Režie:
Wes BallScénář:
Josh FriedmanKamera:
Gyula PadosHudba:
John PaesanoHrají:
Freya Allan, Owen Teague, Peter Macon, William H. Macy, Kevin Durand, Eka Darville, Sara Wiseman, Neil Sandilands, Lydia Peckham, Dichen Lachman (více)Obsahy(1)
Režisér Wes Ball přichází s čerstvým a strhujícím příběhem z Planety opic, který se odehrává několik generací v budoucnosti od vlády lidoopa Cézara. V té době jsou opice na planetě dominantním živočišným druhem a lidé musejí přežívat v úkrytech. Zatímco nový opičí tyran buduje své království, jistý mladý lidoop podniká strastiplnou cestu, během níž se musí vyrovnat s minulostí a učinit náročná rozhodnutí, která budou mít zásadní vliv na budoucnost opic i lidí. (Falcon)
(více)Videa (20)
Recenze (178)
Popravdě, tohle jsem nečekal. Návrat po sedmi letech od završení novodobé opičí trilogie, navíc s novým autorským týmem a dějovým posunem o pár generací kupředu, to nemůže klapnout. To bude jenom ždímačka značky pro dvanáctileté kluky. Hovno. Od začátku do konce totální nářez, audiovizuální hostina jak z partesu, skvěle napsané a hlavně plnotučné dobrodružství bez mezer či hluchým míst. Něco takového už jsem v kině dlouho neviděl. Opulentností bych to přirovnal ke druhému Avatarovi, jenže u něj jsem po 120 minutách usnul (v kinosále!) a nic si z něj nepamatuju. Je až neuvěřitelné s jakou razancí do toho Wes Ball šlápnul a já už teď jenom natěšeně vyhlížím pokračování. [kino Luna, s Jonášem] ()
Opice spolu silné… S Caesarovým odchodem přišla nutná dlouhá expozice. Nový hrdina Noe, nová hrdinka Nova a samozřejmě rodina a kamarádi. Vtipné sekvence o nevalném pachu lidských samiček střídají témata umělé evoluce. Znalosti a technika vs symbióza s přírodou jsou krásně načrtnuté a chtělo by to více rozvést, ale není čas. Wes Ball buduje živnou půdu pro novou trilogii a daří se mu prezentovat zajímavý svět, o kterém chci vědět více. Svět který si příroda bere zpět od lidí a kde Legenda o Caesarovi žije svým vlastním životem a je podrobována novým interpretacím. Opice jako produkt našeho selhání pomalu šlapou po naší cestě, ale mají na očích trosky našich triumfů, které chtějí pro sebe. Zajímá mě kam to dotáhnou. Mrzí mě že ale nezmizeli chytří lidi. Čekám na přílet kosmonautů a návštěvu New Yorku. Takhle to ale postrádá smysl. ()
Síce to neprekvapí, ale to vôbec nevadí. Nová Planéta opíc je tradičným príbehom, kde každý dejový zvrat, zaváhanie a charakter má svoje miesto. A je úplne jedno že niečo také sme videli v rôznych prevedeniach milión krát. Wes Ball stavil na túto tradičnosť, na uveriteľné motivácie charakterov a na skvelo využité prostredie. Podobne ako predchádzajúca trilógia sa aj tu kladie dôraz na filozofické a morálne otázky a akcia je až niekde v pozadí. A to je aj hlavný dôvod prečo to baví. Aj keď vieme, čo sa bude diať v ďalšej scéne aj ako sa budú postavy vyvíjať na pôsobivosti to filmu neuberá. A dôvod je pomerne jednoduchý. Tá štruktúra totiž funguje. Takže áno - orol je tak trošku Čechovova zbraň. A áno Mae má iné oblečenie ako ostatní divosi ( echá) a nevšimne si to okrem diváka nikto - ale je to práve o týchto detailoch vďaka ktorým ma to bavilo. Vizuálne podmanivé a myšlienkovo bohaté. A nech je prosím trilógia. Priestor tam na to je. ()
Já to klidně řeknu a sám se tomu divím. Byť jsem starej boomer, který vyrůstal na první Planetě opic z konce 60.let a byť nejsem fanda CGI serepetiček dnešní doby, tak směr, jakým se vydal před 13 lety Rupert Wyatt, pokračoval Reeves a teď navázal Wes Ball, mi teda hodně šmakuje. Zatímco starý Opice ze sedmdesátek se díl od dílu (vyjma té legendární jedničky) stávaly směšnou parodií samy na sebe (a hnusně k tomu vypadaly) a Tim Burton to později taky neuchopil zrovna šťastně, tak současná tetralogie krásně šlape, krásně vypadá, dává logický smysl v tom, jak se opice vyvíjejí a přebírají vládu a nynější díl je pak už takovou přirozenou evolucí v ději, kdy už jsou karty jasně rozdány. Jsem z toho šťastnej, že v dnešní době tu máme filmovou sérii, která skvěle odkazuje a skvěle funguje, což není pravidlem zrovna v současném Hollywoodu, kde se „rymejkuje“ ostošest a většinou to dopadá blbě. ()
Výborná výprava, úchvatné scenérie a zejména trikoví kouzelníci z novozélandského studia Weta. Jejich hrdinové z jedniček a nul, to je prostě hluboká poklona. Jenže co dál? Pražádný humor, mizerné emoce, průměrná atmosféra, rozkolísané tempo, bez momentu překvapení a hlavně tu máme postapokalyptický svět (o mnoho generací později), který si musel mnohé prožít, přitom tady je předložený v absolutně nesurovém rodinném balení. Chlupáč Noa je sympaťák, ale Andy Serkis a jeho vůdcovský Caesar, to bylo jednoduše ikonické spojení. Každopádně jeho odkaz přežívá také v aktuálním světě, kde vládnou primáti. Žijí v různých oddělených klanech, jeden napadne druhý, tlupa je zajata opičím tyranem, ústřední hrdina přežije a čeká ho (nejen ve snaze zavděčit se silnému otci) záchranná odysea. A v čase (v dalších dílech) pochopitelně cesta k sebevědomému vůdci klanu. Zatímco lidská žena (a dobře ji hrající Freya Allan) potěší, u orangutana Raky jsem byl rád, co se mu na mostě přihodilo. I další postavy jsou poměrně nezajímavé nebo nedostávají tolik prostoru, kolik by měly. Technicky naprosto v pořádku, příběhově nikoliv, i když základy pro další potenciální filmy samozřejmě máme. Wes Ball se mohl po sérii pro náctileté (Labyrint) dostat na dospěláckou akci, ale krapet to odmítl. Důstojné, ale měl se do toho pořádně obout. Tři až čtyři hvězdy. ()
Galerie (42)
Photo © 20th Century Studios
Zajímavosti (8)
- Prvý trailer získal 75 miliónov online videní za prvých 24 hodín. (Arsenal83)
- Hlavní natáčení probíhalo od října 2022 do února 2023. Vzhledem ke štědrým daňovým úlevám, které poskytl stát Austrálie, se celý snímek filmoval právě zde, a to konkrétně ve městech Helensburgh a Sydney (ateliéry Disney Studios). (fiLLthe3DD)
- Výroba snímku podpořila v Austrálii až 400 pracovních míst. (fiLLthe3DD)
Reklama