Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Detektiv John McClane má potíže se svou dcerou Lucy, a když ji vytáhne v noci z přítelova auta, jejich vztah se tím rozhodně nezlepší. Hned nato je John vyzván nadřízeným, aby vyzvedl hackera Matta Farrella a dopravil ho do Whasingtonu na oddělení počítačové bezpečnosti FBI. John najde Matta doma, ale než stačí byt opustit, jsou napadeni ozbrojenými muži a dojde k přestřelce... Matt je počítačový génius, ale ze střelby je vyděšený. Navíc mu nedochází, že se někdo snaží zabít jeho. McClane mu to vysvětlí a dopraví ho na FBI do střediska počítačové bezpečnosti. Z médií se zatím hrnou zprávy o problémech s počítačovým systémem a padá jedno odvětví za druhým. Matt zjistil, že se jedná o takzvaný kybernetický výprodej. Velitel bezpečnostního oddělení Bowman Matta umlčí, ale McClane je zvědavý, a tak mu Matt po cestě do jiného střediska FBI vysvětluje, oč jde. Jejich auto je však cestou napadeno a řidič zabit. McClane začíná být hodně naštvaný, ale nechápe, co všechno se děje... Mattovi už je jasné, že se někdo naboural do systému – ne jen do jednoho odvětví, ale do všech –, aby mohl určovat pravidla hry. Kromě vyřazení počítačové sítě jako takové je už vyřazena celá dopravní infrastruktura i komunikační sítě. Podle Matta bude teď na řadě ovládnutí východního uzlu, který zajišťuje dodávky elektřiny... (TV Prima)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (1 410)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Len Wiseman, ten eklektický a bezduchý upíří synek a John McClane? Děláte si legraci? To ne! Leda že by... Bruce Willis měl životní formu a Len si udělal legraci z toho, co svými dvěma dosavadními filmy ztělesňoval – z hypermoderní akčňárny. Nuže, zázraky se dějí. Die Hard 4.0 je přesně takový akční koktejlek, jaký ho staromilci rádi popíjejí. Explozivní, ironický, duchaplný... okouzlující a strhující. Čím to? Popořadě: Willis má životní fazónu a jeho John by film utáhl, i kdyby byl scénář o třídu slabší. Scénář není o třídu slabší, je přesně tak řídký, jak je potřeba. Wiseman si na nic nehrál a natočil film bez zbytečných moderních obezliček, se zaujetím a jasnou vizí. Postaru, ale strašně strašně svižně. Timothy Olyphant je záporák k pohledání. Dokonalá kontradikce oplešatělého detektiva, chlapík, který si krví ruce nešpiní, ale používá vymoženosti moderního světa. Toho světa, který se stane smrtící arénou, v níž se stárnoucí detektiv, poslední mohykán svého druhu, utká s modernitou. Neobejde jí, neprotančí kolem ní s elegancí mistra kung-fu, nepodvede jí hackingem či nadpřirozenými schopnostmi, on jí rozčísne pěstí, kulkou, prostě chlapskou silou, na kterou jsme od Johna zvyklí. Detektiv NYPD se s moderním světem nechce kamarádit, on si proklestí cestu z bodu A do bodu B, hláškuje jako za mlada (a více), bruslí skrz nabušené a dechberoucí akční sekvence, obrňuje se klišé a patosem "dobrých poldů", který k 80. letům neodmyslitelně patří. Die Hard 4.0 je závan starých časů, poctivá filmařina s hrdinou, který je loser (a proto cool), s hrdinou, který je se vší hi-tech kulturou tak dokonale nekompatibilní, že připomíná vzteklého Dona Quijota. Narozdíl od toho Cervantesova ale větrné mlýny srovná se zemí, zkrvavený nasedne do ambulance a odjíždí kamsi do hollywoodského zlatého fondu. Dokonale osedlaný žánr, který jsem osobně považoval za krávu hnanou na porážku.Yippee-ki-yay, bastard! ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Ježíšikriste, pitomečku ( nejpoužívanější slova Die Hard 4 ) -- Není to sračka, ale žádný opravdu povedený akční blockbuster jsem nedostal. Série není v prdeli, ale chuť jít do kina na pětku nemám vůbec.Takže 1.) Nízký rating JE vidět 2.) Bruce docela hláškuje, ale ve druhé půli i dost impotentně a naplano. 3.) Příliš moc "počítačových pasáží," nesnáším, když se ve filmu moc ťuká na klávesnici a probíhají transfery, downloady a dekódy, kterým stejně nerozumíme 4.) Směšné instantní minutové psychologické vsuvky. 5.) náklaďák vs. tank, ehm ehm (choze - ano ano, také jsme si vzpomněl na Ramba trojku) 6.) záporák na hovno -- Naštěstí jsem nic nečekal, takže nemůžu mluvit o zklamání. Čekám na Transformery :) P.S. "Jizvy jsou sexy, ne?" "Ne" ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Plno lidí očekávalo z téhle pasti možná to nejhorší, co se čekat dalo. Už jen fakt, že se dostala do kategorie PG-13 něco svědčí. Pak přišel trailer, který akčně nabytou podívanou dokázal u diváka uzemnit neskutečným způsobem a nakonec to završil scénou, kde auto najede na vrtulník a kompletně ho zdemoluje. Konečně po shlédnutí Smrtonosné pasti 4.0 můžu bez problému říci, že se jako pokračování povedlo i na úkor toho, že je omezeno právě dík PG-13 a není tak krvavá, brutální nebo dokonce agresivní jako její předešlé díly, což vůbec nevadí. To co film drží nad vodou je každopádně hlásící Bruce Willis a akční scény, o kterých se samotní autoři chlubily, že s přicházející novou digitální technologií vzniká nová éra akčních scén, které budou bít tak dokonale do očí až si je radostí vykoukáme a musím se přiznat, že jsem se chvílema opravdu nestačil divit. Jenže právě akce a McClane je opravdu to jediné na co se v tomto filmu těšit. Samotný příběh za moc nestojí a spíš v nepřetržité akční jízdě dost překáží. To nemění fakt, že tento film přichází s něčím absolutně novým, neokoukaným a tak realistickým, že se nad akcí budete rozplívat tak příjemně jako já. --- Právě si sejmul vrtulník autem - Došly mi náboje ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Abych se hned ze začátku přiznal, po oznámení jména režiséra čtvrté Smrtonostné pasti jsem projektu nevěřil, protože Len Wiseman stál akorát za velice hloupými Underworldy, ale po prvních zveřejněných upoutávkaćh nevěra postupně opadala, aby se pochybnosti vrátily zase díky snížení ratingu R na PG-13 z komerčních důvodů. (NA PG-13 je film příjemným překvapením, protože má několik scén hodně na hraně - např. rozšmelcování -, "motherfucker" je vyřešen opravdu důmyslně a časté fuckování nahradilo pro změnu shitování, ale typicky mcclaneovské nadávky jako dickhead a jerk off nevymizely.) Nakonec to ale skončilo tak, že Smtonostná past 4.0 je zatím nejlepší očekávaný blockbuster tohoto roku po velké vlně zklamání či rozpaků (Spider-Man 3, Piráti z Karibiku: Na konci světa a Shrek Třetí) a zároveň jeden z nejlepších akčních filmů posledních let, který se hrdě může řadit k tak přelomovým kouskům jako Mission: Impossible: III a Miami Vice._____ Koncept Smrtonostných pastí se postupně vyvíjel, od muže v uzavřeném prostranství budovy Nakatomi Plaza v jedničce k širšímu prostranství letiště a přilehlého okolí ve dvojce až po celé město s výletem na hranice ve trojce, tudíž překračování hranic a záchrana celé Ameriky je v tomto případě víc jak logická. Akorát John zůstává stále stejný, "špatný člověk na špatném místě", který pořád nerozumí nové technice, jde si za svým, protože to za něj nikdo jiný neudělá a je zranitelný, krvácí a nadává (přestože za ty roky přišel o vlasy a o ženu, takže pochopitelně přestal s pitím a kouřením, aby to aspoň u svých už dospělých dětí měl snažši). Ale jeho postavení ve vyprávění se změnilo, zatímco v jedničce byly kriticko-teoretické věty předepsány do úst záporáka Hanse Grubera, čímž se naznačovalo, že stará doba nezranitelných akčních hrdinů odzvonila, zde obdobné věty jsou předepsány Johnovi (např. dialog o hrdinství v autě s Justinem Longem), který zároveň divákovi připomíná, co už má všechno za sebou a spiklenecky na něj pomrkává. (Takže je zde vysoká frekvence hlášek na minutu filmovou.)_____ Modrý filtr mě ze začátku otravoval a trvalo mi, než jsem si na něj zvyknul (při druhé projekci mi nevadil už vůbec, přesto to považuji za underworldovský neduh), střih je zprvu sice zmatečný, na druhou stranu velice chytrý, protože úspornjý - rozehrává několik dějů, jež propojuje a šetří si tím čas, dodává filmu švih a tempo a divákovi pocit, že 130 minutový akční biják je o dobrou půlhodinku kratší. Hudba se k filmu hodí, ale na samotný poslech to je už horší (typický beltramiovský neduh). Kameramansky je film naprosto famózně zvládnutý, akce přehledná a pracující s velkou hloubkou ostrosti a více plány najednou. Akční scény jsou silně nadnesené, ale nejinak tomu bylo u předešlých dílů a většina z nich je variací či spíše vylepšením těch z předchozích dílů (když John lozí ve výtahové šachtě v jedničce a hází tam výbušniny, samozřejmě se musí dostat do výtahové šachty i tentokrát a celá akce zákonnitě konči výbuchem; pokud John rozšmelcoval druhého hlavního záporáka v turbíně letadla ve dvojce, musí rozšmelcovat i zde - akorát v mrazícím boxu - druhého hlavního záporáka; jestli prostřelí dveře kamionu a tím zabije druhořadého padoucha, aby měl čím jezdit, musí to tentokrát udělat za jízdy... a když je v závěru ostřelován helikoptérou a skáče z budovy omotaný požární hadicí, musí zde být ostřelván stíhačkou a skákat z kamionu do bortícího se nadjezdu)._____ Může být film, ve kterém hraje Kevin Smith špatný? :-) () (méně) (více)

tombac 

všechny recenze uživatele

John McClane se sic se slušivou pleškou, ale v solidní formě a kupou nových hlášek opět vrhá do víru akce, z které s notnou dávkou štěstí vyleze špinavý a zkrvavený až hrůza. Vedlejší záporáci upgradovali, tudíž asijská kočka bičuje okolí smrtícím sex appealem a svými silnými nohami, a ultramrštný Francouz ladným plachtěním v prostoru až zahanbuje Spidermana. A člověk neví, kdo z nich je lepší... Ale povídejte to Johnovi, ten jich bude mít brzy do slova a do písmene plné zuby. Wiseman vcelku bez problému rozmetal veškeré pochybnosti jako tuny tříštěného betonu poletujícího vzduchem v explozívním duelu stíhačky proti kamionu. Film má ducha a šmrnc předchozích Pastí a navrch pobaví kontrastem hi-tech udělátky disponujícími padouchy a staromódního Johna. Nebýt průměrného arcizloducha a zpomalení tempa v polovině snímku, mohla by čtvrtá Past zatápět prvním dvěma starším bráchům. Takhle je to zřejmě "jen" akční nářez roku, což mně osobně bohatě stačí k opakovaným návštěvám kina. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (59)

  • Keď John McClane (Bruce Willis) vchádza policajným autom do tunelu prenasledovaný vrtuľníkom, vidíme úplne prázdnu ulicu, načo Gabriel (Timothy Olyphant) prikáže otvoriť tunel v protismere a následne aj zo smeru, odkiaľ prišli. Zrazu sa však spustia autá z oboch smerov, teda aj z toho prázdneho. V ďalšom zábere vidíme schému tunelu a tá ukazuje, že tunel má len 2 vjazdy, a teda autá zo smeru ich príchodu nemali odkiaľ prísť. (Hosak)
  • Kaskadérský kousek, při němž McClane (Bruce Willis) najede policejním autem do vrtulníku, se nacvičoval tři týdny. Vrtulník byl zavěšen ve vzduchu pomocí lan a poté byly zkombinovány dva samostatné záběry: jeden, kde kaskadér vyskočí z vrtulníku, a druhý, kde do něj narazí auto. Pomocí CGI pak byla odstraněna podpůrná lana a přidány listy rotoru. (Siriuss)

Související novinky

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

05.08.2013

Už asi víte, že Mumie se dočká dalšího remaku. Tento se bude odehrávat v současnosti, bude o něco temnější a strašidelnější, scénář napsal Jon Spaihts a produkovat hodlá duo Orci / Kurtzman.… (více)

Tvůrce Iron Sky zpátky ve vesmíru

Tvůrce Iron Sky zpátky ve vesmíru

19.11.2012

Ale tentokrát to nebude taková sranda. Alespoň pokud nemáte hodně morbidní smysl pro humor a nedokážete se smát třeba u komiksu Lobo. Jeho tvůrci Keith Giffen a Alan Grant totiž stojí za komiksovou… (více)

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

26.09.2012

Už od začátku to neznělo jako dobrý nápad, přestože za ním stála úspěšná scenáristicko-producentská dvojice Alex Kurtzman a Roberto Orci (M.I:III, Star Trek). Studio Universal se rozhodlo… (více)

Brutální Nikita se vrací

Brutální Nikita se vrací

23.02.2010

A tentokrát bude nejen krásná a smrtící, ale bude mít i dobré kung-fu. Maggie Q se sice narodila na Havaji (americkému otci a vietnamské matce), ale jméno si udělala v hongkongských filmech plných… (více)

Reklama

Reklama