Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
6/6 S každým dalším dílem jsem musela hvězdičku ubrat, protože tenhle hit z HBO Europe je naprostá marnost. Tento údajný dárek k 17. listopadu 2019 je jen naivním špionážním dramatem, ve kterém vedle sebe funguje MI6 a antihrdina Honza Vlasák. Herecky jsou k dispozici jen ty nejvybranější tváře z našich luhů a hájů, od Hořícího keře nesmí v tak exkluzivním projektu chybět samozřejmě Pauhofová, Myšička prorazil už před lety Občanským průkazem, Vlasák po celých dekádách, kdy byl doslova neviditelným, je nyní v televizi i na divadle obsazován jakoby jiného herce jeho kvalit v jeho generaci nebylo (zdravím MDP a Na miskách vah), o Hoffmannovi a Vlasákové pomlčím. I proto jsem s projekcí počkala pár měsíců, abych měla alespoň minimální odstup, ale HBO po Pustině vsadilo znovu na nerealistického Zachariáše a nechalo utopit svůj nejnovější kasaštyk v laciné parodii na Bondovky. Škoda. #hbo ()
Mám s panem Zachariášem problém. Začalo to už při Pustině, kdy pro něj nebylo nic dost hnusné, aby to stálo za natočení, a depresivním a nepravděpodobným Bez vědomí to jen pokračuje. Nemám nic proti hororům, pokud jsou ovšem podávány jako produkt autorské fantazie a nikoliv jako snímek reálného života, historie. Bez vědomí se tváří jako odraz opravdového dění v konci roku 1989, ale ve skutečnosti se jedná spíše o odraz rozervaně nespokojené duše režiséra. Říkejme tomu třeba umění, ale já se ne to dívat nechci. ()
Největší seriálové očekávání České republiky roku 2019 mám úspěšně za sebou, a ač jsem nedal pětihvězdičkovou dardu, seriál jsem si opravdu nad míru užil. Navíc je mi jasné, že HBO by v případě takového očekávání rozhodně nešláplo vedle. Po příběhové stránce se jedná o luxusní špionážní kousek, u kterého je ale obecně problém to, že musíte sledovat každou vteřinu včetně mimiky každého, kdo se na scéně objeví. Jinak budete ztraceni v ději. Mně se to občas stalo, hledal jsem souvislosti, proč se někdo tak zachoval nebo proč se stalo to, co se stalo. Herecky je to ale nejlépe obsazený seriál letošního roku. Navíc mi tu obrovskou radost udělal David Nykl, když se vrátil do Česka, aby si tu zahrál tak výraznou postavu. Ze všech postav je hodně těžké určit nejzajímavější, zajímavé tady jsou skoro všechny a u každé Vás zajímá její následný vývoj. Nakonec ale musím říct, že největší charisma si u mě vybral pan Vlasák. Bez vědomí jsem si opravdu užil od začátku do konce. A to i díky chvílemi veskrze hodně zajímavé kameře, která vše sleduje okem nezávislého pozorovatele, ale v podstatě špicluje tak, jak to za totáče uměla jenom STB. Díky HBO za skvělý zážitek! ()
Už jsem se několikrát vyjádřil v tom smyslu, že jsem realista, takže směrem k české filmové a seriálové tvorbě nemám velká očekávání. O to větší mám radost, když se u nás nějaký ten počin opravdu vydaří. A v poslední době mám asi nějaké šťastné období. Nejdříve jsem byl nadšený z Devadesátek, teď jsem narazil na Bez vědomí, a i když ve mě seriál nevyvolal přímo nadšení, bavil mě a hodně jsem si ho užil. Pokud mi tady něco vadilo, byly to spíš detaily a obrovský přešlap ve třetí epizodě, ale jinak jsem byl nečekaně spokojeným divákem. Vždycky mě potěší, když se znovu ujistím, že se tady, i přes tu záplavu sraček, které se u nás točí jako na běžícím pásu, pořád najdou scénáristé, kteří umí napsat smysluplný příběh. No, a když se přidá schopný režisér a samozřejmě i schopní lidé v ostatních profesích, pozná se to nejen na atmosféře, ale taky na hereckých výkonech. Najednou divák vidí, že to ty herce opravdu baví a že si jen nepřišli znuděně oddeklamovat nějaký text, aby bylo na složenky. / Poučení (pro mladší uživatele): Složenky byly určitým druhem upíra, jen místo krve sály peníze. Dnes už živoří jen v temných, vlhkých místech, protože evoluce nespí, a svět upírů ovládly QR kódy. ()
Vyborne zvladnute vypravne drama, ktere se vetsinou odehrava v Praze na podzim roku 89. Serial jsem videl pokud mozno v co nejkratsim case a myslim, ze ve vsech smerech funguje vice nez dobre. Velmi dobre herecke vykony a dialogy. Uzasna atmosfera, vyprava, hudba a kamera. Bez vedomi ma velkou sanci na sebe upozornit i u zahranicnich divaku. Po Redlovi opet dalsi velmi povedeny serial. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (23)
- Ve chvíli, kdy se hlavní hrdinka pohybuje po vlakovém nádraží, zde zaznívá všem dobře známé hlášení vlaků namluvené Václavem Knopem (systém HIS), zaváděné však na našich stanicích až v 90. letech 20. století. Navíc zde zazní chybně název stanice Pardubice-Rosice nad Labem. Ta byla takto pojmenována až v roce 2001. Předtím se jmenovala pouze Rosice nad Labem. (kiv)
- Na ubytovně hraje „Na Zdi Psát“ od Magdy Malé. (Duoscop)
- Záběry na vjezd a nádvoří firmy Juttex, česky Juta, byly natočeny z existující firmy Juta, která sídlí v obci Višňová u Frýdlantu v Čechách. (Harapes)
Reklama