Režie:
Steven SoderberghScénář:
Scott Z. BurnsKamera:
Steven SoderberghHudba:
David HolmesHrají:
Meryl Streep, Gary Oldman, Antonio Banderas, Jeffrey Wright, Matthias Schoenaerts, James Cromwell, Sharon Stone, Melissa Rauch, David Schwimmer (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Vdova (Meryl Streep) prošetřuje pojistný podvod a odhaluje, jak dva právníci z Panamy zneužívají světový finanční systém. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (109)
Nějak si říkám, jestli se ten Steven Soderbergh ještě někdy vyhrabe z té průměrnosti ve filmech, co poslední dobou nabízí. Prací automat není vysloveně zlý film. Nenabízí film jako takový, ale dva herci Vám tu povídají o tom, jak je Amerika hrdá na to, že vynalezla praní peněz. A jak to vlastně funguje. Solidně to podle mě porušuje základní pravidla filmu, kde by mělo cokoliv burcovat, a kde by Vás mělo bavit dojít k závěru filmu a k jeho vyvrcholení. Tady nic neburcuje, dva herci si povídají s kamerou a vypráví příběhy těch, kteří přišli na pořádnou pračku peněz. Občas je to vtipný, řekl bych, že je to poměrně dost zajímavé, ale hlavně to působí víc jako dokument než jako film. ()
Zajímavé téma, spousta skvělých herců, ale ve výsledku by mě stejně nejvíc zajímalo, kde se na začátku filmu na jezeře vzala ta vlna. Prací automat má sice závažné a naléhavé téma a autoři si se vším jistě dali spoustu práce, ale požadovaný efekt film rozhodně mít nebude. Spletenec osudů nedrží vůbec pohromadě. U černošské pasáže jsem film tak nějak přestal vnímat a hodně rychle u mě zapadne. ()
Nejvíc mi na tom vadily ty rádoby cool promluvy k divákovi, kde se jen snažili tak nějak strašně povrchně vlkovsky vysvětlit "hale, tohle je podvod...huuu...big money...huuu...nějakej bad guy se na váš úkor nahrabal, to je asi tak všechno, co potřebujete vědět...". Já bych chtěl jít mnohem hloubš. (65%) ()
Já vážně nevím, co mám v souvislosti s touto podívanou komentovat. Pro mě se totiž jedná o naprosto ryzí Odpad!, jinými slovy o totálně nesledovatelný snímek, ve kterém chtěl Steven Soderbergh odlehčující formou poukázat na svět finančních machinací, ale minimálně pro mě to zpracoval tak strašně nestravitelným a doslova ubíjejícím způsobem, že já prostě nemohu jinak, než dát to nejnižší možné hodnocení. Tohle prostě byla absolutní katastrofa ve všech směrech, miliarda nevýrazných a nezajímavých postav, lavinovitě žvatlajících naprosté sračky, které tedy měli onen svět přiblížit a vysvětlit co nejjednodušším způsobem, ale opak se stal realitou, jelikož to byl jeden velký, chaotický bordel, kde se skákalo z místa na místo, z figurky na figurku, ale ono nejde ani tak o to, že by to bylo nepochopitelné, ale spíš o to, že způsobem, jakým to je zpracované, tak normální divák nemůže během sledování toho filmu najít jeden jediný důvod, proč by to měl vlastně chtít vůbec pochopit. A když k tomu pak ještě navíc připočtu ty dovysvětlující monology do kamery a vlastně to celkové zoufalé pojetí, musím už jen konstatovat, že jsem si prošel hodinu a půl trvajícím utrpením, které vážně nemám za potřebí. Odpad!, Odpad!, Odpad!! ()
Expert na “MONEY” movies, Steven Soderbergh (režisér, ktorý vyfúkol Scottovi oscara za réžiu), si tentokrát ale riadne posvietil, či skôr lepšie povedané, scenárista Scott Z. Burns, sa poriadne obul do „čiernej ekonomiky” , a to nielen v USA, keď napríklad v tejto “krajine neobmedzených možností” - v roku 2018: ich šesťdesiat najväčších spoločností neplatilo žiadne dane zo svojich 79 miliardových príjmov, tým pádom tu máme, ako na tanieri-daňové úniky+všetko, čo sa k tomu pripája, t.j. daňové raje, Panama Papers, korupcia, podplácanie, podvody, fiktívne firmy, a v centre pozornosti je predovšetkým najmä právnická firma-Mossack Fonseca & Co (v súčastnosti už neexistujúca), so zakladateľmi-Jürgenom Mossackom a Ramónom Fonsecom Morom, ktorí si mimochodom, ukrojili príliš veľké sústo z koláča, skrátka každý sa nejako priživil. _Na poli čosi málo nad 90 minút rozohráva režisér, fascinujúcu, majstrovsky ukočírovanú (zrežírovanú), ekonomickú partičku, ktorú si inak aj sám kameramansky (používa pseudonym Peter Andrews) a strihovo (to isté ‘Mary Ann Bernard’) zastrešil, ako už má nejaký ten piatok vo zvyku, a k tomu obsadil strhujúcich hercov, akými Gary Oldman s Antoniom Banderasom bezpochyby sú, naprosto unikátnym spôsobom stelesnili vyššie citovaných „podvodníkov” , ale trebárs ešte na margo, taká herecká DIVA-MERYL STREEP má svoje eso v rukáve, ktoré ma na samom konci totálne položilo na lopatky ! Prakticky tu po celý čas išlo o „pranie špinavých peňazí” , ktoré sa v práčke nikdy neznehodnotia, lebo sa stále perú. Sklamalo ma nízke hodnotenie filmu, všade, kde naň natrafím, čo už ale nie je vôbec môj problém, že diváci (recenzenti) sú nevšímaví, ľahostajní k tomu, čo je aktuálne ! PS: Soderbergh miestami používa dokumentárny spôsob nakrúcania, kedy sa postavy pozerajú priamo (uprene) do objektívu kamery, čím len viac zvýrazňuje a podtrhuje celkovú atmosféru, čo perfektne dokladá najmä záverečná sekvencia s Ellen Martin... ()
Galerie (23)
Zajímavosti (7)
- Mike Nichols, jeden z oblíbených režisérů Meryl Streep, byl velkým fanouškem Stevena Soderbergha a vždy Streep povzbuzoval k tomu, aby se Soderberghem v budoucnu spolupracovala. (jezurka42)
- Obsazení Meryl Streep do jedné z hlavních rolí bylo důležitým faktorem pro celkové financování filmu. (jezurka42)
- Scenárista Scott Z. Burns vedl několik rozhovorů s Jurgenem Mossackem a Ramonem Fonsecou, zakladateli společnosti Mossack Fonseca a zároveň s dvěma z nejvýznamnějších postav v kauze tzv. „Panamských dokumentů“. (jezurka42)
Reklama