Reklama

Reklama

Umučení Krista

  • USA The Passion of the Christ (více)
Trailer

Obsahy(1)

Film Mela Gibsona nás zavádí do Jeruzaléma v době před více než 2000 lety a nebývale působivou, místy až šokující formou popisuje posledních dvanáct hodin života Ježíše Nazaretského (James Caviezel) před jeho ukřižováním na hoře Golgota. (Magic Box)

Videa (1)

Trailer

Recenze (909)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Film, který se těžko přijímá a těžko se i hodnotí... Umučení Krista je snímkem o víře a možná více než o Ježíši Kristovi nám něco napoví o jeho tvůrci Melu Gibsonovi a jeho náboženských představách (jeho otec i on sám patří k velmi ortodoxní křesťanské sektě), narazíme tu na mnoho věcí, které v biblickém textu nenajdeme (a osobně pochybuji, že na ně narazíme i v nějakých textech apokryfních) a přivodíme si na více než dvě hodiny bolestné a nepříjemné emoční stavy. Svůj účel ale zřejmě Gibsonův film splnil - o Ježíši Kristovi, jakož o křesťanské víře samotné, se začalo celosvětově mluvit a udělal jí tak tu nejlepší reklamu... (Zcela stranou ponechávám dle mého názoru primitivní povzdechy nad tržbami a neadekvátním násilí ve filmu. Tenhle film není o nic násilnější než jakékoliv stupidní akční béčko...tam je ovšem násilí vnímáno jako kvalitní a smysluplná zábava...) Málo se ale v debatách o Gibsonově filmu akcentuje a probírá fakt, že sám žánr, ke kterému se film hlásí již svým originálním anglickým názvem, jsou pašije, pašijové hry, tedy jeden ze žánrů v obecné kulturní rovině nejstarších. A jako příběh pašijový je Gibsonův velkofilm snímkem celkem sofistikovaným, tedy až na onu, filmovou řečí velmi akcentovanou, míru naturalismu Ježíšových muk... ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Standardní velkofilmové zpracování, barokně strnulé tváře herců, pokus o výraznou výtvarnou stylizaci, samoúčelně vystupňovaná brutalita, výborný soundtrack.... A toto vše se ve službách posvátného účelu filmu. Mel Gibson a Benedict Fitzgerald zvolili scénáristicky velice jednoduchou fintu, kdy do dlouhého pásu utrpení a příkoří Ježíše Krista vkládají na příhodných místech reminiscence na důvěrně známé evangelijní scény, které mají posílit poselství filmu. Poselství, které já osobně považuji za nejproblematičtější část nově zrozeného fenoménů. Tento fenomén promlouvá přesně k té části publika, která je znalá biblické tématiky. Promlouvá způsobem nikoli dialogickým, ale čistě ilustrativním. Tady máte hrdinu, tohle mu udělali zlí farizejové a škodolibý lid Jeruzaléma a vy se mu teď musíte cítit zavázáni. Kdo byl Kristus, jaké je jeho poselství světu – tím se Umučení zabývá jen velmi útržkovitě. Není výpovědí, je jen krvavým vykreslením jednoho z největších příběhů lidské historie. Největších a nejpůsobivějších. Mel Gibson vlastně podal to nejlepší svědectví o stavu současné americké kinematografie. Divákovi není než sedět a zírat, "vypravěč" myslí za něj. Nikdo po vás během filmu nežádá přemýšlení, tázání se, interpretaci; i to nejsilnější – tedy Kristův zápas s pochybami o svém poslání – musí být tematizováno do trapně doslovné postavy ďábla. Vaším jediným posláním je tak sledovat tok pečlivě přežvýkané a promyšlené "pseudoreality“, která zcela pozbyla na symbolické platnosti a stává se krvelačným přímým přenosem z největší popravy starověku. A tak zatímco krev stříkala až do orchestru, make-upem pomazaný James Caviezel svinil zem umělou malinovkou a vydával hrdelní zvuky, vzpomínal jsem na středověké liturgické drama, kde se s nadhledem a lidskou laskavostí líčí tentýž příběh – nevázaně, hravě, s fantazií a stokrát působivěji. Protože zatímco tam se jedná o oslavu lidského života, v Gibsonově „veledíle“ jde pouze o ohlušující vzývání zbožštělé smrti. Aneb: "mediální událost" opět jednou zvítězila nad uměleckou kvalitou... Ani tak špatný, ani tak dobrý film, jak někteří tvrdí. ()

Reklama

May 

všechny recenze uživatele

Nepopírám, že Gibson ani v nejmenším nerozvíjel charaktery postav, a člověk, co nezná Nový zákon, nemá šanci pochopit, co se ve filmu děje a oč tam skutečně jde, ale na druhou stranu je Passion of the Christ tak neobyčejně působivé (což ještě více podtrhuje Debneyho hudební doprovod) a tak úžasně zpracované až to bere dech. Chladnokrevné scény, kdy Ježíš statečně snáší brutalitu ostatních, jsou tak realistické a herecky brilantní, až to v člověku škube úžasem. Člověk si sice říká "Proč mu to vlastně dělají? Proč se nebrání? Proč si nezachrání život, když může?", ale nemyslím si, že by tahle skutečnost snižovala hodnotu filmu... spíše naopak. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Žádná hyperagitka obracející na víru a v důsledku naštěstí ani žádná přehnaná kontroverze. Umučení je surové i kruté, ale stejně tak i působivé, dojemné a překvapivě velkolepé. Jeho fascinující atmosféra mě i přes menší předsudky vtáhla a jsem rád, že deset let po svém vzniku Gibsonův opus alespoň dodatečně získává kladná hodnocení. Film, který rozhodně není lehké si zamilovat, ale zůstat u něj překvapeně žasnout lze zcela snadno. ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack John Debney: 1. The Olive Garden/Night Sky (Medley) - Ahmed El-Eshmer;John Debney;Mel Gibson;Shankar and Gingger;Ron Allen;Chris Bleth;Pedro Eustache , 2. Bearing The Cross - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,3. Jesus Arrested - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,4. Peter Denies Jesus - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,5. The Stoning - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,6. Song Of Complaint - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,7. Simon Is Dismissed - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,8. Flagellation/Dark Choir/Disciples (Medley) - John Debney;Ron Allen;Chris Bleth;Nick Ingman & his Orchestra ,9. Mary Goes To Jesus - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,10. Peaceful But Primitive/Procession (Medley) - Ron Allen;Chris Bleth;Nick Ingman & his Orchestra;John Debney ,11. Crucifixion - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,12. Raising The Cross - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,13. It Is Done - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,14. Jesus Is Carried Down - Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ,15. Resurrection Ron Allen;Chris Bleth;John Debney;Nick Ingman & his Orchestra ()

Galerie (99)

Zajímavosti (58)

  • Obraz Ježiša (Jim Caviezel) padajúceho cez most, pričom sa stretáva s Judášom (Luca Lionello), má symbolizovať každého, kto sa stretne s pravdou a popiera to. (MFJD)
  • Na filmu se podílela i česká maskérka Veronika Kostrhounová. (Specs)
  • Římští vojáci si při bičování Krista (James Caviezel) zapisují do knihy nebo kodexu. Ve skutečnosti se ale knihy objevují až ve 4. století našeho letopočtu. Tehdy by vojáci používali rotulus (papyrus či pergamen, navinutý kolem dřevěné tyče). (prudence91)

Související novinky

Dočkáme se pokračování Umučení Krista?

Dočkáme se pokračování Umučení Krista?

23.09.2020

Dle čerstvých slov herce Jamese Caviezela (Lovci zločinců, Frekvence) se na pokračování ke snímku Umučení Krista režiséra Mela Gibsona nadále pracuje. Původní film z roku 2004 vydělal celosvětově… (více)

Caviezel se vrátí jako Ježíš

Caviezel se vrátí jako Ježíš

31.01.2018

V Hollywoodu se u každého velkého hitu přemýšlí nad pokračováním. Když tedy Umučení Krista vydělalo 611 milionů dolarů (při rozpočtu pouhých 30 milionů!) a stalo se jedním z nejúspěšnějších eRkových… (více)

Mel Gibson chce vzkřísit Krista

Mel Gibson chce vzkřísit Krista

11.06.2016

Nejvýdělečnějším eRkovým filmem všech dob bylo ještě nedávno Umučení Krista. Koncem března se ale přepisovaly historické tabulky, protože rekordních 611 milionů překonal Deadpool. Mel Gibson si to od… (více)

Ježíš zachraňuje Londýn

Ježíš zachraňuje Londýn

17.11.2008

Samozřejmě je řeč o Jimu Caviezelovi, který si od Umučení Krista nezahrál v ničem pořádném (třeba jeho aktuální film, sci-fi/fantasy řežba Outlander, nakonec půjde rovnou na DVD). Možná se mu zadaří… (více)

Reklama

Reklama