Reklama

Reklama

VOD (1)

Přeživší vycházejí z úkrytu. (Disney+)

Recenze (55)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Rick Famuyiwa má již s režírováním epizod Mandaloriana zkušenosti. Po 2., 6., 15. a 17. epizodě je to právě on, který dostává na starost dvě poslední epizody 3. série a uzavírá tak 3. kapitolu Mandaloriana. 23. epizoda poté dokazuje, že všechny epizody jednotlivých sérií Mandaloriana postupně směřují k vyvrcholení, kdy do sebe rázem vše zapadá a výsledkem je strhující záležitost, kterou se láká i na nedávno oznámený film, který události kolem Mandaloriana a seriálů z něj vycházejících završí. Giancarlo Esposito a jeho Moff Gideon jsou zpátky. Že možná bylo krapet snadné se Gideona na konci 16. epizody zbavit? Očividně zase tolik ne. Z Gideona jde rázem opět ten správný respekt, který si zvládne vybudit i mezi imperiálními kolegy (Brendan Gleeson sice nedorazil, Brendola Huxe si ovšem alespoň zahrál jeho Brian Gleeson, bratr Domhnalla Gleesona/Armitage Huxe), zdánlivě i mezi jednou postavou, která se navrací z legend a ukazuje, že jak Mandalorian mohl být na samém počátku zdánlivě menší kouskem skládačky, rázem se na něm daří budovat slušně vyplněnou mezeru, kterou mezi sebou zanechávají Epizoda VI a Epizoda VII. Je nevýhodou fakt, že člověk snadno ví, kam události budou díky sequelové trilogii směřovat? Možná, už pár náznaků a především příslib návratu jednoho oblíbeného modrého záporáka ovšem zvládá očekávání výrazně naplnit. Dva odlišné frakce Mandalorianů se musí nějak stmelovat, Grogu dostává novou hračku (a konečně díky ní začíná tak trochu mluvit) a pak dochází k výpravě na Mandalore, která působí správně epickým dojmem a seriál díky tomu opět nechává zapomínat na to, že jde pořád o seriál omezen svým menším rozpočtem. A pak dochází k finále, které schopně funguje na bázi cliffhangeru, ukazuje, že je snadné obávat se plánů samotného Gideona, který nyní snadno může být i fyzickou hrozbou.  V jisté formě se odkrývá charakter Bo-Katan Kryze, kdy Katee Sackhoff zvládá prodat rozpolcenou vůdkyní, stejně tak potěší její rostoucí pouto mezi ní a Dinem Djarinem, o to více poté může být zdrcující finále, které zrcadlí předchozí neúspěch Bo-Katan Kryze. Scénář tak do jisté míry v rámci charakteru Bo-Katan Kryze pracuje s Deja Vu a ponechává prostor pro zajímavé věci, na které nejspíš dojde v samotném finále. Stačí jen doufat, že finále nezklame, i když čekání na 4. sérii následně bude o to bolestivější.... ()

Hellierer 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kdyby takhle vypadala každá epizoda, neřeknu ani popel. Konečně se zase něco děje, hlavní linka se posouvá a je tu hned několik efektních scén. A kdyby se postavy nechovali úplně jako šulini, bylo by to ještě lepší. Ovšem skutečnost, že celá třetí série by se dala shrnout do dvou, maximálně tři hodinových epizod, je pořád smutná. O to víc, že prostor není vůbec zužitkován a místo toho, aby se prohlubovaly postavy a vztah diváka k nim, se většinou jedná o nezáživné odbočky zhruba s pěti minutami důležitého děje (a to možná přeháním). Pro delší formát budiž. Ale na poli osmi epizod si tohle tvůrci prostě nemohou dovolit. ()

Reklama

jim_clark65 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Takže človek si musí vytrpieť 6 častí úmorného a otrasného písania, akcie, dialógov a logických lapsusov aby dostal celkom priemernú epizódu, kde sa aspoň niečo deje, a typicky všetci tomu sadli na lep. Táto epizóda určite nie je zlá, ale zase nastáva stigma v podobe "jednookého kráľa medzi slepými" resp. po viacmenej otrasných epizódach nám naservírujú jednu celkom priemernú a všetkým to doslova "odpáli dekel" a vôbec sa nečudujem, že tomu väčšina dáva 5/5 aj keď si to táto časť absolútne nezaslúži - pretože nastáva efekt podobný tomu, čo sa dialo aj v iných seriáloch (menovite TWD). Princíp je v tom, že keď vám po horších častiach naservírujú lepšiu epizódu, tak hodnotenia majú tendenciu vyletieť do výšin, pretože si všetci zvykli, znížili nároky a potom dokážu pomaly hocičo lepšie ohodnotiť veľmi vysokým hodnotením, aj napriek tomu, že sa tá kvalita na dané vysoké ohodnotenie absolútne nepriblížila, len sa trocha zlepšila vzhľadom na tie predchádzajúce viac zlé epizódy ergo "jednooký kráľ medzi slepými". Najlepšou časťou je asi začiatok, kde dostáva priestor Impérium (alebo skôr, čo z neho ostalo) a taktiež Gideon, ktorý bol strategicky v predošlých dieloch "odložený" (aj keď mal skôr logicky zomrieť po jeho zostrelení) aby sme ho mohli vidieť znova v podobnej role "zloducha tejto série". V scenári sa bohužiaľ zase nevyhli zbytočnej rekapitulácií toho, čo majú postavy urobiť, akoby bol divák z pomocnej školy a potreboval to počuť opakovane, alebo zbytočného opisovania deja danými postavami. Zbytočne zase využívajú toho vybuchnutého droida, mali sa na to radšej vykašľať podobne, ako to vyzeralo v predošlých častiach (kedy vlastne Din daného droida ani nepotreboval, lebo mu stačilo si pretlakovať helmu), ten droid by tam absolútne nemal byť, pretože vybuchol v priestore torza a ešte k tomu počas toho kráčal v rozžeravenej láve ale tak budiš, logika a SW asi nejdú dokopy. Alzákovi dali takúto stupídnu bábku, čo bolo v podstate taktiež úplne zbytočné a dosť otravné, ako neustále opakoval tú istú hlášku dookola, celé tieto prestrihy na Alzáka plus jeho scény boli jednoducho zbytočné a skôr vadili, boli otravné ale hlavne nedávajú zmysel (problém s vybuchnutým droidom). Druhá vec: načo mu vôbec vyrobili taký skelet? Din ho neustále berie so sebou, ako psíčka a tým ho úplne hlúpo a zbytočne vystavuje riziku, takto sa to nejak extra nezlepšilo, oveľa viac v bezpečí by bol vo svojom vznášajúcom sa "kočíku", ako v skelete, ktorý ho ani poriadne nechráni len mu umožňuje lepšiu motoriku. Podobná sprostá prezencia pri vystavovaní sa nebezpečiu je práve v postave kováčky, ktorá s nimi všade stále lezie, aj napriek tomu, že nemá "jet-pack" a temer žiadnu výzbroj, okrem jej kováčskeho náčinia, ktoré je sotva efektívne, možno iba na súboj z blízka. Načo má Bo ten zázračný čierny svetelný meč? keď nedokáže ani zastaviť roztržku medzi dvoma jej "vojakmi" (alebo ľuďmi, ktorí jej majú slúžiť)? tak ako to vysvetlili v minulých častiach, ten kto má daný meč vládne všetkým Mandalorianom (čo neustále hapruje, raz je to symbolická relikvia, raz je to jediný kľúč, bez ktorého sa nedá vládnuť Mandaloru, typická absencia konštantných pravidiel, čo je celkom klasické pre danú značku SW). Takže Bo nelogicky nezastaví roztržku ale urobí to Alzák a všetci ho odrazu, ako na slovo poslúchnu a prestanú sa biť len potom, ako on povie "NO!" - fakt super "scenár". Ďalšia sprostosť, prečo by mali robiť hostinu pre druhých Mandalorianov? keď tí z toho klanu "neskladáme helmy" by si museli vziať svoj pokrm, nájsť si kľudné miesto dakde osamote a až potom môžu jesť = stráca to ten zmysel zbližovania sa pri slávnosti a jedle, keď by každý z nich musel ísť preč kvôli nejakej úplne sprostej tradícii. Použitie "epizódneho monštra" je už klasickou devízou tohto seriálu, takže sa to tomuto seriálu asi nedá vyčítať, keď to použijú dosť naschvál len aby potom Mandovia čisto náhodou narazili na gideonovu skrytú základňu, ktorá má tiež svoje logické lapsusy. Gideon sa teda celý čas spoliehal, že každý z Mandov je tak blbý aby mu neprišlo na um sa ísť pozrieť na Mandalore a naozaj sa presvedčiť, či je planéta neobývateľná, alebo tiež nedáva zmysel, že tí Mandovia, ktorí žili, ako nomádi si nikdy pri svojich cestách nevšimli žiaden transport, ktorým by s veľkou pravdepodobnosťou Gideon potreboval na prínos zásob, ľudí etc. Celý princíp ukrývania sa Gideona rovno na planéte Mandalore visí na vlásku, a nie je to vôbec "šokantné" ale skôr lenivé, naivné a jednoducho nedomyslené. Z Din Djarina je oficiálne beta "simp" vo vlastnom seriály, aj keď oficiálne sa to už dá nazvať: "The Book of Bo Katan: Retaking the Mandalore", čo by presne vystihovalo, to čo sa celý čas deje/nedeje v tejto sérií. Neskôr sa dostávame k tomu, že všetci cestujú na Mandalore, pričom sami nevedia, čo ich tam môže čakať, prečo nenechali deti, Alzáka a ešte pár Mandov v zálohe na Navarro aby, ak sa im niečo stalo mohli mať okrem Mandov na orbite aj nejakých iných v zálohe = konkrétne mimo nebezpečenstva (ktoré mohlo číhať na nich na Mandalore). Toto sú úplne logické veci, nad ktorými stačilo trocha pouvažovať a nemuseli to robiť tak "plocho" a stupídne, že "všetci ideme bez nejakého širšieho zamyslenia: čo keby?". Neviem, kde ostatní diváci vidia napätie, pretože s tým, ako fluktuje princíp Beskaru, o napätí ani nemôže byť reč, raz sa to od nich odráža a raz dostávajú zásahy (najmä tí stormtrooperi). Celá akčná scéna obkľúčenia je hlúpa a účelová, keďže bolo vidno, že Mandovia majú strategicky a skúsenosťami navrch, tak sa zo začiatku nechali obkľúčiť. Odrazu sa prepne vypínač a oni začnú víťaziť, celému boju sa dalo predísť, keby začali poriadne bojovať už od začiatku, ako správni Mandaloriani. Klasicky Din posiela Alzáka aby sa šiel ukryť = načo ho potom so sebou stále vláči a zbytočne ho vystavuje nebezpečenstvu? keď on nemá doslova čím prispieť, len slúži ako marketingová hračka a psíček k Dinovi. Následne, celý heroický záver bol len klasickým príkladom "štýlu nad obsahom" (čo aj dáva logiku, keďže túto epizódu písal Filoni) aka "Dys is d vej" resp "nechám sa hlúpo zabiť, aj keď by som bol schopný újsť". Bo a ostatní Mandovia ho mohli kľudne pokryť a zároveň vystreliť nejaké raketky, prípadne použiť nejaké nálože, ktoré by odviedli pozornosť a znemožnili stormtrooperom ich hneď nasledovať. Je až smutné a zároveň smiešne, aké by to bolo jednoduché a viac logické, ak by sa nad tým takto zamysleli. Celé to pôsobilo tak "rian johnsonovsky" - veci sa dejú len preto aby sa veci diali ale logika šla na prechádzku. Taktiež nechápem tú divnú rasovú rôznorodosť Mandalorianov, v CW boli zobrazení, ako taká "nordická nadradená spoločnosť", a potom, ako Maul zabil "teroristu" Vizslu, tak Bo povedala, že už žiaden nezasvätenec alebo "outsider" nebude vládnuť Mandaloru = čo nasvedčuje tomu, že existujú "zasvätení" a "nezasvätení", to vedie k tomu akoby to bola otázka toho, kto patrí do tej nordickej nadradenosti a kto nie, potom nastáva otázka, prečo je toľko tých Mandalorianov rozdielnych, keď by väčšina z nich mala vyzerať, ako z nejakej nordickej rasy. Konštantnosť veľa vecí dosť hapruje a fluktuje podľa toho, ktorému autorovi sa niečo konkrétne hodí do jeho plánov. Suma sumárum, určite lepšia epizóda, ako všetky predošlé v tejto sérií ale nie je to niečo, z čoho by mali byť také premrštené "overhype" reakcie, na to má táto epizóda dosť dier a chybičiek. Plus ľudia asi trocha pozabudli, že Bo Katan bola spoluzodpovedná za zničenie Mandaloru, aj keď pomohla Kenobimu utiecť, stále bola členom Deathwatchu, ktorý zvrhol pacifistickú vládu jej sestry a defacto to viedlo aj k smrti jej sestry = čiže Bo Katan nie je zrovna taký dobrý "vzor" pre vládcu Mandaloru, skôr mi to príde, ako také na silu feministické pretláčanie ženských postáv - máme Rey Palpatine, Ahsoku, a teraz Bo Katan v podstate prebrala šou Dinovi, pritom to bola pôvodne šou z väčšej časti len o ňom, no "call me crazy" ale ja v tomto vidím menšiu účelovú agendu. () (méně) (více)

Algernons 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

A je to zase tady, finále série Mandaloriana, které vše dá do kupy, vše dá do kontextu a zavře věčným brblám pusu. Ti si zase prvních 6 epizod další série budou stěžovat, jak je to k ničemu, o ničem a samý filler. (To jste fakt za ty tři série nerozklíčovali postup?) Ono se to vždy ke konci celé sejde a vytře nám to zrak. Bravůrní epizoda, která má krásné budování záporných sil. Zúčtování všeho, co se budovalo celou sérii. Jsou tu krásné překvápka. emocioální obraty a zvraty. Napětí mezi frakcemi Mandalorianů funguje skvěle, stejně jako jejich zbližování, okdrývání minulosti a vše okolo. Minulost Bo s Gideonem dojme, aby vás pak následný pokec od srdíčka s Mandem rozsekal. No a co říct k té celé užasné výpravě? Která má tragické zakončení. Lahoda. Nemůžu se dočkat finále, bohužel pak zase budu muset čekat minimálně rok na další nálož. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Oživlý cyberpunkový artwork na úvod, mechaGrogu, plachetnice jak z kultovního béčka Vesmírný lovec a pak koktejl ověřených SW přísad. (Impérium je svině, vyhlazování, staré křivdy, obětování, JE TO PAST!) Strašně skvělá epizoda. A je to dobře - první polovina třetí série vyhrožovala nezáživnou povinností, což se teď zdá být skoro až zastíracím manévrem. ()

Galerie (1)

Zajímavosti (6)

  • Projekt Necromancer byl tajný imperiální plán na přivedení císaře zpět pomocí klonování. Tento projekt byl zahájen již několik let před pádem republiky a první zmínku můžeme vidět 19 BBY v hoře Tantiss v seriálu Star Wars: Vadná várka (od r. 2021). (Veskoslav)
  • Pretoriánská garda má inspiraci ve starověkém Římě, kde tato elita chránila Imperátora. Ve světě Star Wars ji k životu přivedla Stínová rada jako následovníky Císařské královské gardy, která zase vycházela ze senátní gardy. Pretoriáni byli vycvičeni v umění boje Teräs Käsi, Bakuuni Hand, boje beze zbraně Echani nebo Nar Kanji. Dále jejich specializací byl boj s různými typy zbraní od energetických zbraní až po vibročepele. (Veskoslav)
  • Během zasedání stínové rady Impéria je zde jedna zajímavá a významná postava – kapitán Gilad Pellaeon. Pravá ruka velkoadmirála Thrawna se poprvé představuje „naživo“. Jeho lodí byl hvězdný destruktor Harbinger. Poprvé jej ale z temnoty Star Wars Legends přivedl už seriál Star Wars Povstalci (od r. 2014), a to konkrétně dvojepizoda Family Reunion and Farewell. Hlas mu propůjčil Jim Cummings, který daboval Hondu Ohnaku. Samotná postava si pak odbyla knižní premiéru v roce 1991 v knize „Dědic Impéria“. (Veskoslav)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno