Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film odráža psychózu násilia a teroru, ktorá ovláda americkú spoločnosť od čias atentátu na prezidenta Kennedyho. Vo fiktívnom, ale nie nepravdepodobnom príbehu sa novinár Joe Frady stane svedkom zavraždenia jedného senátora. Keď sa ostatní svedkovia atentátu stávajú obeťami podozrivých náhod, Frady si uvedomí, že aj on je v nebezpečenstve. Rozhodne sa konať na vlastnú päsť, lebo oprávnene nedôveruje policajnému aparátu. (Film a divadlo)

(více)

Recenze (80)

Angelopul odpad!

všechny recenze uživatele

Jsou filmy, které jsou tak hloupé, až jsou zábavné. Tento však, ačkoliv je nadmíru hloupý, zábavný moc není. Děj je pitomý, plytký, nelogický a postrádá jakoukoliv dynamiku. Podivná kamera a střih působí amatérsky. Trochu "pobaví" vyřešení vyobrazeni výbuchu letadla švenkem kamerou bokem a zatřesením s ní. Hlavní hrdina je sice trochu lúzr, všechny ale přepere, všechno ihned prokoukne a má nehoráznou kliku, Místy jsem nevěděl, jestli se koukám na špionážně-konspirační film, poldu a banditu, nebo nějaké béčko s Chuckem Norrisem. Pardon, ale nešlo to ani dokoukat do konce. ()

bouncer 

všechny recenze uživatele

Slušný thriller narážející na americkou "zálibu" v atentátech na vysoké politiky. AJ Pakula je zárukou skvělé režie a nejinak je tomu i v tomto snímku. Líbí se mi hlavní myšlenka, pointa okolo společnosti, která hledá potencionální atentátníky přes docela běžný dotázník. Přes nesporné kvality si však myslím, že náš divák nemůže ocenit námět jako američan. V našich luzích a hájích snad nikdy nebyl spáchán atentát na politika či dokonce prezidenta a v Americe mají tolik zavražděných vysoce postavených osob, od JFK počínaje... ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Pakula se opět ukazuje jako bravurně amorfní filmař, jenž nemá určitý svůj pevný styl, kterým by realizoval různé příběhy či žánry. Ale díky tomu také může každému dílu vetknout ideální podobu, která vznikne ve spolupráci s dalšími osobnostmi tvůrčího týmu. Zde to je geniální kameraman Gordon Willis, který dostal maximální prostor pro své typické snímání postav v prostoru. Konkrétně to znamená, že figury tu nevystupují oproti svému okolí, ale jsou jím obklopovány. Tyto povětšinou industriální a městské prostory, potažmo prostranství (která se otevírají i pohledem zvnitřku interiérů ven) jednak stupňují skličující atmosféru, ale také ilustrují zastřešující ideu širších souvislostí a vazeb, které přesahují vhled jednotlivce. Současně s tím vyprávění působí záměrně odtažitě, protože divákům odpírá absolutní vševědoucí pohled na situace a ústřední příběh. Předkládá nám fragmenty, dílky, situace zahlédnuté jakoby mimoděk, u nichž nejprve netušíme jejich význam. Ten pak přichází o to úderněji a se zneklidňujícím efektem, když se vyjeví se zvratem, zpravidla tvrdě konstatovaném v ostrém střihu. "Pohled společnosti Parallax" je geniální paranoidní thriller, který divákům odpírá tradiční iluzorní rozhřešení konvenčních příspěvků žánru i v jádru konejšivou náruč konspiračních teorií. Naopak dokonale vystihuje neklid, neuchopitelnost a skličující bezmoc Ameriky přelomu 60. a 70. let sužované politickými vraždami. ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Už sa mi to viackrát potvrdilo, Pakula nevie vytvoriť hustú (majstrovskú) atmosféru, i keď si to témy, ktoré prezentuje, veľmi vyžadujú. Nevie pozliepať scénky v konzistentnejší celok a nevie správne navodiť svet tajomstiev a poriadneho napätia. Lebo pozorný divák si uvedomuje existenciu mafiánskych skupín a korporácií a čaká, že ho tvorca do tejto hry vsunie a nedá mu dýchať. To, čo Pakulovi nemožno uprieť je šikovne pozičné narábanie s kamerou, práca s výberom lokalít a že vie divákovi preniesť určitý druh zneistenia. ()

ripo 

všechny recenze uživatele

Pohľad spoločnosti Parallax, je klasickým politickým thrillerom, odhaľujúcim sprisahania, ktoré vedú až na najvyššie miesta ( ako v neskorších rokoch zobrazovali niektoré filmy, nakrútené v 80. a 90. rokoch minulého storočia).Chcelo by to len v závere trošku zrýchliť dej a pritvrdiť záhadno. S nostalgickou slzou, čo mi vytryskla z oka som si pripomenul, že do lietadla sa dalo naskočiť na poslednú chvíľu a po 20 minútach za vami prišla letuška, aby sa spýtala, či si chcete kúpiť spiatočný, alebo len jednosmerný lístok .... Ďalším nostalgickým pohľadom boli zábery na cestujúcich v lietadle, ktorí fajčili ostošesť .... Huh, to boli časy ...))) ()

Galerie (46)

Zajímavosti (8)

  • Beatty mal i ďalšie zmluvné záväzky, preto bolo zúfalo málo času. Naviac v tej dobe prebiehala stávka filmových autorov, takže Pakula angažoval Davida Gilera a s ním pracoval na dotváraní a zmenách vo scenári. Preto sa na režijnú stoličku občas posadil sám Beatty a režíroval niekoľko scén, ale do titulkov sa nedostal. (classic)
  • Samotná predloha je dielom Lorena Singera - napísal ju v roku 1970, ale Pakula sa ju rozhodol pozmeniť- Pretože však chcel mať vo filme Beattyho, musel sa uchýliť k neobyčajnému kroku - začal nakrúcať, než aby mal kompletne hotový scenár, na ktorom pracoval Robert Towne. (classic)
  • Pôsobivá záverečná scéna v prázdnom sále bola nápadom Pakulu, ten tou chcel vyjadriť tieseň a celkovú náladu spoločnosti, prenajal tak priestory na 600 South, Commonwealth Avenue v LA. Producenti ho v tom podporovali, pretože ušetrili guľatú sumu za angažovanie prípadného komparzu. Naproti tomu rozčarovanie vyvolal test v sídle Parallax company - sled snímkov a hesiel - trvajúci bezmála päť minút, bez toho aby bol ďalej akokoľvek vysvetlený. (classic)

Reklama

Reklama