Obsahy(1)
Vydejte se na fascinující cestu do hlubin oceánu, kde kamera odhaluje podmořský život ve všech jeho možných podobách: let obřích rejnoků, balet lachtanů, namlouvací ceremoniály ryb nebo nenasytnost žraloků. To za doprovodu magických tónů hudby Erica Serry. (Magic Box)
Recenze (65)
Podmořský záběry bez keců, ale s velmi dobře vybranou muzikou. Úchvatná pastva pro oči, která se poněkud liší od podobnejch filmů. Vydržel bych na to čučet klidně i dvakrát dýl. Kamera Besson sám (je to starej potápeč). Úžasný kino zážitek s pár lidma, kteří marně čekali hraný pokračování jeho hlubiny :) ()
Nebudu zde sdílet nadšené a opěvné ovace ostatních uživatelů. "Dokument" Atlantis nenabídl nic více, než-li nabízí průměrné přírodní dokumenty BBC či jiných televizí, ba naopak. Byl jsem natěšen na mnohem větší nálož úchvatných obrazů, podmořských scenérií podaných uměleckým přístupem a v souznění s parádní muzikou. Bohužel ani jedno, ani druhé, ani třetí se mi dostatečně nedostalo. Fragmenty z Magické hlubiny ve mne zanechaly mnohem hezčí obrazy a taktéž hudební zážitek. Vůbec muzika Erica Serry (jehož mám díky soundtracku k Magické hlubině moc rád), byla jakýsi polotovar, možná až příliš narychlo připravený a někdy působila až lehce rušivě (tím myslím hlavně trošku nešetrně použité tucky). Mé pocity z poněkud nevyrovnaného, místy energii ztrácejícího (nechci přímo napsat nudného) a jako kdyby nastavovaného "dokumentu" jsou smíšené. Nemohu hodnotit lépe, i kdybych chtěl. ()
Dokument jsem poprvé viděl kdysi dávno v kině Perštýn se sestrou. Kino bylo poloprázdné, polovina důchodců a to byla velká škoda. Nečekejte pestrobarevné záběry, žádné HD rozlišení, ale podmořskou poezii, fantazii, svět, který je nám tak vzdálený, ale tak úžasný. Tento dokument je oslavou tvorů žijícíh v hlubinách. ()
Snový ATLANTIS láme hranicu medzi „obyčajným“ filmom a dokumentom, keďže je všetko z toho – a nič. „Francúzsky Spielberg“ Luc Besson od detstva miloval vodu, ale kvôli zdravotnému stavu sa nemohol živiť práve v tejto oblasti a tak sa dal aspoň na nakrúcanie filmov. A v ATLANTISE, pokladaným za veľmi voľné pokračovanie úchvatnej MAGICKEJ HLBOČINY, zvládol s najbližšími spolupracovníkmi úžasný kus roboty, keď niekoľko mesiacov navštevovali všetky svetové oceány a nakrútili v nich fascinujúci vizuálny materiál, počas post-produkcie podmaľovaný neuveriteľnou hudbou. Kino Považan 1997 ()
Kdybych měl parafrázovat jednoho známého recenzenta, hezký ale naprosto zbytečný. Krásné záběry na podvodní svět, s nekonzistentní kvalitou hudby mně k radosti opravdu nestáčí. Jsem tu zjevně v menšině, ale od tak dobře hodnoceného dokumentu bych čekal víc než jen směs krátkých záběrů na jednotlivé živočichy, co Luc Besson natočil, aby se neřeklo že si vzal moc dlouhou dovolenou v exotických lokacích. V dnešní době jen nuda bez jakékoliv hodnoty. V době vzniku určitě ano, ale s dokumentární tvorbou současnosti se to nemůže vůbec srovnávat. ()
Galerie (11)
Photo © Gaumont
Reklama