkyni Detroit (Tessa Thompson) umělkyni s nízkou mzdou najde zázračný klíč k úspěchu v práci, který vede k materiální slávě. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

„Kaufmanovská“ (animovaný kraťas directed by Michel Dongry :-)) nezávislá komedie/satira si bere na paškál fungování korporátní mašinérie a vykořisťování pracujících, nicméně kromě do absurdna dotažené kritiky kapitalismu nemá ve scénáři další oporu (ani v jednorozměrných postavách), takže postupně slábne. Bizarní závěr sice vyšponuje její divnost, nikoliv však zábavnost. 5/10 ()

Reklama

Tft 

všechny recenze uživatele

Při sledování Sorry to Bother You jsem si vybavil Fincherův Fight Club, ne snad že by Boots Riley vládl stejně pevnou a mechanicky precizní režijní rukou, ale podařilo se mu natočit stejně trefný komentář současné společnosti s velkým kultovním potenciálem, stejně jako se to Davidu Fincherovi podařilo v roce 1999. Boots Riley natočil svůj první celovečerák a odvážněji snad dveře do světa filmové tvorby vykopnout nemohl. Sorry to Bother You je originální, zvláštní, odvážný a pro spoustu konzervativců bude nejspíš trnem v oku. Je to po stranách neopracována dělová koule, která vletěla do světa filmu jako blesk z čistého nebe. Riley toho má nejspíš hodně na srdci a skrze tenhle film to dává najevo. Sorry to Bother You má rozhodně co říct, někdy svoje sdělení bere hodně klikatou cestou, ale jako celek slouží k poukázání na některá klišé, které má současná americká společnost v sobě zakořeněné, aniž by si některá z nich přímo uvědomovala. Riley vynáší na povrch špínu a dělá to podivně zábavným způsobem, ukazuje se jako režisér s duší umělce, který má svou vizi a nebojí se jí bez jakýchkoliv okolků pustit do světa. Lakeith Stanfield konečně dostal prostor na plno dokázat svůj herecký potenciál a že bylo na čase, protože jestli Sorry to Bother You něco ukázalo, tak je to že by měl dostat daleko víc hlavních rolí, zároveň tak Tessa Thompson v roli Detroit (trošku laciná metafora, ale v rámci tohohle filmu vlastně proč ne), která to letos nakopla v Annihilation a tady jen potvrzuje svoje kvality a speciální cenu za dabing by měl dostat David Cross (Cassiusův bílý korporátní hlas) za nejbělejší hlas vůbec. Sorry to Bother You je skvělá satira, u které se někdy budete smát, někdy budete znechuceni (hlavně v závěru) a někdy se jen budete divit co se to sakra děje? Pokud chcete něco provokativního a originálního Sorry to Bother You tyhle dvě kritéria plní na plné čáře. 80% ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Něco tu sice moc nefunguje (hlavně teda celá sekvence s virálním videem, ta byla těžce nepovedená) a jelikož toho není málo, možná bych své hodnocení viděl jen na tři hvězdy, ale nemůžu je dát už jen z toho důvodu, že takhle solidní a propracovanou současnou satiru jsem neviděl ani nepamatuji. Většina z nich je totiž těžce jednostranná, s vtipy tlačenými na sílu, jejichž jediným účelem je být co nejvíc cool a poplatným té stejné straně, jakou zastávají sami tvůrci. Chybí jim právě ta propracovanost, vtipy na obě strany barikády a hlavně funkční nápady. No a Sorry to Bother You to překvapivě má. Ne zrovna dokonale, ale je to v tom. Je to především satira na kapitalismus a kritikou korporací, které vykořisťují své pracovníky a nechávají je za mizerný plat dělat těžkou a fyzicky i psychicky náročnou práci, což je pak dovedeno do naprosté absurdity, přesně tak, jak bych si to představoval. Takže se ani není čemu divit, že mi to tak sedlo, jen si teda myslím, že je lepší si o tom vůbec nic nečíst a člověk pak bude čumět, kam až to vlastně dogradovalo. Navíc to je i vrstevnaté a spousta nápadů zde má hlubší smysl související právě s tím tématem - včetně "povinného" přidání antirasismu, ale ten je tady tak vkusně a nenásilně použit, že jsem až čuměl, že to v dnešní době plné jednostranných agitek ještě jde. V tom tkví právě ta propracovanost, která ukazuje, že Rileyho scénář byl opravdu promyšlený. Horší to sice je se zpracováním, kdy něco nefunguje zrovna tak jak by mělo (a třeba závěr je celkem naivní, i když jeho primární sdělení beru) a postavy po celou dobu zůstanou bohužel celkem jednorozměrné, ale i přes to všechno to má prostě dost do sebe a mile mě to překvapilo. Ví to přesně, co to chce říct, umí to správně podat včetně toho, že se zde ani z jedné strany nedělá bezchybná a dokonalá (do jisté míry, ale určité vady u stěžejních postav prostě jsou) a celkově to prostě funguje slušně, byť místy vachrlatě. V dnešní době narazit na něco takového narazit je opravdu zázrak, i když jednu z údajně nejlepších současných satir, K zemi hleď, mám pořád před sebou... Btw, musím pochválit jak skvěle použité fantasy prvky v průběhu filmu, tak i ty sci-fi v závěru, které mi - opět do určité míry - přišly prostě dokonalé. Když z lidí uděláte otroky a zneužívat je, nehledě na rasu, vyznání, národnost apod., tak se vám stejně jednou vzepřou, ať jim uděláte cokoli... Slabé 4* ()

Bachy 

všechny recenze uživatele

Vůbec neutáhne vlastní stopáž. Jednodimenzionální postavy můžou fungovat ve skeči, případně v rámci půl hodinové epizody, ale na dvě hodiny je to zatraceně málo. A tak jeden je odhodlaný odborář, druhý je postupně se ohýbající srab, třetí revolucionářkou s dobrým srdcem, čtvrtý prohnilým kapitalistou, ale nikdo z nich není víc, než první vlastností, kterou u nich potkáte. Přitom je to škoda, protože ta chuť sureálna je hrozně přitažlivá, pár momentů je hodně dobrejch, moc hezky se o tom zpětně povídá. Ale užít si to moc nejde, když přetaženě dlouhá je téměř každá scéna. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (4)

  • Více než šedesát scén ve filmu bylo natočeno během pouhých 28 dní. (bigjames)
  • V jednu chvíli nosí Detroit (Tessa Thompson) náušnice s frázemi: „Bury the rag a deep in your face.“ Jedná se o úryvky z písně „The Lonesome Death of Hattie Carroll“ od Boba Dylana, což je protestsong o chudé afroamerické ženě zavražděné bohatým bělochem. (bigjames)

Reklama

Reklama